Linea Roda de Barà - Reus

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Jordi Freixas

Re: Linea Roda de Barà - Reus

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 09/08/2009 20:58

davida ha escrit:Ara m'ha vingut al cap una "idea de bombero" de como sense reobrir el Roda de Barà - Reus podem fer trens Roda de Barà Camp de Tarragona- Reus.
Ja tenim la insfraestructura feta o en construcció!!!! Nomes necesitem un tren d'ample variable.
- Sant Vicençs de Calders - Roda en ample UIC.
- Canviador Iberic-Uic de Roda
- Roda - Camp per la LAV.
- Camp de Tarragona - Tarragona Central pel tram en construcció del Corredor del Mediterrani.
- Nou canviador de Tarragona Central prevists pels tren Barcelona - Valencia
- Tarragona Central - Reus

Pero incovenients que veig a aquest idea:
- Falta un salt de Motllor per accedir de a canviador de Roda a LAV.
- Pel petit tros de Roda a Camp, aquestos trens podrien molestar als AVE a 300km/h. Per sempre es pot utilizar la linia antiga.
- Crec que no esta prevista la conexio Tarragona Central - Reus. Crec que aixó es un error perque es podria posar un s121 Barcelona Reus en <1h. No fen anar el viatger de Reus a Tarragona Central.
Seria molt més rendible i beneficiós per a tothom reconstruir íntegrament la línia Reus - Roda, amb trams afegits a punta i punta per tal de poguer garantir l'enllaç directe des de qualsevol de les direccions possibles (per exemple un tram Tarragona - Roda).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 10/08/2009 1:08

davida ha escrit:Ara m'ha vingut al cap una "idea de bombero" de como sense reobrir el Roda de Barà - Reus podem fer trens Roda de Barà Camp de Tarragona- Reus.
Ja tenim la insfraestructura feta o en construcció!!!! Nomes necesitem un tren d'ample variable.
- Sant Vicençs de Calders - Roda en ample UIC.
- Canviador Iberic-Uic de Roda
- Roda - Camp per la LAV.
- Camp de Tarragona - Tarragona Central pel tram en construcció del Corredor del Mediterrani.
- Nou canviador de Tarragona Central prevists pels tren Barcelona - Valencia
- Tarragona Central - Reus

Pero incovenients que veig a aquest idea:
- Falta un salt de Motllor per accedir de a canviador de Roda a LAV.
- Pel petit tros de Roda a Camp, aquestos trens podrien molestar als AVE a 300km/h. Per sempre es pot utilizar la linia antiga.
- Crec que no esta prevista la conexio Tarragona Central - Reus. Crec que aixó es un error perque es podria posar un s121 Barcelona Reus en <1h. No fen anar el viatger de Reus a Tarragona Central.
Això seria molt car i també seria deixar de banda la funció per a la que existeix el tren de rodalies i el tren regional.
Jordi Freixas ha escrit:Seria molt més rendible i beneficiós per a tothom reconstruir íntegrament la línia Reus - Roda, amb trams afegits a punta i punta per tal de poguer garantir l'enllaç directe des de qualsevol de les direccions possibles (per exemple un tram Tarragona - Roda).
I per què coinstruïr una variant per anar de Tarragona a Roda de Barà-Bonastre? Si la línia Tarragona-St.Vicenç-Vilanova-Barcelona ja hi passa, per Roda de Barà, simplement no hi para, ni a Creixell tampoc, no hi ha hagut mai estació, tot i que la gent l´agafaria si n´hi hagués...

El canviador situat a Roda de Barà es podria reinstal.lar a Camp de Tarragona, i jo crec que el millor seria reobrir Reus-Roda sencera i amb totes les estacions que hi havia abans del tancament.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 10/08/2009 1:58

437.001 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Seria molt més rendible i beneficiós per a tothom reconstruir íntegrament la línia Reus - Roda, amb trams afegits a punta i punta per tal de poguer garantir l'enllaç directe des de qualsevol de les direccions possibles (per exemple un tram Tarragona - Roda).
I per què coinstruïr una variant per anar de Tarragona a Roda de Barà-Bonastre? Si la línia Tarragona-St.Vicenç-Vilanova-Barcelona ja hi passa, per Roda de Barà, simplement no hi para, ni a Creixell tampoc, no hi ha hagut mai estació, tot i que la gent l´agafaria si n´hi hagués...

El canviador situat a Roda de Barà es podria reinstal.lar a Camp de Tarragona, i jo crec que el millor seria reobrir Reus-Roda sencera i amb totes les estacions que hi havia abans del tancament.
Per connectar Tarragona ciutat amb la línia Reus - Roda, tal i com està ara, t'obliga a realitzar un canvi de sentit a Sant Vicenç de Calders. No crec que sigui gents recomanable si el que es pretén és crear una xarxa de Rodalies amb bastantes freqüències.

