Quines coses són les més antigues que recordeu?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Re: Quines coses són les més antigues que recordeu?

Entrada Autor: Euromed » Divendres 19/09/2014 21:36

Hola a tothom:
Diversos models de cotxes del servei de Taxis a Barcelona, abans dels seat 1400, i d´aquets uns que eren per a 6 plaçes (allargats)
Aver-hi viatjat amb tramvia de 2 pisos (linia 60) viatjant al pis de dalt. Aixi com els models de tramvia de l´epoca com per exemple els 900, i els 800, la jardinera, etc aixi com els de la linia de Badalona (via metrica), aquest, per a mi era "el tramvia feo" , ja que el frontal portava unes branques blanques i negres.
UT 300 a la linia de mataró (i evidentment a la de Manresa i Puigcerdá), el carrer d´aragó obert, i veure pasar trens. El pas de trens per el paseig de Colom, i port. Ja que els mercaderies no tenien el Papiol-Mollet, i creuaven Barcelona, pel Port, o per P. de Gracia.
Viatjar amb el tren correu Barcelona-Valencia, fins a Sagunt. (Era una aventura, ja que pasavem tota la nit) alli fer canvia a la linia del Central d´aragó, i desde l´estació "Sagunto Anfiteatro" veure el tren de AHV que feia servei de viatgers per al personal de l´empresa. Recordo haber-hi viatjat amb aquell tren, amb un familiar que hi treballaba a l´empresa, em cridaba l´atencia que els seients eren al llarg del cotxe.
Autobusos ACLO , i cuan varen posar els chausson, agafar una rabieta i esperar a que arribes "l´autobus nou" (potser tenia 4 anys, i una tia/avia, va cedir a la meva "rabieta" i va esperar una estona fins que va arribar "l´autobus nou")(Gracies tieta, com veus encara t´estic agraït)
Els trolebusos tant els de 2 pisos (linia FP) com les gildes (linia FH)
Els metros 300 de linia III, que a la linia de "URQUINAONA/CORREOS" normalment eren de dos cotxes, i la de CATALUÑA/RAMBLAS eren de quatre cotxes (Els noms de cada linia son tal com s´anunciaba desde "Lesseps a Aragón".
Els FCC i FSB amb els Brill, i els 300 fen "SARRIA".
Els FFCC Catalans, cuan es podia anar fins a Guardiola.(Quina pasada de viatge). I encara recordo que la parroquia del barri on vivia cada any feien una romeria a Montserrat, Sortida de Pl. España amb cotxes de fusta i Patxanga, fins a St. Boi, i alli canvi de tracció per Vapor. Recordo que en un d´aquets viatges al anar va ser aixi, i a la tornada "Sorpresa" amb una Alsthom (La primera loc. diesel que he conegut).
"El metro que parla" Linia I cuan anunciaben les estacions en directe. (PROXIMA ESTACION... ROCAFORT, o la que toques) Aixi com les estacions al aire lliure Mercat Nou-Bordeta-Santa Eulalia.
Les máquines de expendre bitllets de la linia I.
El funi, fins al Castell de Montjuich.
El material del antic cremallera de Montserrat,encara guardat a les cotxeres de monistrol
El Carrilet de Sant Feliu a Girona (Vaig arribar a viatjar amb ell)
Encara que no es de transports Molts cinemes de Barcelona que ja fa moltissims anys varen tancar, i també com no "El Molino" (Recordo haber anat amb varis companys de la afició, diverses vegades)

I aixi mica a mica podria parlar de moltes coses, soc del any 1953, i ja de molt petit sempre m´ha cridat l´atenció els mitjans de transport, en especial el que va per vies.

Salutacions



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Divendres 19/09/2014 22:14

Bona nit,

El Funicular de Montjuïc el recordo encara amb els colors corporatius de l'època que utilitzava el metro excepte la sèrie 1000: crema i blau/verd (Porcioles també?). També recordo que s'anomenava "línia XVI" i així constava a la boca d' entrada...
Recordo també en viatges a l'Aragó haver de canviar de tracció a Móra la Nova perquè allà s'acabava la catenària.
Recordo també un viatge per terres sorianes a principis dels 70 i haver-nos de vacunar contra el còlera perquè les aigües del Jalón eren contaminades degut a un gran eepisodi de pluges...Aquesta línia seria una de les clausurades l'any 1985...
Recordo la numeració de les estacions de metro i que a la línia 5 començava per 9 a Cornellà perque hi havia el projecte de perllongar-lo fins a Molins de Rei...
Els re ords se m'apilen...


