Reparar la Mataró

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Reparar la Mataró

Entrada Autor: faristol » Dimarts 03/06/2014 12:03

lauria1226 ha escrit:Bé. Portem molts anys en aquest negoci, han estat molts esforços, malaguanyats i il·lusions perdudes que de vegades, s'han vist recompensades per algun èxit que ha resultat efímer.

N'estem farts, realment farts de fantasmades que no porten enlloc, que emmascaren posicions còmodes i incompetències encaminades a autobombos i autojustificacions totalment inútils

Mentre quan se us invitat a participar en projectes que calen un cert esforç i treball en equip, heu dit que és massa lluny utilitzant excuses de mal pagador més aviat fluixetes, el que demostra el nivell real del personal, sense comptar un cert engreíment i supèrbia I ara us penseu que responent amb les provocacions de manual que heu posat m'ofendreu?, pobres de vosaltres. Vinc de lluny i encara us passo deu caps i mira per on no tinc cap necessitat de sortir a la foto, les fotos les faig jo. Tant me fa escriure un post com embrutar-me de greix o esllomar-me intentant desmuntar un cilindre o escombrant el taller, o pintant un vehicle, s'etableix una camaraderia i una companyonia que us perdeu fent volar coloms i tocant campanes. Us heu après la cançó de moda a la vida social del País (El famós "Y TU MAS"), Però us esteu equivocant. El que està assegut apaivagant la pròpia consciència "Tan ricamente y mira, que nos sirvan una sopa", no soc jo, Sou vosaltres i si fóssiu més intel·ligents que viscerals utilitzaríeu aquest diàleg com a revulsiu per reflexionar. Penseu que no hi ha res més ridícul que voler ensenyar al pare a fer fills.

Encara que no us ho sembli... De bon rotllo, Metring.
Entenc perfectament que tu t'esforçis en alguna cosa i vingui algu amb barret "d'Indiana" i s'emporti la "gloria" o que algu escrigui el que no ha investigat i ha "copiat" literalment...o que tu treballis molt en algo i ves per on hi hagi mes gent en el mateix i et passin al devant amb tot el merit...com que aixo ho he conegut en part entenc el que dius, pero crec que et confons...tu estas satisfet i orgullos del que has fet? doncs perfecte, el temps donara o treura raons, si hi ha mes gent en algo que t'agrada no pot ser mes que gratificant, sigui al nivell que sigui, jo tampoc tinc cap problema en embrutar-me ni fer certes coses...de fet ho gaudeixo...pero aquest fet no em don dret a despreciar el treball sigui quin sigui, sigui a on sigui d'altres...de fet com he dit m'en alegro.

Crec que tambe et toca reflexionar, jo tambe vinc de lluny...i no ho exposo com a argument i sincerament no dic que paso deu caps a ningu...perque ni ho se n'hi m'ho he plantejat mai...a mes si fos el cas no em pertocaria dir-ho a mi, si no queda molt "Cristiano Ronaldo".

Si el que has fet et satisfa i aixi ho sembla..doncs perfecte, per a mi seria suficient...encara que el reconeixement sempre s'agraeix i es huma el desitjar-lo, aquest no es pot exigir...

Entenc tambe que hi ha gent que vol ser lider i per determinades circunstancies no ho es, aixo no es pot buscar, es quelcom amb el que es neix, es innat.
Entenc tambe que si que si un treballa en determinat sentit i la gent no el segueix...no li agradi...si es que vol ser "lider"...i que si mes tard si un altre fa el mateix i si el segueixen s'emprenyi....i llavors es quan en comptes de "destrossar-ho" tot o anar en contre el mon s'ha reflexionar....no tothom pot acertar, ni tindre les qualitats abans mencionades, i a vegads hi han circunstancies intangibles com el moment i un s'en ha de adonar...pero si a un li agrada determinat tema...que uns altres ho fagin...et te que agradar....perque si no el tema t'importa menys que tu mateix.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 03/06/2014 13:55

