Quines coses són les més antigues que recordeu?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Quines coses són les més antigues que recordeu?

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 26/07/2015 10:14

Quin fil més estrany, quins records tenim de quan anaven de petits al transport???, doncs ara que ho dius
me'n recordo com era el recorregut de FGC fins a Sant Boi i Pl.Espanya (quan abans era Gornal i Ildefons Cerdà, quan no existia Europa | Fira) i anava amb el cole moltes vegades al metro d'excursió, quan s'escoltava el "tu tu tutú", en altres paraules quan estaven les antigues sèries de trens per la xarxa de metro


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 26/07/2015 12:49

La B29, después de casi 10 años con autobuses enanos, vuelve a tener ya los de toda la vida, lástima que no sean los O 405 N en variación Caetano City Gold que tenía antes de tener los midis, pero vuelve a tener estándards.

En la 1, el otro día vi un estándard, concretamente el 325. Se nota que es reserva. Pero viéndolo me hace recordar que la 1 antes tenía también autobuses de los de toda la vida, y posiblemente, si excavo más en el recuerdo, hasta que llegasen los SCANIA, tenían los sevillanos.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 26/07/2015 16:47

Dani544 ha escrit:-Les cabines a les estacions de metro on actualment hi han els intèrfons, recordo en algunes haver vist un esquema de la línia amb punts de llum que suposo eren la posició dels trens.
No devíem ser pocs els qui ens quedàvem mirant-hi les llums que es movien a mesura que els trens s'hi acostaven :P

Jo ho feia a La Pau (L4, única llavors, sentit Roquetes). Ara encara es pot fer!, tot i que els vidres són força més foscos que llavors, a la cabina que hi ha a l'andana de L2 sentit Paral·lel (amb un croquis espectacular de les vies de L4 i L2, i les que van a Triangle)

Per cert, sóc coetani de l'awe (si és que ell no compleix els 41 abans de final d'any). No puc ajudar-te amb els teus records, però, ja que pràcticament jo no vaig agafar els FGC fins el 1993! (quan vaig anar amb "granotes" a la UAB per a la Selectivitat)

De fet, a casa èrem molt més "de busos" que "de metro", primer perquè no hi havia alternativa fins que va arribar-hi la L4, i després perquè suposo que ja estàvem acostumats a això. Tanmateix, els 1100 originals (de debó, és a dir amb les motllures exteriors i no simplement pintats en dos colors) els vaig veure encara durant uns quants anys.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Dani544
N3
N3
Entrades: 32
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: Dani544 » Diumenge 26/07/2015 19:03

Fran-Ikarus ha escrit:
Dani544 ha escrit:-Les cabines a les estacions de metro on actualment hi han els intèrfons, recordo en algunes haver vist un esquema de la línia amb punts de llum que suposo eren la posició dels trens.
No devíem ser pocs els qui ens quedàvem mirant-hi les llums que es movien a mesura que els trens s'hi acostaven :P

Jo ho feia a La Pau (L4, única llavors, sentit Roquetes). Ara encara es pot fer!, tot i que els vidres són força més foscos que llavors, a la cabina que hi ha a l'andana de L2 sentit Paral·lel (amb un croquis espectacular de les vies de L4 i L2, i les que van a Triangle)


Jo recordo sobretot les de Lesseps i Passeig de Gràcia L3, i quedar-me allà enganxat i els meus pares o avis dient-me que no podia passar-me el dia allà :) , va ser entre 1999-2000 que van desaparèixer la majoria de les cabines substituïdes pels plafons blancs amb els plànols i intèrfons.


Per cert, sóc coetani de l'awe (si és que ell no compleix els 41 abans de final d'any). No puc ajudar-te amb els teus records, però, ja que pràcticament jo no vaig agafar els FGC fins el 1993! (quan vaig anar amb "granotes" a la UAB per a la Selectivitat)


Els records que tinc són de quan tenia entre 4 i 6 anys haver-ne vist a Plaça Catalunya estacionades a la nau de les vies 3 i 4 però mai hi vaig pujar. Gràcies al 150è aniversari del tren de Sarrià el 2013 vaig poder pujar-hi, tant de bò les féssin circular més sovint :reve



