Montserrat Classic Express

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Re: Montserrat Classic Express

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 04/06/2017 19:15

Jo ahir hi vaig poder viatjar i, sincerament, trobo una mica desproporcionat el preu. El tema del menjar, molt just; per altra banda, l'experiència del viatge és fer-ho a bord d'aquesta composició històrica, però el paisatge que l'acompanya... al meu parer, des de Sant Boi fins sortir de Martorell pràcticament no és molt maco. :roll:

Us deixo amb la crònica:




Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 04/06/2017 20:16

Caram, jo ara anava a encetar una crònica, i me'n trobo una muntada en video :o

Tant és, la faig igualment, que cada punt de vista té valor en si mateix (suposo), i d'altra banda segurament serà més un relat que una crònica ferroviària a l'ús :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Diumenge 04/06/2017 22:57

A qui pertany el material ? FGC o Soci de BCN?


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 05/06/2017 13:01

Ja era hora que almenys es trenqués la monotonia pesada de les 213 a la línia LL-A. Tot i que això sí, estic totalment en desacord amb el preu d'aquest servei, 130€ em sembla abusiu, i si el mantenen amb aquest preu, no durarà ni 5 mesos. El Tren dels Llacs surt 5 cops més barat que aquest. Que s'ho fagin mirar...



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimarts 06/06/2017 13:41

Jo sempre he pensat que aquests trens de via mètrica de FGC podrien servir per recuperar línies clausurades que sn actualment vies verdes com per exemple, la línia Ripoll-St Joan de les Abadeses. Amb poca inversió es podria fer una bona línia turística.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 06/06/2017 15:06

Fa uns dies vaig posar el meu parer al Facebook. Ara no sé trobar-ho. Bàsicament, crec que el Montserrat Clàssic Exprés és alhora un fracàs segur i un èxit potencial:
- Un fracàs obvi i constatable, perquè si per tornar a posar aquest material en circulació ha calgut prostituir uns cotxes per adaptar-los als desitjos dels guiris alguna cosa ha fallat amb nosaltres mateixos. Per què no s'ha sabut o no s'ha pogut fer quelcom semblant amb els cotxes en estat d'origen a un preu normal? Què i qui ha fallat?
- Un èxit en potència perquè, a veure, de potencial n'hi ha. Pels visitants que són de vacances a Barcelona el tren té ganxo, i són gent que ja va amb "mentalitat de despesa", no "a veure què fem aquest cap de setmana".

D'altra banda, la "Patxanga" no funciona? Aquest tren podria sortir de Placa d' Espanya o d'una de les vies apartades de l'Hospitalet, amb la Patxanga. Jo mateix he viatjat en aquests cotxes amb la Patxanga des de Plaça Espanya fins a Martorell (i a partir d'allà amb vapor fins a l'aeri de Montserrat, el cremallera encara no funcionava). Ah, i a preu raonable.

I afegeixo:

- Ficar-se en restauració és posar-se en un terreny molt peculiar. Que el menjar sigui bo és molt i molt subjectiu, i és un tema molt delicat. Primer, sanitàriament calen unes condicions de manipulació i higiene del menjar tremendes. A més, no pot ésser preparat "in situ", i per tant no serà recent fet amb tot el que això comporta. I al final, pot agradar-te o no, el que un troba bo a un altre no li agrada. Clar, en un restaurant això no passa perquè un mateix tria, però al tren, no; i sense possibilitats de posar-hi remei cuinant al tren, perquè seria una cuina considerada coŀlectiva, i les normes de sanitat, d'indústria i de bombers, és probable que resultessin inassumibles.

- Trobo que fóra més atractiu abaixar el preu i que cadascú mengi el que vulgui a Montserrat. Si s'inclogués algun menú a Montserrat, amb una tria d'opcions de primers i segons ni que sigui mínima, es tindria menjar recent preparat i més al gust de cada viatger, sense renunciar a un àpat "kilòmetre zero". En canvi, el que veig a les imatges ho trobo una decepció, com una mena de "càtering d'avió glorificat".

