Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?

Entrada Autor: metring » Dijous 03/09/2009 18:19

Perfecte!!! Moltes gràcies! En quan pugui, l'incorporo al mapa :D



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 03/09/2009 21:49

Alemany, m´has pasat al davant...demà vaig a dinar a casa del meu pare que es a prop i pensaba fer la foto...amb la de vegades que he passat pel davant sense sospitar l´existencia d´aquesta joia!!



Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dijous 03/09/2009 23:15

En el tema tranvies estic molt poc possat, permeteu preguntar-vos si es gaire habitual aquest fet disposar el rail enbegut en la tapa. Es d'una convivència urbana brutal !!!


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/09/2009 23:25

Jo de moment, és el primer cop que ho veig, però no es pot descartar que amb la de carrers a on passaven tramvies, fos fins i tot habitual.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 04/09/2009 0:35

No se si es el lloc adequat. Pero ahir vaig descobrir un tapa amb el logo del Gran Metro just davant de l'entada a Liceu costat montanya-besos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/09/2009 8:20

:camilla M'he quedat així de llegir això. IMPRESSIONANT TROBALLA!!!!!!!!!!!!

Edito: m'he passat per allà, i no l'he vist enlloc. Segur que les coordenades son correctes? A la vorera, del davant mateix, o de l'altre banda, passada la rambla? O a la calçada

Si hi ha algú que hagi de passar-s'hi per allà i la veu, agraïria una fotillo...
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 04/09/2009 13:00, en total s’ha editat 3 vegades.
Raó: Actualització



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 04/09/2009 14:54

metring ha escrit::camilla M'he quedat així de llegir això. IMPRESSIONANT TROBALLA!!!!!!!!!!!!

Edito: m'he passat per allà, i no l'he vist enlloc. Segur que les coordenades son correctes? A la vorera, del davant mateix, o de l'altre banda, passada la rambla? O a la calçada

Si hi ha algú que hagi de passar-s'hi per allà i la veu, agraïria una fotillo...
Prenc nota (2) :ok


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 08/09/2009 7:36

Alemany ha escrit:
metring ha escrit::camilla M'he quedat així de llegir això. IMPRESSIONANT TROBALLA!!!!!!!!!!!!

Edito: m'he passat per allà, i no l'he vist enlloc. Segur que les coordenades son correctes? A la vorera, del davant mateix, o de l'altre banda, passada la rambla? O a la calçada

Si hi ha algú que hagi de passar-s'hi per allà i la veu, agraïria una fotillo...
Prenc nota (2) :ok
Hola a tothom,

Ahir vaig estar fent prospecció de la zona esmentada i he estat incapaç de trobar cap tapa del metro. Si he trobat, per a sorpresa meva, tot un seguit de tapes de la Compañía Barcelonesa de Electricidad al llarg de l'anomenat Plà de l'Os, és a dir, al damunt de l'estació Liceu. Us passo tres fotos, la primera de les quals només he vist una, i de la segona n'he arribat a veure cinc. La tercera és un detall del segon model perquè compareu amb el logotip del que es parla en aquest fil que va aparèixer a un armari de tramvies.

Preguntaria a Davida si alguna és la tapa que va veure, potser confonent l'entortolligat anagrama amb el d'alguna de les empreses de transports. Les demés tapes que hi havia eren de diverses èpoques, i corresponents a subministrament d'aigües, Fuerzas Eléctricas de Cataluña, Telefònica i clavegueram, però res del metro.
Fitxers adjunts
3.JPG
detall C.B.E. mod.3
(90.42 KiB) S’ha baixat 579 vegades
2.JPG
C.B.E. mod.2
(135.68 KiB) S’ha baixat 582 vegades
1.JPG
C.B.E. mod.1
(116.96 KiB) S’ha baixat 580 vegades


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 08/09/2009 8:18

Aquestes son les que jo vaig veure, però de Gran Metro, res.

Gràcies per les fotos!!!!