lauria1226 ha escrit:N'estem farts, realment farts de fantasmades que no porten enlloc, que emmascaren posicions còmodes i incompetències encaminades a autobombos i autojustificacions totalment inútils
Pues no hagas caso, te das media vuelta y vuelves por donde viniste. No entiendo que exactamente aporta decirnos a todos que somos tonticos. El único que se ha picado eres tu, porque tienes esa extraña necesidad de venir aquí a proclamarnos la cancioncita del país que TU te has aprendido: el "déjame a mi que tu no tienes ni idea". No entiendo por qué en este país la gente tiene la necesidad de decirle a otros que estan a su bola que dejen de hacer algo porque a ti no te parece que lo hagamos. En internet se hace la broma de ironizar "DEJA DE DISFRUTAR COSAS QUE YO NO DISFRUTO! :'( "
lauria1226 ha escrit:Mentre quan se us invitat a participar en projectes que calen un cert esforç i treball en equip, heu dit que és massa lluny utilitzant excuses de mal pagador més aviat fluixetes, el que demostra el nivell real del personal, sense comptar un cert engreíment i supèrbia I ara us penseu que responent amb les provocacions de manual que heu posat m'ofendreu?
Aquí entra el "y tu más" del que luego acusas a los otros.
lauria1226 ha escrit:pobres de vosaltres. Vinc de lluny i encara us passo deu caps i mira per on no tinc cap necessitat de sortir a la foto, les fotos les faig jo. Tant me fa escriure un post com embrutar-me de greix o esllomar-me intentant desmuntar un cilindre o escombrant el taller, o pintant un vehicle, s'etableix una camaraderia i una companyonia que us perdeu fent volar coloms i tocant campanes.
Menos mal que has venido tu para abrirnos los ojos y dejarnos claro que estamos errados. ¿Puedo llamarte Jesucristo? De buen rollo digo. Ahora en serio, lo que a mi más patético me parece es esta necesidad de decirles a todos que son tontos y que dejen de hacer algo que no te afecta a ti en lo más mínimo sólamente porque a ti te parece una tontería. Razón por la cual, además, tienes que venir a dejarnos bien claro que tu eres más listo que nadie. Nos quieres imponer lo que debemos hacer y dejar de hacer, en lugar de pasar de largo si la afición de alguna gente no te parece. Esa mentalidad es la que acaba arrinconando todas las aficiones que no son tan mayoritarias como el fútbol, por ejemplo. Tu incomprensible necesidad de querer imponernos una forma de percibir y actuar me recuerda a esto:
Wiktionary ha escrit:fascismo
1 Política. Ideología y movimiento político autoritario, que aboga por el control corporativo del Estado y la economía, el uso de la violencia para la supresión del disenso, y la supresión de las libertades individuales;



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 03/06/2014 14:52

Bé, potser que ho deixem aquí, si us plau!
Salut a tots!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 04/06/2014 1:06

La veritat és que no m'interessen en absolut les desqualificacions personals (per sort o per desgràcia ja sóc massa grandet per criaturades) i per tant no seguiré per aquesta banda.

M'he estat informant per diverses vies ja que no entenia a què venia aquesta hostilitat i violència verbal desfermada per una cosa que en principi havia de ser una alegria, com és l'èxit de la restauració de la Mataró.
Al final (crec que) he pogut esbrinar (o intuir) de què va tota aquesta rocambolesca història, tot i que em puc equivocar: es tracta d'un sentiment de frustració d'algunes persones que estan treballant en la restauració de Móra la Nova, respecte a l'èxit de la reparació de la Mataró.

La qüestió és que a Móra, com ja he comentat personalment en alguna ocasió fa temps s'està fent una bona feina, però és possible que la repercussió als mitjans de comunicació, fins i tot els especialitzats, sigui limitada. Per què? Segurament per una mala política de comunicació per part dels afeccionats de Móra. No passa res, ningú no neix ensenyat en tot i cadascú és bo que faci el que millor sap fer.
Un exemple ben clar n'és aquest propi fòrum on curiosament els únics que s'han esforçat en donar difusió a les activitats que es fan a Móra han estat... els propis administradors que ara són criticats!!!

http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... ra+la+nova

Aquí l'administradora Metring va arribar a publicar en el període de 3 anys ni més ni menys que 11 notícies diferents extretes de diversos mitjans, que parlaven de la feina que s'estava fent a Móra la Nova
Per si no hi hagués suficient amb això, l'any 2012 va aparèixer un article en un blog on es criticava la feina de la gent de Móra acusant-los d'aprofitats que només volien cobrar subvencions. Endevineu qui va ser el primer que va córrer expressament al blog a posar "a caldo" a l'autor? Oh sorpresa... sí, jo mateix,el Sr. Wefer!!! Us ben juro que no m'agrada gens posar-me medalles ni tampoc les necessito, però en aquest cas m'hi veig obligat per al·lusions. Encara podeu veure l'article aquí:
http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/20 ... spectacle/

I em consta que, encara que amb altres noms, altres usuaris del fòrum també van fer el mateix. Coi, és el que faria qualsevol afeccionat de veritat!!