- Vull ser MOLT CRÍTIC amb el bitllet de 130€. Compte, que per 50€ en xifres rodones tens tren des de Barcelona i cremallera a Montserrat, i tornada. Afegiu-hi un menjar a Montserrat mateix, recent cuinat i amb plats de lliure elecció, i encara som molt i molt per sota del preu del tren clàssic. Resultat? O t'encanten els trens, o agafes el tren "normal" i al clàssic li fas unes fotos si el veus passar. Compteu que per a una família, que serien fàcilment 4 bitllets, el clàssic amb menjar són 520 Euros. CINC CENTS VINT EUROS. Sí, crido, perquè seria el meu cas. El tren normal, dos cents euros comptant quatre bitllets d'adult (no sé si hi ha descomptes per a nens). La diferència de 320 euros, o més si hi ha descomptes per a nens, són calés a la butxaca per a menjar i probablement per a molt més que menjar.

- Si agafes l'opció econòmica llavors tens 120 euros d'estalvi amb els que quatre persones poden menjar triant el que vulguin al restaurant Abat Cisneros (i a l'altre restaurant és més econòmic), sense limitar-se al càtering del tren Clàssic. Compte amb les xifres, que parlo sembre de 4 bitllets, però el mateix s'aplica per 1 que per "X". Però... els horaris del Clàssic permeten menjar a Montserrat? NO. Seria arribar a Montserrat, anar ràpid a taula, i sortir escopetejat cap el cremallera de tornada. No hi veig la gràcia.

Total: al Tren dels Llacs hi anem tota la família cada any. Al Montserrat Clàssic Exprés no hi anirem. Que els vagi bé.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 08/06/2017 13:02

No és normal pagar aquests diners per estar de tornada a Barcelona cap al migdia. A Montserrat només tens poc més d´una hora lliure, no et dona temps ni d´agafar els funiculars ni de fer pràcticament res. L´excursió aquesta hauria de ser de dia sencer, és clar que llavors la filosofia aquesta de menjar en el tren ja no tindria pas sentit.
Té web propia, amb tota la informació dels horaris que segons diu serà tots els dimecres y diumenges de l´any:
http://www.montserratclassicexpress.com

Salutacions.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 27/06/2017 20:36

Sabeu si ha tornat a circular aquest tren? He mirat el web de l'empresa responsable i hi ha faltes d'ortografia i tot.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/06/2017 18:17

Ferry1ac1 ha escrit:Sabeu si ha tornat a circular aquest tren? He mirat el web de l'empresa responsable i hi ha faltes d'ortografia i tot.
Ens pots posar l'enllaç, si us plau? :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 28/06/2017 18:49

Dos missatges més amunt del teu (i tres més amunt d'aquest). I, efectivament, l'enllaç té força faltes ortogràfiques i gramaticals.

Si és així que cuiden els detalls, malament rai.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 17/07/2017 13:52

Bon dia,

Si voleu "gaudir" del Montserrat Clàssic Express (fer fotos o bé admirar el tren sense pujar-hi, etc...) us recomano anar el dimecres o diumenge que circuli a l´andana 2 de Sant Boi. Des d´aquesta andana direcció Barcelona, crec que es poden treure bones fotografies de tots els cotxes. Dic crec perquè això va ser el que jo vaig fer ahir amb la mala sort que no el vaig trobar. No el vaig trobar perquè es va espatllar la locomotora Alsthom i els viatgers van haver d´anar fins a Monistrol amb material convencional (213).
Van aconseguir revifar la loco i la tornada (ara sí) es va fer amb el material històric. Vaig aconseguir fer-ne fotos a Monistrol si bé no és el mateix ja que les andanes són estretes...
Quan vaig baixar a Barcelona, el material era exposat a Martorell-Enllaç a la vista. Si hi hagués baixat hagués aconseguit bones fotos també...
Per aquells/es que voleu gaudir d´una excursió a Montserrat però us agraden els trens i voleu fer fotos però també perllongar una mica més la jornada a la muntanya santa, recomano comprar algun dels combinats que ofereix FGC (Trans o Tot Montserrat, Montserrat Exprés o altres...). Potser no serà el mateix que viatjar amb el tren històric però els preus són dissuassoris per al "turista" local. Amb el bitllet Tot Montserrat podeu dinar al self-service d´allà...


