Reparar la Mataró

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Reparar la Mataró

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 14/12/2013 23:14

Sí, el dia 10 van enviar un correu electrònic amb els detalls. Què no ha arribat a l'adreça del FTC? En copio la part més rellevant:

Nos hace mucha ilusión que uno de los regalos de esta Navidad sea disfrutar de los obsequios que nos comprometimos a entregarle. De manera que el viernes 20, el sábado 21 y el domingo 22 de diciembre, de 10:30 a 14:00 h. pueden pasar a recoger sus recompensas en la recepción del Museo de Vilanova y la Geltrú. En caso de que no les fuera posible, a partir del día 7 de enero estará disponible en nuestras oficinas.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 14/12/2013 23:35

Fran-Ikarus ha escrit:Sí, el dia 10 van enviar un correu electrònic amb els detalls. Què no ha arribat a l'adreça del FTC? En copio la part més rellevant:

Nos hace mucha ilusión que uno de los regalos de esta Navidad sea disfrutar de los obsequios que nos comprometimos a entregarle. De manera que el viernes 20, el sábado 21 y el domingo 22 de diciembre, de 10:30 a 14:00 h. pueden pasar a recoger sus recompensas en la recepción del Museo de Vilanova y la Geltrú. En caso de que no les fuera posible, a partir del día 7 de enero estará disponible en nuestras oficinas.
Ostres, a veure si no ens va arribar el mail! Moltes gràcies per avisar!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 15/12/2013 11:17

Potser per als mecenes de quantitats grans (3 o 4 xifres) estiguin preparant algun altre comunicat específic. Tanmateix, us el reenvio.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Diumenge 15/12/2013 14:20

metring ha escrit:Hi ha algú de vosaltres amb qui el Museu de Vilanova hagi contactat per fer arribar les contraprestacions per aportacions al projecte?
Una vegada els hi heu resolt el problema, sou molt optimistes per demanar respostes ràpides. Metring, ja que vosaltres, ho dic pel teu company, vareu ser dels que vareu aportar un bona quantitat, perquè no truqueu per a saber alguna cosa?. Teniu tot el dret.

jms



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 05/02/2014 14:26

Sabeu si això ja té data o, si més no, previsió aproximada de cap a quina època serà?

Descuento del 50% en AVE para (...) viajar de Barcelona o Madrid a Lérida en los días y en los trenes que se fijen para visitar el Taller de ARMF.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 06/02/2014 16:05

Jo he tornat a rebre un correu dient que fins el 31 de març puc anar a recollir "les recompenses".



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 12/02/2014 12:37

A mi me la van enviar per correu postal (ho vaig sol·licitar).

Tot just avui ha arribat la informació sobre els viatges/visita a l'ARMF.

A mi em va millor el 29 de març. Algú s'hi afegeix a fer "subgrup FTC"?

Apreciados Mecenas,

Los próximos días 22 y 29 de marzo se llevarán a cabo las visitas a los talleres de la Asociación para la Reconstrucción y Puesta en Servicio de Material Ferroviario Histórico (ARMF) en Lleida, lugar en el que se está reparando la Locomotora Mataró previstas en las recompensas de la campaña.

(...)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 20/03/2014 10:59

Algú ha provat de comprar els bitllets amb l'autorització de descompte de la recompensa?

He entrado en www.renfe.com para hacer una prueba de adquisición de los billetes (aunque todavía no he decidido 100% qué horarios utilizaré), y al introducir el código promocional proporcionado en la "Autorización de Descuento" y probar a "Comprar" me aparece el siguiente error:

Se ha producido un error


PR22

Tipo de promoción no existente.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/05/2014 18:52

http://www.museudelferrocarril.es/arrib ... ls-mecenes

Arriba la Gran Festa dels Mecenes

Aquest diumenge 1 de juny el Museu del Ferrocarril de Catalunya es vesteix de gala per rebre els que han fet possible que la locomotora “Mataró” torni a fumejar: totes aquelles persones, empreses i entitats que van col·laborar en la campanya de micromecenatge per rehabilitar el Tren del Centenari.

La Gran Festa dels Mecenes començarà a les 10.30h amb música i diverses activitats. A les 12.30h hi haurà l’actuació de les colles castelleres dels Bordegassos de Vilanova i els Castellers d’Altafulla. A més, durant tot el matí, que serà de portes obertes, ens acompanyaran els membres de l’Associació “Anacrónicos Recreación Histórica” vestits d’època.

Tots els mecenes que vingueu no us podeu oblidar de passar pel nostre photocall perquè us fem una foto commemorativa que penjarem al nostre taulell de Pinterest. Alhora, teniu a la vostra disposició un grup de Facebook perquè hi deixeu els vostres comentaris, impressions i desitjos sobre aquest projecte col·lectiu.

