Dues vistes de la Estacio de Catalunya, Andanes i antic Bar

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Dues vistes de la Estacio de Catalunya, Andanes i antic Bar

Entrada Autor: faristol » Dilluns 15/01/2007 20:08

Imatge

Bonica imatge de la Estacio de Catalunya del Transversal y RENFE cap els anys 60, a dalt podeu veure un bar, com seria la vista a les vies i estacio desde aquest bar?

La solucio en la seguent foto:

Imatge

Com podeu veure abaix al fons es veu un metro, un 400? o un 200?

Sería magnífic que encara exixtis, sería el lloc ideal per fer una quedada i pendre algo mentre veiem metros, almenys queden les fotos per recordar o qui no ho ha viscut per saber com era.

A mi m'agradaba mes abans, encara que ho vaig viure molt poc i tinc records molt difusos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/01/2007 20:15

Snif, snif, són tan maques aquestes fotos!!!! Què diferent era Catalunya en aquella època, amb el sostre tant alt que tenia, els aparadors de vidre per anunciar botigues, a les andanes, les botiguetes al nivell intermig...



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 15/01/2007 20:16

Moltes gràcies per les fotos.

Això si que és un bar amb bones vistes :D



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dilluns 15/01/2007 20:17

Perquè van haver de remodelar la estació? si amb una mica de decoració quedava collonuda. Ovalació dels pilars, reforma del bar, noves finestres, etc. amb andanes modernistes... calía remodelar-ho?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/01/2007 20:31

Totalment d'acord. Segons la B.S. (Biblia salmeroniana :D ), l'any 83 van haver de reformar l'estació cuitacorrent, perquè estava feta amb uns materials tant cutres, que amenaçava ruina, i que caigués damunt els usuaris :o Però jo trobo que podien haver conservat l'estil de l'antiga.
També recordo que a on ara hi han les escales mecàniques i les rampes per baixar a les andanes, al cantó a on hi ha una botigueta de bolsos, havien les taquilles, al principi de l'escala.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 15/01/2007 20:33

Petit comentari sobre la primera foto, crec amic faristol que la primera foto deu ser mes antiga, jo diria que dels anys 30, ja que tant el nom de l'estació com el poc que es veu del retol prohibint creuar las vias, estan en catala, i als anys 60 como que no podia ser.
La segona segurament si, per la serie del metro que es veu
Crec que no estic equivocat, si es aixi perdo



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 15/01/2007 20:37

el tren que es veu des de la finestra es de la sèrie 200. Per cert, la segona imatge sembla d'una pelicula, es correcte?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/01/2007 20:39

Té tota la pinta, si, igual un dia d'aquests la veiem a Cine de Barrio xD
Per cert, Josep_Serre, no t'agrada a tú? :D



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 16/01/2007 15:58

Que maca que era llavors l'estació de Plaça Catalunya...

Almenys, si esperaves el tren, sembla que hi hagués més sensació d'amplitud, cosa que no passa ara amb el mur que hi ha entre metro i tren.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/01/2007 16:18

Lo del mur de separació entre metro i tren és una cosa que mai no he acabat d'entendre...el van fer per seguretat? per a que no es colessin d'un a l'altre? No em consta que al seu temps hi haguessin accidents de gent que volia atravessar la via del metro per anar més ràpid a la Renfe, si algú coneix casos...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 16/01/2007 16:25

metring ha escrit:Lo del mur de separació entre metro i tren és una cosa que mai no he acabat d'entendre...el van fer per seguretat? per a que no es colessin d'un a l'altre? No em consta que al seu temps hi haguessin accidents de gent que volia atravessar la via del metro per anar més ràpid a la Renfe, si algú coneix casos...
Imagino que deu estar relacionat amb el tema de les obres que es van fer als 80 per evitar que s'ensorrés l'estació. Potser aquest mur aguanta part del pes...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/01/2007 16:27

També pot ser. Però les columnes eren més maques i majestuoses que aquest mur, el trobo francament lleig.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 16/01/2007 16:30

