Restes del "Gran Metro" a l'estació de Liceu

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

FOTOS (1/2)

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/02/2006 20:09

AQUÍ TENIU LES FOTOS (PART 1/2)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/02/2006 20:10

AQUI TENIU LES FOTOS (PART 2/2)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/02/2006 20:15

I ara, amb tot aquest document gràfic, passaré a escriure una carta al programa "Els matins de TV3", a veure si fem alguna cosa...Això sí, serà demà perquè avui em fa molt de pal...A no ser que algú se m'avanci! O sigui que fins demà! :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/02/2006 23:12

Hola:
Platanito ha escrit:
Serie600 ha escrit: Jamiro. Maragall esta fent "turisme" per no se on de sudamerica, aixi que et contestara el "machaca" de torn en el seu nom amb quelcom similar a: "Estimat ciutada. En nom del nostre Alcalde, donar-te les gracies per adreçarte a nosaltres. Hem llegit atentament la teva missiva i l'estudiarem amb l'atencio que es mereix. Des d'aquestas linies aprofito per encoratjar-te a que continuis escrivint-nos per fer-nos avinents les teves inquietuts vers aquesta ciutat i el seu consistori"
Però... que no va dimitir fa gairebé 10 anys? Pensava que ara tenia el despatx a l'altra banda de la plaça Sant Jaume!
M'ha fallat la memoria.... ho sento... (tambe m'ha trait el subconscient)

Ara esta a l'altra banda de Sant Jaume, es veritat. Em seria dificil donar una explicacio coherent per aqui d'aquesta confusio de carrecs entre Ajuntament i Generalitat. Tot te la seva llogica explicacio, ho aseguro.

Es mes, tambe em vaig equivocar. No hi era de "turisme" a sudamerica, era a Galicia.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Diumenge 05/02/2006 23:20

Mi opinión es muy sencilla y creo que no es muy difícil de aplicar. Si una estación se ha de reformar porque esta envejecida en el apartado de seguridad etc etc y en el caso como es esta la del Liceu (L3) que resulta que aun conserva semejante historia no tiene porque romperse algo tan importante. Creo que la solución es conservar lo que es único y lo demás se puede cambiar. Haber si TMB quiere que no quede ningún símbolo de la antigua empresa que mandaba en el metro de Barcelona. Esta dará que hablar.
:?:



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 08/02/2006 0:14

Hola:

Digueu-me malpensat, pero de fa temps estic notant certes ganes "d'esborrar" coses per part de TMB. Masses reformes i masses ampliacions, pero cap respecte cap a l'historia del metro.

Volen amagar alguna cosa?....

Es cert que aquesta estacio -al igual que moltes d'altres de la xarxa de metro- s'han de millorar i adequar, en aixo crec que no hi ha punt de discusio, crec que en aixo estem tots d'acord. El que sembla extrany es la manera en que s'esta fent. O volen esborrar alguna cosa o es que volen deixar alguna mena de "legado a la posteridad".

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimecres 08/02/2006 13:42

Ficaran ascensors a la estació de Liceu :?: Si els fiquen, on aniran :?: Ho dic per la estetica de la rambla... ;)


Amant de les 1000

|Ethan|
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Sant Just Desvern
Contacta:

Entrada Autor: |Ethan| » Dimecres 08/02/2006 15:52

No crec que trenqui molt amb l'estètica de la Rambla un parell d'ascensors... Està ple de quioscos i botigues que queden pitjor... a mi Les Rambles no m'agraden gens, tants quioscos i souvenirs no crec que sigui macu...,

per cert, tal com és aquesta estació, m'imagino que en posaran 2. Un per a cada andana i suposo que serà d'accés directe.

Jordi



Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Diumenge 12/02/2006 20:23

Com a mínim treuran els quioscs d'animals, per això de la prohibició de mostrar animals en venda al carrer... Per tant, crec que les Rambles quedaran una mica més 'buides' que el que estan ara.

Pel que fa al tema de les tendes de records que hi ha a banda i banda... horrorós. Això sí que ho haurien de treure i, enlloc seu, posar cafès. Quedaria molt més bohemi.


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Diumenge 12/02/2006 21:18

Una pregunta: La foto antigua de Liceu que surt al fòrum de Trensim, tambe surt a la "biblia Salmerónica"


Esport

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dissabte 18/02/2006 9:36

Pues vaya chorrada!!! Ja ho podríen conservar tot això, una altra estació
amb restes del "Gran Metro" és Fontana.
:'( :'( :'(


Esport

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 02/03/2006 9:08

Hola!

