Quines coses són les més antigues que recordeu?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Quines coses són les més antigues que recordeu?

Entrada Autor: wefer » Dijous 18/09/2014 0:48

Enceto aquest fil perquè poseu quines són les coses més antigues que recordeu de quan éreu petits, en relació amb el transport, coses que ja no existeixen i que semblen impensables avui dia. Allò típic de "jo encara vaig veure els trens XXXX circulant" o similar. Es tracta de dir coses representatives de quan éreu petits i que en certa manera us marquessin. Es tracta de posar coses que se us passin pel cap, no cal que sigui quelcom exhaustiu ni elaborat

Coses que he viscut:
  • Barcelona plena de Seat 124, Seat 600 i de taxis Seat 1500.
  • Multitud de camions Ebro C700 amb el seu característic so, fent el repartiment a les botigues cada matí, quan encara no hi havia "súpers".
  • Els omnipresents autobusos Pegaso, de les sèries 6000, 7000, els Monotral, etc.
  • El tren circulant pel mig de la Diagonal.
  • La Plaça les Glòries plena d'autopistes i vies.
  • La Meridiana convertida en una autopista urbana.
  • L'estació del Nord i la platja de vies sota el pont de Marina plena d'unitats suïsses apartades.
  • Renfe plena de "trenes tranvía" servits amb unitats suïsses i 440 originals.
  • L'estació de rodalies de l'Estació de França i la sortida cap a la costa, incloent el passadís d'enllaç amb el metro.
  • Al metro les sèries 300 (amb el seu vidre frontal "exclusiu" per a viatgers de curta edat), els 400, els 1000 de 4 cotxes, els 1100.
  • Les granotes de FGC-Vallès, algunes servint els desapareguts semidirectes.
  • Llargs trens convencionals òmnibus a la línia Barcelona-Port Bou.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 18/09/2014 9:08

Una «batalleta» de quan hi havia articulats de color verd (1) amb cobrador i l'entrada de passatge pel darrere i bitllets a 19 pessetes, que et tornaven un val d'una pesseta de canvi (2).

Un dia, agafant el 50 a plaça Espanya en sortir del Saló de la Infància el bus anava absolutament ple, com una llauna de sardines. Quan l'autobús arrenca, el cobrador a viva veu i cridant ben fort dirigint-se al conductor: «Manolo, arregla el ganao». Al primer semàfor en vermell, tot just enfilar la Gran Via direcció Besòs, el conductor fa una frenada excessivament forta que provoca que tot el passatge (3) vagi a parar més endavant deixant espai a la plataforma posterior per a que pugui pujar més gent.

1.- Verd o blau «Porcioles» no ens posarem pas d'acord, ja ho sé. Posteriorment he sabut que aquells busos eren Pegaso monotral 6035A.
2.- Degut a alguna «llegenda urbana» es deia que el coure de les monedes d'una pesseta («rubias») tenia més valor que el d'una pesseta. Això provocà una gran escassetat de monedes d'una pesseta. TMB va emetre uns vals de paper d'una pesseta per a suplir la carència de monedes. Això era cap a meitats dels 70, més o menys.
3.- Gairebé tothom havia d'anar dret, car hi havia pocs seients i, com he dit abans el bus anava al 120%.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 18/09/2014 10:32

genissimon ha escrit:«Manolo, arregla el ganao». Al primer semàfor en vermell, tot just enfilar la Gran Via direcció Besòs, el conductor fa una frenada excessivament forta que provoca que tot el passatge (3) vagi a parar més endavant deixant espai a la plataforma posterior per a que pugui pujar més gent.
:) :)
Són coses d'aquelles que vistes amb perspectiva fan riure, però que si les visquéssim serien inadmissibles.
Jo també recordo, amb dificultat, els últims cobradors, però sobretot recordo les cabines del cobrador als busos ja sense cobrador a dins. Sort que els d'ARCA ens fan reviure aquells anys de tant en tant ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/09/2014 10:50

També recordo anar amb els Pegaso verd (o blau) Porcioles, amb el cobrador a la porta del darrere, que és per on s'havia de pujar. I que, quan van començar a aparèixer-ne de vermells, em semblaven molt més moderns (tot i que no eren altra cosa que els verds repintats).