Sembla que com a resposta a tot aquest suport, algun membre de Móra (que no l'associació en si, on he trobat gent molt maca i amable quan l'he visitat), ara els de l'FTC som dolents... perquè hem participat en la recuperació de la Mataró!!! I suposo que la resta del món dels afeccionats també ho deuen ser, pel mateix.
I jo em pregunto... què coi tindrà a veure una cosa amb l'altre? De veritat, no m'ho explico massa... encara que comparteixo al 99% les intervencions de l'Alf i del Faristol.

Benvolguts lauria1226 i jms: us dol el suport que ha tingut la Mataró en comparació amb el projecte on participeu? Doncs nois... penseu on esteu fallant (si és que falleu).
Menyspreeu la comunicació, menyspreeu la feina que es fa a internet, però quan es demostra el seu poder fent possible una restauració l'únic que feu és lamentar-vos de que ningú us fa cas a vosaltres. Això no té cap ni peus.

Si el que necessiteu és ajut econòmic, en comptes de lamentar-vos (aquí i en altres llocs) feu vosaltres també un micromecenatge i potser us endureu una agradable sorpresa. I si no, doncs seguiu amb la vostra manera de treballar i feu-ne més difusió en llocs com aquest fòrum. Però coi!!! el que no podeu fer és tirar pedres precisament sobre les persones que estan intentant col·laborar en la vostra causa encara que no sigui amb un tornavís a la mà (perquè no poden o perquè no volen). És de pur sentit comú!!!

Però el que sí us adverteixo és que mai, absolutament mai, acceptaré que afeccionats al ferrocarril bombardegin iniciatives de foment de la cultura ferroviària simplement perquè ells no se'n poden posar la medalla. I mai acceptaré tampoc que es jutgi personalment als afeccionats amb menyspreu perquè "jo sóc més que tu", "jo he fet més que tu" i "jo la tinc més llarga que tu".



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 04/06/2014 1:31

:plas :plas :plas

Més clar, impossible.

Com a aficionat al ferrocarril que sóc, cal agraïr l'enorme esforç i dóno tot el meu suport als que heu fet aportant econòmicament la Mataró, tant pel FTC com per les diverses associacions que també han posat els seus diners per tornar a funcionar la locomotora, si la meva situació econòmica m'ho hagués permès segur que hagués aportat alguna cosa. Sense aquestes aportacions, estariem parlant de que la Mataró hagués tingut un futur molt magre. Ara sembla que alguns es dediquen a "queixar-se" i a donar pataletes de nen petit, pel fet de que la Mataró hagi estat restaurada. Això només té un nom: "enveja sana".



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 04/06/2014 11:31

En aquest cas seria "enveja insana".

No conec be el tema de Mora, aixi que no opinare, pero en el cas de la Mataro sembla que el micromecenetge ha funcionat.

A vegades em costa entendre aquest tipus de sitaucions, com que tambe tinc altres aficions i cadascuna te les seves problematiques i particularitats intento traslladar aquestes "peloteres" a elles i em costa veure algo semblant, pero aixo intentes buscar explicacions mes enllà de les obvies.

En el cas dels cotxes antics un es pot esforçar i treballar en un vehicle i aquest sempre sera propietat de qui el te, en el cas dels ferrocarrils, dificilment un cotxe-vago o locomotora sera d'una persona sola i mes dificil encara sera que aquesta persona "sola" el pugui fer moure i el gaudeixi tant sols ell, normalment o son d'una empresa o son propietat mitjançan cesio d'una associacio..entenc que qui treballa molt en algo al final ho senti com a seu...pero realment no ho es, els amors platonics poden ser bons fins que arriba una obsessio i llavors ja no es tan bo...en aixo em sembla que succeeix quelcom semblant.

En el tema ferrocarril no hi ha mes que la "colaboracio" i l'associacio per treure endavant projectes, evidenment tota asocciacio necesita de algu que "tibi", pero aixo no vol dir que ningu sigui mes, a part sembla que hi ha gent que el tema de "associar-se" i compartir situacions que molt possiblement despres seran de gaudiment i satisfaccio no els hi va.

