Linea Roda de Barà - Reus

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Linea Roda de Barà - Reus

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 29/12/2008 21:21

Jaja he picat de quatre potes. Ara mirant més la foto, els fils de la catenària és nota bastant que no són reals. :'(


Salutacions,

Oriol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/07/2009 17:35

Hola, refloto aquest fil per anunciar-vos que es va fer una marxa reivindicativa per la reobertura de la línia Reus-Camp de Tarragona-Roda de Barà.
Aquesta línia pot tenir un servei de passatgers, potser més que mai abans quan era oberta.

Però està tancada.

A l´Adif no li costaria de reobrir, i més quan feia part del projecte original de l´estació Camp de Tarragona...
Les obres que li calen són la reconnexió a Roda de Barà a la xarxa d´ample ibèric (el canviador bé que es podria substituïr per una altre situat a la mateixa Camp de Tarragona, no?), fer un pas inferior sota les vies del futur corredor mediterrani, renovar completament la via (i de pas les estacions, tot i que no calen grans inversions a les estacions...), electrificar, asfa i etc... i tot això fins al Polígon de Constantí, del Polígon de Constantí a Reus la via tot i que no permet grans floritures està en servei de mercaderies (tot i que seria una bona idea que es renovés...).

Algú té una idea de quant podria costar tot això?
Vull dir quant costa fer un canviador d´ample nou, desmuntar-ne un de vell, renovar uns 40km de via (ara no sé quants són exactament, però deuen ser uns 40), electrificar, reconstruïr andanes d´estacions i la senyalització amb asfa-tren-terra i etc...?

Amb un nou servei de regionals/rodalies, es podria tenir una bona comunicació ferroviària amb bona part de la província de Tarragona i parts del sud de Barcelona, ja fos directament o amb un transbordament a Sant Vicenç de Calders o Reus. Així zones com el Priorat, Reus i voltants, el Baix Penedès, l´Alt Penedès i el Garraf podrien tenir un enllaç còmode i potser directe amb l´estació de Camp de Tarragona.

Això no són dues persones, en són bastantes més: Sitges, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, el Vendrell, Calafell, Cunit, Roda de Barà i Creixell, La Pobla de Montornès i Torredembarra, La Riera i Altafulla i els barris més al nord de Tarragona, El Catllar i els barris nord de Tarragona, Reus, el Priorat, la Ribera d´Ebre ... això fan més de 300.000 habitants, no?
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 22/07/2009 4:21, en total s’ha editat 1 vegada.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/07/2009 20:10

Això és una cosa que ja s'hauria hagut de fer des del mateix moment en que es va projectar aquesta estació.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 18/07/2009 21:13

Ara que s'ha de reordenar tota la circulació de Tarragona amb la creació de l'estació de l'aeroport de Reus, on pararàn regionals i AVE, Camp quedarà sols per trens que no parin a Tarragona|Reus, i la estació quedarà en desús, em sembla. Tot i això seria una gran notícia reobrir la línia, tot i que hi ha algun lloc on faria falta fer túnel, que van ser creats al pas del AVE.


Salutacions,

Oriol

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/07/2009 21:26

oriolp13 ha escrit:Ara que s'ha de reordenar tota la circulació de Tarragona amb la creació de l'estació de l'aeroport de Reus, on pararàn regionals i AVE, Camp quedarà sols per trens que no parin a Tarragona|Reus, i la estació quedarà en desús, em sembla. Tot i això seria una gran notícia reobrir la línia, tot i que hi ha algun lloc on faria falta fer túnel, que van ser creats al pas del AVE.
Jo crec que si es dota Tarragona d'una bona xarxa de Rodalies encara podriem salvar l'estació.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 18/07/2009 21:44

Jordi Freixas ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Ara que s'ha de reordenar tota la circulació de Tarragona amb la creació de l'estació de l'aeroport de Reus, on pararàn regionals i AVE, Camp quedarà sols per trens que no parin a Tarragona|Reus, i la estació quedarà en desús, em sembla. Tot i això seria una gran notícia reobrir la línia, tot i que hi ha algun lloc on faria falta fer túnel, que van ser creats al pas del AVE.
Jo crec que si es dota Tarragona d'una bona xarxa de Rodalies encara podriem salvar l'estació.
I de què serviria aquesta estació, si ja no hi paren trens d'AV.