I, evidentment, els 300, amorrat al vidre de davant. I ho tenia fàcil, perquè aleshores baixàvem de casa (a Vallcarca) un bon tros fins a Lesseps, que era l'estació d'origen. El que més m'agradava era el tram entre Aragó (així es deia aleshores) i Catalunya, amb la divisió entre dos túnels i la bifurcació. Si alguna vegada fèiem el transbord de la línia IIIA a la IIIB a "Pueblo Seco", recordo que les altres unitats no em feien gens el pes. No tenien vidre frontal per a passatgers.

Altres records? El Tramvia Blau, ple a vessar i la gent amuntegada a la plataforma, amb la reixa a vegades ni tan sols tancada. I el funicular del Tibidabo, encara de blau cel. I les granotes, on anava agenollat al banc just darrera la cabina del maquinista i podia veure endavant. Recordo un trajecte de Bellaterra a Gràcia, on el maquinista (un home amb barba i cara de simpàtic) em feia contínuament brometes amb la mà (me l'anava posant al vidre, just davant de la cara) mentre conduïa. I Sarrià, mig a l'aire lliure, on podies guipar els tallers des de la sortida direcció Sant Cugat.

I conten els meus pares que una vegada que vam fer un viatge en tren per terres castellanes, en baixar després de no sé quantes hores viatjant, vaig armar un sarau monumental perquè volia continuar. I també recordo enganxar-me els dits a la porta del cotxe, sembla que a Valladolid. Em van portar al dispensari de la mateixa estació. Deuria tenir any i mig.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dijous 18/09/2014 12:08

Com que vaig néixer l'any 1996, no he conegut els Pegasos monotrals, ni els 6038, ni els metros sèrie 300, ni les UT suïsses, etc. Però puc aportar algunes vivències:

- La línia 15 de bus servida íntegrament per Mercedes O405 de la sèrie 35xx, tot i que a partir del 2003 van posar-hi 33xx i 38xx, alguns 35xx van aguantar en aquesta línia fins poc després de l'arribada dels nous Irisbus GNC 63xx.
- La línia 20 servida amb 56xx i 87xx (abans del 2002).
- La línia 45 servida íntegrament amb Pegasos 6420 (no recordo la sèrie), tot i que a partir del 2002 van posar-hi Mercedes de la sèrie 88xx, i durant el 2003 duia 55xx, i posteriorment 56xx i 58xx fins poc abans de retirar-los.
- Recordo, quan tenia 3-4 anys, des de l'autopista del Maresme avistar busos antics donats de baixa a la cotxera que tenia Tusgsal a Montgat (el que tinc més present són 2 o 3 Pegaso 6035/A, tot i que crec que també hi havia algun 6035 molt deteriorat, a part de diversos 6038, tots ells amb l'esquema groc i blanc de la companyia).
- Els metros 1000 i 1100 amb els interiors originals amb els bancs grana i les parets verdes, fins i tot en recordo algun pintat exteriorment amb les dues tonalitats de blau originals (parlo de quan tenia uns 3-4 anys).
- La L4 fins a Pep Ventura, l'estació d'Artigues s'anomenava Joan XXIII. També recordo el soroll que feien els 1100 circulant per aquell tram amb la plataforma de formigó.
- El tram d'autopista de la Gran Via entre Glòries i Sant Adrià abans de la reforma, recordo que es veien circular els busos pels laterals i, fins i tot en direcció Glòries el pal amb el logo del metro de l'accés a la parada Besòs de la L4 ubicat al cantó sud de la Gran Via (l'accés actual).