La “Mataró” ja torna a funcionar. S’estan fent les últimes proves als tallers de l’Associació per a la Reconstrucció de Material Ferroviari i molt aviat la tornarem a tenir al Museu. I tot això és gràcies a tots vosaltres.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/05/2014 18:55

Per cert, a la pàgina Cultura de tren s'han equivocat i diuen que qui ha repararat la Mataró han estat els de Mora la Nova, enlloc de l'ARMF.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 02/06/2014 17:05

Em sembla que la Mataró podrà entrar al llibre guiness dels records com la locomotora de vapor espanyola de via ampla que menys ha funcionat des de la seva reparació. com a mínim les mikado, la confederació, la guadix, etc feien uns quants quilòmetres abans que les destrossessin a Madrid. No sé com ho veieu,però resulta molt heavy, després del sidral del vekami, el bombo i platillo d'ahir, etc per ni tan sols encendre-la. Si no fóssim un país d'opereta i a més a més bufa, ara algú estaria a la sala d'espera del jutjat de guàrdia. Enlloc d'això, es mira cap un altre costat i aquí no ha passat res, doncs mira per on els que no hi varem posar ni un cèntim, tot això que tenim per estar igual que els demés. Igual?, ben bé no ja que destinant els esforços d'una manera menys "glamourosa", hem anat fet, i seguim clar. Potser és que ja ens van prendre prou el pel anys enrere i a alguns us calia passar la novatada. No li agafeu gust ara. Tampoc és això.

Salut.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 02/06/2014 23:27

lauria1226 ha escrit: els que no hi varem posar ni un cèntim, tot això que tenim per estar igual que els demés.
Patètic.
De veritat, em sembla una actitud patètica, lamentable i gairebé m'atreviria a dir que mesquina. Suposats afeccionats al ferrocarril que es vanaglorien de no haver aportat res a la reconstrucció d'una locomotora!!!! Què serà el següent, afeccionats gaudint calant foc a cotxes restaurats. PER FAVOR!!!
No em sorprèn gaire, però, sabent com funciona aquest país d'enveges de via estreta on el que compte no és col·laborar amb els altres, sinó intentar boicotejar-ne la feina simplement perquè "no ho he fet jo". Què trist... així està el país, i així està l'afició.
lauria1226 ha escrit:Potser és que ja ens van prendre prou el pel anys enrere i a alguns us calia passar la novatada. No li agafeu gust ara. Tampoc és això.
I per si no n'hi ha prou... tractant als vertaders afeccionats de poc més que babaus. Sí senyor, això és Catalunya!!! (o Espanya, el que més us agradi). No fem res, però criticar que no falti.
lauria1226 ha escrit:després del sidral del vekami, el bombo i platillo d'ahir, etc per ni tan sols encendre-la
I per acabar-ho d'adobar, mal informat. La festa d'ahir només va ser la primera en la qual, de fet, en principi ni tan sols hi havia de ser la Mataró. L'encesa es farà en un acte diferent dirigit a mecenes entitats.

En fi, sento ser tant directe però aquestes actituds són les que precisament enfonsen no sols l'afició sinó el país sencer, i fan força ràbia.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimarts 03/06/2014 10:27

wefer ha escrit:
lauria1226 ha escrit: els que no hi varem posar ni un cèntim, tot això que tenim per estar igual que els demés.
Patètic.
De veritat, em sembla una actitud patètica, lamentable i gairebé m'atreviria a dir que mesquina. Suposats afeccionats al ferrocarril que es vanaglorien de no haver aportat res a la reconstrucció d'una locomotora!!!! Què serà el següent, afeccionats gaudint calant foc a cotxes restaurats. PER FAVOR!!!
No em sorprèn gaire, però, sabent com funciona aquest país d'enveges de via estreta on el que compte no és col·laborar amb els altres, sinó intentar boicotejar-ne la feina simplement perquè "no ho he fet jo". Què trist... així està el país, i així està l'afició.
lauria1226 ha escrit:Potser és que ja ens van prendre prou el pel anys enrere i a alguns us calia passar la novatada. No li agafeu gust ara. Tampoc és això.
I per si no n'hi ha prou... tractant als vertaders afeccionats de poc més que babaus. Sí senyor, això és Catalunya!!! (o Espanya, el que més us agradi). No fem res, però criticar que no falti.
lauria1226 ha escrit:després del sidral del vekami, el bombo i platillo d'ahir, etc per ni tan sols encendre-la
I per acabar-ho d'adobar, mal informat. La festa d'ahir només va ser la primera en la qual, de fet, en principi ni tan sols hi havia de ser la Mataró. L'encesa es farà en un acte diferent dirigit a mecenes entitats.

