¿Ja hi havia plans als anys 70 mes enllà de Reina Elisenda?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

¿Ja hi havia plans als anys 70 mes enllà de Reina Elisenda?

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 28/01/2014 19:37

Mirant la wikipèdia he vist que Reina Elisenda es va inaugurar al 1976, vàries dècades després de que es construís la línia de Sabadell i Terrassa, i jo em pregunto, que es que ja hi havia plans per anar a Esplugues o a algún altre lloc? Es que se'm fa extrany que construissin un ramal només per fer 1 parada tant prop de l'anterior i a més en un barri amb baixa densitat de població i molt ric.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 28/01/2014 19:49

Ecomobisostrans ha escrit:Mirant la wikipèdia he vist que Reina Elisenda es va inaugurar al 1976, vàries dècades després de que es construís la línia de Sabadell i Terrassa, i jo em pregunto, que es que ja hi havia plans per anar a Esplugues o a algún altre lloc? Es que se'm fa extrany que construissin un ramal només per fer 1 parada tant prop de l'anterior i a més en un barri amb baixa densitat de població i molt ric.
Tampoc és tan ric, a més que hi té a veure que sigui més ó menys ric per tenir transport públic. Mira El tren de Sarrià.

Contestant a la teva pregunta, hi ha hagut molt projectes per allargar la línia més enllà de Sarrià, ja cap el 1925 és va fer un projecte per fer arribar el tren fins a Sant Feliu de Llobregat, fins i tot és van iniciar les obres, però diversos motius, entre ells l'econòmic van aturar aquest primer projecte. Cap als anys 70 la intenció era d'arribar a la Creu de Pedralbes; i en els darrers PDI hi ha hagut dues propostes, una de molt agosarada de fer arribar el tren fins Castelldefels, i la darrera que encara està contemplada que és allargar el tren fins El Pont d'Esplugues (enllaç amb Tram i possible ampliació de la línia 3), passant per La Creu de Pedralbes, l'Hospital de Sant Joan de Déu i el barri de Finestrelles, per arribar a Esplugues. Però per ara tot està aturat. Salut!



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 28/01/2014 22:20

122-042-132 ha escrit:Cap als anys 70 la intenció era d'arribar a la Creu de Pedralbes
La resposta la tens aquí: http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 7/pdf.html




Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”