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 18/09/2014 12:50

Anar enganxat al vidre de la primera finestra de les suïsses verdes i gris agenollat al primer seient (que estava d'esquena al vidre)... i enfadar-me si el primer cotxe portava compartiment de correus (i llavors, no hi havia primer vidre)... crec que aquesta és la llavor de la meva afició pels trens... i per derivació dels altres transports públics.

No oblidaré mai el so (que no soroll, almenys ara des de la distància) dels motors dels trens antics del metro: 300, 400 etc... fins i tot els llavors moderníssims 1000 i 1100. I els compressors de les granotes de FGC...

Ai.. que ens fotem vells !!

Salut !!
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 18/09/2014 12:52, en total s’ha editat 1 vegada.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 18/09/2014 12:51

Jo anava de ben petit amb els "catalans" a Monistrol de Montserrat a veure la meva àvia.
Recordo les corredisses per agafar el tren, els graons "inmensos" (tenia 4 o 5 anys).
Els trens verds, tibats per una locomotora blava que feia molt soroll.
L'estació de Manresa-Alta, l'edifici vell, amb la gran arcada tant per entrar com per accedir a les andanes, un vestibul inmens on en el primer pis hi havien balcons. Que a dins sempre feia fred i que, en tancar la porta, senties el soroll dels vidres de la vidriera.
O veure a Monistrol de Montserrat, com la locomotora feia el canvi de via i es posava davant del convoi per anar a Manresa.
Recordo, per veure-ho en el diari i setmanes més tard en viu, les obres, de l'accident que hi hagué a Manresa-Baixador on una locomotora, li fallaren els trens¿?, i s'endugué el topall, les guies/portes per accedir a les andanes (les portetes baixes per sortir del metro), i que caigué per les escales morint el conductor... Recordo els grans forats i la munió de ferro per a fer els nous topalls.

De Renfe, només recordo que era el tren del Nord i no hi vaug pujar fins als 20-22 anys, i resulta que anava a Barcelona....Quin descobriment. Ara, feia pena com ara, bruts i deixats, fumant. I també, endarreriments a dojo.

Recordo el Seat 1430 de mon pare i, també el Citroen GSA Palas, i després el BX.

El metro de Barcelona el vaig descobrir quan hi vaig anar a estudiar amb 20-22 anys.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 18/09/2014 13:54

- Els Neoplan N4014NF que circulaven per la B19 i la B21 de TUSGSAL en els seus últims temps, quan les portes les tenien ja molt petades.

- Els 35 "sevillanus" de TUSGSAL.

- La desapareguda 35 circulant amb els 6420, i la 42 amb els 5600/5800 i els 8000.

- La B23 i la B29 quan circulaven amb estàndards, els MB O 405 N². Quins records quan anava a la piscina de Tiana amb aquests!

- I un record moooolt distorsionat, el qual anava amb la meva mare cap a la Barceloneta amb un 1100, i per la finestra vaig veure un altre amb la seva pintura original! A més a més, va haver una època que tenia una fòbia amb els 1000 i 1100. No els suportava! Com que m'agradaven tant els 3000 i 4000, creia que totes les línies tenien aquest model. Just quan anava pujat en un 3000, a l'estació de Paral·lel vaig veure un 2100 que em pensava que era realment un 3000.

- I també quan la 800 anava també amb els MB O 405 N², al sortir del final de Santa Eulàlia ens vam esperar una estona llarguíssima perquè hi havia un cotxe mal aparcat i el carrer era molt estret, i el bus anava molt ple i tothom queixant-se.

I mira que jo sóc del '99... :D Potser sóc el membre més jove del FTC.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 18/09/2014 15:02

Jo recordo els Pegaso que tenia Autobusos de Lleida (crec que eren de segona mà comprats a TMB) i els seus confortables seients de fusta... També les antigues targetes magnètiques que "picaven" un quadradet cada vegada, que fallaven més que una escopeta de fira i que aquí no les van substituir fins l'any 2007.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 18/09/2014 15:29

Aquest son uns quants records, però no tots.

