La primera parada de tramvia documentada a Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
EnricHMarch
N1
N1
Entrades: 4
Contacta:

La primera parada de tramvia documentada a Barcelona

Entrada Autor: EnricHMarch » Dissabte 21/02/2015 20:02

Fins l’any 1905 els tramvies de Barcelona no tenien parades fixes. El servei era discrecional i s’aturaven segons les necessitats dels usuaris. El Salón Craywinckel va ser la primera de la qual se'n té constància gràfica. Probablement n'hi va haver abans no documentades: n'estic seguint el rastre a una. De moment us deixo l'article del Salón Craywinckel:

http://enarchenhologos.blogspot.com.es/ ... da-de.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 22/02/2015 12:17

Moltíssimes gràcies per registrar-te al nostre fòrum! Som seguidors del teu bloc històric!! :reve



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 23/02/2015 11:15

De l'existència d'aquesta parada en trec dues conclusions ràpides:
  • Les freqüències del tramvia eren realment escasses
  • El tramvia era un mitjà de transport elitista



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 23/02/2015 16:31

wefer ha escrit:De l'existència d'aquesta parada en trec dues conclusions ràpides:
  • Les freqüències del tramvia eren realment escasses
  • El tramvia era un mitjà de transport elitista
En efecto, en sus inicios los tranvías eran transportes bastante elitistas, por su elevado precio. Sobre todo antes de la electrificación era un transporte muy caro, con la electrificación bajaron los costes de operación, y eventualmente los precios. Recuerdo leer que el 29 era muy popular para viajes de ocio en fin de semana, por eso lo apodaban "la carroza de los pobres". Piensa que en su día eran de lo más moderno, los automóviles que habría eran contados. Solo hay que ver como cuando se hizo la urbanización de lujo de la Avenida Tibidabo a principios de siglo se dotó de un tranvía eléctrico, privado como parte de la urbanización, para que los burgueses de la zona bajaran a tomar el tranvía hasta Barcelona.

Sobre las frecuencias es una buena pregunta, a mi también me daría curiosidad como eran a principios de siglo. Posiblemente en la zona de la Bonanova fueran bastante bajas pues Sant Gervasi apenas se había anexionado en 1898 si mal no recuerdo, y Sarrià fue independiente hasta el año 1920. Tal vez en el centro las frecuencias ya por entonces eran más razonables.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Diumenge 01/03/2015 18:12

Segons el llibre "Un segle pujant al Tibidabo" el local del carrer Craywinckel va ser una "resposta" de la CATB a la construcció el 1910 d´un baixador pel tramvia blau a la part més baixa de l´avinguda, ( a les poques fotos que hi ha es veu com un palauet) enfront d´on ara és la parada actual. S´insinua una qüestió de "prestigi", vaja. El local del Tramvia Blau va desaparèixer el 1925 per rendibilitzar els terrenys construint més torres.



EnricHMarch
N1
N1
Entrades: 4
Contacta:

Entrada Autor: EnricHMarch » Dijous 05/03/2015 17:15

metring ha escrit:Moltíssimes gràcies per registrar-te al nostre fòrum! Som seguidors del teu bloc històric!! :reve
Moltes gràcies per la rebuda. Per a mi és un honor i un plaer poder estar entre vosaltres.

Enric



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”