Material mòbil del Cremallera de Montserrat antic, on és?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Material mòbil del Cremallera de Montserrat antic, on és?

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 25/10/2006 21:30

Estava mirant el molt recomanable llibre de "El Cremallera de Montserrat. Història gràfica" de David Blasco, Enric Gil i Jordi Suades i mirant el material que ells anomenen que està preservat se m'ha acudit la pregunta.

Bàsicament tinc interès per saber on tenen el cotxe saló A-1, el cotxe del Rei, que teòricament FGC va restaurar el mateix moment que la locomotora de vapor 6 "La Geperuda" que és a Ribes Vila.

I de la resta de locomotores i cotxes que queden desperdigats per Catalunya no es podrien mirar de recuperar i col·locar-los de forma permanent a l'exposició de Monistrol Vila. L'ideal seria que tornessin a funcionar i fer serveis turístics però de moment... Així la E2 i el cotxe que hi ha exposats podrien tornar a Ribes Vila que és on per lògica haurien d'estar.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 25/10/2006 22:11

Tic entès que una locomotora la té una empresa contructora, si no m'equivoco, era la numero 4 i està a Comsa, guardada



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 25/10/2006 22:46

I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Dimecres 25/10/2006 23:07

Els cotxes el racc al 2004

http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 3&orderby=
:'(

Suposo que sempre es podrien reconstruir mentre quedi alguna cosa
Brill_13 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 25/10/2006 23:07, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 25/10/2006 23:07

aarongilp ha escrit:I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).
Del RACC es van cremar els dos cotxes a l'incendi del Montseny de 1994 dels que només en van quedar els ferros del bastidor. L'altra locomotora la van restaurar a Castellar de n'Hug crec.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 25/10/2006 23:08

Trenscat ha escrit:
aarongilp ha escrit:I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).
Del RACC es van cremar els dos cotxes a l'incendi del Montseny de 1994 dels que només en van quedar els ferros del bastidor. L'altra locomotora la van restaurar a Castellar de n'Hug crec.
Ah, així ho vaig entendre malament...mala sort :'(


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimecres 25/10/2006 23:32

En contes de "restaurar", s'hauria de "recosntruir" aquest cotxes. Aleshores l'únic històric seria el bastidor...



Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Dijous 26/10/2006 0:35

Jordilar ha escrit: Aleshores l'únic històric seria el bastidor...
Amb aquest plantejament de si és històric o no, tota la xatarra de Castellar de n'hug ja la podem llençar, ja que s'ha de reconstruir quasi totalment.
Es el que hi ha, millor això que res :P



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 26/10/2006 7:45

El cotxe del Rei si no m'equivoco el tenien a la nau de Martorell Central. Ara per ara no sé on haurà anat a parar...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 30/10/2006 19:20

orique ha escrit:El cotxe del Rei si no m'equivoco el tenien a la nau de Martorell Central. Ara per ara no sé on haurà anat a parar...
Fent proves nocturnes entre Montserrat i les Guilleumes. :D


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 10/11/2006 21:32

Hi ha una maquina, o almenys i era a un ferrer que hi ha a l'autopista de Girona (crec que es). La te en un pedestal amb una petita mercasina que la cobreix, perque no es mulli, encara que si plou de costat, o plou cuan fa vent, es mulla igualment, pero almenys la te allà conservada.

Salut i peles!!!



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Divendres 22/12/2006 18:11

Em sembla que us puc resoldre els dubtes.
Despres del tancament del cremallera, van poder ser salvades de la visita al senyor soplet les locomotores 2, 4, 6 i 8 a més del cotxe del rei A-1, dos cotxes de classe general i un vagó de vores baixes.
La locomotora num. 2 es troba a Castellar de N'hug, restaurada pero no apta per circular on s'intenta obrir un museu del transport (cosa que dubto) en possessió abans del RACC juntament amb dos cotxes de classe general, que van quedar només el xassís despres de l'incendi de 1994 a les instal.lacions on es troben, la num 4 es troba una mica desapareguda ja que ha anat canviant d'ubicació amb el pas del temps, la num. 6 es troba a ribes vila amb el cotxe del rei i també es troba fora de servei tot i que restaurada i la núm 8 es troba a l'entrada d'una empresa a una carretera anant cap a vic (ara no recordo exactament).
La locomotora num. 5, l'Abad Deàs, que alguns diuen que va ser restaurada no és cert, el que va succeir es que després de l'accident de 1953 la locomotora va ser enviada a dipòsit i ja no va tornar a prestar servei. Per tal de conservar el nom, van cambiar les plaques de nom de les locomotores 2 i 5, pel que la num. 2 abans nomenada Monistrol va passar a dir-se Abad Deàs.
Un salut



