Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors

Entrada Autor: awe » Dissabte 27/07/2013 15:11

El LLOP ha escrit:Això que dieu son els comandaments locals dels enclavament i encara existeixen però ara son PC's.
També hi havia el "sistema de comunicació entre estacions", que et posava en contacte amb els comandaments locals de les estacions colaterals. El sistema de comunicació era un telèfon de magneto (és a dir, la tensió de trucada la genera el propi usuari del telèfon fen voltes a una maneta, com al començament de les xarxes telefòniques. En tots els casos que he vist eren telèfons d'aquells fabricats per Standard Eléctrica, com gairebé tot el material que muntava Telefònica. en alguns casos eren telèfons de pasta de baquelita negra, de sobretaula o murals, i en altres casos eren telèfons murals de fusta amb les campanes del timbre al davant. Hi havia una petita clau commutadora que feia que el telèfon que hom fes servir es connectés amb el telèfon d'una estació colateral o altra.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/07/2013 16:53

:cop :topic



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 27/07/2013 20:09

Adolescent barceloní ha escrit:Ara, que jo sàpiga, tots els bancs del metro són blancs o grisos, i de plàstic o pedra, no?
També n'hi ha de metàl-lics. Per exemple, Fabra i Puig.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 28/07/2013 12:27

awe ha escrit:
El LLOP ha escrit:Això que dieu son els comandaments locals dels enclavament i encara existeixen però ara son PC's.
També hi havia el "sistema de comunicació entre estacions", que et posava en contacte amb els comandaments locals de les estacions colaterals. El sistema de comunicació era un telèfon de magneto (és a dir, la tensió de trucada la genera el propi usuari del telèfon fen voltes a una maneta, com al començament de les xarxes telefòniques. En tots els casos que he vist eren telèfons d'aquells fabricats per Standard Eléctrica, com gairebé tot el material que muntava Telefònica. en alguns casos eren telèfons de pasta de baquelita negra, de sobretaula o murals, i en altres casos eren telèfons murals de fusta amb les campanes del timbre al davant. Hi havia una petita clau commutadora que feia que el telèfon que hom fes servir es connectés amb el telèfon d'una estació colateral o altra.
Aquests telèfons que comenten es diuen òmnibus, i funcionen tal com tu dius. També hi havien de metàl·lics, instal·lats a les cues de maniobres. El que feien era possar en contacte els caps de les estacions col·laterals. Els enclavaments locals es troben únicament on hi han canvis d'agulles.
Per no estar tota l'estona fora del tòpic, plantejo la possibilitat de modificar el títol del post eliminant lo dels bancs. D'aquesta manera ho englobaria tot.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/07/2013 19:44

Quin títol li hauríem de posar? Les cabines del cap d'estació, els comandaments, la decoració antiga, els bancs, etc.? :?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 28/07/2013 21:08

El LLOP ha escrit:Per no estar tota l'estona fora del tòpic, plantejo la possibilitat de modificar el títol del post eliminant lo dels bancs.
La cosa quedaria així: Més detalls freaks del metro 80s



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimarts 03/09/2013 22:31

El LLOP ha escrit:
El LLOP ha escrit:Per no estar tota l'estona fora del tòpic, plantejo la possibilitat de modificar el títol del post eliminant lo dels bancs.
La cosa quedaria així: Més detalls freaks del metro 80s

La proposta d'en Llop em sembla lògica però no és del tot correcta perquè coincidint amb el Campionat del Món de futbol celebrat a Espanya a mitjans de l'any 1982, va ser quan la Generalitat va posar fil a l'agulla per a normalitzar i unificar criteris en senyalítica al Metro de Barcelona i varen aparèixer els colors a les línies del Metro. Tot i que la cosa va ser molt lenta. Per això el títol proposat "Més detalls freaks del metro 80s", no el considero del tot encertat, perquè aquesta decoració kistch al Metro de Barcelona comença a finals dels 60' i desapareix al llarg dels 80'. Aquest tipus de disseny és molt propi dels anys 60 amb la generació "Beat" i el "glamour" del Bocaccio i del "Tuset Street", període del qual només resta d'aquella època la Ciutat Comtal la truiteria "Flash Flash" al carrer La Granada). Un títol més adient podria ser "Més detalls "Beat" del Metro" Com ho veieu?.

