La Maquinista celebra el seu 150 aniversari

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

La Maquinista celebra el seu 150 aniversari

Entrada Autor: wefer » Dissabte 21/05/2005 18:44

De l'AVUI:
------------------
La Maquinista celebra el seu 150 aniversari

La Maquinista Terrestre i Marítima va celebrar ahir el seu 150 aniversari (1855-2005). El complex, que actualment és un gran centre comercial, havia estat antigament una de les fàbriques més grans de Barcelona. A l'acte, que va ser organitzat per la Fundació Museu Històric Social de La Maquinista, hi va assistir el ministre d'Indústria, José Montilla, que en la fotografia es veu descobrint una placa en memòria dels treballadors de La Maquinista, i el president d'Alstom España, Antonio Oporto, entre d'altres personalitats.



ANGEL BADAL

Entrada Autor: ANGEL BADAL » Diumenge 22/05/2005 23:38

Durent els anys 60 el meu pare q.e.p.d va treballar 8 anys a la maquinista de Sant Andreu,va participar en la construccio de les suisses,fins va uns 10 any guardava documentacio tecnica del projecte,desgraciadament amb la seva mort tot es va perdre ,i no ho he trobat mes.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 07/04/2007 15:49

El meu avi també va treballar durant molts anys a la Maquinista, va participar també en la construccio de trens, però la meva mare mai va saber quins trens, mai explicava res de la seva feina. No el vaig conèixer personalment ja que va morir quan jo tenia 2 anys. El meu avi treballava també en documentacio tècnica, projectes i plànols. A saber on està tot allò. :(


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/12/2008 18:40

Desplaço i pujo aquest tema, per explicar-vos que vaig contactar amb l'Arxiu Nacional de Catalunya, el que es troba a Sant Cugat, i em van dir que l'arxiu històric de La Maquinista, provinent de Sant Andreu, es troba allà, per als qui us interessa fer recerca.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dijous 18/12/2008 20:09

Moltes Gràcies serà ¨qüestió que hi vagi :ok


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 19/12/2008 1:29

compte!!!

Malgrat el que diu Metring es ben cert, no hi ha gairebe res consultable!! tan sols hi es enmagatzemat, no esta complet i el que es consultable no esta gens be classificat, barretjat amb altres afers ferroviaris.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 19/12/2008 11:00

ping ha escrit:compte!!!

Malgrat el que diu Metring es ben cert, no hi ha gairebe res consultable!! tan sols hi es enmagatzemat, no esta complet i el que es consultable no esta gens be classificat, barretjat amb altres afers ferroviaris.
Gràcies per l'avís!

Fa un parell de mesos, m'havia posat en contacte amb ells, i això que m'havien dit que els digués què volia consultar! Ara entenc per què tarden tant en dir-me que passi a consultar el que havia demanat!!!

Amb la de bibliotecaris-documentalistes-arxivistes que hi ha, a què esperen per contractar-los???? :aaa



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/12/2008 10:38

M'acaben de dir a l'ANC que la persona que s'encarregava d'aquest fons està de baixa, i que ara s'encarregarà una altra, que s'incorporarà d'aquí a uns dies, i miraran com es troba la meva petició, per saber si puc consultar el que els hi havia demanat. Seguiremos informando.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/05/2009 0:21

Article del Sant Andreu de cap a peus de juny del 1991, a les pàgines 8 i 9:

http://www.diba.cat/xbcr/temp/SANT_ANDR ... PDF#page=1



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”