Al final m'han respost, després de passar-me un parell de dies per l'Ajuntament sense resultats positius; això és el que m'han dit des de l'alcaldia:
Benvolgut Sr. Ureña,

Per indicació de l'alcalde, ens plau donar resposta al missatge que li va
adreçar sobre l'estació de metro de Liceu.

Li comuniquem que hem enviat una còpia del seu escrit als responsables de
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) perquè tinguin coneixement i
valorin les seves consideracions.

Gràcies per la seva col·laboració. Cordialment,

Gabinet de l'Alcaldia
Ajuntament de Barcelona
Vejam si TMB em respon adequadament...

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 02/03/2006 22:43

Hola:

Tant de bo donin una resposta adecuada i respectuosa envers l'historia.....

Gracies per mantenir-nos informats Jamiro :D

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/03/2006 16:05

Tandebó. Fa temps, vaig escriure a l'ajuntament preguntant per què van eliminar la boca de l'estació de Correos, aquella de la que ara només queda una reixa metàl.lica. Em van contestar que responia a la política d'eliminació d'elements que molestaven a la via pública. Això no pinta bé. Si tot ho veuen d'aquesta manera, aviat endarrocaran la Sagrada Família, ja que interfereix en les obres de construcció de l'AVE :nono :boig :mort



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dilluns 06/03/2006 18:01

Hola:

Benvingut a "Can Wefer", Metring :D

"Politica d'eliminacio d'elements que molesten a la via publica"..... Ai senyor. Anava a dir una barbaritat.

Jo en se de varis "elements" que molesten a la via publica.... De bon grad els eliminaria....

Una boca de metro (clausurada, ok, d'acord, tot el que volgueu) que forma part del patrimoni de la historia del transport d'aquesta ciutat es un "element que estorba" ..... Wefer, si us plau, agafa'm, que si no els escanyare!.... :cop

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 29/03/2006 21:45

Hola!

Una altra resposta sobre l'assumpte...
Benvolgut senyor Ureña,

En referència al codi petició: ********** amb data 03/02/06

Li comuniquem que hem traspassat la seva comunicació a la Generalitat de Catalunya ja que les obres del metro són de la seva competència. Restem a la vostra disposició per futures comunicacions que ens ajudin a millorar la convivència i la ciutat. Aprofitem per recordar-vos que des de la pàgina web de l'Ajuntament t'escolta podeu fer-nos arribar, de la manera més ràpida i senzilla, les vostres consultes, incidències, reclamacions i suggeriments.

Us agraïm la vostra contribució per millorar Barcelona.

Esperem continuar gaudint de la vostra confiança i ens acomiadem ben
cordialment,

Direcció d'Atenció al Ciutadà
Ajuntament de Barcelona
Espero que no estiguin marejant la perdiu... >:(

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/03/2006 10:30

És cert, tot això ho porta la Generalitat. Llàstima que a l'hora de matxacar la boca de Correus sí fossin capaços els de l'ajuntament sense ajut de la Generalitat... :evil: :evil: :evil: :evil:
Per cert, llegiu aquesta auto-cita :) d'un altre tema:
metring ha escrit:Sobre el plànol i futures estacions: Ja vaig dir a un altre fòrum que l'estació de Virrei Amat probablement no s'arribaria a fer, per poc rentable. Un amic meu els hi va enviar a la Generalitat un mail dient si seria possible fer estació intermitja entre Pi i Molist i Maragall, però enlloc de a Virei Amat, que passés per la zona Heron City (per aquella zona hi ha molta gent, però el metro i la Renfe queden una mica allunyats). Encara no ha rebut resposta, seria molt complicat de fer o no? Què en penseu?
ho dic perquè podriem enviar mails a DPTOP el que va proposar Cahorand:
Cahorand ha escrit: Home, crec que sí: des de Maragall L4 es perllonga fins a Fabra i Puig L1 i, des d'allà fins a Llucmajor L4. I, entremig, es podria fer una estació a l'encreuament de Pintor Alsamora i Piferrer (està a mig camí de les altres dues estacions, just al costat del Corte Inglés i l'Heron City, en un barri amb molta població i, a més a més, les voreres allà són bastant amples i hi caben perfectament les bocanes).

Un tema diferent i que no domino és el d'haver de foradar el subsòl. Això, com sempre, sí que podria ser realment xungo i fer d'aquesta idea quelcom irrealitzable...



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”