En fi, sento ser tant directe però aquestes actituds són les que precisament enfonsen no sols l'afició sinó el país sencer, i fan força ràbia.
A grans trets, el que "no s'entera" del que realment succeeix ets tu wefer. Veig que t'has proclamat portaveu de la Mataró. Al llarg d'aquest fil no heu parat de pregonar les bondats que representa donar diners per una màquina que no és representativa de res. Fins heu arribat a dir que si no es participava econòmicament, no s'era un veritable aficionat. Cadascú és lliure de participar-hi. M'agradaria saber el que has fet per l'afició al llarg del temps, a part d'aquest portal que està força bé, però que amb les teves males maneres espatlles. Et faig saber que a Vilanova, al llarg del temps han desaparegut pel foc i algun altre pel bufador alguns vehicles i ningú ha dit res. Pel que fa a la presentació i encesa de la màquina a Vilanova. Aquest acte s'havia de celebrar aquest passat diumenge, no més endavant en petit comitè dels verkamistes, però es evident que no us han explicat perquè realment no es va encendre. Espero que amb el temps ja anireu veient el veritable pa que és dona.

jms
jms l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 03/06/2014 10:55, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 03/06/2014 10:39

wefer ha escrit:
lauria1226 ha escrit: els que no hi varem posar ni un cèntim, tot això que tenim per estar igual que els demés.
Patètic.
De veritat, em sembla una actitud patètica, lamentable i gairebé m'atreviria a dir que mesquina. Suposats afeccionats al ferrocarril que es vanaglorien de no haver aportat res a la reconstrucció d'una locomotora!!!! Què serà el següent, afeccionats gaudint calant foc a cotxes restaurats. PER FAVOR!!!
No em sorprèn gaire, però, sabent com funciona aquest país d'enveges de via estreta on el que compte no és col·laborar amb els altres, sinó intentar boicotejar-ne la feina simplement perquè "no ho he fet jo". Què trist... així està el país, i així està l'afició.
lauria1226 ha escrit:Potser és que ja ens van prendre prou el pel anys enrere i a alguns us calia passar la novatada. No li agafeu gust ara. Tampoc és això.
I per si no n'hi ha prou... tractant als vertaders afeccionats de poc més que babaus. Sí senyor, això és Catalunya!!! (o Espanya, el que més us agradi). No fem res, però criticar que no falti
lauria1226 ha escrit:després del sidral del vekami, el bombo i platillo d'ahir, etc per ni tan sols encendre-la
I per acabar-ho d'adobar, mal informat. La festa d'ahir només va ser la primera en la qual, de fet, en principi ni tan sols hi havia de ser la Mataró. L'encesa es farà en un acte diferent dirigit a mecenes entitats.

En fi, sento ser tant directe però aquestes actituds són les que precisament enfonsen no sols l'afició sinó el país sencer, i fan força ràbia.
Com diuen els castellans, "Quien se pica ajos come"
De tota manera et perdono wefer, perquè "El que no en sap, és com el que no hi veu".

Salut.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/06/2014 10:55

Cansa bastant veure aquestes actituds aixafaguitarres. Si no voleu participar en restauracions, allà vosaltres, però no ens amargueu als qui volem aportar un granet de sorra, per molt petit que sigui. Amb aquesta actitud tant negativa no faríem ni tant sols això.

I seeempre amb el mateix: que si a Vilanova van destruir això, allò... AMB LA NOVA DIRECTORA TOT AIXÒ HA CANVIAT. Però no, preferiu que als qui fem alguna cosa tractar-los com si ens haguessin pres el pèl... Doncs no, i no ens penedim d'haver contribuït a la reparació de la Marató!

I efectivament, quien se pica, ajos come :D



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 03/06/2014 10:59

metring ha escrit:Cansa bastant veure aquestes actituds aixafaguitarres. Si no voleu participar en restauracions, allà vosaltres, però no ens amargueu als qui volem aportar un granet de sorra, per molt petit que sigui. Amb aquesta actitud tant negativa no faríem ni tant sols això.

I seeempre amb el mateix: que si a Vilanova van destruir això, allò... AMB LA NOVA DIRECTORA TOT AIXÒ HA CANVIAT. Però no, preferiu que als qui fem alguna cosa tractar-los com si ens haguessin pres el pèl... Doncs no, i no ens penedim d'haver contribuït a la reparació de la Marató!

I efectivament, quien se pica, ajos come :D
Santa innocència!!!