Salutacions, MANEL



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 19/09/2014 22:21

Un petit parèntesi; això no és que ho recordi (per motius obvis) sinó que m'ho explica la meva àvia.

A mi la meva àvia sovint m'explica coses. Sincerament, m'encanta escoltar tot el que m'explica, i veure-li la cara de nostàlgia quan recorda segons què. Doncs bé, una de les coses que m'explica és que quan anava a treballar a Barcelona anava amb el tramvia, que quan va anar a viure a Pomar (a l'any 1967-1968 aprox, quan van treure totes les barraques de Montjuïc) baixava caminant al centre de Badalona i allà agafava el tramvia. Després això va passar a ser el BS, el TP, el BS-TP, la B25... i fins ara.

De fet, la meva àvia va venir de Galícia amb 8 anys (crec), en un tren de fusta i carbó, amb totes les anècdotes que li van passar... Va arribar a l'estació del Nord i, al dia següent, es va posar a treballar. Total, que tot i néixer allà, diu que és "catalana de quasi tota la vida".
Fins aquí el parèntesi.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 20/09/2014 18:05

Molts dels meus primers records són similars als d'en Wefer, per exemple (normal, per edat), i evidentment els dels foraires que són més joves ja els he anat visquent a mesura que passaven els anys, no tractant-se, per tant, de "primeríssims records".

Coses a afegir, que em venen al cap i em cridaven especialment l'atenció:

- Allò que ara són dues rambles "canòniques" que es creuen, Prim i Guipúscoa, llavors eren dos models arquetípics i alhora diferents d'urbanització de "carrer ample d'extrarradi". Guipúscoa una autopista urbana (un graó per sota de la Meridiana), i Prim un interminable descampat amb cotxes i camions aparcats (i abandonats) i torres d'alta tensió.

- Cotxes abandonats com a un fet normal... i que s'hi tiressin setmanes o mesos, cada cop amb menys peces (de vegades fins i tot calcinats). Ficar-s'hi a dins a jugar (els que estaven abandonats i oberts però encara sencers o gairebé eren molt preuats)

- Els cotxes (el nostre R8 inclós) encara amb restes dels "numerets" de l'impost als vidres, i l'adhesiu de Sant Miquel del Fai com a "bestseller" (o "beststicker")

- Ah, sí! el Renault 4/4 a sobre del concessionari EACASA de les Glòries/Meridiana.

- El pas elevat com "recurs normal" per a creuar la Meridiana, la plaça de les Glòries... sense plantejar-me que se'ls hagués de discutir la "supremacia" als cotxes.

- Anar els diumenges al Parc de la Ciutadella en cotxe i no dubtar en cap moment que era "arribar i aparcar" (i en tornar a casa igual). El concepte de "posar-se a donar voltes per trobar lloc" va trigar a arribar.

- Un semàfor de peatons que hi havia al carrer Guipúscoa, imagino que en proves i fins on sé exemplar únic (si més no al meu barri), rectangular, com els de les pel·lícules americanes ("WALK / DON'T WALK"), que deia "PASE / NO PASE".

- Els camions de repartiment que esmenta en Wefer (els petits acostumaven a ser Ebro D150/350 i E35), i els del butà amb la seva típica "crida al veïnat" (fer sonar les cadenes), que normalment eren Ebro de la sèrie anterior (C).

- Els furgons Sava de Bimbo amb la seva porta de conductor corredera.

- La bombona al maleter dels taxis que funcionaven amb butà... i d'algun cotxe particular que ho feia sense haver de fer-ho.

- Carrers amb llambordes, molts, i en certs barris tots. En alguns casos, amb raïls de tramvia, que no encertava a entendre com devia funcionar, perquè ja no hi passaven ni tramvies ni cables, clar.