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Divendres 22/12/2006 18:12

Em sembla que us puc resoldre els dubtes.
Despres del tancament del cremallera, van poder ser salvades de la visita al senyor soplet les locomotores 2, 4, 6 i 8 a més del cotxe del rei A-1, dos cotxes de classe general i un vagó de vores baixes.
La locomotora num. 2 es troba a Castellar de N'hug, restaurada pero no apta per circular on s'intenta obrir un museu del transport (cosa que dubto) en possessió abans del RACC juntament amb dos cotxes de classe general, que van quedar només el xassís despres de l'incendi de 1994 a les instal.lacions on es troben, la num 4 es troba una mica desapareguda ja que ha anat canviant d'ubicació amb el pas del temps, la num. 6 es troba a ribes vila amb el cotxe del rei i també es troba fora de servei tot i que restaurada i la núm 8 es troba a l'entrada d'una empresa a una carretera anant cap a vic (ara no recordo exactament).
La locomotora num. 5, l'Abad Deàs, que alguns diuen que va ser restaurada no és cert, el que va succeir es que després de l'accident de 1953 la locomotora va ser enviada a dipòsit i ja no va tornar a prestar servei. Per tal de conservar el nom, van cambiar les plaques de nom de les locomotores 2 i 5, pel que la num. 2 abans nomenada Monistrol va passar a dir-se Abad Deàs.
Un salut



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Dissabte 23/12/2006 10:53

La veritat es que podrien agafar el material i tornar-lo a posar en funcionament, com a mínim una maquina i dos vagons per fer viatges turístics els caps de setmana, tindria una acollida molt gran tant per part dels viatgers com dels aficionats. L'unica cosa que haurien de fer seria posar una aiguada i una carbonera a Monistrol Vila i com a molt una aiguada a Montserrat. A veure si ho fan.



carris
N2
N2
Entrades: 10
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: carris » Diumenge 31/12/2006 0:42

El cotxe Saló o "del rei" efectivament es troba a Martorell. La darrera vegada que el vaig veure estava al taller. Sembla ser que FGC es va plantejar seriosament d'adaptar-lo instal.lant el fre d'aire comprimit per a poder circular acoblat a la E-4 i fer tren especials per a casaments de la mateixa manera que es fa a Núria amb bastant d'èxit. Pel que es veu ja no es casa tanta gent que justifiqui el servei, a part que perturbaria notablement el servei ordinari i la intenció va quedar aparcada Sine Die.
Fins i tot la E-4 està previst que torni a la línia de Núria perquè ha estat repintada de Blau Núria tal com podeu veure a la foto que adjunto.
Fitxers adjunts
E-4 tornada al blau núria.JPG
E-4 tornada al blau núria.JPG (86.55 KiB) Visualitzat 5592 cops



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Diumenge 31/12/2006 15:59

Si, ara estan fent molts intercanvis de maquines, la E-4 torna a Núria, les dues diesel les cambien de línia, és a dir, la D-9 de Núria l'envien a Montserrat i la DM-6 de Montserrat l'envien a Núria, em sembla que ho fan perquè la DM-6 té més potencia, necessària per poder fer la neteja de la via amb la llevaneus.
A veure si posen en servei la geperuda, la nº 6 de vapor.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 31/12/2006 16:04

Ja s'han fet tots els canvis.
E-4 i Dm6 blava a Ribes
D9 a Martorell.
Carlos ha escrit:Si, ara estan fent molts intercanvis de maquines, la E-4 torna a Núria, les dues diesel les cambien de línia, és a dir, la D-9 de Núria l'envien a Montserrat i la DM-6 de Montserrat l'envien a Núria, em sembla que ho fan perquè la DM-6 té més potencia, necessària per poder fer la neteja de la via amb la llevaneus.
A veure si posen en servei la geperuda, la nº 6 de vapor.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 11/09/2007 21:46

Efectivament el cotxe salo real i la locomotora num 2 es trovan preservats al petit museo que han obert a la Poble de Lillet, junt a l'estació del ferrocarril turistic Tren del Ciment.

Sense coneixa si esta en condicions de circular o no, si cal dir que en el aspecte estetic han fet un magnific treball i ha quedat perfecte.

Salutacions.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”