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/06/2014 11:00

Imatge



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 03/06/2014 11:12

M'agrada el ferrocarril i m'agrada compartir coses amb gent que te gustos similars als meus, si aixo m'aporta coses positives , per senzilles que siguin, perfecte...si m'en aporta de negatives (cabrejos, mal rotllos, actituts lamentables, egoismes, falsos protagonismes, gent que m'ha de dir com s'han de fer les coses sense cap rao aparent, "dogmes"...doncs malament)

Quan en el tema de la aficio al ferrocarril vaig veure allo de "Aficionats profesionals" Vs "munior de frikis" o la eterna "pastufada" de "cotxe-vago" enseguida vaig veure que en aquest tema hi havia masses egos i que : "si algo no ho faig jo i no s'em reconeix m'enfado", "si no ho faig jo no vull que ho faci ningun mes" i que les coses s'han de fer com sembla dir una "majoria" que a lo millor no ho es tant.

Tot plegat es lamentable, desde estar orgullos del fet de no haber aportat res, fins a despreciar algu que mante i paga aquesta web.

No es tan sols per defensar a wefer i la seva tasca, si no per fer veure el perque de tot plegat, perque tota va com va i perque en aquesta aficio pasen les coses que pasen...



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 03/06/2014 11:26

Bé. Portem molts anys en aquest negoci, han estat molts esforços, malaguanyats i il·lusions perdudes que de vegades, s'han vist recompensades per algun èxit que ha resultat efímer.

N'estem farts, realment farts de fantasmades que no porten enlloc, que emmascaren posicions còmodes i incompetències encaminades a autobombos i autojustificacions totalment inútils

Mentre quan se us invitat a participar en projectes que calen un cert esforç i treball en equip, heu dit que és massa lluny utilitzant excuses de mal pagador més aviat fluixetes, el que demostra el nivell real del personal, sense comptar un cert engreíment i supèrbia I ara us penseu que responent amb les provocacions de manual que heu posat m'ofendreu?, pobres de vosaltres. Vinc de lluny i encara us passo deu caps i mira per on no tinc cap necessitat de sortir a la foto, les fotos les faig jo. Tant me fa escriure un post com embrutar-me de greix o esllomar-me intentant desmuntar un cilindre o escombrant el taller, o pintant un vehicle, s'etableix una camaraderia i una companyonia que us perdeu fent volar coloms i tocant campanes. Us heu après la cançó de moda a la vida social del País (El famós "Y TU MAS"), Però us esteu equivocant. El que està assegut apaivagant la pròpia consciència "Tan ricamente y mira, que nos sirvan una sopa", no soc jo, Sou vosaltres i si fóssiu més intel·ligents que viscerals utilitzaríeu aquest diàleg com a revulsiu per reflexionar. Penseu que no hi ha res més ridícul que voler ensenyar al pare a fer fills.

Encara que no us ho sembli... De bon rotllo, Metring.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 03/06/2014 11:50

lauria1226 ha escrit:pobres de vosaltres. Vinc de lluny i encara us passo deu caps i mira per on no tinc cap necessitat de sortir a la foto, les fotos les faig jo.
Em quedo sense paraules.

Si un cas, posaré un petit llistat de la gent que segons dius "paguen la novatada", els de "Tan ricamente y mira, que nos sirvan una sopa", i que han participat en aquesta "fantasmada que no porta enlloc":
  • Fundación Ferrocarriles Españoles
  • ARMF
  • Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya
  • Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
  • Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
  • PTP - Promoció del Transport Públic
  • Enginyers de Catalunya
  • Associació d'Amics Ferrocarril de Palau
  • Cercle Històric Miquel Biada
  • Club Ferroviari de Terrassa
  • Grup Ferroviari de Mataró
  • Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà
  • Associació d'Amics del Ferrocarril de Reus
  • Associació d'Amics del ferrocarril Olot-Girona
  • Associació d'Amics del ferrocarril L'Hospitalet de Llobregat
  • Agrupament Ferroviari de Barcelona
  • Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell
  • Associació d'Amics del Ferrocarril de Sant Vicenç de Castellet
  • Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
  • Fòrum del Transport Català
  • i moltíssimes altres entitats i particulars, afeccionats DE VERITAT
Però ei, que tal com tu dius tots són una colla de babaus que han pagat la novatada, gent que no col·laboren en res per promocionar la cultura del ferrocarril. I tu, els sobrepasses a tots de llarg, benvolgut lauria1226... evidentment, evidentment. Potser millor que ho deixem aquí.

P.D: qui és que no reflexiona, realment? Qui peca de supèrbia? Qui fa servir el "i tu més"?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”