Prova per a frikis metreros

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 23/12/2006 21:47

!!!!!!!!!!!!!!!!VADE RETRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:(



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 23/12/2006 22:33

Doncs jo crec que és un agent de manteniment d'infraestructura i material de la L4, d'aquells que van amb un uniforme blau amb franges reflectants grogues als tornells. Més que res pels coneixements sobre el material motor de la sèrie 1000/1100 i per les fotos d'aquests llocs en que no tothom hi pot accedir.

Salut,



Avatar de l’usuari
nooiler
N4
N4
Entrades: 72

Entrada Autor: nooiler » Dissabte 23/12/2006 22:55

Personal de neteja? Alguna vegada els hi deixaran netejar els tunels i accesos tapiats dic jo.

:D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 24/12/2006 12:05

Bueno, aquí us poso alguna foto més del passadís:
Fitxers adjunts
prova 2.jpg
prova 2.jpg (73.22 KiB) Visualitzat 5804 cops
prova 5.jpg
prova 5.jpg (32.54 KiB) Visualitzat 5942 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 24/12/2006 12:47

I aquestes més. per cert, algú em sap dir fins a quin any va funcionar aquest passadís? Jo crec que als 80 funcionava, recordo haver-lo vist obert.
Fitxers adjunts
6.JPG
6.JPG (58.88 KiB) Visualitzat 6937 cops
7.JPG
7.JPG (41.42 KiB) Visualitzat 6935 cops
8.JPG
8.JPG (28.26 KiB) Visualitzat 6942 cops



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 24/12/2006 20:33

El LLOP ha escrit:!!!!!!!!!!!!!!!!VADE RETRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:(
:oops: :fuig



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 27/12/2006 13:50

Aixo no es la sortida Ronda St.Pere de l'estacio Arc de Trionf? Esta tancada per unes portes, que tenen un forat per on es veu el passadis.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 27/12/2006 13:52

JaMiRo! ha escrit:El morbòs ascensor d'Urquinaona? :?:

Per cert, quines fotos més sucoses... :D
I se sap per que el van terure aquest ascensor?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/12/2006 19:42

Ecomobisostrans ha escrit:Aixo no es la sortida Ronda St.Pere de l'estacio Arc de Trionf? Esta tancada per unes portes, que tenen un forat per on es veu el passadis.
Si et refereixes a les fotos de dalt, no, són de l'antic enllaç línies 1 i 3 del metro a Catalunya, que anava a parar als forats amb dues portes al costat del túnel cantó montanya de línia 3.

Sobre l'ascensor, jo havia llegit per aquí que va ser per ampliar el carrer Pau Claris, per afegir més carrils pels cotxes, crec que ho va dir en BCN Término.



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dimecres 27/12/2006 21:56

La superficie que abans ocupaba l´edicle d´Urquinaona ve a quedar part sota el kiosk de premsa i part sota la calçada si.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dimecres 27/12/2006 22:08

[off-topic] Hauriem de fer una quedada per anar tots a veure aquests llocs :D :D

Què em dieu eh?? :P

Salutacions!

[/off-topic]



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 27/12/2006 23:45

BCN Término ha escrit:La superficie que abans ocupaba l´edicle d´Urquinaona ve a quedar part sota el kiosk de premsa i part sota la calçada si.
Algú sap com fer desaparéixer aquest kiosk? :twisted: :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 28/12/2006 0:20

Comprant-ho, com a mínim, ha de costar 50.000 €... algú està disposat a fer-ho?, es molt més gran que els pisos de protecció oficial...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 28/12/2006 16:00

metring ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Aixo no es la sortida Ronda St.Pere de l'estacio Arc de Trionf? Esta tancada per unes portes, que tenen un forat per on es veu el passadis.
Si et refereixes a les fotos de dalt, no, són de l'antic enllaç línies 1 i 3 del metro a Catalunya, que anava a parar als forats amb dues portes al costat del túnel cantó montanya de línia 3.

