"Can Vies"... quan fou construït?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: "Can Vies"... quan fou construït?

Entrada Autor: wefer » Dimarts 03/06/2014 22:26

WMD626 ha escrit:no em tanco a que es pugui fer alguna altra interpretació, si algú disposa d'altres informacions.
La única informació complementària la podria oferir el registre de la propietat on, teòricament, hi ha de constar tot l'historial. De tota manera, l'explicació que dones sembla força més versemblant que la que apareix a la viquipèdia i altres mitjans. Lserà qüestió de modificar l'article erroni.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimecres 04/06/2014 21:21

wefer ha escrit:
WMD626 ha escrit:no em tanco a que es pugui fer alguna altra interpretació, si algú disposa d'altres informacions.
La única informació complementària la podria oferir el registre de la propietat on, teòricament, hi ha de constar tot l'historial. De tota manera, l'explicació que dones sembla força més versemblant que la que apareix a la viquipèdia i altres mitjans. Lserà qüestió de modificar l'article erroni.
Probablement a l'Arxiu Municipal Contemporani es podrien trobar els plànols originals de l'edifici. Almenys així sabríem quan van ser construït i per qui (i per què). El Registre de la Propietat té una "pega" amb tots els immobles que són propietat de l'Estat o d' administracions o empreses públiques, i és que durant molts anys no es registraven. El mateix els ha passat a RENFE i FGC.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 05/06/2014 0:56

Segons aquesta web a 1924

http://bigtimebcn.300000kms.net/



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/06/2014 9:44

Segons el cadastre, tot i que s'ha d'agafar amb força cura (pinces) diu que és construït del 1929. Però el cadastre te molts errors i, a vegades, posa com a data de construcció la data a partir de la qual l'immoble està inventariat al cadastre, que pot ser la data d'elaboració del cadastre o alguna altra de posterior a la seva construcció.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/06/2014 12:57

foronda 141 ha escrit:Segons aquesta web a 1924
http://bigtimebcn.300000kms.net/
M'he estat mirant aquesta web i la veritat és que és força interessant i és una bona feina :plas

Però (sempre hi ha un però, oi?) he mirat les dates de diverses cases que conec (aproximadament) quan van ser construïdes i en general no coincideixen en absolut amb les que posa el plànol. per exemple he mirat una casa que sé segur que es va construir entre 1890 i 1910 i en el plànol diu que és de 1975.
I segons diu, utilitzen les dades del cadastre, així que l'error ve "de dalt"

Amb això vull dir que difícilment podrem saber la data exacte, però com vaig dir trobo força plausible l'explicació d'en WMD626.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 10/06/2014 16:59

a casa meva li han tret 4 anys, val a dir que no sabia que estava catalogada :o :x :martell2 :roll:


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 18/06/2014 13:23

Aquest missatge no va de quan es va construir Can Vies sinó de patrimoni que conté, mireu la foto a http://www.lavanguardia.com/vida/201406 ... -vies.html , un antic rètol de l'estació d'Espanya :o



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimecres 18/06/2014 20:13

metring ha escrit:Aquest missatge no va de quan es va construir Can Vies sinó de patrimoni que conté, mireu la foto a http://www.lavanguardia.com/vida/201406 ... -vies.html , un antic rètol de l'estació d'Espanya :o
Sí, també he vist la foto, i em pregunto si els amics de la Fundació TMB n'estan al cas i hauran fet les gestions oportunes, o haurà anat al container...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 18/06/2014 23:20

WMD626 ha escrit:
metring ha escrit:Aquest missatge no va de quan es va construir Can Vies sinó de patrimoni que conté, mireu la foto a http://www.lavanguardia.com/vida/201406 ... -vies.html , un antic rètol de l'estació d'Espanya :o
Sí, també he vist la foto, i em pregunto si els amics de la Fundació TMB n'estan al cas i hauran fet les gestions oportunes, o haurà anat al container...
Jo els he escrit, veurem què contesten...



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”