A més, un cop finalitzada i en servei la connexió amb el Corredor Mediterrani, en casos d'avaria a l'intercanviador, sempre hi series a temps de poguer desviar els trens que requereixin el canvi d'ample per Roda. I aquesta és una cosa que per culpa de l'ample ibèric hi ha solucions d'emergència que en el cas de l'AVE no es poden aplicar: poguer desviar els trens d'Alta Velocitat per una via convencional en cas d'incidència.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 10/08/2009 18:28

Jordi Freixas ha escrit:
437.001 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Seria molt més rendible i beneficiós per a tothom reconstruir íntegrament la línia Reus - Roda, amb trams afegits a punta i punta per tal de poguer garantir l'enllaç directe des de qualsevol de les direccions possibles (per exemple un tram Tarragona - Roda).
I per què coinstruïr una variant per anar de Tarragona a Roda de Barà-Bonastre? Si la línia Tarragona-St.Vicenç-Vilanova-Barcelona ja hi passa, per Roda de Barà, simplement no hi para, ni a Creixell tampoc, no hi ha hagut mai estació, tot i que la gent l´agafaria si n´hi hagués...

El canviador situat a Roda de Barà es podria reinstal.lar a Camp de Tarragona, i jo crec que el millor seria reobrir Reus-Roda sencera i amb totes les estacions que hi havia abans del tancament.
Per connectar Tarragona ciutat amb la línia Reus - Roda, tal i com està ara, t'obliga a realitzar un canvi de sentit a Sant Vicenç de Calders. No crec que sigui gents recomanable si el que es pretén és crear una xarxa de Rodalies amb bastantes freqüències.

A més, un cop finalitzada i en servei la connexió amb el Corredor Mediterrani, en casos d'avaria a l'intercanviador, sempre hi series a temps de poguer desviar els trens que requereixin el canvi d'ample per Roda. I aquesta és una cosa que per culpa de l'ample ibèric hi ha solucions d'emergència que en el cas de l'AVE no es poden aplicar: poguer desviar els trens d'Alta Velocitat per una via convencional en cas d'incidència.
No hi estic d´acord, perquè sempre serà més fàcil prendre el cotxe o el bus (o l´hipotètic tramvia) per anar d´Altafulla al Catllar...
Si fas una excursió completa a la zona, te n´adonaràs...
la reobertura del Reus-roda té sentit, però no per la ciutat de Tarragona, que en això ni li va ni li ve, sinó per Reus i pel Penedès i el Garraf (i evidentment, pels pobles on passa, ja que milloraria la relació amb Barcelona, amb o sense transbord a St.Vicenç).



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 10/08/2009 18:34

No hi estic d'acord.
Amb un servei de rodalies eficient, i amb semi-directes raonables, passant per La Pobla de Maufet, Perafort, El Catllà i Torredembarra es faria un servei eficient. I quan em refereixo a Semi-Directes, dic Roda-Torredembarra-Perafort-Reus.
Es pot anar a una velocitat mitjana d'uns 90 km/h seria més competitiu que el cotxe.
La cosa és apostar per el transport públic, que tan falta a la vostra província. Tampoc la conec molt, o sigui que molt no puc opinar.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 11/08/2009 2:32

Possiblement el tren no pugui competir amb el cotxe, però com a transport públic, la competibilitat principal que hauria de tenir aquest hipotètic enllaç és que qui no disposi de vehicle particular pugui accedir a l'estació del Camp de Tarragona o als pobles del voltant.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/09/2009 15:25

http://www.delcamp.cat/index.php?comman ... ws_id=2114

CiU de Reus lamenta la pèrdua de trens que connectaven Reus amb la resta de l'Estat

Sergi Zorrilla - Reus (Baix Camp)
03 de setembre de 2009

El grup municipal de Convergència i Unió de Reus ha lamentat aquest matí el fet que la ciutat hagi perdut trens com el Miguel de Unamuno o l'Estrella, que connectaven el municipi amb ciutats de la resta de l'estat com Màlaga, Sevilla, Vigo, La Coruña, Irún, Bilbao, Salamanca o Gijón.

Ara per ara, afirma el portaveu de CiU, Carles Pellicer, "només passa per Reus el Costa Brava, un tren nocturn que enllaça la frontera francesa amb Madrid". Tot i així, l'any 2008 ja el van voler treure, per tant es tracta d'un tren "força precari del qual poden prescindir en qualsevol moment".