- Les línies de bus nocturnes, tan "misterioses" perquè sempre les veia passant pel carrer fosc i solitari, des de casa (funcionaven a hores en què hi eres ja al llit, o gairebé)

- El Pegaso 6035 que van cremar al carrer Guipúscoa durant les manifestacions veïnals per la Perona (1-10-1982), que durant anys vaig donar per fet que era un 43 articulat (jo evidentment ho vaig veure des de casa... al carrer hi havia policia llençant pilotes de goma i altres elements disuasoris), i per cròniques posteriors vaig saber que era un TC.

- L'estranyesa davant els "busos que eren com els altres però no eren vermells" (els últims verds de TMB, i els blaus o blanc-i-blaus de TUSA)

- La il·lusió d'aconseguir l'edició anual de la guia de Bus-Metro-altres de TMB (llavors la M era per "Municipals"), admirat per la quantitat de línies de bus que no coneixia, i preguntant-me per què faltaven tantes, si arribaven fins a la 800-i-escaig...

- El canvi de color de las T1/T2/T3/T4/T5 cada any, i la il·lusió quan apareixien nous models de reversos (les col·leccionava i les conservo), il·lusió redoblada quan els reversos consistien en una col·lecció en si mateixos ("Parlar bé el català", "La història dels autobusos de Barcelona", Els resultats de diverses proves de JJ. OO. anteriors als de Barcelona, etc.)

- El primer cop que vaig anar en metro conscientment (quan va arribar la L4 a La Pau, el 1982), i l'impacte de veure "l'home de la clau i els botons". Sé que m'hi havien portat algun cop, però era molt petit i tenia records difusos. Fins l'arribada de la L4, normalment anàvem en bus.

- El primer dia que vaig veure un remolc R-1400 afegit als trens 1100 (de petit pràcticament només agafava la L4), i la incomprensió perquè eren totalment diferents per dins... Això sí, em van agradar, i després a l'andana sempre volia que ens quedéssim a l'alçada del segon o quart cotxe, segons el sentit, perquè "ens toqués el vagó blanc".

- El Zoobus, tan diferent a qualsevol altre autobús (ni sabia que era un antic autobús de línia normal, ni em preguntava per què només n'hi havia un)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 20/09/2014 18:36

Yo nací en 1978 y viviendo en Cerdanyola recuerdo esto:

-Las suizas haciendo servicios a Lleida, los 440 azules y amarillas, el TER Barcelona-Salamanca, el Talgo III Barcelona-Madrid.
-Los Pegaso 5023 y 6035/A de la UAB pasando a rebosar por Cerdanyola. Algunos hasta parecía que fueran a volcar de lo cargados que iban.
-Los Pegaso 5023 y 5062 Hugas, los 5024 Unicar y los 5023 Icarsa de Martí en rojo y los Pegaso 5023 Unicar, 5023 Icarsa, 5023 Castro Caride y de 5023 Beulas de Sarbus.
-La actual línea B2 cuando acababa en Fontetes y giraba para volver a iniciar su recorrido donde está ahora la rotonda de la C. Por aquellos años, salía de Fontetes, pasaba por el puente de la estación y giraba hacía la carretera de Barcelona dirección Sabadell.
-La antigua parada de las líneas V30 y V40 en Fontetes dirección Barcelona. Estaba situada unos metros antes de donde está la parada actual
-La antigua terminal de los autobuses de la UAB
-La estación de Cerdanyola con el cartel SARDANYOLA-RIPOLLET
-El antiguo paso a nivel de la calle Sant Francesc
-Los billetes amarillos de cartón de Renfe. Por aquellos años el precio iba por kilómetros y no por zonas

De mis veranos en Comarruga de 1986 a 1993 (entre otros):

-Separación de triples de 440 sin reformar al llegar a la estación. Había distintos casos pero recuerdo uno que la de cabeza la mandaban a Benicarló, la siguiente iba para Monzón y la de cola se volvía de nuevo para Barcelona.
-Los míticos Estrella Gibralfaro, Pío Baroja, Valencia Expreso, Estrella Principado, Bahía de Cádiz, Estrella Galicia, Talgo Mare Nostrum, etc
-El 20 de Penedés haciendo el servicio urbano del Vendrell. Línea Vendrell-Playas
trainman l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 20/09/2014 18:46, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 20/09/2014 18:40

Fran-Ikarus ha escrit:- El canvi de color de las T1/T2/T3/T4/T5 cada any, i la il·lusió quan apareixien nous models de reversos (les col·leccionava i les conservo), il·lusió redoblada quan els reversos consistien en una col·lecció en si mateixos ("Parlar bé el català", "La història dels autobusos de Barcelona", Els resultats de diverses proves de JJ. OO. anteriors als de Barcelona, etc.)

