Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/09/2009 22:45

Moltes gràcies!!!!!!!!!!!!! :plas :plas :plas

La de cops que haurè passat per allà, i mai no l'havia vist! :'(

La llauna és que no poguem visualitzar bé el mapa amb Explorer, l'aim l'havia revisat i no sabem el motiu pel qual passa això. Si hi ha algú que pugui ajudar, si us plau, que ens digui alguna cosa. Gràcies.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 04/10/2009 22:41

Els rosetons de tramvia i trolebús eren els mateixos, la diferència d'estils radicava en el moment en que s'havien instal.lat.

Faig una modesta contribució al fil posant aquesta foto del Juny del 2005 on podem veure un pal que subjectava la línia aerea o filovia del trolebús de la Diagonal, està situat davant de Pompeia, gairebé a la cruïlla amb el passeig de Gràcia. Aquests pals, de ciment, els recordo de tota la Diagonal i del Passeig de Sant Joan entre la propia diagonal i la travessera de gràcia, tram que a les hores portava el nom d'un general colpista mort abans de veure consumat el delicte. Els pals en qüestió eren d'un color blanc mate que anava cap al blavos sense arribar-hi. Naturalment el pal de la foto és el que porta els focus instal.lats dalt i éstic gairebé segur del tot que és l'unic que queda, també hi ha un pal, aquest metal.lic, dels tramvies a la Ronda de Sant Pere quasi cantonada amb el Passeig de Sant Joan al cantó de mar, davant d'un bar que sempre s'ha dit, precisament, "El Trole"
Fitxers adjunts
pal del trolebús.jpg
pal del trolebús.jpg (255.29 KiB) Visualitzat 9526 cops
lauria1226 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 09/10/2009 0:13, en total s’ha editat 1 vegada.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 04/10/2009 22:54

Moltes gràcies per la teva contribució! En quan poguem, l'incorporarem a la llista.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 05/10/2009 18:21

Avui n'he trobat un parell més sense buscar-los. Els he fotografiat, però com que jo soc com en megapauer, pel que a fotografia, continuo amb el sistèma de rodet de negatiu, per tant cal acabar-lo i revelar-lo, en video, no, ja estic digitalitzat. Tan aviat com sigui possible els pujaré.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 06/10/2009 7:11

lauria1226 ha escrit:Els rosetons de tramvia i trolebús eren els mateixos, la diferència d'estils radicava en el moment en que s'havien instal.lat.

Faig una modesta contribució al fil posant aquesta foto del Juny del 2005 on podem veure un pal que subjectava la línia aerea o filovia del trolebús de la Diagonal, està situat davant de Pompeia, gairebé a la cruïlla amb el passeig de Gràcia. Aquests pals, de ciment, els recordo de tota la Diagonal i del Passeig de Sant Joan entre la propia diagonal i la travessera de gràcia, tram que a les hores portava el nom d'un general colpista mort abans de veure consumat el delicte. Els pals en qüestió eren d'un color blanc mate que anava cap al blavos sense arribari. Naturalment el pal de la foto és el que porta els focus instal.lats dalt i éstic gairebé segur del tot que és l'unic que queda, també hi ha un pal, aquest metal.lic, dels tramvies a la Ronda de Sant Pere quasi cantonada amb el Passeig de Sant Joan al cantó de mar, davant d'un bar que sempre s'ha dit, precisament, "El Trole"
:plas :plas :plas Ni m'havia passat pel cap que encara quedéssin "postes", i menys de trolebús!!!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 13/10/2009 14:28

Bé, tal i com vaig dir fa dies, avui he revelat el rodet i poso un parell de fotos de pals de subjecció de la línia aèria del tramvia situats als jardinets del final del Passeig de Gràcia en el cantó de baixada, és a dir, en el costat "Tarragona"
Fitxers adjunts
Pal verd subjecció fil del tramvia jardinets de gràcia.jpg
Pal verd subjecció fil del tramvia jardinets de gràcia.jpg (308.69 KiB) Visualitzat 9340 cops
Pal subjecció líni aeria tramvia jardinets de gràcia.jpg
Pal subjecció líni aeria tramvia jardinets de gràcia.jpg (308.55 KiB) Visualitzat 9336 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 13/10/2009 14:54

Això, mereix un punt i apart. Segurament, ni els de la meva quinta ni de quintes anteriors ho identificarien tal com és.