Salutacions,

Oriol

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/07/2009 22:01

A veure. Jo, per agafar un tren de llarg recorregut he d'anar a Sant per collons. I jo visc a fora de Barcelona. Aquí, l'única cosa que em fa falta és que el tren de Rodalies m'hi porti. A partir d'aqui, si el tren m'hi porta m'és completament igual si l'estació és Sants, o un punt indeterminat al mig del camp. Tarragona igual.



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Diumenge 19/07/2009 19:12

Jordi Freixas ha escrit:A veure. Jo, per agafar un tren de llarg recorregut he d'anar a Sant per collons. I jo visc a fora de Barcelona. Aquí, l'única cosa que em fa falta és que el tren de Rodalies m'hi porti. A partir d'aqui, si el tren m'hi porta m'és completament igual si l'estació és Sants, o un punt indeterminat al mig del camp. Tarragona igual.
Seria com a barcelona, que s'ha d'agafar rodalies per anar a l'aeroport del prat.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 19/07/2009 20:18

Donc per això mateix. Que facin una xarxa EFICIENT de trens de Rodalies a Tarragna, i salvaran l'estació d'Alta Velocitat. PERÒ QUE LA FACIN JA.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 10:34

437.001 ha escrit:Algú té una idea de quant podria costar tot això?
Vull dir quan costa fer un canviador d´ample nou, desmuntar-ne un de vell, renovar uns 40km de via (ara no sé quants són exactament, però deuen ser uns 40), electrificar, reconstruïr andanes d´estacions i la senyalització amb asfa-tren-terra i etc...?
En xifres, no t'ho sabria dir, però en termes comparatius, compta que seria una fracció de qualsevol dels ridículs soterraments que proposen/reclamen/exigeixen/imposen arreu del país.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 10:37

Jordi Freixas ha escrit:Donc per això mateix. Que facin una xarxa EFICIENT de trens de Rodalies a Tarragna, i salvaran l'estació d'Alta Velocitat. PERÒ QUE LA FACIN JA.
No. No poden convertir un lloc erm en el centre neuràlgic de res, perquè va contra natura. El transport hi és per anar on la gent vol anar, no perquè la gent vagi a un lloc determinat perquè a algun energumen li ha passat per la xaveta de fer-ho així. Per tant, que desfacin el nyap, que reclamin els calers a qui va parir aquesta animalada i que ho facin tot com cal. Però que no obliguin mig milió de persones a anar on Crist perdé la xancleta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/07/2009 15:29

Sí que es pot fer, i s'ha fet. Exactament de la mateixa manera que en el seu moment es va construir una estació com la de Sants, quan els centres neuràlgics eren l'Estació de França i l'Estació del Nord.

De fer-se es pot fer. Ara... que en aquest cas sigui una cosa feta a contra cor... això ja és un altre tema.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 23:06

Jordi Freixas ha escrit:Sí que es pot fer, i s'ha fet. Exactament de la mateixa manera que en el seu moment es va construir una estació com la de Sants, quan els centres neuràlgics eren l'Estació de França i l'Estació del Nord.
Exactament, com era l'entorn de Sants quan es va fer i com el de Camp?

No cal resposta. Me la sé.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/07/2009 2:46

Quan parles de l'entorn et refereixes a la quantitat de gent que viu/vivia al voltant? No es pot fer una infraestructura pensant NOMÉS en aquesta gent.

I pel que fa al Camp de Tarragona, el que estic dient és que seria una manera d'amortitzar aquest nyap (perquè hi estem d'acord en que això és un nyap) molt més efectiva que el que s'està fent ara mateix.

