Esquema de passadisos a Pl Universitat

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Esquema de passadisos a Pl Universitat

Entrada Autor: wefer » Dissabte 04/07/2015 0:00

WMD626 ha escrit:Quan dic que "havia existit una sortida" vull dir que existia com a boca de Metro, oberta al públic. Això que surt al Google Maps és una sortida d'emergència que es devia fer aprofitant el "forat" de l'antiga boca. Per la resta, no sé com es connecta per l'interior.
Sí, ja s'havia entès perfectament.
El que jo dic és que la sortida encara existeix, reconvertida en sortida d'emergència. Hi he passat i he fet una fotografia dins del forat de respiració que es troba a la vorera del davant de la sortida d'emergència que he mostrat abans a la Rda. St. Antoni, és a dir, al costat de la Pl. Goya:
https://www.google.es/maps/@41.384381,2 ... 312!8i6656

I ara mira què he vist fent una foto a través del reixat:
antiga-boca-l2-universitat.jpg
antiga-boca-l2-universitat.jpg (39.1 KiB) Visualitzat 4953 cops
Efectivament, són els graons de l'antiga boca, que arriben fins al carrer. El forat de ventilació no és més que la boca tapada amb una reixa, ni tan sols van treure les rajoles originals.
Considerant que al costat contrari de la calçada hi ha la sortida d'emergència que vaig enllaçar, el més lògic és que sota St, Antoni existeixi un vestíbul / distribuïdor abandonat.

Si anem fins a l'actual entrada a Pl. Universitat des de Rda. St. Antoni, ens trobem amb dues portes que donen cap a on estava el passadís que comentes. En una d'elles hi ha un corrent d'aire més que evident i l'únic forat de ventilació proper és precisament el de la Pl. Goya.
Faltaria concretar, però sembla que el passadís d'alguna manera sobreviu. El que sí està comprovat és com a mínim una de les boques sí que està intacta.

També resulta divertit que ara mateix, resseguint passadissos i sense haver d'entrar al túnel del tren, es pot anar des de la Pl. Goya fins davant de El Corte Inglés, tot per sota terra. I si comptem amb l'aparcament de la Pl. Catalunya, encara més.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 04/07/2015 11:59

Carai!!!. Molt bé!!!. Ja m'ho miraré. Pel que jo recordo, no hi havia cap vestíbul sota la plaça Goya. Eren dues entrades aïllades que anaven a parar al vestíbul gran de Plaça Universitat, cadascuna amb un passadís (per això, molt poca gent entrava per aquelles boques i ningú les va trobar a faltar quan les van tancar : eren claustrofòbiques) . Deu haver quedat un dels passadissos (o potser tots dos), com a sortides d'emergència. I sí, realment els túnels i passadissos del tros Universitat-Pelai-Plaça Catalunya són una història fascinant.



DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Dimecres 08/07/2015 12:10

WMD626 ha escrit:Carai!!!. Molt bé!!!. Ja m'ho miraré. Pel que jo recordo, no hi havia cap vestíbul sota la plaça Goya. Eren dues entrades aïllades que anaven a parar al vestíbul gran de Plaça Universitat, cadascuna amb un passadís (per això, molt poca gent entrava per aquelles boques i ningú les va trobar a faltar quan les van tancar : eren claustrofòbiques) . Deu haver quedat un dels passadissos (o potser tots dos), com a sortides d'emergència. I sí, realment els túnels i passadissos del tros Universitat-Pelai-Plaça Catalunya són una història fascinant.
Jo ho recordo així, un passadís bastant claustrofobic que sortia de l'andana cantó Hospitalet que tenia diversos revolts, pujades i baixades inexplicables i que et feia sortir al costat del Goya, just a les escales que hem descobert hi ha sorta la entrada d'aire



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimecres 08/07/2015 19:27

Exacte!!!. Molt millor com a sortida d'emergència que com a boca de Metro. Era molt més agradable fer un passeig per aquell tros de Ronda fins a la boca principal d'Universitat que ficar-se per aquells passadissos.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 09/07/2015 17:47

WMD626 ha escrit:Exacte!!!. Molt millor com a sortida d'emergència que com a boca de Metro. Era molt més agradable fer un passeig per aquell tros de Ronda fins a la boca principal d'Universitat que ficar-se per aquells passadissos.
I tant que si , jo trevallaba al carrer Joaquim COsta i sincerament no mes utilitzaba aquesta boca i el passadis els dies de pluja



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Divendres 10/07/2015 2:28

Tan estrets eren aquells passadissos com per arribar a causar angoixa? :o



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Divendres 10/07/2015 20:29

Albert Llauger ha escrit:Tan estrets eren aquells passadissos com per arribar a causar angoixa? :o
Doncs sí. Ja veus que no sóc jo sol que ho dic. Probablement, els passadissos havien de continuar cap avall fins a la nau d'andanes d'Universitat L2. Al no obrir-se, ho van tallar i van fer el corresponent nyap per desviar-los i fer-los arribar al vestíbul d'Universitat L1. Això explicaria les pujades, baixades, corbes, etc., que han explicat els companys. És a dir, entraves en un passadís laberíntic i absolutament tancat, claustrofòbic.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”