Els punts metàl.lics que semblen taques de rovell incrustades a les rajoles, son les restes de la subjecció de la palanca manual de canvi d'agulles que hi havia al carrer de Dos de Maig gairebé a tocar de Rosselló. Des d'aqui, un operari, dirigia els tramvies al carrer de Rossello (Línies 37-45-47) o els feia seguir Dos de Maig avall (Línies 46-49-50) fins als dia 19 de Març del 1968 en que foren suprimits els tramvies del carrer de Rosselló.

Aquest canvi d'agulles restà manual quan pràcticament tots els de la xarxa s'havien convertit en automàtics, degut a que el pendent del carrer de Dos de Maig, obligava a baixar frenant. Excepte els PCC de la sèrie 1600 que duien a la consola una palanqueta a l'efecte, la resta de vehícles canviaven les agulles mitjançant un sistèma molt senzill; En passar per una zona neutra de la catenària, si passaven donant punts a la controla (Amb els motors en potencia), la intensitat produïda feia canviar l'agulla. Si passaven per inèrcia (A la deriva) l'esmentada agulla no canviava. En el cas que ens ocupa, a causa del pendent, era impossible de passar amb els motors en potència, pel que l'agulla no hauria canviat mai. Altrament, el perill d'accidents feu decidir a deixar-la manual servida per un agent. Recordo que els dies de pluja instal.laven una mena de tenda de lona en forma de garita on es refugiava l'operari encarregat del sistèma.

També havien tingut canvis manuals els trolebusos, accionats des de la vorera per un operari que estirava una cordeta o la deixava anar segons la línia de que es tractés. Un d'aquests artilugis el vaig veure funcionar al carrer de Consell de Cent i distribuïa els vehícles que agafaven la Diagonal o el carrer Marina.
Fitxers adjunts
Restes palanca canvi d'agulla Dos de Maig Rosselló.jpg
Restes palanca canvi d'agulla Dos de Maig Rosselló.jpg (265.72 KiB) Visualitzat 9326 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 13/10/2009 15:27

Al mapa d'elements històrics també trobo a faltar el pal de catenària de tramvía a la Carretera de Mataró de Sant Adrià de Besòs, al costat de la històrica gasolinera que fà cantonada amb la Rambla Guipúscoa. Aquest pal crec que és l'únic que es conserva tal qual estava, i pertanyía a la línia del tramvía de Badalona.
palcatenaria_ctramataro.jpg
palcatenaria_ctramataro.jpg (160.39 KiB) Visualitzat 9285 cops
Al fons, la Ciutat Esportiva de l'RCD Espanyol, on era la mítica Biscuter.


Salvem l'Estació de França!

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 13/10/2009 19:33

lauria1226 ha escrit:Bé, tal i com vaig dir fa dies, avui he revelat el rodet i poso un parell de fotos de pals de subjecció de la línia aèria del tramvia situats als jardinets del final del Passeig de Gràcia en el cantó de baixada, és a dir, en el costat "Tarragona"
Podria ser que encara hi hagin les vies soterrades? Les dues línies longitudinals del terra són més que sospitoses.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Dimarts 13/10/2009 22:56

Efectivamente , son las vías que todavía se ven, no hace mucho ,
donde esta el campo del Español desde el paso a Nivel estaban al aire y en el otro lado llegaban a la calle Extremadura, e incluso se veia un doble cambio de aguja, para dejar paso al otro convoi que venia en sentido contrario



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 15/10/2009 0:09

andres-1 ha escrit:Efectivamente , son las vías que todavía se ven, no hace mucho , donde esta el campo del Español
I són les vies de la foto que Metring va penjar en el post Quines vies de tramvía queden visibles a Barcelona?, ara fà un temps:

Imatge

I el pal que es veu darrere, és el "poste" de la foto que comentava abans (compareu el senyal de tràfic) :D