- Els Brill 10/27, els diumenges, cap a Les Planes o Valldoreix, i les granotes (400) i els pericos (600)
- Una visita als tallers de Martorell Central, ple encara de locomotores de vapor
- El carrilet de Berga i Guardiola, plenament operatiu
- El Talgo II, els Taf i els Autovies, creuant a tota pastilla l'estació de Calafell
- La rasa del carrer d'Aragó i anar a veure passar els trens de la mà del meu Pare
- El mirador-balcó de l'estació de Catalunya per veure els trens del Nord (pinguïns, 1000 i les "elèctriques de morro" (crec que eren les 6000 i 6100), i el Transversal
- Els viatges cap El Ripollès i La Cerdanya amb els pinguïns i suïsses 600/800
- Els 100 (immensos) i els 200 i 400 del Transversal, amb megafonia (anys 60) cantada directament pel motorista, com encara fan ara al Metro de Washington DC, però ja per poc temps, esperem. És horrible!
- L'arribada dels Washingtons, sèrie 1600, amb el seu característic balanceig, quins tramvies!. Per cert, encara hi ha un parell de carrers a Washington a la zona de Georgetown on encara queden les vies en mig del carrer; i molt a prop de casa, encara hi ha un punt (Mt Pleasant amb Columbia Rd.)on molts dies faig petjada amb un rail del tramvia de les línies 42 i 46. Per cert aquest cap de setmana hi ha una festa de presentació dels nous tramvies a Washington
http://www.dcstreetcar.com/
Ja fa dies que estan fent servei en buit.
- Els tancs 900, tan els de via estreta cap a Badalona i St. Adrià, com els del Paral·lel (línies 55-57)
- Els tramvies amb imperial, i els 200 i 800 per Gràcia, cap a Mare de Déu del Coll (25) i la Travessera de Gràcia fins Escorial (24)
- Els autobusos amb imperial, Aclos 400
- Els tallers de Renfe a la Meridiana, on ara hi ha els jardins i les instal·lacions esportives de Can Drago
- La inauguració de la línia II, de Sagrera a Vilapiscina, i moltes altres inauguracions, de fet pràcticament les recordo totes



Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dijous 18/09/2014 16:10

Doncs veiem...
-Ultim viatge de la linia Olvan-Manresa. El meu pare era un enamorat del pais i les seves coses i sempre ens duia a aconteixements d'aquest caire, ja fossin tristos, com aquest, o mes alegres.
-Els cobradors asseguts al costat de la porta del darrere dels busos i d'alguns tramvies. En especial recordo els Washington1600 de la linia 54 a plaça del Centre.
-Recordo recollir de terra, bitllets de cartro de FCC quan anavem els diumenges a dinar a Les Planes. Aquells marro claret tirant a granate amb una ratlla verda.
-El pont entre el Carrer Vallespir i el Carrer Zumalacarregui, ara Riego sobre la via, des de on, amb l'avi veiem entrar i sortir trens a la vella estacio de dues vies de Sants, entre Galileo i Vallespir.
-Recordo veure passar el tren per l'avinguda de Roma en trinxera.
-Recordo els camvis de francesa per 1000's a Ripoll quan anavem a Ribes.
-Els trolebusos de dos pisos cap a Sant Adria del Besos, quan amb la iaia anavem de visita a casa d'uns cosins.
-quan van allargar el tramvia 54 desde Plaça del Centre a Collblanc per Av. de Madrid. Durant moltes setmanes la via va funcionar per damunt del nivell del terra car encara no habien acabat l'avinguda i el terra era de "Terra". La via descansava sobre uns tacos de ciment un pam per damunt del sol.
-Recordo haber anat a la diada del 76 a Sant Boi amb els naval a dos blaus i ratlla groga.
Els 300 de la linia 3 i el camvi que feiem a Paral.lel als 1000 pujant les escales i preguntant al pare o l'avi que coi era aquella estacio sense trens que hi havia adossada a Paral-lel...llavors Pueblo Seco.
-Recordo General Mola, Pueblo Seco, Plaza del Centro, Aragón, i tota la nomenclatira castellana de TMB...
-Els minibussos taronges de la linia Rambles -Bordeta...
-I moltes coses que no poso per no avorrir...jajaja
voltrega l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 18/09/2014 16:33, en total s’ha editat 1 vegada.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dijous 18/09/2014 16:30

