Espai expositiu de material històric FGC, on?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon

On farieu espai expositiu?

Un espai per cada línia, tal i com està planejat
11
58%
A Rubí
2
11%
A Barcelona ciutat
1
5%
A Vilanova del Camí
1
5%
A Martorell
0
No hi ha cap vot
A una via de Can Ros
0
No hi ha cap vot
A La Pobla de Segur
1
5%
A L'Hospitalet de Llobregat
0
No hi ha cap vot
Altres (dieu a on)
3
16%
 
Vots totals: 19
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22850
Ubicació: Fabra i Puig

Espai expositiu de material històric FGC, on?

Entrada Autor: metring » Diumenge 01/09/2019 15:35

Recomano la lectura d'aquest fil de Twitter, a on hi intervé l'Enric Ticó, entre d'altres:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22850
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 04/09/2019 9:36

Adjuntada enquesta



Avatar de l’usuari
oscar440
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: El Putxet i el Farró (Barcelona) / Massamagrell (València)

Entrada Autor: oscar440 » Dimecres 04/09/2019 13:45

Al Museu del ferrocarril de Vilanova i la Geltrú, hi hauria lloc? Allà ja hi ha un cotxe del funicular de Vallvidrera, en conseqüència no tot és material RENFE i donaria més varietat al Museu, alhora que és un lloc que està a prop de Barcelona i ben comunicat.

A l´enquesta, "altres".



Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
Entrades: 313
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Ginebra

Entrada Autor: Ganz » Dimecres 04/09/2019 14:55

Parlant del "Carrilet", crec que ja tenim, en part, un espai expositiu (La Pobla de Lillet), i els dos cremalleres estan, en opinió meva, ben representats. Almenys, el material està exposat en bon estat general en tots aquests espais expositius.
Trobo que en falten dos, i els dos són força complets: adaptar a espai expositiu les naus de Manresa-Alta (i connectar-les a la xarxa general) i, com es va plantejar recentment de fer (i crec que s'està fent quelcom al respecte), adaptar algun espai de Martorell-Enllaç com a espai expositiu.

Pel que fa al material de la línia del Vallès, doncs és més difícil, per què negar-ho; apart de l'opció d'habilitar un espai expositiu a Rubí...

Estic d'acord amb el senyor Ticó, s'ha de tenir en compte on FGC té sòl propi. Jo afegiria una altre variable: que el material es quedi el més a prop possible de la seva xarxa d'origen (i si pot ser estant connectada a aquesta, molt millor).



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4008
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 04/09/2019 16:07

Yo expondría el material en un espacio relacionado a la línea que pertenecieron. Que no hagan como cuando cambiaron los carteles de las líneas Llobregat-Anoia y el funi de Gelida con los rombos de Barcelona-Vallès que no tienen sentido ninguno.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 796
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 04/09/2019 18:51

Yo expondría el material en un espacio relacionado a la línea que pertenecieron. Que no hagan como cuando cambiaron los carteles de las líneas Llobregat-Anoia y el funi de Gelida con los rombos de Barcelona-Vallès que no tienen sentido ninguno.
De fet ja es fa així, doncs hi ha petits museus a Ribes Vila per Nuria, Monistrol-Vila per Montserrat, La Pobla de Lillet per el Tren del Ciment, i crec que hi ha un petit a Gelida per el Funi.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6921
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 06/09/2019 19:33

A Reina Elisenda. Que la tanquin i la converteixin en museu, així servirà per alguna cosa útil. Per la gent que la fa servir poden substituir el trajecte per un microbús i encara sobrarà espai.
Les grans ciutats tenen els museus del transport (com a mínim una seu central) a prop del centre, no a kilòmetres de distància on difícilment hi anirà ningú.

Potser ja començaria a ser hora que Barcelona deixés de ser de les poques ciutats d'Europa que no disposa d'un museu del transport cèntric. Després ens omplim la boca dient que els turistes no visiten museus...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1639
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 06/09/2019 19:46

No estic gens d'acord. Amb aquest pensament llavors no cal que la L12 es perllongui cap a l'hospital de Sant Joan de Déu, oi? :plas :mmm


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22850
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/09/2019 9:59

Carlos González ha escrit:No estic gens d'acord. Amb aquest pensament llavors no cal que la L12 es perllongui cap a l'hospital de Sant Joan de Déu, oi? :plas :mmm
D'aquí a què la L12 arribi allà, hi ha temps de sobres per a què hi hagi un museu durant dècades :x



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 07/09/2019 14:23

Fa uns mesos va sortir aquesta licitació

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn&



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22850
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/10/2019 20:31

Noticiooooon

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... litzat-fgc

4 octubre 2019 18:25 Nota de premsa

Ricard Font anuncia tres centres d'interpretació, material mòbil renovat i el web amb tot el patrimoni històric digitalitzat de FGC :plas :plas :plas )))


El president d’FGC ha clos la 8a Jornada de Patrimoni Històric Ferroviari dedicada al 125è aniversari de la línia dels directes entre Barcelona i Madrid

Font ha recordat l’aposta d’FGC per la divulgació i digitalització del patrimoni històric i ha reivindicat la funció dels centres d’interpretació

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, ha clos aquest divendres la 8a Jornada de Patrimoni Històric centrada en el 125è aniversari de la línia dels directes entre Barcelona i Madrid, on ha recordat l’aposta ferma d’FGC per la divulgació del patrimoni històric, la seva digitalització i el paper dels centres d’interpretació en aquesta tasca.

