Quin va ser el primer metro?
Coherència...
Hola!
Malgrat el que he dit en un altre fil, jo crec que la cosa està enmig. No hi ha dubte que el Metro de Madrid és un metro des dels seus inicis, però és que el Tren de Sarrià crec que no es pot considerar metro fins a la inauguració del primer tram soterrat cap a la dècada dels anys trenta del segle passat. Això ho dic per ser coherent amb la meva pàgina web.
Però clar, el Tren de Sarrià feia un recorregut metropolità...
Total, tinc una empanada mental de collons...Decidiré el comodí de suggeriments...
Salut!
Malgrat el que he dit en un altre fil, jo crec que la cosa està enmig. No hi ha dubte que el Metro de Madrid és un metro des dels seus inicis, però és que el Tren de Sarrià crec que no es pot considerar metro fins a la inauguració del primer tram soterrat cap a la dècada dels anys trenta del segle passat. Això ho dic per ser coherent amb la meva pàgina web.
Però clar, el Tren de Sarrià feia un recorregut metropolità...
Total, tinc una empanada mental de collons...Decidiré el comodí de suggeriments...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ostres, això no ho sé, pero tot i que no formés part de Barcelona, no deixaria de ser (si ho fos), un dels primers dos metros del món, fent cas al llibre que he mencionat abans a l'altre fil, "Síntesis histórica del metro de Barcelona".
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 05/10/2006 18:20, en total s’ha editat 2 vegades.
L'any que va deixar d'ésser indepentdent, ni idea. Però d'independent, ho fou fins el 1921.entfe001 ha escrit:Fins quin any Sarrià fou indepentdent de Barcelona?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
El primer "metro" de todos es ese de platino e iridio que se encuentra en el museo de pesas y medidas de París.
Y los demás son sucedáneos, jejeje.
Saludos,
Sergio
El primer "metro" de todos es ese de platino e iridio que se encuentra en el museo de pesas y medidas de París.
Y los demás son sucedáneos, jejeje.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
I no n'hi ha cap d'anterior per Cuba? Com que abans havia estat d'Espanya també Perquè el ferrocarril Barcelona-Mataró, colar-ho com a Metro del Maresme des dels seus incis no oi?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Thanx! Voto vaaa!metring ha escrit:Re-faig l'enquesta, per poder afegir el suggeriment d'en Platanito
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Santfeliuenc ha escrit:Hola,
El primer "metro" de todos es ese de platino e iridio que se encuentra en el museo de pesas y medidas de París.
Y los demás son sucedáneos, jejeje.
Saludos,
Sergio
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Em decanto més per el FC. de Sarrià que el Metro de Madrid.
A part d'això en el Transversal, que jo sàpiga, mai ha circulat cap tren de Norte i de MZA, tot i que es va construir per aquest us.
A part d'això en el Transversal, que jo sàpiga, mai ha circulat cap tren de Norte i de MZA, tot i que es va construir per aquest us.
Crec recordar que a un dels llibres del Salmeron surt una foto d'una màquina (potser era de Renfe) circulant per una estació del Transversal...Jordilar ha escrit:Em decanto més per el FC. de Sarrià que el Metro de Madrid.
A part d'això en el Transversal, que jo sàpiga, mai ha circulat cap tren de Norte i de MZA, tot i que es va construir per aquest us.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Diria que durant la Guerra Civil van circul·lar trens d'aquestes característiques per transportar material divers...Platanito ha escrit:Crec recordar que a un dels llibres del Salmeron surt una foto d'una màquina (potser era de Renfe) circulant per una estació del Transversal...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Doncs si van circul.lar durant la guerra, havien de ser de Norte, MZA o directament de l'exèrcit.JaMiRo! ha escrit:Diria que durant la Guerra Civil van circul·lar trens d'aquestes característiques per transportar material divers...Platanito ha escrit:Crec recordar que a un dels llibres del Salmeron surt una foto d'una màquina (potser era de Renfe) circulant per una estació del Transversal...
De l'etapa bèl.lica em consten els combois plens de soldats que sortien de Magòria en el Carrilet. Recordo que a un exemplar del periòdic autobombístic de l'Ajuntament de l'Hospitalet, amb motiu de la requalificació dels terrenys del quarter de Lepanto, un antic "resident" explicava com es va lliurar pels pèls de la mort quan el tren on ell devia viatjar cap al front va ser tocat per una bomba molt a prop de l'estació.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Hi ha fotos de Garrat's amb pintades anarquistes, plenes de combatents.
Alguien sabe algo sobre el trenecito que circulaba cerca del funicular de vall vidrera? Y la segunda pregunta es que si el tramo de cercanias entre arco de triunfo y clot estaba al descubierto cuando la estación del norte aun era operativa?
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
L'any 1921?????? com pot ser, si al 1900 ja era tota Barcelona...JaMiRo! ha escrit: L'any que va deixar d'ésser indepentdent, ni idea. Però d'independent, ho fou fins el 1921.
Ara no m'en recordo de la data, pero crec que era quan l'eixample no podía creixer més per que devant era Sarrià, allà a finals del segle XIX
Editat per dir: Sarrià, va passar a formar part a Barcelona l'any 1860
Metro de Habana a Güines? Es ben extrany... el metro l'utilitzen per transportar canya de sucre...Trenscat ha escrit:I no n'hi ha cap d'anterior per Cuba? Com que abans havia estat d'Espanya també Perquè el ferrocarril Barcelona-Mataró, colar-ho com a Metro del Maresme des dels seus incis no oi?
Ara m'agradaría saber si el Rocket era soterrat
Fora conyes, jo crec que el primer metro de la peninsula, va ser, en part, el ferrocarril de Sarrià...
Ferrovi l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 06/10/2006 23:59, en total s’ha editat 4 vegades.
Sí, l'any 1921 Ferrovi, strange as it may seem...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Vale, segons un llibre que tinc per casa, el projecte de unió entre els pobles, es deia "L'agregació", i es va fer al gener de 1860. Sarrià va acabar de unificarse a l'octubre del mateix any. Pocs anys més tard, va tornar a la polèmica el Pla Baixeras, creador de la Via Laietana, a aquest pla, la gent li deia "La Reforma"
- BCN Término
- N5
- Entrades: 128
- Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Que una linia de ferrocarril sigui o no avui un metro, no vol dir que en el moment de la seva inauguració ho fos, no ens confonguessim. A veure si amb els anys la linia de la costa fins Mataró esdevé un metro i acavem dient que el primer metro de l´estat va ser el Barcelona-Mataró.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Sarrià va perdre la independència el 1921, i a la dècada de 1860 Sarrià a la vegada es va annexionar Vallvidrera.
Nomes x curiositat...passant pagines d'un llibre a casa d'un amic (on tambe surten fotos del tren de Sarrià a l'altura de l'encreuament de Balmes amb Pelai i una altra a Les Tres Torres quan tot anava descobert) vaig veure una foto d'un talgo...crec que amb maquina diesel de 2º generació al mig del passeig de colon, just on hi ha el monument...sembla k a la foto posava que era "perido de practicas" o algo aixi...no em pregunteu el llibre, ni m'enrecordo, pero era curios!!!!
(tu imaginat...anaves amb el teu 600 per alla, i de cop et pitava un Talgo darrera teu demanant pas...com si es traces del Tram )
(tu imaginat...anaves amb el teu 600 per alla, i de cop et pitava un Talgo darrera teu demanant pas...com si es traces del Tram )