Aixo ho he constatat en el mon del tren, desde maquetisme, a simulacio virtual per ordinador fins a tren escala 1:1.

I la darrera reflexio es que si una aficio o activitat en principi practicada per gaudir comença a comportar problematiques...doncs noi...ja n'hi han prous al dia a dia com per que una cosa que en principi es "accesoria" en comporti mes.


Per a mi qualsevol accio (unitaria o col.l.ectiva) que entri dins dels parametres de la legalitat, etica i moralitat i que ajudi a conservar i transmetre els actius ferroviaris i el patrimoni del ferrocaril a qualsevol nivell em sembla del tot correcte i l'aplaudeixo, vingui d'on vingui.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dijous 05/06/2014 9:29

Cito, si em permeteu, una part de l'entrevista publicada ahir al diari La Vanguardia a Lech Waiesa, expresident de Polònia.

"I vaig cometre un error que espero que no repeteixin les futures revolucions: vam lliurar la nostra victòria -la democràcia- als buròcrates i ells van continuar fent les coses a la vella manera."

Ah! I la Mataró seguirà tenint un futur molt magre, no us preocupeu. Tant és, a efectes pràctics que estigui sota cobert en estat funcional que sense estar-ho, no corre perill de desaparèixer com altre material. A més, devem no oblidar que estem tractant d'una rèplica, no massa fidel a l'original, per cert.
Tant interès a reparar una rèplica com la "Mataró" perquè acabi no circulant, per les raons que siguin, quan se la pugui requerir per la REFIG i uns vehicles originals i amb una incalculable importància històrica com els que formen part del "Tren Real", es troben en l'estat que suposo que tothom coneixem (imagino que deuen prevaler els interessos polítics al valor històric del material ferroviari, és clar...).

És veritat absoluta en aquest país (Espanya i, per tant, Catalunya) que sempre ens estem discutint i ens destrossem a nosaltres mateixos, cosa ben absurda i ridícula, molt llastimosa.

Citaria, tanmateix, una frase del senyor Labordeta, però no em ve de gust deixar de respectar la normativa del fòrum, respecte aquest que no va demostrar el mateix administrador quan expressà, textualment i en aquest mateix tòpic, "Qui no aporti com a mínim 30 euros, no serà considerat amic del ferrocarril mai més.", i en lletra destacada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/06/2014 12:40

Ganz ha escrit:"I vaig cometre un error que espero que no repeteixin les futures revolucions: vam lliurar la nostra victòria -la democràcia- als buròcrates i ells van continuar fent les coses a la vella manera."
Doncs precisament la "la vella manera" és aquesta que defensen alguns per desqualificar la reparació de la Mataró.
La reparació de la Mataró ha estat la primera vegada que, a través d'un micromecenatge a internet s'ha pogut salvar una locomotora, i això senta un fabulós precedent.
Per què els fa tanta ràbia a alguns?
A més, hem demostrat a les institucions que si elles fan la seva feina, nosaltres responem. Jo no hagués recolzat aquesta iniciativa si no hi hagués hagut una aportació econòmica també per part de l'administració, perquè el que no hagués estat admissible seria que ho hagéssim de pagar tot els afeccionats. Si paguem impostos és per a coses com aquesta, no perquè se'ls poleixin els polítics.
Ganz ha escrit:Ah! I la Mataró seguirà tenint un futur molt magre, no us preocupeu.
Molts (sembla que) ho esteu desitjant. Gent que us anomeneu "amics del ferrocarril" esteu desitjant que una locomotora es podreixi i es perdi... simplement perquè vosaltres no us en podeu posar la medalla!!!! M'equivoco?
Ganz ha escrit:A més, devem no oblidar que estem tractant d'una rèplica, no massa fidel a l'original, per cert.
És una locomotora amb un pes històric per molt que sigui una rèplica. A més, són locomotores com aquesta les que atrauen a gent de fora del món dels ferrocarril (sí, de veritat, hi ha un món allí a fora) a acostar-se a aquest racó de la nostra cultura.
Ganz ha escrit:És veritat absoluta en aquest país (Espanya i, per tant, Catalunya) que sempre ens estem discutint i ens destrossem a nosaltres mateixos, cosa ben absurda i ridícula, molt llastimosa.
Sí, personalment no ho entenc. Ja vaig dir que una cosa que havia de ser una alegria (per uns més, per uns altres menys) alguns s'ho estan prenent com una ofensa. Mare de Déu senyor, com està el pati...
Ganz ha escrit:textualment i en aquest mateix tòpic, "Qui no aporti com a mínim 30 euros, no serà considerat amic del ferrocarril mai més.", i en lletra destacada.
Aaaaaaah... alerta!!! (que diria en Monegal). Potser és això el que no s'ha entès? Culpa meva, doncs, assumeixo el meu error. Em vaig deixar un petit detall al final:
"Qui no aporti com a mínim 30 euros, no serà considerat amic del ferrocarril mai més." :riure
Millor així? Senyor Ganz (i altres), simplement ho vaig dir per PICAR a la gent i que col·laborés. No ho penso realment, en absolut, ni vaig pensar que la gent s'ho prengués seriosament.
No obstant, sí que penso totalment la següent frase:
Qui NO defensi la recuperació de material ferroviari històric, sigui quin sigui, no serà considerat amic del ferrocarril mai més.
Per tant, qui defensi la pèrdua de la Mataró o de qualsevol altra locomotora amb un mínim de sentit històric no crec que es pugui considerar un amic del ferrocarril. No ho dic jo, és de pura lògica. Algú pot dir el contrari?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/06/2014 12:59

