A on eren abans els accessos de Ciutadella?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

A on eren abans els accessos de Ciutadella?

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/07/2006 12:32

Em sona de fa mooooolts anys, que els accessos de l'estació de Ciutadella de la línia 4 abans eren a un altre lloc. Recordo vagament (si la memòria no falla) que era més al darrera de Ciutadella, podria ser a on ara acaba el tramvia?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 17/07/2006 12:44

metring ha escrit:Em sona de fa mooooolts anys, que els accessos de l'estació de Ciutadella de la línia 4 abans eren a un altre lloc. Recordo vagament (si la memòria no falla) que era més al darrera de Ciutadella, podria ser a on ara acaba el tramvia?
L'accés (crec que únic) estava a l'avinguda Icària, costat mar, i mirava cap a Montjuic. Hi havia dos o tres graons per sobre del nivell del carrer (per evitar inundacions) i al costat hi havia fàbriques i magatzems que feien força pudor. Per anar a l'Hospital del Mar s'havia de caminar uns metres en direcció a Montjuic i creuar un pas a nivell (el de la línia del Poble Nou, que es dirigia a l'estació de França), llavors es tombava a l'esquerra per un carrer que crec que es deia Porta de Don Carles, i entraves a l'hospital per darrera, entre els mòduls modernistes i les consultes externes.

Quan van remodelar l'estació em sembla que no van arribar a tallar la circulació de trens, però sí que hi va haver uns dies que els trens no hi paraven. A més, es veia el cel des del túnel.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/07/2006 12:54

A les hores estava més apartada de Ciutadella que la de ara? M'ha trait la memòria??? :'(



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dijous 20/07/2006 16:00

Però l'estació de la Vila Olímpica no va ser construida per el JJ.OO del 92, yo encará em recordo de haber pasat amb un 1000 quan tenía la pintura antigua encara i veure com feian obres en aquell tram, les espurnas del soldador i tota la gresca cuan pasava per aquell tram.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 20/07/2006 16:23

VladiGB ha escrit:Però l'estació de la Vila Olímpica no va ser construida per el JJ.OO del 92, yo encará em recordo de haber pasat amb un 1000 quan tenía la pintura antigua encara i veure com feian obres en aquell tram, les espurnas del soldador i tota la gresca cuan pasava per aquell tram.
La van remodelar totalment i li van afegir la coletilla "Vila Olímpica", però l'estació ja hi era.

Sobre la situació exacta dels accessos, quan tingui temps escanejaré una guia Pamies antiga on surti tot en estat preolímpic: vies de Renfe, passos a nivell i elevats per vianants, situació de l'accés al metro, distribució de l'Hospital del Mar...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dijous 20/07/2006 16:30

Platanito ha escrit:
La van remodelar totalment i li van afegir la coletilla "Vila Olímpica", però l'estació ja hi era.

Sobre la situació exacta dels accessos, quan tingui temps escanejaré una guia Pamies antiga on surti tot en estat preolímpic: vies de Renfe, passos a nivell i elevats per vianants, situació de l'accés al metro, distribució de l'Hospital del Mar...
mmmm molt interesant :P , acabeu de trencarme un mite :D



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 21/07/2006 1:43

Exacte, sino, com coi s'anava al Zoo amb metro? :D

Apart d'Arc de Triomf jeje

Vox



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Divendres 21/07/2006 8:37

Platanito no entenc, llavors la boca de ciutadella donava al pas a nivell aquell que habia al costat de la barceloneta que tenia un pont de ferro o donava al costat del zoo?? Perque ara que ho dius l'estació de Vila Olimpica sempre me impactat que tingués baranes antigues mes propies de les estacion construidas el anys 50 y 70, que no dels finals dels 80.



Avatar de l’usuari
tophat
N3
N3
Entrades: 26
Ubicació: República Independent de la Barceloneta

Entrada Autor: tophat » Divendres 21/07/2006 9:07

Sobre la situació exacta dels accessos, quan tingui temps escanejaré una guia Pamies antiga on surti tot en estat preolímpic: vies de Renfe, passos a nivell i elevats per vianants, situació de l'accés al metro, distribució de l'Hospital del Mar...

Ostres!! Platanito, no saps com t'ho agrairíem molts dels veïns de la zona!!