- El primer dia que vaig veure un remolc R-1400 afegit als trens 1100 (de petit pràcticament només agafava la L4), i la incomprensió perquè eren totalment diferents per dins... Això sí, em van agradar, i després a l'andana sempre volia que ens quedéssim a l'alçada del segon o quart cotxe, segons el sentit, perquè "ens toqués el vagó blanc".
Primer, jo tinc al meu poder una T2 de l'any 86 (verd turquesa?) amb els resultats de la prova de salt d'altura de Los Angeles 1984.

Segon, de les poques, poques, vegades que vaig agafar un 1100, em va sorprendre molt quan vaig veure per dins els R1400. Creia que era l'unic tren que tenia una configuració de seients així i que mai més el veuria. No vaig descobrir que era un remolc molt més tard. :)

També recordo que hi havia una època que hi havien fulletons a l'interior dels autobusos, que hi ha un plànol i les hores de sortida dels respectius terminals d'una línia. Crec que tenia de la 35 i la 42, però no sé on han anat a parar.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 20/09/2014 19:42

Nascut el 1984, recordo:

Els últims anys de les suïsses, amb la decoració blava i groga, i les 440 en estat original.

L'estació de Vic en superfície, fins i tot, alguns diumenges a la tarda, anar amb els pares i uns amics a l'estació a veure trens, i fins i tot, quan no hi havia perill, posar l'orella a la via per saber si venia un tren. Les 440 Delta, i les primeres 446 i 447, i els 450/1, amb tracció per locomotora 269.2.

L'antiga Autos Casas que feia la línia de Tona a Vic, amb el seu Pegaso 5062A Hugas amb seients de fusta, i el clàssic clac de la palanca de canvi dels Pegaso Comet. També teninen una micro Sava, amb porta manual. L'any 89 van comprar el primer autocar de 12 metres, un Pegaso Ayats A97 (crec que era aquest Imatge), tot un avanç tecnològic per l'època a l'empresa. La sortida a les 9 en punt de la Plaça de l'església, i fer sonar el claxon dos cops seguits per anunciar la sortida. Fins a finals dels 80 la terminal era l'estació de tren de Vic, fins a l'obertura de l'estació d'autobusos a principis dels 90, on tenia assignada l'andana 11. El bitllet valia unes 100 pessetes, els abonaments, no recordo si de 10 viatges o mensual, unes 1500 pessetes.

Els últims Pegaso Comet/Europa, els primers Tecno, Trakker i Mider, i l'últim model, el Troner, que n'estava enamorat.

El Simca 1000 que vam tenir a casa, després un R12 de segona ma que ens va sortir dolent, el Renault 5 l'any 89, i al 94 el Renault Clio, el primer cotxe de gas-oil que vam comprar, ens va costar prop de 2.000.000 de pessetes de l'època. Des de l'any 86 més o menys, a casa només hem tingut cotxes Renault, tret del Renault 12, tots ens han anat de maravella.

L'antiga carretera N-152 que passava pel mig del poble, fins l'any 92 amb la construcció de l'actual C-17 fins a Vic, ja que Vic va ser subseu Olímpica, acollint la modalitat d'hoquei sobre patins, i El Muntanyà, la modalitat d'hípica. Els nombrosos accidents, les llargues caravanes els caps de setmana, sobretot d'hivern (igual que ara, però ara s'han traslladat a la zona del Ripollès).

La construcció i l'obertura del primer tram de l'Eix Transversal cap al 93, el tram de Vic a Calldetenes.

L'abandonament de la línia de Vic, i totes les seves instalacions, els constants descarrilaments...