És molt trist que egocentrismes puguin més que recolzar causes justes.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dijous 05/06/2014 14:43

Bé, algú ho encerta de ple. Es tracta d'enveja pura i dura si senyor. Estic tan carregat d'enveja que ja pixo de color verd i la cera de les orelles em surt del mateix color. Enveja del museu de York i de les gairebé 900 locomotores de vapor que restaurades meravellosament, estan operatives i funcionen regularment per la Gran Bretanya, Enveja de França, D'Alemanya, dels USA i la Big Boy, fins i tot de l'Índia.

El que em produeix estar envoltat de "gilipolles" integrals que li riuen les gràcies a una funcionària amb vinculacions més que professionals amb LA CASTA es malícia i indignació.

Tampoc penso amb Móra ni amb ARMF, ni res semblant. No em trec del cap la nau de Manresa on sembla que s'amaguin sota l'estora entre d'altres una garrat de via mètrica de característiques que la fan única al mon. Indignació haver de sentir-me friki per part d'una colla de "Tècnics" que enlloc de gestionar un material amb criteris empírics ho fan basant-se amb tòpics i llegendes urbanes.

Si senyor carregat d'enveja, malícia i indignació.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 05/06/2014 14:58

lauria1226 ha escrit:Bé, algú ho encerta de ple. Es tracta d'enveja pura i dura si senyor. Estic tan carregat d'enveja que ja pixo de color verd i la cera de les orelles em surt del mateix color. Enveja del museu de York i de les gairebé 900 locomotores de vapor que restaurades meravellosament, estan operatives i funcionen regularment per la Gran Bretanya, Enveja de França, D'Alemanya, dels USA i la Big Boy, fins i tot de l'Índia.

El que em produeix estar envoltat de "gilipolles" integrals que li riuen les gràcies a una funcionària amb vinculacions més que professionals amb LA CASTA es malícia i indignació.

Tampoc penso amb Móra ni amb ARMF, ni res semblant. No em trec del cap la nau de Manresa on sembla que s'amaguin sota l'estora entre d'altres una garrat de via mètrica de característiques que la fan única al mon. Indignació haver de sentir-me friki per part d'una colla de "Tècnics" que enlloc de gestionar un material amb criteris empírics ho fan basant-se amb tòpics i llegendes urbanes.

Si senyor carregat d'enveja, malícia i indignació.
T'estàs cobrint de glòria, noi, sí senyor! :plas :nono

I per més INRI, ja insultes, has trapassat una línia vermella que no l'havies de haver passat.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/06/2014 15:08

lauria1226 ha escrit:El que em produeix estar envoltat de "gilipolles" integrals que li riuen les gràcies a una funcionària amb vinculacions més que professionals amb LA CASTA es malícia i indignació.
No ho he entès bé. Els "gilipolles" integrals som els que hem participat en la recuperació de la Mataró? O et refereixes a algú altre?