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dijous 15/10/2009 9:03

megapauer ha escrit:
lauria1226 ha escrit:Bé, tal i com vaig dir fa dies, avui he revelat el rodet i poso un parell de fotos de pals de subjecció de la línia aèria del tramvia situats als jardinets del final del Passeig de Gràcia en el cantó de baixada, és a dir, en el costat "Tarragona"
Podria ser que encara hi hagin les vies soterrades? Les dues línies longitudinals del terra són més que sospitoses.
Ja m'ho vaig mirar, ja, però varen ser arrencades en construïr el parking soterrani del que es veu la sortida al fons. Les marques son les roderes dels cotxes que surten "encarrilats".


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Dijous 15/10/2009 22:22

Este año todavia existia un poco más arriba del antiguo Banco atlantico, ya lo puse en este mismo foro.



Avatar de l’usuari
foronda 141  
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 15/10/2009 22:53

Las vías als jardinets del Pg. de Gràcia no se si encara hi son o no, pro lo que us puc dir que els tramvíes circulaban per el mateix lloc on hi ha l'entrada de cotxes al parking, o sigui que es va aprofitar aquest pas quand es va construir el parking.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/10/2009 8:30

Diria que no, però al davant si que queda una tapa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 05/12/2009 21:06

Fa dos dies, vaig descobrir una tapa que no tenia catalogada, al carrer Nàpols, 243 amb Mallorca. En quan pugui, la pujo al mapa:
Fitxers adjunts
napols.jpg
napols.jpg (135.07 KiB) Visualitzat 8069 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 08/01/2010 19:34

No és tracte de vies, però sí de possibles rosetes de tramvia. No sè sí les teniu catalogades o no, a mi no s'em obre (amb icones) el plànol corresponent. Dues rosetes al carrer de la Mare de Dèu del Coll, de l'antiga línia 25, una a prop del carrer Maignon i l'altra a l'alçada aproximada de la Baixada de la Glòria. Una tercera possible al carrer Sardenya amb la Ronda del Guinardó, aquesta prodría ser del troleibus FH, desprès linia 5. Salut!
Fitxers adjunts
DSC01626.JPG
Sardenya / Ronda del Guinardó
DSC01626.JPG (55.31 KiB) Visualitzat 6780 cops
DSC01622.JPG
Mare de Dèu del Coll / Maignon
DSC01622.JPG (37.35 KiB) Visualitzat 8846 cops
DSC01619.JPG
Mare de Dèu del Coll / Baixada de la Glòria
DSC01619.JPG (49.72 KiB) Visualitzat 8844 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/01/2010 20:04

El plànol del tramvia és visible amb tots els navegadors excepte Explorer, és una cosa encara en vies de sol·lució. Prova amb Firefox, per exemple.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/01/2010 21:04

Al carrer del Coll hi passava un tramvia? Déu n'hi do per on es van arribar a ficar!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Divendres 08/01/2010 21:37

El 25 anava fins a la Baixada Briz i fou substituïda per un autobús (EL) el dia 23-11-62. De principi no estava previst eliminar ni la línia del Coll ni la de la travessera de Dalt. El fet és que des de la incorporació a la xarxa de la sèrie 1200 que eren unidireccionals s'estava procedint a la instal.lació de llaços a les terminals i retirant aquelles sèries més antigues que no es preveia modificar. Com sigui que en les línies esmentades les dificultats per construïr els citats llaços eren considerables, les aguantaren mentre van tenir cotxes adequats fins que els autobusos prengueren el relleu. Els cotxes eren els de la sèrie 200 similars als de la foto del 24 a la Pl. Catalunya que hi ha més amunt en aquest mateix fil. Recordo veure el 25 girar per la Pl. Lesseps i amagar-se pel Coll però no el vaig agafar mai, també tinc molt present, que les vies varen aguantar en molt bon estat fins a principis dels 70.
Una curiositat de la línia 25 era que a tot el trajecte pel carrer del Coll només tenia una via i per tant solament permetia que hi hagués un cotxe en qualsevol sentit, així el vehícle que pujava s'havia d'esperar a Lesseps fins que el de baixada entrés a la plaça i deixés lliure el sector.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”