Sobre l'ascensor, jo havia llegit per aquí que va ser per ampliar el carrer Pau Claris, per afegir més carrils pels cotxes, crec que ho va dir en BCN Término.
Clar, pels cotxes, com no se m'havia acudit. Pels cotxes tenia que ser. >:(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/12/2006 13:30

Si, una llàstima que fos per aquest motiu. Ara bé, no podien haver-ho fet d'una altra manera? Sort que a FGC de Molina ho van sol·lucionar bé, i tenim un preciós ascensor.

Apart, ara tocarien fotos d'altres llocs secrets, com el passadís de l'antiga sortida d'Arc de Triomf a Ronda Sant Pau :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/12/2006 13:46

metring ha escrit:Apart, ara tocarien fotos d'altres llocs secrets, com el passadís de l'antiga sortida d'Arc de Triomf a Ronda Sant Pau :D
Deus voler dir, Ronda St. Pere.

Perdonada ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/12/2006 13:51

Si, si, sorry pel lapsus :oops: I per què la debien tancar?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 05/01/2007 21:35

Salutacions!!

No se si es el lloc mes adient per presentar-se pero no he trobat cap lloc millor, primer dir que fa poc que he descobert aquest fòrum i que he llegit amb molt entusiame les histories de les estacions desaperagudes i llurs fotografies INCREIBLE!!!!

Dir que m'identifico totalment amb vosaltres perque tambe em considero un friki dels ferrocarrils i les histories del Metro, sobretot el GMB la linia 3 vaja.

Les imatges que he vist que ha posat metring m'han deixat quasi emocionat, la de vegades que habia pasat per aquest passadis, milers... i esta tal com jo ho tenia grabat al cap increible es com un exercici de refrescament de les neurones que sobta, es una emoció molt dificil de explicar i aixo que son quatre rajoles brutes i velles pero es aixi.

Suposo que com molts aquesta dèria ens ve de la passio pel ferrocarril i de quan circulaven els 300 i anavem enganxats al vidre del davant al costat del motorista quan tot just erem uns nens, Quantes vocacions ferroviaries hauran fet aquests vagons i aquella meravellosa finestra davantera???

Era com el millor cinema era la porta a descobrir que hi havia a dins aquells tunels, i molts (entre ells jo) ens sabiem de memoria totes les formes i tot el que hi habia dins aquell tunel, aquella via que despues de ARAGON es separava, aquell tros de tunel despres de PUEBLO SECO que era una mica mes ample i el tren resonaba diferent i tot aixo veient els cambis que s'hi produia a les estacions, perque com desde molt petits aixo ens feia embadalir ho teniem tot molt gravat al cap i qualsevol cambi l'apreciavem amb prou nitidessa per adonar-nos i recordar-lo.

El record mes antic que tinc es el de pujar per les escales mecaniques centrals de la estacio de ARAGON, pero n'hi molts mes, com quan van treure la catenaria per posar 3 er carril y aquella andana de fusta perenne a LESSEPS que cobria tota una via, el cambi a PUEBLO SECO, entre la linea 3 y la 3B, cosa que en aquells anys no entenia perque habia que baixar d'un tren i anar al del altre costat, en fi moltissims records i sobretot dels tallers de Lesseps jo anava a l'escola just al costat val a dir que els dos anys que la clase va ser a l'ala que donava als tallers d'estudi no molt pero de mirar que pasaba alla molt, despres ho vem rematar amb les obres de la plaÇa lesseps i miravem mes que passaba a la plaÇa que el que es donava a clase, per no dir les entrades "il.legals" als tallers, no per buscar res si no per aquelles trapelleries de vailet de les que sempre habiem de sortir corrents o estomacats, tambe recordo amb especial el dia que vaig decidir no baixar a lesseps i veure que hi habia en aquella corba on el tren entraba, desaperaixia i tornaba a sortir pel altre costat, val a dir que no vaig veure res un tunel en corba que no acababa i el que si vaig veure es la cara de mala, molta mala llet del motorista, aquell tunel de maniobres que portava a la cotxera ha de ser molt llarg.

En fi que per presentar-me crec que ja es una mica llarg, pero seguint el fil d'aquest tema tinc uns dubtes a veure si algú en sap mes.