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 05/06/2014 15:18

wefer ha escrit:
lauria1226 ha escrit:El que em produeix estar envoltat de "gilipolles" integrals que li riuen les gràcies a una funcionària amb vinculacions més que professionals amb LA CASTA es malícia i indignació.
No ho he entès bé. Els "gilipolles" integrals som els que hem participat en la recuperació de la Mataró? O et refereixes a algú altre?
Em sembla que jo ha ho tinc clar a qui defineix. :roll:

Pot opinar tot el que vulgui, està en el seu dret òbviament, però en aquest darrer comentari s'ha passat i si és cert que aquest darrer insult anava dirigit als que han contribuït desinteressadament a reparar la Mataró, està faltant el respecte als de FTC i a moltes de les associacions que han fet possible que la locomotora torni a encendre's de nou. Per tant, jo ja prendria mesures serioses.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/06/2014 15:23

Tens tota la raó, Renfe, ara procedim.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dijous 05/06/2014 18:27

wefer ha escrit:Millor així? Senyor Ganz (i altres), simplement ho vaig dir per PICAR a la gent i que col·laborés. No ho penso realment, en absolut, ni vaig pensar que la gent s'ho prengués seriosament.
Doncs, sincerament, més d'un s'ho va prendre així. Sense l'emoticona, sembla que el missatge emitit contenia un to coaccionant. Bé, aquestes coses les fan la comunicació virtual. Aclarat queda, doncs.

El que sembla mentida és com us prenen el pèl a alguns de vosaltres en aquest assumpte.

A l'exterior dels museus de Vilanova i de Madrid, a Bilbao, a València... tota la geografia espanyola està plena de ferralla de molt elevat valor històric. Però compte! Ferralla real, que no representa el mateix estat que el que es trobava la Mataró abans de realitzar el viatge a Lleida per la seva restauració. Material de valor històric, en certs casos, més elevat que la rèplica mal dissenyada de la 1a locomotora de l'Estat per ser, precisament, original (estem parlant del Tren Real citat abans, d'una unitat elèctrica sèrie 433, MZA 1101, locomotora Talgo 352-009... I ens posem a restaurar funcionalment la "Mataró" perquè no pugui sortir del parc d'atraccions que és la rotonda? Amb perdó, però em sona hipòcrita i, fins i tot, a desconeixement de la matèria que estan tractant, en favor d'interessos més aviat polítics, com el fet de treure la "o" de "Centenario".

I el factor humà... Coneixem la història, de veritat? Quan el vapor va desaparèixer del servei regular, grups de voluntaris, en la seva època, salvaren material del desguàs, del que podem gaudir avui en dia (no sols material rodant, sinó documentació, infraestructures, etc), amb l'esperança de tornar a veure funcionar aquestes joies històriques realitzant una funció per a la societat, com passa a Anglaterra, els Estats Units d'Amèrica, França, Alemanya... I què ha acabat succeïnt? Doncs ni més ni menys que el que tenim avui en dia, que fa, sincerament, llàstima del que podria ser i no és, perquè aquesta gent s'ha vist desplaçada. Però no hi ha més cec que qui no vol veure.

Les faltes de respecte són bidireccionals. De qui falta el respecte a l'actualitat, i de qui el falta a la història. I, a vegades, és més greu la 2a manca de respecte, doncs provoca el que provoca.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/06/2014 18:43

Jo tinc una teoria sobre el tema de la Mataró, i és que van fer l'experiment del micro mecenatge amb un tren popular pel públic, per tal de comprovar què tal responia, ja que és tractava d'una iniciativa inèdita, no vull dir que sigui el primer cop, ho ignoro. I ara que han vist que la resposta ha estat favorable, és possible que després intentin recaptar fons per altres reparacions de material històric, però per introduir al públic en general s'ha de començar de baix, i pel que sigui, ho han fet amb la Mataró. No es pot explicar tot el que queda per fer, que és molt, d'entrada, ja s'ha començat amb feina com la de TMB, ARCA, però temps al temps. No podem per puristes perquè el que aconseguirem és allunyar encara més a la gent.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dijous 05/06/2014 20:29

