Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 31/05/2016 17:43

Estic actualitzant la secció de la línia Lleida-La Pobla a Trenpassió de cara a la posada en marxa de les 331, i estic elaborant un apartat amb els trens que han prestat servei en aquesta línia. M'agradaria saber quins trens operaven més enllà dels 593, que per cert, algú sap la data de posada en marxa d'aquests a la línia? Moltes gràcies!



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 31/05/2016 19:34

A part dels 592 i 593, també han prestat servei els 596, i si volem filar prim, les Ye-Ye del Tren dels Llacs, i la Garrafeta. I parlant de memòria, i si algú ho pot corroborar, diria que els Ferrobus i els Ter 597 també van arribar a circular.
Els 593 van entrar en servei a la línia cap als anys 80.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 31/05/2016 20:00

Els ferrobusos, segur al 100%. Tinc dubtes sobre els TER. També és segur que els ABJ arribaren fins a la Pobla de Segur (BCN-La Pobla via Valls).
Afegeix les Mikado (mercants fins a Balaguer i la Pobla, ciment i sobretot fusta... i, fins i tot, militars fins a Tremp), les 3100 Norte (230 RENFE), les 400 Norte (140) i les 1600 de MZA (242T) com a màquines de vapor més destacables. Si mal no recordo, les Ye-Ye feren mercants fins a Balaguer també, però el que és segur és que les 1900 RENFE estigueren assignades a aquest servei fins a la desaparició de la sèrie.
Afegeix trens d'obres, com ara AZVI (1600), G&O (313) perfiladores...
La darrera reparació de la "Confederació" féu que fes proves entre Lleida i Balaguer.
Destacar la Mikado 141F 2124, de construcció anglesa, actualment custodiada per AZAFT després de problemàtiques diverses. Millor màquina per remolcar el Tren dels Llacs, difícil.
Pel que fa al material remolcat... "Costa", 5000, 8000 en ocasions especials...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 31/05/2016 20:18

Ganz ha escrit:Els ferrobusos, segur al 100%.
Els ferrobusos feien serveis directes Barcelona - La pobla de Segur via Manresa. Segons sembla a Lleida el dividien i un anava cap a La Pobla i l'altre continuava cap a l'Aragó.

Imatge

http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... &start=120



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 31/05/2016 20:58

En efecte, Wefer. L'altre tenia com a destinació Barbastre.
Avui en dia, impensable...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 01/06/2016 13:10

I abans dels ferrobusos, com s'ha dit, els renault ABJ i, també, les littorines FIAT.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”