Renfe ha substituït aquests trens pel TAV, els ferrocarrils que surten des de l'Estació de la Secuita-Perafort. Per CiU, fou una equivocació construir l'estació allà ja que ciutats com Reus, que tenien trens importants, ara han d'anar fins a la Secuita-Perafort, una estació aïllada i amb un dèficit d'infraestructures tant en la xarxa de carreteres com en l'accés de via ferroviària degut a la no obertura de la línia Reus-Roda. Pellicer afirma que "des d'un principi s'hauria d'haver construït l'estació a l'aeroport de Reus".
Es necessiten més combois

CiU també critica la falta de combois dels trens que es dirigeixen cap a Barcelona, sobretot diumenge a la tarda, en els quals hi viatgen molts estudiants i gran part d'ells "han de viatjar drets". Pellicer explica que "el tren de Rodalies és un mitjà de transport en teoria eficient i amb un gran futur. Però la gestió en els nivells de qualitat i de capacitat s'hauria d'incrementar atès que no hi ha espai suficient per la quantitat de demanda que té".

Pel grup municipal de CiU, el traspàs del servei que ha pactat la Generalitat amb el Govern central "ha estat un fracàs" i no hauria de servir només per a rodalies, sinó també de regionals perquè "són els que més ens afecten".
Mercaderies perilloses creuen Reus

Finalment, el portaveu de CiU a Reus no troba correcte que "Renfe tregui trens per a passatgers, molt necessaris en una ciutat com Reus, però per altra banda no es treguin trens que transporten mercaderies molt perilloses com àcid sulfúric fumant, líquid inflamable, líquid corrosiu, benzè, etc.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 04/09/2009 8:59

metring ha escrit:http://www.delcamp.cat/index.php?comman ... ws_id=2114

CiU de Reus lamenta la pèrdua de trens que connectaven Reus amb la resta de l'Estat

Sergi Zorrilla - Reus (Baix Camp)
03 de setembre de 2009

El grup municipal de Convergència i Unió de Reus ha lamentat aquest matí el fet que la ciutat hagi perdut trens com el Miguel de Unamuno o l'Estrella, que connectaven el municipi amb ciutats de la resta de l'estat com Màlaga, Sevilla, Vigo, La Coruña, Irún, Bilbao, Salamanca o Gijón.

Ara per ara, afirma el portaveu de CiU, Carles Pellicer, "només passa per Reus el Costa Brava, un tren nocturn que enllaça la frontera francesa amb Madrid". Tot i així, l'any 2008 ja el van voler treure, per tant es tracta d'un tren "força precari del qual poden prescindir en qualsevol moment".

Renfe ha substituït aquests trens pel TAV, els ferrocarrils que surten des de l'Estació de la Secuita-Perafort. Per CiU, fou una equivocació construir l'estació allà ja que ciutats com Reus, que tenien trens importants, ara han d'anar fins a la Secuita-Perafort, una estació aïllada i amb un dèficit d'infraestructures tant en la xarxa de carreteres com en l'accés de via ferroviària degut a la no obertura de la línia Reus-Roda. Pellicer afirma que "des d'un principi s'hauria d'haver construït l'estació a l'aeroport de Reus".
Es necessiten més combois

CiU també critica la falta de combois dels trens que es dirigeixen cap a Barcelona, sobretot diumenge a la tarda, en els quals hi viatgen molts estudiants i gran part d'ells "han de viatjar drets". Pellicer explica que "el tren de Rodalies és un mitjà de transport en teoria eficient i amb un gran futur. Però la gestió en els nivells de qualitat i de capacitat s'hauria d'incrementar atès que no hi ha espai suficient per la quantitat de demanda que té".

Pel grup municipal de CiU, el traspàs del servei que ha pactat la Generalitat amb el Govern central "ha estat un fracàs" i no hauria de servir només per a rodalies, sinó també de regionals perquè "són els que més ens afecten".
Mercaderies perilloses creuen Reus

Finalment, el portaveu de CiU a Reus no troba correcte que "Renfe tregui trens per a passatgers, molt necessaris en una ciutat com Reus, però per altra banda no es treguin trens que transporten mercaderies molt perilloses com àcid sulfúric fumant, líquid inflamable, líquid corrosiu, benzè, etc.
I fins ara no se n'han adonat de tot això? :cop



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/09/2009 9:09

Trenscat ha escrit:I fins ara no se n'han adonat de tot això? :cop
Segur que sí. Però no deuria prometre prou rendiment electoral(ista).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 06/09/2009 0:41

Guigui ha escrit:
Trenscat ha escrit:I fins ara no se n'han adonat de tot això? :cop
Segur que sí. Però no deuria prometre prou rendiment electoral(ista).
Voleu que us digui una cosa?
Crec que és possible que NO se n´hagin adonat...
Crec que és possible...

No sé si ho sabeu, però els enllaços amb el bus urbà a Tarragona són nefastos (la parada està davant de l´estació, però té males freqüències), però és que amb el bus urbà de Reus has de fer 150m a peu des de la Renfe...