L'ascenÇor de urquinaona, el seu edicle estaba orientat nort-sud pel que vec a les fotografies, es a dir l'entrada per la gent era emb orientació est, si es aixi l'actual acces de urquinaona de les linies 1 i 4 deu aprofitar algo d'aquell forat no?

Els accesos de aquesta estació sempre m'habien semblat extranys pel cantó de la linia 4, amb un passadis molt estret i sinuos, ara ja se perque i a on va la porta que hi ha tot just comenÇar les escales mecaniques intermitges.

La imatge de la estacio de CORREOS que he vist realment m'ha deixat fora de lloc, sempre que he passat per alla he intentat veure coses tot just quant el tren fa aquella tremolor, inclus habia fet varies pasades tot baixant a barceloneta i san tornemi!! i val a dir que sempre n'he vist i sempre de diferentes!!! llastima que amb la bretolada de ratllar els vidres als trens cada cop la visibiltat es pitjor (per cert la primera ratllada que recordo als vidres va ser a un 300 i posava algo com 666 carmelo)

Aquesta estació la recordo molt molt vagament hi ha algo al cap pero molt difus, tinc mes records del terra que de la estructura en si, ja que les fotos que he vist aqui, com als llibres del Salmeron encara m'esborren mes els pocs records que em corren pel cap, per exemple el de les "arcades" a la pared dreta a la nau de la via que en les fotografies mes antigues es llisa, quan es van fer? perque si l'andana ja era prou petita posar aquelles "arcades" i tambe pel fet que la nau de l'andana tambe te "arcades" pero foradades per permetre el pas per la gent.

Llastima que aquells anys ni tingues camera de fotos (tampoc hagues sapigut com fer-la servir, el maxim era aquelles de platic que pitjaves i sortia un cuc).

Tambe suposo que tot aixo ve de dues fotografies que tinc del meu avi i el seu germa quan de joves anaven a totes les ianuguracions de metro etc.., casualment sempre que hi ha hagut una inauguració alli he estat, i l'unic cop que em temía perdre una, la de Montbau, perque estaba recollint el diploma d'estudis i quan arribo a LESSEPS pensant que tot el sarau ja habia passat esolto desde els altaveus "SEÑOR MOTORISTA CONTINUE HASTA MONTBAU ESTE ES EL PRIMER TREN DE VIAJEROS QUE HACE EL RECORRIDO POR EL TRAMO RECIEN INAUGURADO" BUAA quasi m'agafa algo!!! ningu va baixar del tren era increible a l'altre via a l'alÇada de PENITENTS vaig veure una unitat 1000 o 1100 amb l'alcalde i el tren inaugural engalanat, nosaltres anavem en una vella 300, la de tres portes, la vella, va ser bastant emocionant sense buscar-ho.

Una altre cosa interesant he vist que wefer te una web sobre l'historia de SEAT val a dir que el tema tambe m'interesa forÇa.

Tambe preguntar si Fran-ikarus te algo que veure amb franek?

VE res mes que ja prou llarg es aixo, tambe dir que tinc alguna foto de quan van fer el nou tunel a la Gran via dels Ferrocarrils Catalans, de com era la explanacio del cremallera de Montserrat dos anys abans de reconstruir-lo.

EN FI UN FRIKI MES, METRISTIC, TRENISTIC i AUTOMOBILISTIC.

SALUTACIONS i espero no haber cansat al personal..



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 05/01/2007 21:44

Benvingut, faristol. Aquí com pots veure tots tenim quelcom de friki, per tant, t'hi trobaràs agust :D:D Ara, et puc respondre una pregunta... (a risc que l'implicat em foti la bronca...)
faristol ha escrit: Tambe preguntar si Fran-ikarus te algo que veure amb franek?
Si, té a veure...:D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 06/01/2007 20:11

Hola, faristol, benvingut al fòrum!!

Fantàstic el teu relat, es nota que disfrutes veient les fotos que hem penjat, i que puguis tornar a recordar vells temps, com fer els que som una miqueta més grans i podem explicar cosetes que no han vist els més jovenets del club :D



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”