Quin va ser el primer metro?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Quin va ser el 1er metro de Barcelona?

FFCC Sarrià
3
30%
Gran Metro
7
70%
Transversal
0
No hi ha cap vot
Mina Grott
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 10
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Coherència...

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 05/10/2006 17:56

Hola!

Malgrat el que he dit en un altre fil, jo crec que la cosa està enmig. No hi ha dubte que el Metro de Madrid és un metro des dels seus inicis, però és que el Tren de Sarrià crec que no es pot considerar metro fins a la inauguració del primer tram soterrat cap a la dècada dels anys trenta del segle passat. Això ho dic per ser coherent amb la meva pàgina web. :)

Però clar, el Tren de Sarrià feia un recorregut metropolità... :o

Total, tinc una empanada mental de collons...Decidiré el comodí de suggeriments... :x

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 05/10/2006 18:13

Fins quin any Sarrià fou indepentdent de Barcelona?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/10/2006 18:17

Ostres, això no ho sé, pero tot i que no formés part de Barcelona, no deixaria de ser (si ho fos), un dels primers dos metros del món, fent cas al llibre que he mencionat abans a l'altre fil, "Síntesis histórica del metro de Barcelona".
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 05/10/2006 18:20, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 05/10/2006 18:18

entfe001 ha escrit:Fins quin any Sarrià fou indepentdent de Barcelona?
L'any que va deixar d'ésser indepentdent, ni idea. Però d'independent, ho fou fins el 1921. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 05/10/2006 19:49

Hola,

El primer "metro" de todos es ese de platino e iridio que se encuentra en el museo de pesas y medidas de París.

Y los demás son sucedáneos, jejeje.

xD xD xD

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 05/10/2006 20:40

I no n'hi ha cap d'anterior per Cuba? xD Com que abans havia estat d'Espanya també :roll: Perquè el ferrocarril Barcelona-Mataró, colar-ho com a Metro del Maresme des dels seus incis no oi? :)



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 06/10/2006 0:00

metring ha escrit:Re-faig l'enquesta, per poder afegir el suggeriment d'en Platanito :D :D :D
Thanx! Voto vaaa!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 06/10/2006 0:05

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

El primer "metro" de todos es ese de platino e iridio que se encuentra en el museo de pesas y medidas de París.

Y los demás son sucedáneos, jejeje.

xD xD xD

Saludos,
Sergio
:reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 06/10/2006 0:18

Em decanto més per el FC. de Sarrià que el Metro de Madrid.

A part d'això en el Transversal, que jo sàpiga, mai ha circulat cap tren de Norte i de MZA, tot i que es va construir per aquest us.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 06/10/2006 9:03

Jordilar ha escrit:Em decanto més per el FC. de Sarrià que el Metro de Madrid.

A part d'això en el Transversal, que jo sàpiga, mai ha circulat cap tren de Norte i de MZA, tot i que es va construir per aquest us.
Crec recordar que a un dels llibres del Salmeron surt una foto d'una màquina (potser era de Renfe) circulant per una estació del Transversal...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 06/10/2006 9:25

Platanito ha escrit:Crec recordar que a un dels llibres del Salmeron surt una foto d'una màquina (potser era de Renfe) circulant per una estació del Transversal...
Diria que durant la Guerra Civil van circul·lar trens d'aquestes característiques per transportar material divers... :o


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 06/10/2006 10:20

JaMiRo! ha escrit:
Platanito ha escrit:Crec recordar que a un dels llibres del Salmeron surt una foto d'una màquina (potser era de Renfe) circulant per una estació del Transversal...
Diria que durant la Guerra Civil van circul·lar trens d'aquestes característiques per transportar material divers... :o
Doncs si van circul.lar durant la guerra, havien de ser de Norte, MZA o directament de l'exèrcit.

De l'etapa bèl.lica em consten els combois plens de soldats que sortien de Magòria en el Carrilet. Recordo que a un exemplar del periòdic autobombístic de l'Ajuntament de l'Hospitalet, amb motiu de la requalificació dels terrenys del quarter de Lepanto, un antic "resident" explicava com es va lliurar pels pèls de la mort quan el tren on ell devia viatjar cap al front va ser tocat per una bomba molt a prop de l'estació.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 06/10/2006 16:58

Hi ha fotos de Garrat's amb pintades anarquistes, plenes de combatents.



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Divendres 06/10/2006 21:13

Alguien sabe algo sobre el trenecito que circulaba cerca del funicular de vall vidrera? Y la segunda pregunta es que si el tramo de cercanias entre arco de triunfo y clot estaba al descubierto cuando la estación del norte aun era operativa?


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 06/10/2006 23:47

JaMiRo! ha escrit: L'any que va deixar d'ésser indepentdent, ni idea. Però d'independent, ho fou fins el 1921. :D
L'any 1921?????? com pot ser, si al 1900 ja era tota Barcelona...
Ara no m'en recordo de la data, pero crec que era quan l'eixample no podía creixer més per que devant era Sarrià, allà a finals del segle XIX
Editat per dir: Sarrià, va passar a formar part a Barcelona l'any 1860
Trenscat ha escrit:I no n'hi ha cap d'anterior per Cuba? xD Com que abans havia estat d'Espanya també :roll: Perquè el ferrocarril Barcelona-Mataró, colar-ho com a Metro del Maresme des dels seus incis no oi? :)
Metro de Habana a Güines? Es ben extrany... el metro l'utilitzen per transportar canya de sucre... xD
Ara m'agradaría saber si el Rocket era soterrat xD
Fora conyes, jo crec que el primer metro de la peninsula, va ser, en part, el ferrocarril de Sarrià...
Ferrovi l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 06/10/2006 23:59, en total s’ha editat 4 vegades.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 06/10/2006 23:50

Sí, l'any 1921 Ferrovi, strange as it may seem... ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 07/10/2006 0:08

Vale, segons un llibre que tinc per casa, el projecte de unió entre els pobles, es deia "L'agregació", i es va fer al gener de 1860. Sarrià va acabar de unificarse a l'octubre del mateix any. Pocs anys més tard, va tornar a la polèmica el Pla Baixeras, creador de la Via Laietana, a aquest pla, la gent li deia "La Reforma"



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 07/10/2006 0:13

Que una linia de ferrocarril sigui o no avui un metro, no vol dir que en el moment de la seva inauguració ho fos, no ens confonguessim. A veure si amb els anys la linia de la costa fins Mataró esdevé un metro i acavem dient que el primer metro de l´estat va ser el Barcelona-Mataró.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 07/10/2006 0:36

Sarrià va perdre la independència el 1921, i a la dècada de 1860 Sarrià a la vegada es va annexionar Vallvidrera.



alex86bcn
N5
N5
Entrades: 111
Ubicació: Pels voltants d'Hospital Clinic

Entrada Autor: alex86bcn » Dimecres 11/10/2006 3:43

Nomes x curiositat...passant pagines d'un llibre a casa d'un amic (on tambe surten fotos del tren de Sarrià a l'altura de l'encreuament de Balmes amb Pelai i una altra a Les Tres Torres quan tot anava descobert) vaig veure una foto d'un talgo...crec que amb maquina diesel de 2º generació al mig del passeig de colon, just on hi ha el monument...sembla k a la foto posava que era "perido de practicas" o algo aixi...no em pregunteu el llibre, ni m'enrecordo, pero era curios!!!!

(tu imaginat...anaves amb el teu 600 per alla, i de cop et pitava un Talgo darrera teu demanant pas...com si es traces del Tram xD)



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”