Adjunto una fotografia del 22 d'abril de 1983, dia de la inauguració de la nova senyalítica del Metro de Barcelona, en concret a la línia 4, on apareix un cartell de la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya "Projecte: Senyalització i informació del Ferrocarril Metropolità de Barcelona" . Si voleu, un altre dia podem parlar amb quines circumstàncies es va adjudicar la senyalitica del Metro.

jms
Fitxers adjunts
TMB_22abril1983_JosepMiquel.jpg
TMB_22abril1983_JosepMiquel.jpg (155 KiB) Visualitzat 7758 cops
TMB-detall senyalítica_22abril1983_JosepMiquel.jpg
TMB-detall senyalítica_22abril1983_JosepMiquel.jpg (177.55 KiB) Visualitzat 7758 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 04/09/2013 1:45

Home!, que aquest tema és un dels mítics del fòrum (camí dels 8 anys), d'una època [del propi fòrum, vull dir] bastant "freak" (valgui la redundància) que, tot sigui dit, ja comença a quedar una mica lluny en el temps... No li canvieu el nom!, que en la seva imperfecció rau part del seu encant ;)

Es podria afegir un pietós "i d'altres" al final, potser...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 04/09/2013 9:41

jo crec que no cal....


:roll:


ES PELIGROSO ASOMARSE

eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dimecres 04/09/2013 13:05

Voldría fer un comentari sobre la primera senyalització de la Generalitat (similar a l'actual). Si us fixeu son lletres blanques en un fons gris clar y el nom de les estacions en blanc amb fons groc. Eren unes tonalitats molt poc encertades. Jo vivía prop de Joanic i recordo que la meva mare, que ja hi veia molt poc, sempre em deia que aquesta combinació de colors feia que no hi veies res. Tot un encert elc colors actuals, escrit en negre, però mantenint el mateix sistema.

De fet si us fixeu en la foto de l'anterior missatge, a la barra d'estacions, els noms no es poden distingir. A la línia groga aquest efecte s'accentuava.



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Divendres 06/09/2013 21:07

jms ha escrit:
El LLOP ha escrit:
El LLOP ha escrit:Per no estar tota l'estona fora del tòpic, plantejo la possibilitat de modificar el títol del post eliminant lo dels bancs.
La cosa quedaria així: Més detalls freaks del metro 80s

La proposta d'en Llop em sembla lògica però no és del tot correcta perquè coincidint amb el Campionat del Món de futbol celebrat a Espanya a mitjans de l'any 1982, va ser quan la Generalitat va posar fil a l'agulla per a normalitzar i unificar criteris en senyalítica al Metro de Barcelona i varen aparèixer els colors a les línies del Metro. Tot i que la cosa va ser molt lenta. Per això el títol proposat "Més detalls freaks del metro 80s", no el considero del tot encertat, perquè aquesta decoració kistch al Metro de Barcelona comença a finals dels 60' i desapareix al llarg dels 80'. Aquest tipus de disseny és molt propi dels anys 60 amb la generació "Beat" i el "glamour" del Bocaccio i del "Tuset Street", període del qual només resta d'aquella època la Ciutat Comtal la truiteria "Flash Flash" al carrer La Granada). Un títol més adient podria ser "Més detalls "Beat" del Metro" Com ho veieu?.

Adjunto una fotografia del 22 d'abril de 1983, dia de la inauguració de la nova senyalítica del Metro de Barcelona, en concret a la línia 4, on apareix un cartell de la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya "Projecte: Senyalització i informació del Ferrocarril Metropolità de Barcelona" . Si voleu, un altre dia podem parlar amb quines circumstàncies es va adjudicar la senyalitica del Metro.

jms

Hola jms,

Aquestes fotos les vas fer tu? Si es així en tens alguna on es vegi un pla general d'aquesta estació o qualsevol de la L4 on es vegi l'efecte que produeixen les lletres blanques sobre fons groc al llarg de l'andana?

Gràcies,

PD: Per cert, a mi m'interessa força el tema del canvi de senyalètica durant els anys 80 al metro


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Divendres 06/09/2013 21:44

No creo que estos mitos de la barcelona, como bien hablais, desde los años 60 a 80 , sean para clasificarlos de frikis. Son historia de nuestra ciudad, de nuestra juventud y con recuerdos positivos. Por otra parte me acuerdo perfectamente de aquellos bancos , de las basculas, de las maquinas de chiquet..... Me acuerdo que colarse en el metro era de ser un gallito etc etc, por lo tanto el calificativo friki no lo acepto.
friki puede ser por ejemplo, los ascensores de la estacion de singuerlin que la mitad suben y bajan llenos de aire, si que son frikis ....Pero frikis ffikis frikis....



