2017: 125 aniversari del Carrilet Girona-Costa Brava

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

2017: 125 aniversari del Carrilet Girona-Costa Brava

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/03/2017 13:03

A l'enllaç hi ha vídeo

http://tvcostabrava.xiptv.cat/l-informa ... l-carrilet

Ni Sarfa, ni cotxe. Per anar de Girona a la Costa Brava Centre s'agafava el ferrocarril. Aquest 2017 la línia del carrilet, que avui és una via verda cicloturística, celebra 125 anys, i per això s'estant preparant actes per commemorar l'efemèride.

Va ser un 29 de juny de 1892 quan una iniciativa privada sense cap ajuda de l'Estat, va posar en funcionament una línia que duraria fins el 10 d'abril de 1969. Va iniciar el funcionament amb 4 locomotores de fabricació alemanya i parades a Sant Feliu de Guíxols, Castell d'Aro, Santa Cristina d'Aro, Font Picant, Llagostera, Cassà, Llambilles, Quart, La Creueta i Girona.

Un element rellevant del paisatge econòmic i social de la Costa Brava

La línia va ser un element rellevant de la vida social i econòmica de la Costa Brava Centre fins al seu tancament, fins al punt que encara avui hi ha qui la recorda amb un punt de nostàlgia. Des de l'any 2.000 el seu llegat es preserva en forma de via verda cicloturística i les antigues estacions s'han convertit en espais d'aturada, informació turística o centres d'interpretació de la història i l'entorn.

Diverses locomotores es conserven com element paisatgístic, les més famoses la que estava exposada a l'antiga Plaça Espanya de Girona, la que es troba dins del Tinglado de Sant Feliu de Guíxols i la de Castell d'Aro.

Commemoració de l'efemèride amb participació de tothom

Administracions i l'associació del trenet de la Vall d'Aro s'han començat a moure per celebrar l'efemèride com és degut amb implicació de tots els municipis per on passava la línia

A més dels actes que hi puguin haver Castell d'Aro es prepara per acollir una representació del que era el tren amb la locomotora que ja tenen, dos vagons de passatgers i un altre de mercaderies.

Una bona part de la reconstrucció tindrà un cost aproximat de 16.000 euros. S'espera que totes les obres de reconstrucció i restauració dels vagons estiguin llestos abans del 2018.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 21/03/2017 13:25

Girona - Sant Feliu de Guíxols: inaugurat el 29 de juny de 1892. Farà 125 anys.

Demà passat (23 de març de 2017) farà 130 anys de la inauguració del primer tram del Tramvia del Baix Empordà (Flaçà-Palamós).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”