He estat seguint aquest fil fa temps, i no em puc estar de comentar quatre coses.
La primera, que aquesta polèmica mostra un dels principals problemes de la nostra afecció, que no és RENFE ni FGC ni Fomento, sinó aquesta tendència al "tot el que faig jo està bé, tot el que fan els demés està malament, i només jo tinc raó". Per culpa d'això s'han perdut moltes i molt bones iniciatives que hi ha hagut en aquest país des de sempre. Els anglesos, dels que tant us agrada parlar, fan justament a l'inrevés : col·laboren entre ells , s'ajuden. Si l'any passat van poder celebrar el 150 aniversari del Metro de Londres amb una locomotora de vapor en funcionament és gràcies a la col·laboració de diverses associacions. És per això que a la vista de certs comentaris, demano una mica de reflexió a tots plegats. I en comptes de muntar un "Mora contra Vilanova" seria més intel·ligent potenciar les possibilitats i les sinèrgies (terme de moda...) entre Vilanova, Mora i Lleida, que són moltes. Sense anar més lluny, potser podríem veure la Mataró més enllà de la rotonda de Vilanova...
La segona, que crec que els crítics amb el Verkami no heu entès el rerefons de l'operació : justament obrir la porta al micromecenatge és la millor manera de posar fi a la dependència de les subvencions o dels criteris arbitraris de les administracions ferroviàries . Qui paga mana, i no ha de donar explicacions de què fa amb els seus calers (a diferència de les administracions públiques). Per això entenc que, més enllà del "regalet", la gràcia del Verkami de la Mataró està en que podem exigir que la màquina funcioni, que la puguem veure: si no, ens han de tornar els diners i a més, es tanquen la porta ells mateixos per fer una nova campanya similar . I el que és més important, obre la porta per a fer el mateix amb altres peces, que jo també considero més interessants, com la Martorell, la Caldes, la Santa Fe o el "Coche Real". I el que dic de Vilanova val també per Mora, Lleida o qualsevol altre lloc on es llanci la iniciativa de posar en marxa un tren. Per cert, aquesta manera de fer també seria molt "anglesa" : està molt bé treballar voluntàriament al taller, però també fan falta molts diners . I les associacions britàniques els treuen d'on sigui, sense manies, inclosa la loteria nacional, si cal.
Dit això, estic d'acord amb la Metring sobre els motius de triar la Mataró : busqueu wikipèdies, enciclopèdies, etc., i en general imatges sobre el ferrocarril a Catalunya, i veureu quina és la màquina que surt... No és la més autèntica, és veritat, però és la que té més "ganxo", simplement perquè és més coneguda pel "gran públic". D'altra banda, ser una rèplica tampoc és un pecat : també ho és la Rocket del Museu de York i ho son les quatre o cinc reproduccions del tren de Siemens que guarden diversos museus alemanys.
Una altra consideració és que, abans d'ofendre'ns tant i deixar anar segons quins comentaris en un fòrum, hauríem de pensar en allò que nosaltres mateixos hem escrit. I aquí, l'amic Ganz va mantenir l'estiu passat una polèmica amb un servidor en la que ell defensava aferrissadament aquell tren de l'Empordà, del que no se n'ha sentit parlar més (em remeto al fil corresponent). Llavors semblava que era jo el que estava en contra d'una iniciativa, quan en realitat, dubtava raonablement que aquell projecte no fos un bluff, amb cert coneixement de causa, per cert, ja que conec bastant bé la trajectòria de les entitats que ho patrocinaven... Tant de bo m'hagués equivocat, i ara tinguéssim un tren de vapor a l'Empordà, però, la veritat és que ara mateix, no se n'ha sentit parlar més del Tren de l'Empordà, la màquina de vapor que hi havia a Portbou se n'ha tornat a Guadix i algunes persones relacionades amb aquelles entitats estan encausades per estafa amb relació a un projecte a Ciudad Real. Aplicant els teus arguments, què t'hauria de dir jo ara, Ganz?
I finalment, vull felicitar els administradors del fòrum per la paciència i la mà esquerra que han tingut en tot aquest assumpte.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 05/06/2014 20:43

Bé, lluny d'aquesta polèmica que sembla que s'ha muntat m'agradaria donar la meva opinió com a aficionat (tot i que, no vaig donar ni un cèntim, per tant potser no ho soc). També voldria dir que no sóc soci de APPFI, perquè veieu que no tots els que pensen aixi son gent d'allà.