Bona tarda,

Celebro la invenció d´aquest fil doncs, immediatament, han vingut al meu cap una pila de records relatius al transport. Potser, si no fos per aquest fil, ni m´ho hauria preguntat. Gràcies, Wefer, per la teva clarividència transportil...
Molts cops, passejant per Barcelona, m´he dit a mi mateix: aqui hi havia tal establiment; allà tal altre. O aquest indret era urbanitzat d´aquesta manera; aquell d´allà de tal altra...
Llegint els vostres posts, molts dels vostres records, també formen part de la meva memòria. Tinc ara 47 anys i també he conegut la rasa del carrer Aragó/Av. Roma/Diagonal, els cobradors a l´autobús, l´entrada per la porta del darrere, les granotes...bufff, jo què sé! Allà van una mostra dels que penso que, encara, no s´ha dit res. De ben segur, també formaran part dels vostres records...

- Recordo els bitllets de metro a 6 pessetes.
- Recordo l´exposició antològica del Born de l´any 81.
- Recordo els primers busos (Monotral transformats) amb entrada pel davant i un cartell a la finestreta inferior dient "Entrada y cobro por delante" amb un cercle vermell al centre.
- Recordo trens de mercaderies passant per la línia del Port (molt, bastant molt abans d´inaugurar-se la "línea de contorno", travessant el que avui és el Moll de la Fusta i aturant tota circulació rodada i de vianants per la zona...
- Recordo encara l´estació de Correus. Fins no fa gaires anys, encara es conservava la balustrada de la boca d´entrada, finalment substituïda pel que ara és una reixeta al lateral de les escales d´accés a l´edifici de Correus més pròxim a la Via Laietana.
- Recordo les Granotes en les excursions dominicals a Bellatera i voltants (llavors escassament urbanitzats) i un revisor que jugava amb els noms de les estacions. A Sant Cugat, jugant, li deia Sant Cagat.
- Recordo anar al primer vagó de les Granotes i, a través dels vidres, seguir el recorregut. En una ocasió, un dels conductors, aprofitava les aturades per netejar-se la dentadura postissa.
- Potser el meu primer record transportil és el dels tramvies. Jo devia tenir 3-4 anys i, acompanyava la meva àvia a casa d´una amiga seva del poble que vivia a Verdum. Agafar un dels tramvies a l´Arc de Triomf, davant per davant del Bar Trole, que encara existeix, i si pregunteu a l´amo, us pot explicar moltes coses sobre transport a la zona i té fotos a les parets dels tramvies de la zona. Impossible identificar de quin model es tractaria. Més tard, he pensat que podria tractar-se dels 1600 "Washington". Recordo un interior molt solitari i fosc, amb bombetes incandescents i els viatgers amb uns posats molt tristos...
- Recordo els Chausson transformats a la línia 19, quan encara tenia el seu origen/final a l´Av. Catedral-Tapineria. L´agafàvem per anar a visitar una de les meves tietes al Carmel. El conductor havia de fer unes maniobres molt feixugues amb la palanca del canvi, doncs, es trobava en una dolentíssima posició darrera d´un abultament (on suposo que anava el motor) i, el qual devia saltar el conductor per ocupar el seu lloc al volant. Els recordo circulant també amb les portes obertes a l´estiu per apaigavar en el possible la forta calor.
- Recordo l´antiga estació de Catalunya de la línia 1 abans de la remodelació l´any 86. I durant la remodelació, una plaça esventrada amb el tram muntanya tallat havent de fer una volta tot el trànsit per uns carrils provisionals rodejant la plaça pel costat mar...
- Recordo, recordo, recordo...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 18/09/2014 17:51

