Projectes d'autopistes barcelonines de la dècada del 1970

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Re: Projectes d'autopistes barcelonines de la dècada del 197

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 02/11/2013 11:39

Sanato ha escrit:Doncs a mi em van explicar que va ser per la presència de la Clínica Corachán, que havia d'anar al terra si li feien passar el cinturó per sobre...
Ben vist, però si els hagués interessat s'haguessin carregat la Corachan i l'haguessin posat a algun altre lloc. A més, la clínica està al principi del traçat i per estalviar-la només haurien hagut de fer una petita desviació, sense arribar a l'extrem de la perillosa doble corba actual
corba_marques_2.jpg
corba_marques_2.jpg (201.11 KiB) Visualitzat 2597 cops



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 23/01/2014 0:06

Finalment he trobat un dibuix de part del que havia de ser la Rambla Prim i l'enllaç amb el 1er cinturó segons els projectes dels anys 70, concretament a la guia Pamias de 1974.

Tal com podeu veure a la imatge (és un "collage" de diversos fulls) hi apareix representada la següent autopista:
  • A continuació del que actualment és la Ronda del Mig, baixa des de la part alta de l'Hospital de Sant Pau fins a la plaça Maragall.
  • D'allà, continua pel carrer Olesa fins a Meridiana/Garcilaso, on es suposa que hi hauria una intersecció a nivell.
  • Segueix per Garcilaso i travessa tota l'estació de la Sagrera en diagonal fins a Prim amb Cantàbria
  • Allà hi ha un gran enllaç a diversos nivells (scalextric) entre aquestes avingudes.
  • Prim continua cap amunt i té més enllaços a diversos nivells amb Via Trajana i Fabra i Puig
  • Cap avall, el plànol representa l'autopista de Prim una mica menys definida, encara que es dóna a entendre que, com a mínim, arriba fins a la Gran Via (en aquells moments Av. José Antonio...)
Si us hi fixeu res d'això es va fer, però les zones sí van ser afectades i les cases es van tirar a terra, de manera que actualment s'han convertit en avingudes com per exemple Garcilaso i la zona de sobre de Maragall, que avui dia encara estan acabant d'urbanitzar.
Fitxers adjunts
rambla-prim-1974.jpg
Projecte Rambla Prim i 1er cinturó 1974 gia Pamias
(998.18 KiB) Encara no s’ha baixat



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 23/01/2014 9:15

Bon document! Garcilaso i Oliva, però, van continuar siguent carrerons (amb cases baixes) encara durant molts anys. A mi no és que em fes massa gràcia ficar-me per allà, de nit, per anar o tornar de Sagrera cap a Sant Martí/La Verneda.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 23/01/2014 9:43

molt interessant, val a dir que a mi m'hagués anat molt bé que l'haguessin construit, de tant en tant faig un recorregut que calca el que hagués tingut aquesta via, en fer el tros marcat en el mapa ara es triguen uns 10 minuts en vehicle motoritzat si no hi ha trànsit (uns 15 amb bicicleta, la diferència és mínima)*, que serien menys de 2 segurament :x

*el trajecte amb la disposició actual de carrers ve a ser indústria-navas de tolosa-meridiana-josep estivill-honduras-sagrera-berenguer de palou-pont del treball(el nou)-santander-cantàbria-rambla prim

suposo que quan es cobreixin les vies de la sagrera miraran de fer la zona una mica més "permeable" com diuen ara


ES PELIGROSO ASOMARSE

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”