A part de tot, allà també hi ha La Secuita. La parada de Rodalies també hauria de servir per a donar servei al poble.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/07/2009 10:04

Jordi Freixas ha escrit:Quan parles de l'entorn et refereixes a la quantitat de gent que viu/vivia al voltant? No es pot fer una infraestructura pensant NOMÉS en aquesta gent.
És clar que no. Però es pot fer una infraestructura tenint en compte l'amplitud de l'espai i la facilitat per a arribar-hi. En el cas de Sants, tenim dues línies de metro i totes les de rodalia. I en el cas de Camp?
Jordi Freixas ha escrit:A part de tot, allà també hi ha La Secuita. La parada de Rodalies també hauria de servir per a donar servei al poble.
Totalment d'acord amb una parada de rodalia. Però ningú amb dos dits de front posaria la suposada estació central d'AV d'una àrea metropolitana de mig milió d'habitants en un lloc perdut on amb prou feines n'hi viuen 1200.

I paro perquè ens estem desviant del tema. :topic


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 21/07/2009 11:30

Jo per a la Reus-Roda hi portaria els C1 que acaben a Molins, es a dir, que fessin Mataró-Reus, per Molins. 1 de cada 2 fins a Vilafranca i l'altre fins a Reus. Però a partir de Molins parant només a: Castellbisbal (per l'enllaç amb la C7), Martorell, St.Sadurní, Vilafranca, Vendrell, St.Vicenç i a partir d'allà totes fins a Reus.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/07/2009 13:22

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Quan parles de l'entorn et refereixes a la quantitat de gent que viu/vivia al voltant? No es pot fer una infraestructura pensant NOMÉS en aquesta gent.
És clar que no. Però es pot fer una infraestructura tenint en compte l'amplitud de l'espai i la facilitat per a arribar-hi. En el cas de Sants, tenim dues línies de metro i totes les de rodalia. I en el cas de Camp?
En el cas del Camp de Tarragona, es tractaria precísament de reinstaurar l'antiga línia Reus-Roda i consolidar una nova xarxa de rodalies.
Guigui ha escrit:Però ningú amb dos dits de front posaria la suposada estació central d'AV d'una àrea metropolitana de mig milió d'habitants en un lloc perdut on amb prou feines n'hi viuen 1200.
De fet, amb una xarxa de Rodalies eficient podria arribar fins i tot a tenir tot el sentit l'estació d'Alta Velocitat situada en un punt entremig de les tres grans "metròpolis" de la zona: Tarragona, Reus i Valls. Però hi insisteixo: per això fa falta que la zona disposi d'una xarxa de Rodalies eficient.
Guigui ha escrit:I paro perquè ens estem desviant del tema. :topic
Si t'hi fixes, tot té relació; actualmen parlar de la línia Reus - Roda va gairebé per defecte associat amb l'estació del Camp de Tarragona.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 22/07/2009 0:29

Vejam. Anem per parts:

El tren de Reus a Roda no donaria servei exclusiu a l´estació del Camp de Tarragona (ex-La Secuita-Perafort).

Les estacions originals de la línia són: Reus, El Morell (cèntrica), La Secuita-Perafort (actualment anomenada Camp de Tarragona AVE), El Catllar (en zona urbana), La Riera (un pèl allunyada del poble, però menys que Camp de Tarragona, res de greu, a més la zona es comença a urbanitzar), La Pobla de Montornès (en ple casc antic), i Roda de Barà-Bonastre (que és on hi ha el canviador, no serveix per a res més per allunyada, però almenys hi ha espai per a posar-hi vies i fer-hi creuar trens). Amb l´excepció de Camp de Tarragona, totes aquestes estacions donarien servei a pobles amb possibilitats altes de creixement poblacional, i a més, a pobles limítrofs i/o barris o urbanitzacions de certs sectors dels municipis de Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Els Pallaresos.