Jo sóc de novembre de 1997, així que ja us podeu imaginar què és el més antic que recordo...
  • Sevillanos de Tusgsal a la B25
  • Mercedes-Benz O405N2 Caetano City Gold i MAN NL223F Caetano de Tusgsal; m'encantaven!!!!
  • Pegaso 6420 de TUSGSAL i TMB
  • MAN NL202 carrosseria original i carrosseria Castrosua de TMB
  • Metro Serie 1000 i 1100 de TMB

    (off-topics)
  • El bloc de pisos on he estat des que vaig néixer fins que ens vam mudar (problemes d'aluminosi i un incendi, ja ho he comentat algun cop) (construïts per la "Promoción del Habitaje en època franquista).
  • El meu barri quan jo era petit (qui l'ha vist i qui el veu!)
  • El meu primer ordinador, amb Windows 2000. Després vaig passar al Windows XP i, finalment, al Windows 7.
  • etc etc etc


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 18/09/2014 18:37

Alguns records meus:
- Quan era petit no m'agradaven els 1000 i si els 200, 300, 400 o 600 pels la finestres al costat del conductor. Recordo arribar a Virrei Amat amb el nas enganxat al davant, per tant en un 600.
- La primera tarjeta multiviatges de 9 viatges.
- El metro a 10 pessetes.
- A Provença FGC una persona que recollia els bitllets a la sortida. Quasi sempre era un home que havia patit cremades al cap.
- Els 100 que funcionaven els diumenges dels anys 80.
- Tota Barcelona plena de vies de tramvies, pero sense tramvies.
- Les obres de la prolongació de L4 fins Roquetes (ara Via Julia) al carrer Ramon Albo.
- Els descampat ple de vies del terrenys de Renfe Meridiana, ara Can Dragó.
- El funicular fins el castell de Montjuic.
- El canvi massiu de noms de les estacions del castellà al català, i adaptades a la democracia. Exemple: General Mola -> Verdaguer
- El recorregut per superficie del carrilet per l'Hospitalet i Cornellà en Man o Naval, verd o blau.
- El tenir que anar en bus de Barcelona a Sant Andreu de la Barca, perque el carrilet estaba tallat per l'accident del tren dels treballadors de la Seat.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 18/09/2014 22:36

Jo sóc del 93, i de records transportils tinc els següents:

- Els Pegaso 6420 a les difuntes línies 28 i 25.
- Els 2000 i 3000 amb l'antic logotip de TMB.
- La prolongació de la L3 fins a Canyelles.
- El "traspàs" del tram La Pau-Pep Ventura de la línia 4 a la línia 2 i el canvi de nom de Joan XXIII a Artigues-Sant Adrià.
- Veure les 252 en colors Taxi remolcant Estrella i els Talgos VI i VII, i les 447, 450/1 i les 440/470 amb les decoracions originals.
- Els mercaderies a la línia de Vilanova.
- Els Euromed 101.
- El naixement del sistema tarifari integrat.
- El període de proves tan convuls del Trambaix i la seva posterior posada en servei. I com no, l'episodi del "chapapote".
- La posada en servei de l'R7.
- Pallejà i Sant Andreu de la Barca sense soterrar, sobretot amb el "pas a nivell" d'aquesta darrera i amb els MAN 3000 fent la línia d'Igualada quan encara no estava sense electrificar.
- Els 1000/1100 del metro.
- Renfe i les seves "Unitats de Negoci".

Aquests són majoritàriament els meus records.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 19/09/2014 0:47

Afegixo:

Entre el 1994-1996, anar de Manresa a Barcelona costava:
RENFE, 300pts
FGC, 400pts
Autobusos Julià, 800pts. (no feia abonaments)

La T-10....que era? Només pel metro.
Les zones tarifaries, no existien. Anaves amb un bitllet de Bonotren, un d'FGC, un del metro...

