Un vell tramvia de Saragossa podría a tornar a circular.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Un vell tramvia de Saragossa podría a tornar a circular.

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 08/05/2014 22:30

Adjunto enllaç de "El Periódico de Aragón"

http://www.elperiodicodearagon.com/noti ... s=og.likes



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 09/05/2014 10:30

foronda 141 ha escrit:Adjunto enllaç de "El Periódico de Aragón"
http://www.elperiodicodearagon.com/noti ... s=og.likes
El viejo tranvía de 1976 podría volver a circular por las calles de Zaragoza. Solo hace falta voluntad, ganas para buscar cómo hacerlo y, cómo no, dinero para que sea una realidad.
Aaah, no falta gairebé res, només voluntat i els diners :x
Aquest acudit de l'Eugenio resumeix millor el que penso:



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 09/05/2014 12:08

Hi ha un altre tramvia de Zaragoza en servei regular al museu del ferrocarril d'Azpeitia. Pero el recorregut sols es un centenar de metres.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dissabte 10/05/2014 14:16

Penso que no cal perdre el temps intentant explicar com funciona això de la preservació i restauració del material ferroviari en una societat acostumada encara i malgrat la que està caient a acabar-ho tot a cop de talonari de diner públic.
Per si algú no ho sabia els diners no venen de la divina providència que el Rei (L'estat) distribueix al seu criteri. Els diners son l'excedent del treball. Això vol dir que a falta de diners si hi ha un grup prou engrescat i ben dirigit que s'ho proposi ho pot aconseguir sense grans pressupostos, clar que com que aquí estem entre personatges d'altíssima volada que amb el càrrec de tresorer, secretari o president d'una associació de tres, ja es creuen que son Sant Pere, no hi ha res a comentar, aquest tipus de debats cada cop s'assemblen més a les converses del "Banc del si no fos". Vells abans dels 30 i els de 60 amb el cor de 20 però amb artrosi. Vet aquí el panorama.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 10/05/2014 22:55

lauria1226 ha escrit:Penso que no cal perdre el temps intentant explicar com funciona això de la preservació i restauració del material ferroviari en una societat acostumada encara i malgrat la que està caient a acabar-ho tot a cop de talonari de diner públic.
Per si algú no ho sabia els diners no venen de la divina providència que el Rei (L'estat) distribueix al seu criteri. Els diners son l'excedent del treball. Això vol dir que a falta de diners si hi ha un grup prou engrescat i ben dirigit que s'ho proposi ho pot aconseguir sense grans pressupostos, clar que com que aquí estem entre personatges d'altíssima volada que amb el càrrec de tresorer, secretari o president d'una associació de tres, ja es creuen que son Sant Pere, no hi ha res a comentar, aquest tipus de debats cada cop s'assemblen més a les converses del "Banc del si no fos". Vells abans dels 30 i els de 60 amb el cor de 20 però amb artrosi. Vet aquí el panorama.
Te besaría por esa verdad del tamaño de la Torre de Collserola. :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 12/05/2014 13:04

lauria1226 ha escrit: Els diners son l'excedent del treball. Això vol dir que a falta de diners si hi ha un grup prou engrescat i ben dirigit que s'ho proposi ho pot aconseguir sense grans pressupostos,
És prou utòpic, però desgraciadament poc realista. Sempre podràs trobar un cas particular on això que dius es compleixi, però en general la realitat va per una altra banda.
Posem el cas concret de la restauració d'un tramvia:
  1. Primer, has d'aconseguir el tramvia. Difícil en un país com aquest on no hi ha voluntat, i on prefereixen que es podreixi en un descampat abans de cedir-lo a algú que "vés a saber per a què el vol".
  2. En segon lloc, necessites un lloc per desar-lo. A mi, a casa ja et dic que no m'hi cap, ni crec que a la casa de (gairebé) ningú. On es suposa que l'has de deixar? Espera... tornem a demanar ajuda a les institucions perquè et cedeixin també un local en condicions.
  3. Si has aconseguit els passos 1 i 2 (improbable), ara et toca transportar-lo. Saps el que costa un transport d'un tramvia? Doncs no és precisament barat.
  4. Tot seguit, evaluem l'estat del vahicle... i fem una valoració de tot el material necessari per a la restauració: maquinària, materials, etc. Uf!!!
Parem aquí: encara no hem començat a restaurar el tramvia i ja ens hem gastat un dineral, a més d'haver d'aconseguir que ens cedeixin el vehicle i un local apropiat. Déu n'hi do!!!
El següent pas és aconseguir que la gent es comprometi a aportar-hi moltes hores i diners per seguir.
Una vegada aconseguim acabar-lo, necessitarem mantenir-lo... que és tant o més car que restaurar-lo.

Resumint: no hi ha res impossible, òbviament, però és molt difícil. I és mes difícil com més gran és el vehicle. Sense ajudes públiques és gairebé impossible fer res i ara mateix els pdoers públics d'aquest país estan per a altres temes. A això li podem sumar que les persones interessades en aquests temes som quatre gats, la qual cosa no facilita fer res.

Si veiem com es fan les coses en els països on aquests temes funcionen, ens adonem que és molt difícil trasplantar les maneres de fer en el nostre país: allí una consciència generalitzada sobre el patrimoni s'uneix a un nivell econòmic alt i a situacions personals més còmodes, molt diferents de les que tenim a Catalunya.
No és el mateix tenir feines amb les que es pot viure còmodament i amb horaris decents, que la situació de la majoria de gent a Espanya actualment que o bé viuen en la misèria, o tenen que fer més hores que un ventilador per poder arribar a final de mes. Comenta'ls a aquesta gent que, a sobre, col·laborin amb projectes d'aquest tipus, sigui econòmicament o amb temps. Difícil, molt difícil...



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 12/05/2014 18:56

Els del Periodico de Aragón son igual de dolents que els d´aquí que no saben que el seu veí Jose Maria Valero té molts mes d´aquests tres que comenten????



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”