Telecabina de Sant Jeroni i possibilitat de rehabilitació

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Telecabina de Sant Jeroni i possibilitat de rehabilitació

Entrada Autor: metring » Diumenge 29/05/2016 18:58

Ahir l'Enric Ticó publicava una foto de l'antic telecabina de Sant Jeroni:
Parla de rehabilitar-lo mitjançant micromecenatge. Va funcionar amb la Mataró, us hi apuntaríeu?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 29/05/2016 19:26

No crec que tingués tanta tirada com la Mataró, doncs aquella és una locomotora històrica del primer ferrocarril de la Península, mentre que això és "només" una cabina d'un telefèric que va existir al passat, però, crec, no té tant valor històric.
Tema apart és que la Mataró, un cop restaurada, té un lloc on estar exposada i guardada (i en teoria poder treure-la a fer sortides), mentre que la cabina aquesta, un cop restaurada, a on aniria? A Monistrol-Vila?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Diumenge 29/05/2016 19:56

La "Mataró" és una rèplica... amb moltes llicències.
Aquesta cabina és autèntica.
L'aeri de Sant Jeroni fou una de les obres d'enginyeria més importants de l'època, un dels primers (sino el primer?) aeris per a transport de persones d'Espanya i, el que tenia una pendent més forta a nivell europeu a l'època (fins uns 200 %, crec recordar).

La "Mataró" té potser més valor simbòlic, però aquesta cabina li dóna mil voltes pel que fa la valor històric.
M'agrada el canvi de xip del senyor Ticó, ja era hora.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 29/05/2016 21:46

Aquest telefèric, no telecabina, té molt valor, sobretot per les seves propietats tècniques. La seva pendent el fa únic (que em vingui al cap ara, igualable només al del Wetterhorn a Suïssa), i el seu emplaçament, molt especial li acaba de donar el valor que té aquest telefèric. Si se l'hi pogués treure rendiment turístic en poc temps donaria beneficis.

Gran article sobre l'aeri de Sant Jeroni: http://esgarrapacrestes.blogspot.com.es ... errat.html
aeri sant jeroni.jpg
aeri sant jeroni.jpg (24.13 KiB) Visualitzat 4532 cops


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 30/05/2016 15:09

Molt d'acord amb els companys Ganz i bigcoaster. I moltes gràcies per les explicacions i la documentació associada. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 30/05/2016 15:19, en total s’ha editat 1 vegada.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 30/05/2016 15:13

bigcoaster ha escrit:Aquest telefèric, no telecabina, té molt valor, sobretot per les seves propietats tècniques. La seva pendent el fa únic (que em vingui al cap ara, igualable només al del Wetterhorn a Suïssa), i el seu emplaçament, molt especial li acaba de donar el valor que té aquest telefèric. Si se l'hi pogués treure rendiment turístic en poc temps donaria beneficis.

Gran article sobre l'aeri de Sant Jeroni: http://esgarrapacrestes.blogspot.com.es ... errat.html
aeri sant jeroni.jpg
Gràcies per la info. Moltes coses les desconeixia totalment!

Ara bé, cal plantejar-se també, abans de rehabilitar-la, tenir un lloc per exposar-la, ja que sinó de que serveix rehabilitar una cabina, per a tornar a guardar-la en un magatzem?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 30/05/2016 16:07

oriolp13 ha escrit: Gràcies per la info. Moltes coses les desconeixia totalment!

Ara bé, cal plantejar-se també, abans de rehabilitar-la, tenir un lloc per exposar-la, ja que sinó de que serveix rehabilitar una cabina, per a tornar a guardar-la en un magatzem?
La gràcia estaria en que pogués tornar a funcionar. Per rehabilitar la cabina sols, doncs mira, que vols que et digui.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 30/05/2016 16:23

bigcoaster ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Gràcies per la info. Moltes coses les desconeixia totalment!

Ara bé, cal plantejar-se també, abans de rehabilitar-la, tenir un lloc per exposar-la, ja que sinó de que serveix rehabilitar una cabina, per a tornar a guardar-la en un magatzem?
La gràcia estaria en que pogués tornar a funcionar. Per rehabilitar la cabina sols, doncs mira, que vols que et digui.
Coincideixo, però jo entenc que en Ticó es referia a preservar i rehabilitar la cabina per a exposar-la, no a rehabilitar el telefèric sencer (que seria molt interessant, però la quantitat de diners necessàris seria molt elevada).
Ja que no crec que amb una campanya de micromecenatge es pugui recaptar ni 1/10 part del que costaria posar en marxa novament l'aeri (tenint en compte que avui en dia el que queda de l'estació superior és un centre de telecomunicacions... :x )


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”