Si el terrany es inestable o molt humid per ser proper a una riera, el més adequat son els murs mestres. Les columnes poden enfonsar-se, però amb els murs mestres, està més repartit el pes. La majoría de cases antigues de Cornellà Riera i Almeda es van fer amb murs mestres.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/01/2007 16:36

També és cert. De tota manera, és una llàstima que no es mantingués d'alguna forma l'estètica de l'antiga estació, com moltes altres coses que no han mantingut :(



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 16/01/2007 17:03

Doncs potser si que te rao BRILL 18, encara que no se si l'estació tenia aquesta estructura en els anys 30, d'altre banda els cartells de la RENFE son en castellà.

Doncs si, la segona imatge es de la pel.licula: A Tiro Limpio Dirigida per
Francisco Perez Dolz en el any 1963.


L'Estació la van remodelar perque pel tipus de construcció i per la estructura, hi habia un seriós perill d'esfondrament , un perill no inmediat pero si important, hi habia unes pilastres al llarg de les andanes a ran de pared y el sostre hi habia vigues, l'espai interior era grandissim i el sostre altissim i com que per alla a sobre hi passa la Ronda amb tota la seva circulació en superficie, crec que no van voler correr riscos, si era gran que amb la remodelació van sortir dues plantes, aquesta remodelació va ser forÇA complicada, m'enrecordo del gran enrenou que va crear.

Sobre el dels murs, jo crec que a part de reforÇ de la estructura si que esta fet per seguretat, encara m'enrecordo veure gent saltant desde l'andana del metro, saltar el 3er Carril!! i obrir la porta contraria a l'andana a una "Suïssa"!!! m'enrecordo el famos cartell sobre el 3er Carril que deía "no pasar, peligro electrocución" o algo semblant.

Una imatge de un pilastre abans de entrar al bar d'abans desde un dels vestibuls.


Imatge



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 16/01/2007 17:10

faristol ha escrit:Imatge
Imatge
Ambdues preses em recorden molt a l'estació d'Oviedo (FEVE i RENFE). Hi ha una cafeteria al passadís que travessa l'estació i dins, una cafeteria. Impactant menjar un entrepà de truita de xoriço mentre un Civia procedent de San Juan de Nieva està entrant a l'estació :D:D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 16/01/2007 18:40

aarongilp ha escrit:Hi ha una cafeteria al passadís que travessa l'estació i dins, una cafeteria.
A veure si ho endevino: a programació heu treballat amb contenidors que es poden contenir a si mateixos :)



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 16/01/2007 19:14

Hola:

Si un es paseja per les andanes de renfe, vuerá que els murs de separació entre Adif/TMB estan compostes per parets i columnes. Les columnes aguanten el pis de dalt ( recordem que abans no hi era ) per tal de tenenir unes llums més estretes. Si ens fixem més veurem que als extrems d'aquest murs es pot intuir l'estructura que veieu a la foto, algo modificada, però es veu.

Si es va direcció Sants abans d'entrar a la bóbeda original del Transversal queda una espai visible des del vestíbul de tmb on si mirem al sostre veurem les vigues que aguanten el terra de la Plaça Catalunya. És curiós que hagin conservat les columnes de la priemra estació del transversal; casi 80 anys allà col·locades i totalment intactes. Podem troabr més estructures de la marteixa estació mirant a sobre de la via direcció Hospital de Bellbitje just on hi ha els canvis d'agulla TMB/Adif veurem unes reixes que a vegades hi ha la llum oberta. Allò és el que queda de les escales de també l'estació primitiva del Transversal.

Salut,



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 16/01/2007 19:15

Osti...això és el que passa quan un missatge es deixa a mitges i es continua després, que no saps què has posat abans. I a Programació no hem fet això perquè fa un mes quasi que no vaig a classe (nadal i examens :D).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimarts 16/01/2007 19:49

Impressionant document. Felicitats, Faristol! Precisament aquest és el balcó que jo vaig comentar fà uns mesos des del que es podien veure les vies i que jo recordava de quan era petit.
´



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”