Evidentment l´estació de Camp de Tarragona hauria de ser-ne l´eix central, ja que això possibilitaria, a un cost no molt elevat, la millora de les comunicacions amb l´AVE per a un bon sector de les províncies de Tarragona i Barcelona, concretament el Baix Camp (amb Reus), l´interior del Tarragonès (que no té un creixement tant fort com el litoral, però creix), el Baix Penedès, l´Alt Penedès i el Garraf (tres comarques de molt fort creixement de població, especialment el Baix Penedès).

A molta gent de Sitges, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Calafell, El Vendrell, i altres municipis de la zona li aniria (molts ja ho fan, de fet, però amb cotxe) millor agafar l´AVE a Camp de Tarragona (per anar cap a Madrid o Saragossa) que no a Sants per qüestió de proximitat. Tota aquesta població representa un bon munt d´habitants (força més de 100.000, i a més és la zona de Catalunya que més creix en població ).

L´estació de Camp de Tarragona no perdrà cap AVE, ja que els AVE i Alvia i Avant que hi paren ara no ho deixaran de fer, per una raó ben senzilla: són serveis de BCN cap a Lleida, Saragossa, Madrid o més enllà. Cap dels trens que ara hi fa parada no s´aturarà a la futura estació de l´aeroport (que no està gaire més a prop del centre de Tarragona que Camp de Tarragona, però sí un pèl més a prop de Reus), sinó que seguiran parant a Camp de Tarragona. A la futura estació de l´aeroport de Reus només s´hi aturaran els trens que vagin cap a València (els actuals Euromed).

Seria una rucada treure les parades dels AVE BCN-Madrid a Camp de Tarragona, ja que seria treure un munt de passatge cap a Saragossa i Madrid (no us cregueu qui us digui que ningú agafa l´AVE a Camp de Tarragona per anar a Madrid, és mentida, l´agafa molta gent).
Cap a BCN és cert, no hi puja quasi ningú (bé, algú hi puja, però molt poca gent), òbviament, com tampoc ningú l´agafa per anar de Guadalajara a Madrid.

De tota manera, no és tant clar que tantíssima gent l´agafés per anar de Tarragona Centre (o Reus, el cas de Valls és diferent degut a la marginació ferroviària que pateix de fa molts anys) a Barcelona, perquè tot i que l´estalvi de temps seria evident, la diferència tarifària i el fet que el Catalunya Exprés segueix sent més ràpid que el cotxe...
A Tarragona Centre, l´Euromed hi segueix parant, i tarda menys que el Catalunya Exprés, però és més car: la gent agafa el Catalunya Exprés.
Evidentment, el Catalunya Exprés no només va a Barcelona, també para a Sant Vicenç i alguns a Vilanova, però la immensa majoria dels passatgers van a Barcelona.
Pocs d´aquests passatgers agafarien l´AVE o l´Avant, degut a la diferència tarifària.
Ara bé, potser sí que es podria guanyar un nou segment d´usuaris que ara agafen el cotxe (tot i que el cotxe segueix sent més lent que el tren actualment...).

Si es fa la penetració urbana de l´AVE a Tarragona Centre o a Port Aventura (i Reus també?), tot i que hi hauria un augment de passatgers cap a Madrid, tampoc cal pensar que hi hauria un AVE Tarragona-Madrid cada 5 minuts, seria d´innocents pensar-ho, tenint en compte que hi ha un únic AVE Camp de Tarragona-Madrid (que va ben ple, això sí...) al dia en l´actualitat.
I tot i que augmentaria el nombre de passatgers cap a Barcelona (suposant que es creéssin Avant de Tarragona, Reus i Port Aventura cap a BCN, la qual cosa dependria de la voluntat de Renfe, que no sé si seria molt esperar...), insisteixo que el tema tarifes seguiria decidint a una gran (o no tant, no ho sé) part dels passatgers en favor del Catalunya Exprés.

Per altra banda, també fa una mica d´olor de Avant = supressió de Catalunya Exprés, i això, la gent del Camp de Tarragona NO HO VOL.