Salutacions,
MANEL



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimarts 18/07/2017 18:25

Benvolguts,

encara no us adoneu que l'Aromes Exprés no és un tren pensat pel públic general que vol pujar a Montserrat amb un tren antic. Tampoc ha estat una iniciativa de FGC. Va ser una proposta que els hi va venir del món del turisme i està pensat pels turistes que arriben amb creuer al port de Barcelona i que disposen d'unes hores de lleure a la Ciutat Comtal per donar un tomb i entre aquestes voltes, ara hi ha una nova proposta, que és la d'anar a Montserrat amb un tren antic. Per això té aquest horari i aquest preu.

FGC només posa el tren, no són els promotors, formen part de la festa, però el promotor és Trentur, S.L. Inicialment FGC, va pensar treure el tren des del port, però el recorregut fins a arribar a Sant Boi, és lent i el paisatge no gaire encisador. Per això surt de Sant Boi. Per un altre costat, sigueu una mica més objectius i repasseu el viatge. De fet, fins que el tren no arriba a Abrera, el recorregut tampoc és agraït. Només els últims kilòmetres de la línia dels antics Catalans valen la pena i el fet de pujar en el cremallera que també té un atractiu recorregut. Aquest tren està pensat pels "giris" no saven com omplir les hores a Barcelona, per això té el preu que té, amb un "lunch gastronòmic" de les èpoques de quan els avions servien càterings, tot i que hi alguna companyia com Air France si donava bon tiberi, encara que aquest no és el cas, perquè francament és patètic.

Anomenar que és un tren de finals de segle XIX, que no ho és, ja ens diu a quin públic va dirigit. No us enganyeu, l'Aromes Exprés, és pels que s'ho empassant tot. Per cert, de moment la inauguració d'aquesta experiència el diumenge 16, segons ens ha explicat en Metropondikas, no ha tingut gaire nivell, perquè si al viatge d'anada varen encabir als viatgers en una 213, diu molt poc de FGC. Us recordo que en el viatge de tornada de la presentació del dia 3 de juny també hi va haver problemes.

Amics, deixeu d'una vegada l'afició i comenceu a veure les coses tal com són.


jms



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 20/07/2017 12:58

Metropondikas ha escrit:Bon dia,

Si voleu "gaudir" del Montserrat Clàssic Express (fer fotos o bé admirar el tren sense pujar-hi, etc...) us recomano anar el dimecres o diumenge que circuli a l´andana 2 de Sant Boi. Des d´aquesta andana direcció Barcelona, crec que es poden treure bones fotografies de tots els cotxes. Dic crec perquè això va ser el que jo vaig fer ahir amb la mala sort que no el vaig trobar. No el vaig trobar perquè es va espatllar la locomotora Alsthom i els viatgers van haver d´anar fins a Monistrol amb material convencional (213).
Van aconseguir revifar la loco i la tornada (ara sí) es va fer amb el material històric. Vaig aconseguir fer-ne fotos a Monistrol si bé no és el mateix ja que les andanes són estretes...
Quan vaig baixar a Barcelona, el material era exposat a Martorell-Enllaç a la vista. Si hi hagués baixat hagués aconseguit bones fotos també...
Per aquells/es que voleu gaudir d´una excursió a Montserrat però us agraden els trens i voleu fer fotos però també perllongar una mica més la jornada a la muntanya santa, recomano comprar algun dels combinats que ofereix FGC (Trans o Tot Montserrat, Montserrat Exprés o altres...). Potser no serà el mateix que viatjar amb el tren històric però els preus són dissuassoris per al "turista" local. Amb el bitllet Tot Montserrat podeu dinar al self-service d´allà...


Salutacions,
MANEL
Del viatge del diumenge 16 de juliol, he vist un video a youtube que el tren va arribar a Monistrol amb la tracció de la locomotora diesel 254.01.

Pel que fa al tema de les fotos, no sé què pensaran uns senyors que vesteixen de groc els quals FGC té contractats per fer-nos la vida impossible als amics del ferrocarril.

Salutacions.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Divendres 21/07/2017 9:24

oscar 440 ha escrit: Del viatge del diumenge 16 de juliol, he vist un video a youtube que el tren va arribar a Monistrol amb la tracció de la locomotora diesel 254.01.

Pel que fa al tema de les fotos, no sé què pensaran uns senyors que vesteixen de groc els quals FGC té contractats per fer-nos la vida impossible als amics del ferrocarril.

Salutacions.