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 08/09/2009 13:32




paubanell93
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: paubanell93 » Diumenge 18/10/2009 0:19

hola amics
cercant informacio sobre la linea de tren reus roda de barà fa poc he llegit totes les vostres informacions. avui, he anat amb la bicicleta a cercar aquesta via avere en quin estat es robaba (visc a molt a prop) i per intuicio he trobat la linia en questio. bé, doncs he anat a parara l'antiga estació de la pobla de montornès. la via en aquest punt es conserva, es pot veure la caseta del guarda agulles, pero l'AVE, passa al costat, i la terra que es va fer servir per fer el traçat el'ave, tapa bastant els rails, es veu l'andana a mitges, l'estacio esta destruida, es inexisten, en el seu lloc esta tot asfaltat amb taues de picnic, i com anècdota, allial mig es conserva a la perfeccio un semàfor jaaj
i despres, al pas a nivell passa la carretera per damun de la via, el pas a nivell, amb les pedres entre les vies les han apartat sobre uns esbarzers del costat, i despres la via es reprèn i es pot veure un túnel, la vegetacio no molesta gaire a la via... dema hi tornare a anar-hi i penjare fotos
espero que aquesta info us pugui servir



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/10/2009 0:36

En resum, amb prou ganes (el que més falta), no hi hauria d'haver cap problema. Es reobre la línia allí on es conserva, i el tros colgat per la LAV es converteix en viaducte. És clar que, mentre a ningú li tremola el pols per a interrompre serveis de regionals i causar-hi endarreriments de mitja hora durant dos anys per a construir una LAV, fer-hi una limitació temporal per a habilitar una línia "convencional" deu ser la mare de tots els mals del món.

Així funciona aquest país...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

paubanell93
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: paubanell93 » Diumenge 18/10/2009 12:31

hola amics, al trobar aquest tema en aquest forum no he dubtat en donar-me d'alta i durant dos dies he anat a explorar a la pobla de montornès; i el que era la seva antiga estació; la via que ve de reus està en bon estat, les vies oxidades i la vegetació no influeix gaire; pero al arribar a la pobla de montornes tot cambia, partir de la caseta del guarda agulles han tapat amb terra un tros de via, i al arribar al que era l'estacio (es un parc asfaltat), allo ho van convertir en un abocador, fins al punt que no es veu els rails. deprés, encara es conserva el semàfor del tren, i el pas a nivell l'han elimnat, apartant els rails i les futes del pas a nivell a uns esbarzers, i a partir d'aquell tram la via continua ja fins a roda, es pot veure un túnel tapat al 10% pels esbarzers, pero hi veig gent caminar...
en direccio a reus, passada l'ermita, damunt dun pont de la via es vu com continua,i no hi ha problemes per seguir-hi a peu. kan pugui us adjuntare fotos



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Dimecres 17/08/2011 18:44

En el meu flickr tinc penjat un album amb fotos d'aquesta linia, de quan vaig fer el regurregut a peu entre Roda de Barà y Puigdelfí a finals de juny:
http://www.flickr.com/photos/rogerh95/s ... 106336451/



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dimecres 17/08/2011 21:19

Jo he fet caminat part de aquesta linea (caminant per les vies i empenyen la bici) i es una delicia. El pont d'obra del catllar i el metalic de doble via de mes endavant son impresionants, per no parlar dels tunels, que es sempre una aventura passar per dintre de la panxa de la montanya :P. Les vies enbriades, les traveses de fusta, i les restes de les edificacions...Molt maco tot !!!

Algu sap el per que de la existencia del pont de doble via en aquesta linea??



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/08/2011 21:34

RogerHernan95 ha escrit:En el meu flickr tinc penjat un album amb fotos d'aquesta linia, de quan vaig fer el regurregut a peu entre Roda de Barà y Puigdelfí a finals de juny:
http://www.flickr.com/photos/rogerh95/s ... 106336451/
Molt interessant el reportatge fotogràfic!! :plas



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Divendres 19/08/2011 10:25

metring ha escrit:
RogerHernan95 ha escrit:En el meu flickr tinc penjat un album amb fotos d'aquesta linia, de quan vaig fer el regurregut a peu entre Roda de Barà y Puigdelfí a finals de juny:
http://www.flickr.com/photos/rogerh95/s ... 106336451/
Molt interessant el reportatge fotogràfic!! :plas
Moltes gràcies ;) També tinc fotos de l'estació del Morell i tinc pendent de fer el tram Morell - Constantí - Reus, pel que encara pasan alguns mercants



Avatar de l’usuari
CGFC-209
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: CGFC-209 » Dissabte 15/10/2011 0:07

Molt maco el reportatge i que m'ha portats bons records dels meus estíus a la Pobla de Montornés. :ok



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Dissabte 18/01/2014 22:36

Interessant article a l'hemeroteca del Diari de Tarragona del dia que es va tancar la línia, tret de Forotrenes: http://m.forotrenes.com/foro/download/f ... b7d6ad796c



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”