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 26/07/2015 23:38

Una altra cosa que vaig recordar l'altre dia: l'antic passadís de correspondència de Diagonal entre L3 i L5 era una espècie de basar subterrani. El passadís no tenia ni de bon tros l'amplada que té ara sinó que era semblant a d'altres que encara hi ha a Catalunya o Verdaguer... però tot i així estava ple de "manteros" de cap a cap. Jo diria que alguns venedors hi muntaven taules i tot, però tampoc ho recordo del tot. Era totalment il·legal però es feia la vista grossa. Els venedors eren d'aquí perquè en aquella època a Catalunya encara no hi havia immigrants de fora d'Espanya.
Fins que la cosa va arribar a ser absolutament insuportable, un absolut caos, ja que es formaven tals embussos de gent que es trigava més a fer aquell enllaç que el propi trajecte en metro (1000s originals a la L5 i 300s a la L3). La densitat humana d'aquell passadís era similar a la de qualsevol concert massiu d'avui dia, apretats i amb empentes, a sota terra i sense escapatòria una vegada hi havies entrat. I per això suposo que al final van eradicar aquesta pràctica.

Algú ho recorda?



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 27/07/2015 0:43

wefer ha escrit:Una altra cosa que vaig recordar l'altre dia: l'antic passadís de correspondència de Diagonal entre L3 i L5 era una espècie de basar subterrani
Això que diu no ho he conegut principalment per edat, però sí recordo que el passadís d'enllaç entre el metro i FGC justament a Diagonal-Provença abans de la remodelació estava ple de locals comercials que jo ja vaig conèixer sempre tancats.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 27/07/2015 1:58

Dani544 ha escrit:No devíem ser pocs els qui ens quedàvem mirant-hi les llums que es movien a mesura que els trens s'hi acostaven :P

Jo ho feia a La Pau (L4, única llavors, sentit Roquetes). Ara encara es pot fer!, tot i que els vidres són força més foscos que llavors, a la cabina que hi ha a l'andana de L2 sentit Paral·lel (amb un croquis espectacular de les vies de L4 i L2, i les que van a Triangle)


Jo recordo sobretot les de Lesseps i Passeig de Gràcia L3, i quedar-me allà enganxat i els meus pares o avis dient-me que no podia passar-me el dia allà :) , va ser entre 1999-2000 que van desaparèixer la majoria de les cabines substituïdes pels plafons blancs amb els plànols i intèrfons.
Les cabines que hi havia a les andanes eren pels caps d'estació?

Encara queden a Fondo i a Torras i Bages. Crec que la primera està en l'andana que no està en servei.

Ara mateix els vidres estan tintats, o sigui que per poder fixar-se bé en el seu interior haurem d'enganxar els nassos al vidre. Però crec que el vidre de la porta de la cabina a Torras i Bages no ho està.

Mira que quan jo era un nen estava encuriosit per saber els tresors que hi havien dins d'aquell misteri, però fa poc que vaig descobrir que hi havia una màquina amb LEDs on es senyalaven els enclavaments de la via, per saber la posició dels trens al voltant de l'estació.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 27/07/2015 9:33

Granolleri ha escrit:
wefer ha escrit:Una altra cosa que vaig recordar l'altre dia: l'antic passadís de correspondència de Diagonal entre L3 i L5 era una espècie de basar subterrani
Això que diu no ho he conegut principalment per edat, però sí recordo que el passadís d'enllaç entre el metro i FGC justament a Diagonal-Provença abans de la remodelació estava ple de locals comercials que jo ja vaig conèixer sempre tancats.
Jo sí que els he conegut oberts, quan anava a la feina a la vora de Diagonal (2000-2004)... Clar que ja queden molt lluny de ser records d'infantesa o adolescència, en el meu cas :x Són, per dir-ho així, els records més recents "pre-FTC" :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 31/07/2015 15:45

-Les cabines a les estacions de metro on actualment hi han els intèrfons, recordo en algunes haver vist un esquema de la línia amb punts de llum que suposo eren la posició dels trens.
Hi havia telèfons de magneto. Alguns eren els de baquelita negra, d'altres eren de fusta amb les campanes del timbre al davant. Un teléfon de magneto, per qui no ho sàpiga, és el que te un generador elèctric a accionat per una maneta que fa voltes al costat de l'aparell, i que així envia el senyal per accionar el timbre del telèfon al que es truca. Hi havia un conmutador de dues posicions, per permetre la comunicació amb l'estació coŀlateral prèvia o la següent.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”