Crec que la rèplica de la primera locomotora que va circular a territori espanyol es mereix algo més que ser restaurada per circular X metres cada cap de setmana dintre d'un museu. I qui parla de la Mataró parla de qualsevol altra locomotora de les que hi ha al museu de Vilanova, al de Madrid, i a qualsevol altre museu dels que hi ha per l'estat d'aquells que més que museus semblen "xatarreries amb taquilla", i de qualsevol altra locomotora que es pot trobar preservada a qualsevol lloc de l'estat, o ni tan sols preservada, que hi ha molt patrimoni que s'està deixant perdre sense fer res. Opino que no pot ser que es doni diners perquè es repari una locomotora perquè dintre de 2, 3 o els anys que siguin torni a estar en les mateixes condicions, i no hagi fet cap recorregut a la xarxa que no sigui Vilanova-Lleida i Lleida-Vilanova. Crec que el panorama de preservació i conservació del patrimoni històric ferroviari és bastant penós en aquest país, i que a sobre es demanin diners per arreglar una locomotora i tenir-la al museu tancada no ajuda gens a millorar-lo. Entenc que tenir el material en estat de marxa costa uns diners, però també entenc que ja que es demanen aquests diners, s'hauria de tenir una mica més d'ambició i que ja que es té material en condicions prou bones com per circular, al menys circuli, no dic de forma habitual, però sí al menys un cop a l'any, com bé fa TMB amb el 300, o com ha fet darrerament FGC amb la granota o els cotxes de fusta o la 1003.

En resum, que no estic disposat a donar part dels meus diners per reparar una locomotora perquè no surti del museu, perquè considero que la reparació no és prioritària, perquè entre el que farà reparada (que de moment ha estat ben poc perquè sembla que es tenia més pressa en fer la festa aquesta que en acabar la reparació) i el que hauria fet sense reparar tal qual s'ha passat els darrers temps, no hi ha gaire diferència. Ara, si cal donaré part dels meus diners i fins i tot part dels meu temps lliure i les meves energies per tenir material que pugui sortir a la via i fer allò pel que va ser construït, que és devorar quilòmetres transportant gent o mercaderies, no estar en un museu i moure's uns pocs metres cada cop que s'arranca.

No vull estar a favor d'uns ni dels altres, em sembla tan genial qui hagi volgut donar part dels seus diners com qui no ha volgut donar, perquè és la seva opinió i cadascú viu l'afició com la vol viure, però el que no estic disposat a fer és que algú em digui com haig de viure la meva afició o si per donar X diners sóc o no sóc aficionat, o "amic del ferrocarril", com li volgueu dir. I lo que menys m'agrada és haver de llegir frases com "Qui no aporti com a mínim 30 euros, no serà considerat amic del ferrocarril mai més.", perquè que cadascú ha de viure l'afició com més li agradi.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/06/2014 21:23

BCN2008 ha escrit:
No vull estar a favor d'uns ni dels altres, em sembla tan genial qui hagi volgut donar part dels seus diners com qui no ha volgut donar, perquè és la seva opinió i cadascú viu l'afició com la vol viure, però el que no estic disposat a fer és que algú em digui com haig de viure la meva afició o si per donar X diners sóc o no sóc aficionat, o "amic del ferrocarril", com li volgueu dir. I lo que menys m'agrada és haver de llegir frases com "Qui no aporti com a mínim 30 euros, no serà considerat amic del ferrocarril mai més.", perquè que cadascú ha de viure l'afició com més li agradi.
Llegeix uns missatges més a dalt, en wefer ja ha explicat que ho deia irònicament. Ganes de discutir...

WMD626, has entès perfectament el que volia dir.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 05/06/2014 21:30

metring ha escrit:
BCN2008 ha escrit:
No vull estar a favor d'uns ni dels altres, em sembla tan genial qui hagi volgut donar part dels seus diners com qui no ha volgut donar, perquè és la seva opinió i cadascú viu l'afició com la vol viure, però el que no estic disposat a fer és que algú em digui com haig de viure la meva afició o si per donar X diners sóc o no sóc aficionat, o "amic del ferrocarril", com li volgueu dir. I lo que menys m'agrada és haver de llegir frases com "Qui no aporti com a mínim 30 euros, no serà considerat amic del ferrocarril mai més.", perquè que cadascú ha de viure l'afició com més li agradi.
Llegeix uns missatges més a dalt, en wefer ja ha explicat que ho deia irònicament. Ganes de discutir...

WMD626, has entès perfectament el que volia dir.
No aniria malament algun tipus d'etiqueta per denotar la ironia, que alguns no tenim tot el temps del mon per llegir-nos tots els missatges amb deteniment. Bé, demano disculpes per donar la meva opinió sobre el tema, no era la meva intenció discutir amb ningú ni crear polèmica.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”