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dijous 12/09/2013 0:33

Henry 030, les fotografies són meves i n'hauria de tenir algunes més, però les haig de buscar. Deixem temps.

Avui us presento unes curiositats. Estan realitzades el 12 de novembre de 1976 a Buxeres, segons la toponímia del moment, quan solament faltava una setmana (24 de novem¡bre) per a la prol.longació fins a "San Ildefonso". L'indicador de la línia V (amb xifres romanes) a Buxeres, sorprenentment no contempla el nom de les parades fins la nova estació terminal. A part de la catalanització dels noms de les estacions en els següents anys, altres rebrien noms que reflectien millor la propera nova realitat política.

jms
Fitxers adjunts
FcMB-LV_Buxeres-detall_12novembre1976_JosepMiquel.jpg
FcMB-LV_Buxeres-detall_12novembre1976_JosepMiquel.jpg (257.35 KiB) Visualitzat 7445 cops
FcMB-LV-cartell-línia_CanBuxeres_12novembre1976_JosepMiquel.jpg
FcMB-LV-cartell-línia_CanBuxeres_12novembre1976_JosepMiquel.jpg (239.51 KiB) Visualitzat 7445 cops



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 25/09/2013 20:10

eolosbcn ha escrit:Voldría fer un comentari sobre la primera senyalització de la Generalitat (similar a l'actual). Si us fixeu son lletres blanques en un fons gris clar y el nom de les estacions en blanc amb fons groc. Eren unes tonalitats molt poc encertades. Jo vivía prop de Joanic i recordo que la meva mare, que ja hi veia molt poc, sempre em deia que aquesta combinació de colors feia que no hi veies res. Tot un encert elc colors actuals, escrit en negre, però mantenint el mateix sistema.

De fet si us fixeu en la foto de l'anterior missatge, a la barra d'estacions, els noms no es poden distingir. A la línia groga aquest efecte s'accentuava.
Si no m'equivoco, va haver una temporada en què la senyalètica de la L4 va canviar a l'estic L2 "old times":
Imatge
Imatge



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dissabte 19/10/2013 23:30

He trobat aquesta imatge de la línia 4 on podem veure la decoració de les estacions, amb el amplis bancs, de les noves línies del Metro de Barcelona propis dels anys 70.

jms
Fitxers adjunts
Metro_BCN_L4.jpg
Metro_BCN_L4.jpg (242.92 KiB) Visualitzat 7081 cops



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 20/10/2013 10:24

jms ha escrit:He trobat aquesta imatge de la línia 4 on podem veure la decoració de les estacions, amb el amplis bancs, de les noves línies del Metro de Barcelona propis dels anys 70.
Imatge
jms
Què bonica i què neta està l'estació! Sembla un final. Quina estació és?



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 20/10/2013 11:13

Renfe445 ha escrit: Què bonica i què neta està l'estació! Sembla un final. Quina estació és?
És l'actual estació de Ciutadella-Vila Olímpica, que quan es va fer la foto era Ribera (vist en un comentari de Red Ferroviaria de Barcelona)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/10/2013 12:00

Dubto que ho sigui, ja que el túnel pel costat Barceloneta (la sortida queda a l'altre extrem) és recte, contràriament al que indiquen les llums que es veuen al fons. Per això, em decantaria més aviat per Barceloneta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 20/10/2013 12:20

Guigui ha escrit:Dubto que ho sigui, ja que el túnel pel costat Barceloneta (la sortida queda a l'altre extrem) és recte, contràriament al que indiquen les llums que es veuen al fons. Per això, em decantaria més aviat per Barceloneta.
Però l'estació de Barceloneta descriu una corba lleugera, mentre que la de la foto és completament recta. Per les rajoles, mirant les fotos de trenscat.cat diria que també podria ser Poblenou.



Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Diumenge 20/10/2013 16:59

El nom de l'estacio no es pot llegir pero si us fixeu be es una paraula molt curta, ja que sobre mot espai fins als vertex del romb, jo diria que diu Ribera.
Mireu tambe aquesta foto d'en Bernat Borras de trenscat...les portes de final coincideixen a la perfeccio.
Imatge
voltrega l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 20/10/2013 17:04, en total s’ha editat 1 vegada.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”