L'obertura del túnel del Cadí, els primers anys per anar a Andorra el fèiem servir, fins que el preu del peatge es va anar disparant. Anàvem per la carretera de Prats de Lluçanès fins a Gironella, per enllaçar amb l'antiga C-1411.

Un antic pas a nivell a Vic, a l'altura d'on hi ha el recinte firal avui dia, i la passera superior.

La benzinera de Les 4 Carreteres, primer va ser Campsa, després BP, fins fa poc era Total, i ara forma part de la petrolera CEPSA. També el famós creuament de les 4 carreteres, punt negre fins la construcció de l'actual C-17.

Agafar el tren a Hostalets de Balenyà, per anar al metge a Barcelona, i a Barcelona, agafar el Metro, la L1 amb els primers 4000. Els bitllets de Renfe, grocs i blancs, de cartró dur, i l'interventor "picant-lo", amb la perforadora.

Els Setra Seia, i Setra S215. Els Pegaso 6420 d'Enasa a Barcelona.
La "Campanya Bandera Blanca. No als accidents".
Els EBRO D150/350 i E35, de repartiment de begudes i butà, les furgonetes i caminoetes Avia.

Les furgonetes MB100, algunes en versió micro-bus, les Citroen C-15, les Renault Express, les "4 llaunes", i "4L". Els Opel Corsa sedán. L'arribada d'Iveco després de comprar Pegaso.

I els últims anys de la Guàrdia Civil de transit.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 24/09/2014 1:13

Molt bon tema wefer!!

Les meves:

METRO:
- Pujar amb les escales mecaniques de l'andana central de ARAGON (passeig de Gracia) de la linia 3, el primer record que tinc del metro...deuria tindre 3 anys.
- L'avinguda de la llum i la seva olor a Galeta i el Tio de la bota gegant amb el vi que li sortia.
- Fer el camvi a Diagonal de la linia 3 a la recent inaugurada 5 i pensar que estaves en una nova ciutat o a la seva perllongacio...un metro del futur... quines coses!!

BUS:

- La linia 10 original De gala placidia a Carmelo...que em portava a la Piscina i que sempre anava buida.
- Les linies 31 i 31 "tachat" (despres linia 32).
- Els cobradors al darrera i el "vayan pasando"...amb la gran plataforma "previa al cobrador" on es veia tot com ho anava deixant enrere el bus...per a un nen era una sensacio curiosa..

Tren:

- Linia Catalans:

- Anar amb un Ferrostahl com a remolc enganxat amb els MAN com a reforç en els trens de Final D'agost...o Ferrostahl varis arrossegats per una DIESEl (no m'enrecordo be)i gaudir d'un tren com els altres pero diferent i amb molt mes espai lluire a un raco..

- Sortir de Plaça Espanya amb 4 MAN, i anar-se espatllant tots menys un....( A Martorell nomes varen arribar dos) i tindre baixar en un punt indeterminat despres de Sant Esteve Sesrovires i encabir tota la gent amb una sola unitat, recordo el tema pel gran salt que hi habia fins al terra i allo de Niños primero i que em varen anar passant de ma en ma, rotllo cantant de rock...fins al terra.

- L'estacio de Plaça ESpanya...que gran era...o semblava amb la seva volta i les vies fins al final amb les escales que es veia a sota com penjades i amb tota la volta negra i les maniobres que alla es feien...sembla mentida com un espai tan ampli ha quedat tant reduit...o potser era molt petit...

- Els pasos a nivell de Masquefa i ajudar al cap d'estacio a netejar les vies despres d'un aiguat en que habia quedat ple de sorra i no es veien ni les vies...

- L 'antiga entrada a Masquefa venint de Bercelona i la doble corva en que el tren feia una trabada forta, forta, (aquest traçat va ser de lo primer que es va reformar quan la Generalitat va agafar la linia donada la seva perillositat i deteriorament, avui en dia encara hi ha la trinxera si be s'ha de coneixer perque la malessa i els despreniments han fet despareixer quasi be tot.

Tambe a Masquefa L'antic pont sortint cap a Igualada, estret i ple de palla , avui en dia els pilastres laterals encara hi resten sota el pont-rotonda nou.



-Linia Catalunya-les planes:

- Quin metro mes raro.