I A MÉS, I AIXÒ POT SER MOLT IMPORTANT, caldrà veure abans quin és l´impacte que té el TGV/AVE Barcelona-Perpinyà-Enllà (París, Toulouse, Bordeus, Lyon, Marsella, Niça, Ginebra, Gènova, Brussel.les, Londres...) en nombre de passatgers.
Si l´impacte és fort, o més fort del què es preveu, la zona del Camp de Tarragona s´hi pot veure afectada.

Per això, penso que la reobertura de la línia Reus-Roda estaria bastant bé. I crec que hauria de ser rodalies, a mig terme (bé, tant aviat com fos possible).
Una freqüència de regionals no ajudaria massa.
S´hauria de començar a pensar en una xarxa Rodalies Tarragona (o Camp de Tarragona/Penedès/Terres de l´Ebre...) que es juxtaposés en part a Rodalies Barcelona, ja que si bé és cert que l´àrea d´influència de Barcelona arriba pel sud a Tarragona i Valls (Reus també, però un pèl menys), l´àrea d´influència de Tarragona/Reus/Valls/Salou arriba ben bé a Sitges i Vilafranca pel nord (la llàstima és que si a Sitges hi ha vies per a estacionar-hi trens, a Vilafranca amb el soterrament ho han destrossat tot, només es pot estacionar a la Granada :evil: ).

Per mi l´ideal seria que les Rodalies de Barcelona arribéssin pel sud a Tarragona -i Port Aventura-, Reus -via Roda- i Valls -via Salomó-, i que les de Tarragona arribéssin pel nord a Vilafranca i Sitges.
Sense perdre els Catalunya Exprés i amb la probable inclusió dels Avant.

L´ideal és un màxim augment del nombre de circulacions de trens de nova creació i un mínim de supressions de trens que circulen en l´actualitat.

Crec que seria bo per a tothom reobrir el Reus-Roda.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 22/07/2009 3:23, en total s’ha editat 4 vegades.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 08/08/2009 10:23

És clar que l'agafen, quin remei? però pels Alvia la parada de Camp de Tarragona és un fracàs i ja no diguem en el cas dels transbords que a Tarragona se'n feien molts.
437.001 ha escrit: Seria una rucada treure les parades dels AVE BCN-Madrid a Camp de Tarragona, ja que seria treure un munt de passatge cap a Saragossa i Madrid (no us cregueu qui us digui que ningú agafa l´AVE a Camp de Tarragona per anar a Madrid, és mentida, l´agafa molta gent).
Cap a BCN és cert, no hi puja quasi ningú (bé, algú hi puja, però molt poca gent), òbviament, com tampoc ningú l´agafa per anar de Guadalajara a Madrid.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 09/08/2009 19:50

Ara m'ha vingut al cap una "idea de bombero" de como sense reobrir el Roda de Barà - Reus podem fer trens Roda de Barà Camp de Tarragona- Reus.
Ja tenim la insfraestructura feta o en construcció!!!! Nomes necesitem un tren d'ample variable.
- Sant Vicençs de Calders - Roda en ample UIC.
- Canviador Iberic-Uic de Roda
- Roda - Camp per la LAV.
- Camp de Tarragona - Tarragona Central pel tram en construcció del Corredor del Mediterrani.
- Nou canviador de Tarragona Central prevists pels tren Barcelona - Valencia
- Tarragona Central - Reus

Pero incovenients que veig a aquest idea:
- Falta un salt de Motllor per accedir de a canviador de Roda a LAV.
- Pel petit tros de Roda a Camp, aquestos trens podrien molestar als AVE a 300km/h. Per sempre es pot utilizar la linia antiga.
- Crec que no esta prevista la conexio Tarragona Central - Reus. Crec que aixó es un error perque es podria posar un s121 Barcelona Reus en <1h. No fen anar el viatger de Reus a Tarragona Central.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”