El meu primer ordinador, un 80x88, amb DOS 2.31 i Wndows 3.11. Llavors un 364, un 486.... El primer disc dur 100Mb i pantalla amb 16milions de colors, al 486.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 19/09/2014 10:37

Coses a afegir:
  • El túnel de la Rovira tapiat i amb les obres abandonades
  • Les boques de la L2 durant anys abandonades
  • La Ronda de Dalt mig feta a l'alçada de la Vall d'Hebron, però sense acabar durant anys i anys.
  • Vies per la Barceloneta davant dels "Tinglados" del Pg. Nacional (avui Joan de Borbó).
  • La via que sortia del costat de l'estació de rodalies de Barcelona-Término (avui Estació de França) i anava cap el Moll de la Fusta, per la qual quan passava un tren la Barceloneta quedava aïllada de Barcelona.
  • Catalunya sense autovies, a excepció d'unes quantes autopistes al voltant de Barcelona i l'AP-7.
I en quant als ordinadors, i només com apunt ràpid per no desviar-nos del tema, vaig començar amb un Amstrad CPC464 amb cinta de cassette a casa, tot i que a l'escola ja havíem fet algunes coses amb Basic i Logo fent servir Apple II :D Si us interessa fem un tema a part a l'intercanviador.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 19/09/2014 12:12

wefer ha escrit:Coses a afegir:
  • El túnel de la Rovira tapiat i amb les obres abandonades
  • Les boques de la L2 durant anys abandonades
  • La Ronda de Dalt mig feta a l'alçada de la Vall d'Hebron, però sense acabar durant anys i anys.
  • Vies per la Barceloneta davant dels "Tinglados" del Pg. Nacional (avui Joan de Borbó).
  • La via que sortia del costat de l'estació de rodalies de Barcelona-Término (avui Estació de França) i anava cap el Moll de la Fusta, per la qual quan passava un tren la Barceloneta quedava aïllada de Barcelona.
  • Catalunya sense autovies, a excepció d'unes quantes autopistes al voltant de Barcelona i l'AP-7.
Jo recordo tot aixó. Pero si existien Autovies: La Autovia de Castelldefels (actual C31) i l'a de l'Ametlla (la C17(. Que curiosament quan van apareixer la resta d'autovies van quedar en carreteras desdoblades i sense rang d'autovia. Totes dues tenien gir a l'esquerra i accesos com una carretera convencional.



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Divendres 19/09/2014 18:50

El congreso Eucaristico, la huelga de tranvías del 51, El funicular viejo del Tibidabo,el funicular de Miramar hasta la carretera del castillo, de color amarillo y con los soldados paseando en el, la llegada del Semiramis, la construcción del metro de Horta y la inauguración de la linea de Av. Tibidabo, el descarrilamiento del cremellera de Montserrat,La construcción del transversal por la Av. Meridiana etc, cosas de principio der los 50



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Divendres 19/09/2014 20:01

Faré una mica de memòria:

Ronda Sant Pau : Tramvies (29, 59, 64), troleibusos (40) i autobusos Chausson (20) i Seida (21 i 24)
Anar a Sarrià en el 66 (500)
Les cotxeres de Borrell, de Sants, de Diputació i de Sarrià
El funicular de Montjuïc amb el tapís rodant (i la línia del Castell, és clar)
Anar a Santa Coloma en troleibus i/o "coreano" d'Urbas
Creuar-me amb el Feliuet entrant a Girona
El que quedava del Gran Metro i el Transversal. Incloent 100, 300, brancal de Correus, Santa Eulàlia amb vies mortes a banda i banda...
El metro Sagrera-Horta
Els "Catalunyes" amb els seus brills,granotes i pericos, i els seus revisors...
El passeig de Colom amb tramvies i tren (locomotora Diesel, això sí)
L'estrena del 1000!!! (la visió d'aquell metro tan flamant, tan nou i tan guarnit em va deixar impressionat...)
La inauguració de la línia 3B del Metro.

I coses més recents i que alguns ja heu dit : autobusos amb cobrador, després la "entrada y cobro por delante", articulats, etc.

Salut!!!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”