Taxis:

SEAT 1400 i 1500 i la seva tipica olor a ESKAY crec que de nen vaig vomitar a tots...de fet quan avui en dia entro a algun d'algun coleccionista encara tinc la mateixa sensacio de nausea..

Aeri de monserrat

- Quin acolloniment, sobre tot la ultima pilastra...

Autocars...

L'Auobus de la RAbassada...desconec numero i companyia..pero amb bon temps era agafar-lo molt sovint..

D'ordinadors..JUNIOR COMPUTER i COMMODORE 64.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/09/2014 18:37

Els meus records són coetanis als d'en wefer i en Fran-Ikarus. Puc afegir alguna cosa:

-L'estació de Catalunya de la L1, amb el sostre altíssim, i més sent jo petita. Quina diferència amb la d'ara...
-La de la L3, els trens primets, els accessos del túnel costat muntanya oberts, la manca de senyalització a les andanes (perquè era "estació singular", segons TMB), i no sabies ni per on havies d'anar per agafar el tren en un sentit i l'altre.
-La mateixa L3, quan estava dividida en III i IIIB.
-El meu oncle, fent de cap de tren i tancant i obrint portes dels trens del metro, o fent de cap d'estació a Jaume I.
-Les suïsses i l'arribada de les 440, què altes eren!
-Fabra i Puig, tal i com era a l'inici.
-Trens a Sant Andreu Arenal, amb vagó correu.
-Rodalies a EdF.
-Les línies de bus de TMB 18, i la 62 i 34, quan es deien 2 i 4, i la 62 parant a Pardo.
-FGC del Llobregat, amb Navals blaus i verds.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 24/09/2014 20:53

metring ha escrit:L'estació de Catalunya de la L1, amb el sostre altíssim, i més sent jo petita. Quina diferència amb la d'ara...
Veient-la en fotos prefereixo 888 vegades més la d'abans que la d'ara. :)

I tot això perquè deien que si no es reformava es podia esfondrar.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 24/09/2014 22:32

metring ha escrit: -Les línies de bus de TMB 18, i la 62 i 34, quan es deien 2 i 4, i la 62 parant a Pardo.
No seria la 602 Fabra i Puig Vallbona, despres 302 i mes tard 97 que feia la volta per Pardo abans que existis l'estació d'autobusos de Fabra i Puig.
I per Fabra i Puig Meridiana tambe pasaba el 3 Fabra i Puig Santa Coloma, convertit tambe a 63 a la vegada que el 2-4 per 62-34. Pero aquest linia va durat molt poc, fins l'obertura del Metro.



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dissabte 27/09/2014 0:21

Aquells trens de primera hora del matí en els que a més de passatgers els esperava un entrar i sortir de sacs de cartes no tenia desperdici respecte les circulacions actuals. També m'enrecordo haver vist el tren de correus amb tot de vagons grocs i algun de vermell traccionat per una francesa. També sóc capaç d'imaginar que abans d'això en els primers trens hi devia viatjar la premsa i el moviment devia ser frenètic.
De cara al futur estaria bé tornar a veure coses d'aquest tipus. On no hi ha gaire moviment de passatgers n'hi podria haver de materials per rendibilitzar l'espai.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 03/11/2014 14:30

Bon dia,

I un record que no sé si és real o imaginat...
Al carrer Bergara, a l´entrada de FGC, em sona un muntacàrregues que de, cop i volta, feia la seva aparició a nivell del carrer. Hi havia un operari senyalitzant la zona per tal que ningú no ensopegués o prengués mal. Però això forma part de la meva nebulosa de records en aquell límit què no sé ben bé si era real o ho he somiat. Amb qui he parlat ningú no ho recorda. Potser a vosaltres us sona...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 03/11/2014 14:50



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 03/11/2014 16:42

davida ha escrit:Alguns records meus:
- Quan era petit no m'agradaven els 1000 i si els 200, 300, 400 o 600 pels la finestres al costat del conductor. Recordo arribar a Virrei Amat amb el nas enganxat al davant, per tant en un 600.
o un 300. A la línia 5 van coexistir les 3 sèries.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 03/11/2014 17:14