Durant la seva intervenció, el president d’FGC ha destacat que la tasca de preservació del patrimoni històric ferroviari no només s’ha de mantenir, sinó que “s’ha de posar en valor i millorar la seva funció social”. En aquest sentit, Font ha destacat que un dels àmbits principals d’actuació de l’Agenda Estratègica 10/30 d’FGC és el patrimoni històric: “Durant els propers anys, continuarem conservant el patrimoni històric d’FGC i treballarem per apropar-lo al conjunt de la societat, condicionant i modernitzant diferents espais expositius i d’interpretació. Actualment estem acabant la redacció del projecte de “L’espai de la via mètrica”, una nau visitable a Martorell on exposarem els vehicles històrics de la línia Llobregat-Anoia; aquest mes iniciarem les obres de “La cotxera de Rubí”, on ampliarem l’edifici existent davant de l’antiga estació i exposarem vehicles històrics de la línia Barcelona-Vallès; a la Pobla de Segur condicionarem “El moll de la Pobla”, recuperant el moll de mercaderies, l’hangar i l’entorn immediat per condicionar-hi un espai expositiu”. El president d’FGC també ha afegit que “tenim previst fer un pla de millora i posada en valor de 14 espais expositius que FGC té escampats per Calalunya”.

Pel que fa a la reparació i la restauració de vehicles, Font ha destacat que, a més de la restauració i exposició de la cabina 2 de l’antic aeri de Sant Jeroni de Montserrat a Monistrol i de la tornada al servei del funicular de Gelida rehabilitat, “FGC està completant la rehabilitació del tren 400 de la línia Barcelona-Vallès, que es preveu finalitzar aquest mes i poder posar-lo en servei durant el primer trimestre de l’any vinent. També treballem per completar la rehabilitació del tren de cotxes de fusta de la línia Llobregat-Anoia”.

En relació a l’accés al patrimoni documental de la companyia, el president d’FGC ha anunciat que “s’està treballant en la posada en marxa d’un web del patrimoni d’FGC per a la consulta en línia i per facilitar l’accés i la consulta del fons documental, que serà 100% digitalitzat. Actualment estem treballant en la digitalització dels documents històrics de les antigues companyies ferroviàries conservats per FGC amb la intenció de que els més destacats puguin ser consultables en aquest nou web”.

D'aquesta manera, Ferrocarrils mostra un cop més el seu compromís amb la recuperació de la memòria històrica del ferrocarril i la voluntat d'ampliar la informació respecte al món del tren i la seva història, promovent l'estudi, la investigació, la divulgació i la conservació d'aquest tipus de material.


8a Jornada de Patrimoni Històric

A la jornada, organitzada per el Grup de Treball del Patrimoni Històric Ferroviari de Catalunya, del qual forma part FGC, representants d’importants institucions i associacions del món ferroviari han pronunciat diferents xerrades divulgatives i s’han tractat diferents temes com les figures destacades de l’emprenedoria ferroviària del segle XIX a Catalunya, la història del dipòsit de locomotores de vapor de Móra la Nova, l’impacte del ferrocarril a la ciutat de Casp o la segona vida del tram Reus-Roda.

A continuació els assistents s’han desplaçat al Museu del Ferrocarril de Móra la Nova per a conèixer els avenços del projecte del tren històric turístic “Lo Caspolino”. El projecte, on hi treballen FGC i la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Històric Ferroviari i Industrial, permetrà que aquest tren històric torni a circular entre la Costa Daurada i Casp, passant per Móra la Nova, i s’integrarà a l’oferta de trens turístics d’FGC.

El Grup de Treball de Patrimoni Històric Ferroviari es va crear l’any 2012 com a resultat de la I Jornada sobre Patrimoni Històric Ferroviari i fins ara ha fet una important tasca de promoció i estudi en aquest àmbit. El conformen FGC, el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, el Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, la Fundació TMB, el Museu del Ferrocarril de Catalunya/FFE, la Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril, la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial de Móra la Nova i l’Associació Amics del Ferrocarril de Barcelona.



Miquel
Administrador
Entrades: 4158
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/10/2019 22:03

Bona notícia, per algun lloc s'ha de començar!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1378
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 06/10/2019 14:48

Tornem a anar en la bona direcció. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22850
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/11/2019 19:16

Relacionat amb els espais expositius:

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ons-ciutat



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”