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 08/09/2009 15:38

Si de cas, les tapes tindrien més a veure amb els tramvies, tot i que la C.B.E. subministrava fluid també per als consums domèstic, comercial o industrial.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 08/09/2009 15:44

em sembla que aquesta no la tenim, a major de gràcia just passat els jardinets, a la vorera besòs hi ha una tapa de tranvias


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 08/09/2009 16:38

Mortadel·lo ha escrit:em sembla que aquesta no la tenim, a major de gràcia just passat els jardinets, a la vorera besòs hi ha una tapa de tranvias
Prenc nota :ok


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 08/09/2009 17:53

Si, aquesta la tenim catalogada.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 09/09/2009 8:01

Holes,

He passat per les antigues cotxeres de Borbó buscant les tapes, però suposo que m'he anat per l'altra banda i no les he trobades, tampoc m'he volgut entretindre gaire. Si he trobat però, restes d'antics rails de tramvia que van ser utilitzats com a ànimes dels murs que envoltaven les instal·lacions. No sé si això entra dintre de les pretensions del fil, però jo penso que segueixen sent vestigis, i com que molt segurament desapareixeràn un cop hagin fet els pisos i tota la pesca, passo les fotos perquè quedi aqui documentat.

Les fotos estàn fetes de nit, per això es veuen així, i n'hi ha dues de cada rail. Segurament n'hi ha més al llarg del perímetre, però de moment no he buscat més.
Fitxers adjunts
rail 2b.JPG
Carrer Ramon Albó
rail 2b.JPG (54.43 KiB) Visualitzat 4249 cops
rail 2a.JPG
Carrer Ramon Albó
(50.43 KiB) S’ha baixat 565 vegades
rail 1b.jpg
Carrer Costa Cuxart
rail 1b.jpg (56.83 KiB) Visualitzat 4248 cops
rail 1a.JPG
Carrer Costa Cuxart
rail 1a.JPG (63.76 KiB) Visualitzat 5978 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/09/2009 10:50

Imagino que has anat pel cantó de Ramón Albó, perquè les tapes son a la vorera d'Avinguda de Borbó, però igualment has fet fotos molt interessants! :ok



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 11/09/2009 21:20

Avui a Urquinaona he vist l'armariet que hi ha. Els matolls defensen la seva persistència.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/09/2009 23:52

Ja hem actualitzat el mapa, amb la incorporació de la tapa de Torrent de l'Olla amb Nil Fabra, i marcat el carrer Bonaplata, al trobar-hi rosetons.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 20/09/2009 1:53

Hola, passo foto de tapa de tramvia, però com que no se obrir el dimoni de mapa Risk de les Tapes, ignoro si ja està catalogada. La envio de tota manera, està localitzada a la vorera sud de la Pl. Catalunya, en el troç comprès entre la Rambla i Rivadeneyra, aproximadament a on comença l'antic Banco Central.
Fitxers adjunts
tapa tramvies.JPG
(73.3 KiB) S’ha baixat 347 vegades


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/09/2009 11:46

Ostres, doncs aquesta no la tinc!!!! Moltes gràcies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :reve :reve :reve Puc fer servir la foto?

Lo del mapa, hi ha un problema: que amb l'Explorer no es veu bé, amb tots els altres exploradors, si. Has mirat per exemple amb el Firefox?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 20/09/2009 13:46

metring ha escrit:Ostres, doncs aquesta no la tinc!!!! Moltes gràcies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :reve :reve :reve Puc fer servir la foto?

Lo del mapa, hi ha un problema: que amb l'Explorer no es veu bé, amb tots els altres exploradors, si. Has mirat per exemple amb el Firefox?
Amb el firefox si que l'he pogut obrir, no ho havia fet abans per mandra d'instal·larlo :) Com que veig que les tapes estàn indicades al lloc exacte, intentaré tornar-me a passar per facilitar la ubicació clavada. Crec però que cau aproximadament a l'alçada de on hi ha la parada de taxis :roll: tot i que la vaig trobar passejant...


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”