TEISA, FYTSA, etc

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

TEISA, FYTSA, etc

Entrada Autor: Brill_13 » Divendres 23/02/2007 13:04

----------------------------------
Nota de l'administrador: aquest fil deriva d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=423
----------------------------------



Em sap greu desviar del tema de la Pobla, però
aarongilp ha escrit: Penseu una cosa, si no s'ha pensat en quasi cap moment de reobrir aquestes línies...no pot ser per pressions de les empreses de transport per carretera, com ara la meva estimada TEISA?
a quina teisa et refereixes?
Imatge
A la de la esquerra o a la de la dreta? xD (ho sento havia de fer la broma vista la pàgina de l'atm de girona)

---------------
Quan hi havia el tren petit a Banyoles, la Teisa sempre li va fer competència deslleial, baixant el preu del bitllet a preus irrisoris perquè el tren no pogués competir-hi. Gràcies Teisa.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 23/02/2007 13:46

I no tanta broma. Si mires aquests enllaços:

http://www.moutenbici.org/descarregar/c ... verdes.pdf
http://www.gencat.net/diari/3628/02087012.htm
http://www.boe.es/g/es/borme/dias/2003/04/14/060.php

Pel que sembla la companyia del ferrocarril d'Olot a Girona, SA és com una filial de Transportes Eléctricos Interurbanos (TEISA).

Encara hi ha moltes companyies d'origen ferroviari que existeixen i anualment celebren juntes d'accionistes, com Norte, MZA, TFEMB, CFGC, etc...

Salut !!
Brill_13 ha escrit:Em sap greu desviar del tema de la Pobla, però

a quina teisa et refereixes?
Imatge
A la de la esquerra o a la de la dreta? xD (ho sento havia de fer la broma vista la pàgina de l'atm de girona)

---------------
Quan hi havia el tren petit a Banyoles, la Teisa sempre li va fer competència deslleial, baixant el preu del bitllet a preus irrisoris perquè el tren no pogués competir-hi. Gràcies Teisa.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 23/02/2007 16:15

Brill_13 ha escrit:Em sap greu desviar del tema de la Pobla, però
aarongilp ha escrit: Penseu una cosa, si no s'ha pensat en quasi cap moment de reobrir aquestes línies...no pot ser per pressions de les empreses de transport per carretera, com ara la meva estimada TEISA?
a quina teisa et refereixes?
Imatge
A la de la esquerra o a la de la dreta? xD (ho sento havia de fer la broma vista la pàgina de l'atm de girona)

---------------
Quan hi havia el tren petit a Banyoles, la Teisa sempre li va fer competència deslleial, baixant el preu del bitllet a preus irrisoris perquè el tren no pogués competir-hi. Gràcies Teisa.
Si, és un cas molt curiós que una companyia de ferrocarril només tingui serveis per carretera sota el nom d'una altra companyia, la qual t'ha comprat (literalment). Jo sóc el fan nº1 de TEISA, però haig de reconèixer que hi ha uns quants casos en que no els interessaria gens un ferrocarril, curiosament on ja n'hi havia...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 23/02/2007 18:08

L'origen de TEISA era un projecte tramviaire entre Girona i Salt mai realitzat...

Pel que fa a les planures del Gironès: d'acord, no tot és pla, però no em negareu que el terreny està menys "arrugat" que el que hi ha més amunt de la Pobla :D



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 23/02/2007 19:05

entfe001 ha escrit:L'origen de TEISA era un projecte tramviaire entre Girona i Salt mai realitzat...
No és per res, però un dia ja va sortir això (per cert, ho vas dir tu :D) i ja et vaig comentar que realment era que els primers cotxes de TEISA eren elèctrics (amb bateries, si no recordo malament). A la mateixa web de l'empresa ho diuen :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 24/02/2007 16:09

aarongilp ha escrit:Si, és un cas molt curiós que una companyia de ferrocarril només tingui serveis per carretera sota el nom d'una altra companyia, la qual t'ha comprat (literalment). Jo sóc el fan nº1 de TEISA, però haig de reconèixer que hi ha uns quants casos en que no els interessaria gens un ferrocarril, curiosament on ja n'hi havia...
I FYTSA, què? :D

És exactament igual que la antiga companyia del tren d'Olot, amb l'agravant que mai van explotar trens...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 24/02/2007 18:24

UT596001 ha escrit:
aarongilp ha escrit:Si, és un cas molt curiós que una companyia de ferrocarril només tingui serveis per carretera sota el nom d'una altra companyia, la qual t'ha comprat (literalment). Jo sóc el fan nº1 de TEISA, però haig de reconèixer que hi ha uns quants casos en que no els interessaria gens un ferrocarril, curiosament on ja n'hi havia...
I FYTSA, què? :D

És exactament igual que la antiga companyia del tren d'Olot, amb l'agravant que mai van explotar trens...
No conec aquesta companyia...Quina és i què fa? :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 24/02/2007 19:24

aarongilp ha escrit:
UT596001 ha escrit:
aarongilp ha escrit:Si, és un cas molt curiós que una companyia de ferrocarril només tingui serveis per carretera sota el nom d'una altra companyia, la qual t'ha comprat (literalment). Jo sóc el fan nº1 de TEISA, però haig de reconèixer que hi ha uns quants casos en que no els interessaria gens un ferrocarril, curiosament on ja n'hi havia...
I FYTSA, què? :D

És exactament igual que la antiga companyia del tren d'Olot, amb l'agravant que mai van explotar trens...
No conec aquesta companyia...Quina és i què fa? :D
FYTSA->Ferrocarriles y Transportes S.A. , empresa del Grup Sagalés.

Línies: Santa Maria d'Oló-Moià-Caldes-Barcelona, Caldes-Granollers, Caldes-Sabadell, Caldes-Castellar, Sabadell-Polinyà - Palau-Solità...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 24/02/2007 20:14

UT596001 ha escrit:
aarongilp ha escrit:
UT596001 ha escrit: I FYTSA, què? :D

És exactament igual que la antiga companyia del tren d'Olot, amb l'agravant que mai van explotar trens...
No conec aquesta companyia...Quina és i què fa? :D
FYTSA->Ferrocarriles y Transportes S.A. , empresa del Grup Sagalés.

Línies: Santa Maria d'Oló-Moià-Caldes-Barcelona, Caldes-Granollers, Caldes-Sabadell, Caldes-Castellar, Sabadell-Polinyà - Palau-Solità...
Ah, vale...Doncs un nom ben curiós, si...per no haver usat mai això de "Ferrocarriles" xD



P.D.: A algun admin...cambieu el títol del fil que ja m'havia espantat i tot...què tal algo semblant a "Empreses d'autobusos i línies de Ferrocarril" o algo així? És que un títol amb el nom "TEISA" pot donar molt de sí, eh...:D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 24/02/2007 20:43

aarongilp ha escrit:Ah, vale...Doncs un nom ben curiós, si...per no haver usat mai això de "Ferrocarriles" xD
La història és ben curiosa. Aquesta empresa, a principis del 50 del segle XX va intentar obtenir la concessió per reobrir el Mollet-Caldes. Com no ho varen aconseguir, com a compensació els hi van donar la concessió del bus Caldes-Barcelona. Sagalés evidentment es va emprenyar com una mona (va perdre la principal concessió que tenia, i de feia molts anys) i el que va fer és comprar FYTSA que es va integrar al Grup Sagalés.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 24/02/2007 23:52

Doncs sí que és curiós...com que els hi prenen la concesió, per recuperar-la compren l'empresa que els hi havia pres... :roll: :roll: :D :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”