El LLOP ha escrit:
davida ha escrit:Alguns records meus:
- Quan era petit no m'agradaven els 1000 i si els 200, 300, 400 o 600 pels la finestres al costat del conductor. Recordo arribar a Virrei Amat amb el nas enganxat al davant, per tant en un 600.
o un 300. A la línia 5 van coexistir les 3 sèries.
Jo els 300 a la L5 no els recordo, no descarto que hi puges. Suposo que els 300 a la L5 van desapareixer quan la L4 va arribar a Joanic o Guinardo. Jo nomes recordo els 300 a la L3 i L4. Jo amb 6-7 anys (any 79-80) ja sabia diferenciar un 300 de un 600 (que de petit per mi era com un 200-400 de la L1).
davida l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 03/11/2014 17:17, en total s’ha editat 1 vegada.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 03/11/2014 17:15

Metropondikas ha escrit:Bon dia,

I un record que no sé si és real o imaginat...
Al carrer Bergara, a l´entrada de FGC, em sona un muntacàrregues que de, cop i volta, feia la seva aparició a nivell del carrer. Hi havia un operari senyalitzant la zona per tal que ningú no ensopegués o prengués mal. Però això forma part de la meva nebulosa de records en aquell límit què no sé ben bé si era real o ho he somiat. Amb qui he parlat ningú no ho recorda. Potser a vosaltres us sona...

Salutacions,
MANEL
Existia, jo no la vaig veure mai funcionar, pero si que surt al llibre del Salmeron del tren de Sarrià.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 03/11/2014 19:55

Bona tarda,

Gràcies Frank i Davida per les vostres respostes. Frank, he llegit els missatges dels fils que m´has assenyalat i m´ha fet gràcia que hi havia gent com jo que també pensava que l´havia somiat...
Crec recordar també unes baranes de ferro que funcionaven com solidàriament amb el muntacàrregues i voltaven la instal-lació quan era a nivell de carrer. Aquestes baranes eren pintades amb franges blanques i vermelles o grogues i negres com aquells llocs on es vol cridar l´atenció perquè és en obres o hi ha perill.
Davida, el més curiós és que el llibre del Salmeron el vaig llegir (potser encara el tinc per casa fins i tot) però ja ni me´n recordava. Fa molt de temps que el vaig llegir i són d´aquelles coses coses que et queden un dubte perenne.

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Dani544
N3
N3
Entrades: 32
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: Dani544 » Diumenge 26/07/2015 2:01

Sóc nascut l'any 1990, aquests són els meus records de la infància:

-Pegaso 6038 en diverses línies, els últims els recordo a la 51 el 1999.
-Pegaso 6035A a la línia 9 i algun a la 56.
-Pegaso 6420/6424 sèries 5000, 5100 i 5300 en multitud de línies.
-Mercedes O405 sèries 5500, 5600 i 5800 en multitud de línies.
-Mercedes O405G sèries 3500 i 3600 en multitud de línies.
-L'arribada massiva d'autobusos de pis baix Mercedes, MAN i IVECO entre 1995 i 1999 que van causar la baixa dels Pegaso 6035A i 6038 i la desaparició parcial o total dels Pegaso i Mercedes de pis alt en diverses línies.
-Els microbusos Mercedes O402 a la línia 91 especialment.
-Els metros sèries 1000 i 1100 en estat original, pintats exteriorment amb dues franges blaves de diferents tonalitats i algo de blanc i la línia platejada als frontals, parets interiors de color verd pastís i bancs grana. Alguns els recordo sense aire acondicionat.
-Les cabines a les estacions de metro on actualment hi han els intèrfons, recordo en algunes haver vist un esquema de la línia amb punts de llum que suposo eren la posició dels trens.
-La visió de les rajoles bisellades al sostre de les estacions Lesseps, Urquinaona i Fontana quan es van reformar als anys 90.
-Les estacions Hostafrancs, Badal i Collblanc abans de la reforma que va unificar la decoració d'aquestes estacions.
-La inauguració de la L2 el 1995 i fins a La Pau el 1997, estrenant els nous trens sèrie 2100.
-La rambla Guipúscoa oberta per les obres de la L2 i la posterior conversió en rambla un cop acabades les obres.
-El tramvia en proves de la Diagonal.
-El perllongament de la línia 74 fins a Fabra i Puig estrenant els recent entregats MAN 3300 articulats.
-La Gran Via amb l'autopista del Maresme sense pantalles, donava una sensació d'amplitud que es va perdre amb la reforma.
-L'obertura de la Diagonal des de Glòries fins Diagonal Mar.
-El 50 quan va arribar fins a Montjuïc, fent desaparèixer el 61.
-Les línies 67 i 68 amb el final a Diagonal/Bruc el 1996-97.
-Les targetes T1 i T4 resistives amb el característic clac al validar-les.
-La targeta T2 magnètica.
-Les últimes Granotes d'FGC.
-Els MAN 3000 i els 5000 Naval refomats.
-Les 440 originals.
-447 en triple a la línia C1 (només 1 vegada cap al 2000).
-Els prototips Mercedes 3900 i 8900 GNC.
-Els primers busos de gas que van formar part de la flota de TMB el 2001: IVECO 1300 i MAN 1500 i 1700



