Sobre l'Avinguda de Gaudí
Sobre l'Avinguda de Gaudí
Algu te fotos de l'Avinguda de gaudi cuan circulaven cotxes i encara no era peatonal Si no teniu fotos pero em podeu informar de com era mes o menys abans, tambe ho podeu dir
Gracies per adelantat
Gracies per adelantat
Amant de les 1000
Quant de temps sense preguntaaar!
No, és conya, ho sento però jo sempre he recordat l'Avinguda Gaudí així...
No, és conya, ho sento però jo sempre he recordat l'Avinguda Gaudí així...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Magradaria que algu hem confirmes si hi havien dos carrils d'ascens i descens per a cotxes i aparcament
P.D: Tenia MONO de preguntes
P.D: Tenia MONO de preguntes
Amant de les 1000
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Del poc que recordo, hi havia com a mínim quatre carrils, dos de pujada i dos de baixada, i recordo que era bastant tipus autopista urbana per la velocitat a la que circulaven els cotxes per aquest tram, res a veure amb el passeig per a vianants que és avui. De carrils d'aparcament, com a mínim a la part inferior, diria que no n'hi havia.
Tot això pren-t'ho molt amb pinces, perquè en tinc un record molt borrós, ja que era molt petit.
Fotos? Doncs no
Tot això pren-t'ho molt amb pinces, perquè en tinc un record molt borrós, ja que era molt petit.
Fotos? Doncs no
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Es que no hi cuasi informació sobre aquesta avinguda abans de la reforma. El poc que se mu ha dit el meu pare que viu aqui desde fa mes o menys 25 anys.
Amant de les 1000
buscaré informació sobre la citada avinguda,ja que tinc imatges de Barcelona i Cornellà de principis de segle
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Doncs em sembla que en fotos a principi de segle (XX, suposo ) no veuràs gaires carrils a l'Av. Gaudí, per tres raons:Ferrovi ha escrit:buscaré informació sobre la citada avinguda,ja que tinc imatges de Barcelona i Cornellà de principis de segle
1- Els carrers eren de terra (o fang, depèn del dia)
2- No hi havia cotxes (automòbils)
3- A principis de segle gairebé no existia res en aquella zona. Més endavant es va començar a construir seguint la trama de l'Eixample. L'avinguda Gaudí és posterior, ja que no figurava en el Pla Cerdà. De fet, s'hi havien construït algunes cases (poques) al mig, que va caler enderrocar, calculo que cap als anys 30, però no n'estic segur.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Potser si tinc, perque tinc de barcelona desde 1911 a 1933 i de cornellà desde 1933 a 1936wefer ha escrit:Doncs em sembla que en fotos a principi de segle (XX, suposo ) no veuràs gaires carrils a l'Av. Gaudí, per tres raons:Ferrovi ha escrit:buscaré informació sobre la citada avinguda,ja que tinc imatges de Barcelona i Cornellà de principis de segle
1- Els carrers eren de terra (o fang, depèn del dia)
2- No hi havia cotxes (automòbils)
3- A principis de segle gairebé no existia res en aquella zona. Més endavant es va començar a construir seguint la trama de l'Eixample. L'avinguda Gaudí és posterior, ja que no figurava en el Pla Cerdà. De fet, s'hi havien construït algunes cases (poques) al mig, que va caler enderrocar, calculo que cap als anys 30, però no n'estic segur.
Hola:
L'Avinguda Gaudi tal i com ara es, es relativamen de fa poc. Nomes uns 20 anys aproximadament (si, ja ho se, estic perque em fiquin al "Musseu de la Mobil.litat", crec que dec ser l'avi del Forum). Abans era de 4 carrils, dos de pujada i dos de baixada, a banda del "perdut" a banda i banda per aparcar.
D'autobussos parava el 19 (Av. Catedral - Dante, a la seva epoca) i crec que el 50 tambe.
A la cantonada tocant Industria hi havia una barberia on servidor havia anat a "esquilar-se" de petit. On ara hi ha una mena de granja "fashion" anomenada "Mozart" si no m'erro. Mes amunt, tocant Padre Claret, hi ha de fa molts anys el mitic "Can Ramonet".
Sal.lutacions:
Serie600
L'Avinguda Gaudi tal i com ara es, es relativamen de fa poc. Nomes uns 20 anys aproximadament (si, ja ho se, estic perque em fiquin al "Musseu de la Mobil.litat", crec que dec ser l'avi del Forum). Abans era de 4 carrils, dos de pujada i dos de baixada, a banda del "perdut" a banda i banda per aparcar.
D'autobussos parava el 19 (Av. Catedral - Dante, a la seva epoca) i crec que el 50 tambe.
A la cantonada tocant Industria hi havia una barberia on servidor havia anat a "esquilar-se" de petit. On ara hi ha una mena de granja "fashion" anomenada "Mozart" si no m'erro. Mes amunt, tocant Padre Claret, hi ha de fa molts anys el mitic "Can Ramonet".
Sal.lutacions:
Serie600
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Segons la guia de 1962, per l'Av. Gaudí hi passava l'autobús F.Serie600 ha escrit:D'autobussos parava el 19 (Av. Catedral - Dante, a la seva epoca) i crec que el 50 tambe.
Al 1966, hi passava l'autobús 19.
Suposo que tots dos són la mateixa línia d'autobús, simplement amb la nomenclatura canviada.
El 50, no apareix en cap de les dues, però no m'extranyaria que passés per Av. Gaudí uns quants anys més tard. A la guia del 1966 apareix un tramvia núm 50, però que, provinent del c/ Roger de Flor, circulava per c/ Mallorca fins a c/ Dos de Maig i per allí pujava fins c/ Indústria, per agafar Pg. Maragall.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5702
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
D'Autobuses de Barcelona:
I efectivament, sembla que la 50 va circular per Av. Gaudí des del 1970 fins el 1984.
I efectivament, sembla que la 50 va circular per Av. Gaudí des del 1970 fins el 1984.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Hola:
Frank.... de cuan es la foto "sepia" que has possat?.... Deu quedar algu edifici dempeus dels que surten a la foto?. Me la imprimire y per pura curiositat la comparare amb l'actualitat.
Si m'enrecordo, agafare la camara i intentare fer una foto desde la mateixa posicio aproximadament.
Sal.lutacions:
Serie600
Frank.... de cuan es la foto "sepia" que has possat?.... Deu quedar algu edifici dempeus dels que surten a la foto?. Me la imprimire y per pura curiositat la comparare amb l'actualitat.
Si m'enrecordo, agafare la camara i intentare fer una foto desde la mateixa posicio aproximadament.
Sal.lutacions:
Serie600
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5702
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
Doncs ha de ser del 1930 necessàriament, perquè segons la web la línia F (primera època) de la CGA només va durar com a tal del juny al desembre d'aquell any.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
He mogut aquest tema, que es trovaba al subfòrum de transport privat, per posar-lo en aquest més adient, i hi ha una cosa, tot i no ser transportil, que no havieu comentat, i és que, ara es troben a l'avinguda Gaudí els famosos fanals dels Cinc d'Oros, que antigament es trobaven a la cruïlla de Passeig de Gràcia amb Diagonal.
Foto dels àlbums de Picasa web, de Miquel Viladot:
Foto dels àlbums de Picasa web, de Miquel Viladot: