Sobre l'Avinguda de Gaudí

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Sobre l'Avinguda de Gaudí

Entrada Autor: Loyster » Dimarts 16/05/2006 22:28

Algu te fotos de l'Avinguda de gaudi cuan circulaven cotxes i encara no era peatonal :?: Si no teniu fotos pero em podeu informar de com era mes o menys abans, tambe ho podeu dir ;) :oops:

Gracies per adelantat


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 16/05/2006 23:02

Quant de temps sense preguntaaar! :D ;)

No, és conya, ho sento però jo sempre he recordat l'Avinguda Gaudí així... :oops:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimarts 16/05/2006 23:04

Magradaria que algu hem confirmes si hi havien dos carrils d'ascens i descens per a cotxes i aparcament :?:

P.D: Tenia MONO de preguntes :D


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 16/05/2006 23:10

Del poc que recordo, hi havia com a mínim quatre carrils, dos de pujada i dos de baixada, i recordo que era bastant tipus autopista urbana per la velocitat a la que circulaven els cotxes per aquest tram, res a veure amb el passeig per a vianants que és avui. De carrils d'aparcament, com a mínim a la part inferior, diria que no n'hi havia.
Tot això pren-t'ho molt amb pinces, perquè en tinc un record molt borrós, ja que era molt petit.
Fotos? Doncs no :(



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimarts 16/05/2006 23:26

Es que no hi cuasi informació sobre aquesta avinguda abans de la reforma. El poc que se mu ha dit el meu pare que viu aqui desde fa mes o menys 25 anys. :? :(


Amant de les 1000

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 16/05/2006 23:31

buscaré informació sobre la citada avinguda,ja que tinc imatges de Barcelona i Cornellà de principis de segle



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 17/05/2006 0:17

Ferrovi ha escrit:buscaré informació sobre la citada avinguda,ja que tinc imatges de Barcelona i Cornellà de principis de segle
Doncs em sembla que en fotos a principi de segle (XX, suposo ;) ) no veuràs gaires carrils a l'Av. Gaudí, per tres raons:
1- Els carrers eren de terra (o fang, depèn del dia)
2- No hi havia cotxes (automòbils)
3- A principis de segle gairebé no existia res en aquella zona. Més endavant es va començar a construir seguint la trama de l'Eixample. L'avinguda Gaudí és posterior, ja que no figurava en el Pla Cerdà. De fet, s'hi havien construït algunes cases (poques) al mig, que va caler enderrocar, calculo que cap als anys 30, però no n'estic segur.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 17/05/2006 8:07

wefer ha escrit:
Ferrovi ha escrit:buscaré informació sobre la citada avinguda,ja que tinc imatges de Barcelona i Cornellà de principis de segle
Doncs em sembla que en fotos a principi de segle (XX, suposo ;) ) no veuràs gaires carrils a l'Av. Gaudí, per tres raons:
1- Els carrers eren de terra (o fang, depèn del dia)
2- No hi havia cotxes (automòbils)
3- A principis de segle gairebé no existia res en aquella zona. Més endavant es va començar a construir seguint la trama de l'Eixample. L'avinguda Gaudí és posterior, ja que no figurava en el Pla Cerdà. De fet, s'hi havien construït algunes cases (poques) al mig, que va caler enderrocar, calculo que cap als anys 30, però no n'estic segur.
Potser si tinc, perque tinc de barcelona desde 1911 a 1933 i de cornellà desde 1933 a 1936



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 27/05/2006 0:48

Hola:

L'Avinguda Gaudi tal i com ara es, es relativamen de fa poc. Nomes uns 20 anys aproximadament (si, ja ho se, estic perque em fiquin al "Musseu de la Mobil.litat", crec que dec ser l'avi del Forum). Abans era de 4 carrils, dos de pujada i dos de baixada, a banda del "perdut" a banda i banda per aparcar.

D'autobussos parava el 19 (Av. Catedral - Dante, a la seva epoca) i crec que el 50 tambe.

A la cantonada tocant Industria hi havia una barberia on servidor havia anat a "esquilar-se" de petit. On ara hi ha una mena de granja "fashion" anomenada "Mozart" si no m'erro. Mes amunt, tocant Padre Claret, hi ha de fa molts anys el mitic "Can Ramonet".

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 27/05/2006 23:28

Serie600 ha escrit:D'autobussos parava el 19 (Av. Catedral - Dante, a la seva epoca) i crec que el 50 tambe.
Segons la guia de 1962, per l'Av. Gaudí hi passava l'autobús F.
Al 1966, hi passava l'autobús 19.
Suposo que tots dos són la mateixa línia d'autobús, simplement amb la nomenclatura canviada.
El 50, no apareix en cap de les dues, però no m'extranyaria que passés per Av. Gaudí uns quants anys més tard. A la guia del 1966 apareix un tramvia núm 50, però que, provinent del c/ Roger de Flor, circulava per c/ Mallorca fins a c/ Dos de Maig i per allí pujava fins c/ Indústria, per agafar Pg. Maragall.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 28/05/2006 1:19

D'Autobuses de Barcelona:

Imatge

Imatge

Imatge

I efectivament, sembla que la 50 va circular per Av. Gaudí des del 1970 fins el 1984.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 30/05/2006 23:33

Hola:

Frank.... de cuan es la foto "sepia" que has possat?.... Deu quedar algu edifici dempeus dels que surten a la foto?. Me la imprimire y per pura curiositat la comparare amb l'actualitat.

Si m'enrecordo, agafare la camara i intentare fer una foto desde la mateixa posicio aproximadament.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 31/05/2006 0:33

Doncs ha de ser del 1930 necessàriament, perquè segons la web la línia F (primera època) de la CGA només va durar com a tal del juny al desembre d'aquell any.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/11/2008 0:22

He mogut aquest tema, que es trovaba al subfòrum de transport privat, per posar-lo en aquest més adient, i hi ha una cosa, tot i no ser transportil, que no havieu comentat, i és que, ara es troben a l'avinguda Gaudí els famosos fanals dels Cinc d'Oros, que antigament es trobaven a la cruïlla de Passeig de Gràcia amb Diagonal.

Foto dels àlbums de Picasa web, de Miquel Viladot:

Imatge



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”