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 26/07/2015 9:40

Aquest fil em va molt bé per a demanar una cosa. És un record d'infantesa que, la veritat, ja no sé si és autèntic o imaginat.

Tinc 40 anys. Quan era petit, posem començaments dels 80, feia alguns trajectes amb el tren de Sarrià, entre Sarrià i Barcelona (Pl. Catalunya). Més esporàdicament encara, enllaçavem amb l'L3. Em sona recordar llunyanament que, arribant a Pl Catalunya, hi havia un punt del túnel on entrava claror natural. Com si hi hagués una reixa, o una paret de geros posats de canto (deixant els forats vistos), per on hi entrava claror que suposo que seria del sol.

Pot ser? O m'ho he imaginat?

De coses antigues que recordo, veiam. Ja sabeu la meva edat. Recordo:

- Un viatge per Sòria, a un poblet que es diu San Felices. Jo tenia uns cinc anyets. Hi havia una via de tren sense "cable de corrent" on hi vaig veure alguna locomotora de color verd que treia fum, i clar, vaig concloure que era de vapor perquè feia fum. Era el Sòria-Castejon i eren màquines dièsel, òbviament.
- Un viatge tornant dels Pirineus per una carretera horrible, i uns operaris traient vies de tren. Era el desmuntatge del que quedava de les vies del carrilet Manresa-Bagà.
- Una entrada tromfal a Sant Gervasi a tota castanya seguida d'una frenada tremenda que ningú savia explicar. L'explicació la vaig conèixer anys més tard. Els pericos amb equips English Electric tenien un defecte, llarga i àmpliament conegut per tota l'empresa. A vegades el contactor se'ls quedava enganxat i els motors no deixaven de traccionar. Per això, amb la constitució d'FGC, varen ésser retirats de forma fulminant. Tant ràpidament, que per assegurar el servei varen llogar uns 400 de l'L5 del metro. Si no savíeu l'explicació, aquí la teniu. {EDITO: Els pericos amb equips English Electric eren els que duien la controla del meu avatar. Aquesta foto és de la cabina del 628 pocs minuts abans que comencés el desballestament.}
- 440 sortint d'un túnel al final de la Diagonal, que en aquella època s'acabava just abans de la plaça de les Glòries Catalanes. Hi passava en cotxe amb ma mare, de camí cap a Tossa per Mataró i la costa.
- El que avui és la Ronda de Dalt, una gran pista de terra, amb uns pius que sortien de terra de tant en tant com nius de tèrmits, que eren boques de registre de la claveguera que hi havia soterrada.
- Els monotral amb el cobrador al darrere. S'entrava al bus per darrere. Pels carrers circulaven Ebro sèrie C, Pegasos tipus Comet i semblants, etc.
- Aquest fil és només per tema transport? Si és que no, una curiositat que recordo són les rodones de fusta plenes d'arengades arranjades radialment com si fossin flors, al mercat de Sarrià. I llur pudor, no la suportava. Si sí que és només tema transport, perdó. És que els monotral els agafava per anar al mercat de Sarrià a finals dels 70, i m'hi ha fet pensar.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”