Gràcies!! :o



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 21/07/2006 9:29

No recordo massa bé la configuració de la zona, perquè hi baixava aproximadament una vegada al mes des del 1985 (jo tenia 12 anys), però em sembla que sortint de la boca (que em sembla que mirava cap a Montjuic) la calçada de l'avinguda Icària quedava a mà dreta, i a mà esquerra, a la mateixa vorera, hi havia una filera d'indústries i darrera les vies del Poblenou. Caminant una mica cap a Montjuic hi havia un encreuament de vies, un pas a nivell i un pont de ferro sobre les vies. Passant el pas a nivell hi havia un carrer que donava accés al recinte de l'Hospital del Mar.

Malauradament, no podré escanejar el plànol promés fins d'aquí a uns 10 dies, i això si la meva memòria no em falla. Després d'una setmana de vacances és probable que no me'n recordi!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dilluns 04/02/2008 21:10

Dons, vaig obrir un faltre fil per parlar d'aixo, pero millor qu een parlem aqui. Algu en te fotos. De moment se que:

(informacio de trenscat)
L'estació Ciutadella | Vila Olímpica de la línia L4 del metro de Barcelona va posar-se en servei l'any 1977, amb la prolongació de la línia de Barceloneta a Selva de Mar. La parada està situada sota el parc Carles I i té un sol vestíbul situat al costat Bogatell. Aquest vestíbul, que disposa d'accessos des de l'avinguda Icària i el carrer Trias Fargas, té despatx per al cap d'estació, màquines de venda de bitllets i els torniquets de control d'accés a les andanes. Els trens circulen per un nivell inferior format per dues vies amb andanes laterals de 91 metres de longitud. L'enllaç entre el vestíbul i les andanes es fa mitjançant escalinates i escales mecàniques. L'estació de Ciutadella | Vila Olímpica va estar tancada entre 1991 i 1992 per tal de fer obres relacionades amb els Jocs Olímpics, on el més important que es va realitzar va ser canviar la llosa superior per una altra de més resistent ja que a sobre s'hi van col·locar noves vies mortes de l'estació de França de la xarxa de via ampla.
------------------------------------------------
Des de la seva inauguració, el 1977 i fins al 1982 es va dir Ribera, des de 1982, ciutadella i des de 1992 Ciutadella|Vila Olímpica.

També es va dir que les parets eren blanques i ho continuen sent, algu en te fotos o algo?. Per sert parlant de lo de les boques, no se si te a veure, però al costat del final del tram hi ha un WC per als conductors, quant el feien es veie un tunel molt a baix, fet de pedra i antic te algo a veure amb el metro?

P.D. Perdo per ser tant pessat amb aquesta estacio es que no trobo informacio en lloc.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 04/02/2008 21:49

Fent un calcul aproximat, crec que el antic acces (i únic) a l'estació de metro es trobava aproximadament on ara hi ha el carrer Doctor Aiguader(lateral de la Ronda Litoral) cantonada Trias Fargas.
L'Avinguda Icaria al arribar a un carrer que es deia "Carretera del Obispo", prop del carrer Marina, que encara no estaba obert, no seguía recta, i es giraba llaugerament en direcció mar. Uns metres mes endevant, i a prop del pas nivell de Renfe había la única boca de metro.
Llógicament al obrir la Ronda Litoral va obligar a canviar aquest unic acces doncs queda al mig del nou vial.
Avans de las reformas olimpiques aquest era un lloc inospit, ocupat per diversas naus industrials i fábricas la majoría tancadas, i l'estació de Ribera crec que era la que menys viatges tenía de tota la xarxa de metro.
De tot aixo res en queda, si exceptuem la xamaneia de Can Folch que ha quedat com a monument.

En quant a l'estació, dir que a la seva inauguració, la decoració era igual a las seves germanas del tram Barceloneta-Selva de Mar tal com segueixan ara. Amb la reforma del 92 van canviar las rajolas de la paret. Amb el pas dels anys, van anar caient, fins arribal a la situació actual que no queda cap rajola, i han pintat sobre amb pésim gust.
Esperem que es dignin fer una reforma com cal.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 05/02/2008 10:02

per anar al zoo baixaves a Barceloneta i caminaves o a Arc de Triomf i el mateix :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”