Bon dia,

Quan vaig baixar de Montserrat per primer cop (vaig pujar-hi i baixar-hi dos cops amb el Cremallera) per veure si havien arreglat la composició històrica, vaig veure-la amb la 254.01 pel costat Manresa i la MO1003 pel costat Barcelona. Desconec si, en algun moment del viatge, van fer transbordar els viatgers de la 213 (concretament la 213.89) per ser remolcats fins a Monistrol amb la 254 al front i la MO a la cua (potser a Martorell-Enllaç?). El que sí puc assegurar és que el MCE i els seus viatgers del dia 16/7 van sortir de Sant Boi amb material convencional. De les preguntes que vaig fer als treballadors d´FGC per assegurar-me si l´arreglarien aquell dia i poder fer fotos ni que fos a Monistrol, vaig dedduir que va fer tot el viatge amb la 213 i va ser després que van col-locar el tren històric per al viatge de tornada abans que no baixessin els turistes de la visita a la muntanya.
Ara jo em pregunto: la que va patir l´avaria va ser la locomotora i no pas la composició històrica. No es podia haver fet sortir el tren de Sant Boi amb la 254?

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimecres 26/07/2017 12:51

Al facebook del "Montserrat Classic Express" posa que el següent viatge d´aquest tren no serà fins dimecres 23 d´agost, i ofereixen descomptes del 10% als preus dels bitllets. Així doncs això de sortides cada dimecres y cada diumenge...doncs no.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 26/07/2017 12:55

Yo creo que esto del tren turístico... de este año no pasa.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 22/08/2017 13:15

Per motius de seguretat, s´ha suspés la sortida de demà dimecres dia 23, segons es comenta al facebook del "Montserrat Classic Express"...
Salutacions.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimarts 29/08/2017 10:20

oscar440 ha escrit:Per motius de seguretat, s´ha suspés la sortida de demà dimecres dia 23, segons es comenta al facebook del "Montserrat Classic Express"...
Salutacions.
Excuses, ara és per motius de seguretat. Demà no ho sé, però el tren no s'omple amb un mínim de viatgers que justifiquin la seva circulació. El proper viatja: diumenge 10 de setembre, un dia abans de la Diada. Si de nou no l'omplen, quin motiu donaran llavors? Us recordo que es va dir que circularia els dimecres i diumenges i si tenia èxit, hi afegirien altres dies. És lògic donar un marge per a la seva implantació, però des del seu inici només ha fet tres viatges. El de la presentació i dos més, amb incidències tècniques en els dos últims atribuïbles a FGC i que no tenen res a veure amb l'organització, que és la que finalment decideix si es fa o no el tren. FGC hi participa només com a transportista.


jms



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Diumenge 10/09/2017 13:03

jms ha escrit:
oscar440 ha escrit:Per motius de seguretat, s´ha suspés la sortida de demà dimecres dia 23, segons es comenta al facebook del "Montserrat Classic Express"...
Salutacions.
Excuses, ara és per motius de seguretat. Demà no ho sé, però el tren no s'omple amb un mínim de viatgers que justifiquin la seva circulació. El proper viatja: diumenge 10 de setembre, un dia abans de la Diada. Si de nou no l'omplen, quin motiu donaran llavors? Us recordo que es va dir que circularia els dimecres i diumenges i si tenia èxit, hi afegirien altres dies. És lògic donar un marge per a la seva implantació, però des del seu inici només ha fet tres viatges. El de la presentació i dos més, amb incidències tècniques en els dos últims atribuïbles a FGC i que no tenen res a veure amb l'organització, que és la que finalment decideix si es fa o no el tren. FGC hi participa només com a transportista.


jms
Avui??? Al facebook del "Montserrat Classic Express" posa el dia 20 de setembre ... Ho han tornat a canviar?



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Divendres 22/09/2017 13:26

Les següents sortides previstes (totes en diumenge):

8 d´octubre, 19 de novembre, i 17 de desembre.

Adjunto una fotografia (propia) de la circulació del dimecres 20 de setembre, a l´arribada del tren a l´estació de Sant Boi de Llobregat. Només van baixar una treintena de viatgers.
Fitxers adjunts
DSCF7723.JPG
Arribada del "Montserrat Classic Express" a l´estació de Sant Boi de Llobregat. Foto: Oscar440. Prohibida la reproducció de la foto sense el permís previ de l´autor.
DSCF7723.JPG (201 KiB) Visualitzat 11273 cops



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”