Linea Roda de Barà - Reus

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 23/08/2007 9:04

Aprofito el fil per dir que he actualitzat fotos de l'estació de Roda de Barà, amb l'intercanviador i tota la pesca, que es veia una mica desfassat tot plegat :roll:

No patiu que també he deixat les fotos "històriques" de quan encara no s'havia tocat res de res. :D

http://www.trenscat.com/renfe/rodadebara_ct.html



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 23/08/2007 11:02

Crec que el km es per Reus Roda degut a l'origen de la linia a Mora, Casp, etc...
Fer una linia directe de Barcelona Madrid per Vilanova, Mora, Casp, Molina d'Aragon. Volia anar el mes rapid posible per aixo no pasava per Tarragona ni Zaragoza
Finalment la empresa va fer fallida, la va comprar MZA i la va empalmar amb la linia de Zaragoza Madrid i evitar construir el tram per Molina d'Aragon.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 23/08/2007 12:39

fantito ha escrit:[...]Aquest enginyer va ser Eduard Maristany.
Des d'aleshores Marquès de l'Argentera !!

Segons el nomenclàtor de carrers de Barcelona:

Nom: Marquès de l'Argentera, Avinguda del

Descripció: Eduard Maristany i Gibert (Barcelona 1855 - 1941). Enginyer dels ferrocarrils de MZA. Féu construir l'Estació de França.

Aquest és el vial que dóna accés a la façana principal de l'Estació de França (o Barelona-Término). Abans passeig de l'Aduana.

I segons la Wikipèdia:
[...]En aquest segle es va construir un túnel de ferrocarril, anomenat La Torreta, de més de 4 kilòmetres. El seu constructor, l'enginyer Eduard Maristany i Gilabert (Barcelona 1855-1941) va rebre del rei Alfons XIII el títol de Marquès de l'Argentera el 1918.[...]

Salut !!



RRB
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: RRB » Dilluns 27/08/2007 15:31

Hola ja que parleu d'aquesta linia us volia fer una pregunta. L'estació de Roda de Barà es la que hi ha a les afores a prop del gran pont de LAV però la que hi ha en mig del poble que no és més que un baixador té el mateix nom o es el que segons Renfe es diu Roda de Mar? Sabeu si paren trens o està inutilitzada aquesta infraestrucutra?

Gràcies.


Hay trenes que es mejor no coger...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 27/08/2007 15:51

L'estació que estem dient és Roda de Mar (que sí... que té collons la cosa, però és així).



RRB
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: RRB » Dilluns 27/08/2007 15:58

Llavors es:

Estació a les afores més propera a LAV = Roda de Barà
Baixador al centre del poble amb via única = Roda de Mar

O a la inversa? :) :) :)

Es que em sembla que a la pàgina del trenscat vaig veure unes fotos d'una estació que es deia Roda de Mar i era semblant a lo del centre del poble però no estic segur :x :x


Hay trenes que es mejor no coger...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 27/08/2007 16:25

ai carai! perdó... tenies raó. Roda de Mar és el baixador que hi ha abans, i després ve Roda de Barà, que és a on hi ha l'intercanviador.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 28/08/2007 12:25

RRB ha escrit:Llavors es:

Estació a les afores més propera a LAV = Roda de Barà
Baixador al centre del poble amb via única = Roda de Mar

O a la inversa? :) :) :)

Es que em sembla que a la pàgina del trenscat vaig veure unes fotos d'una estació que es deia Roda de Mar i era semblant a lo del centre del poble però no estic segur :x :x
Sí, és així...

Però el cartell que hi ha al baixador que va posar l'ajuntament del poble posa Roda de Barà :x



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimarts 28/08/2007 12:51

UT596001 ha escrit:
RRB ha escrit:Llavors es:

Estació a les afores més propera a LAV = Roda de Barà
Baixador al centre del poble amb via única = Roda de Mar

O a la inversa? :) :) :)

Es que em sembla que a la pàgina del trenscat vaig veure unes fotos d'una estació que es deia Roda de Mar i era semblant a lo del centre del poble però no estic segur :x :x
Sí, és així...

Però el cartell que hi ha al baixador que va posar l'ajuntament del poble posa Roda de Barà :x
Quedaria molt millor Roda Centre i Roda Bifurcació. :D



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 28/08/2007 15:29

Home... em sembla que de bifurcació ben poca (ara perquè hi ha l'intercanviador, que si no...)



jomoxi
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: jomoxi » Dimecres 29/10/2008 16:45

Hola!

Bé, he intentat llegir-me el munt de missatges que hi han referents a l'antiga linea de Roda de Barà a Reus però jo només volia saber si algú sap on puc conseguir un mapa de bastant detall de tota la linea. A l'Institut Cartogràfic? No en tinc ni idea. Per ara vaig amb el mapa de google maps, que surt prou ben marcada tota la ruta però m'agradaria un de més concret.

Estic en els primers passos d'un projecte i per ara no corre gaire pressa però potser estaria bé anar fent-se la idea de tot el recorregut (o el que queda d'ell)

Moltes gràcies i que sapigueu que és el meu debut en aquest magnífic forum
Jordi



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/10/2008 14:11

Al Google Earth si actives les línies ferroviàries apareix perfectament aquesta línia i moltes altres, algunes clausurades.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

sanlucar-playa
N5
N5
Entrades: 104
Ubicació: HISPANIA CITERIOR

Entrada Autor: sanlucar-playa » Diumenge 28/12/2008 0:01

Justo antes de que empezara este tremendo temporal estuve haciendo un recorrido por la zona donde se construye el enlace entre el Corredor Mediterráneo y la LAV Madrid - Barcelona - Frontera. Al Norte de Constantí seguí por error la traza de la autovía A-27, también en construcción, por lo que en vez de ir hacia Perafort vine a caer cerca de El Morell.

Ahora que me topo con este hilo no puedo dejar de poner esta foto que hice; lo que me sorprendió es que la vez anterior que pasé por ahí no había catenaria. ¿Con qué propósito la habrán repuesto?

Imatge



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 29/12/2008 14:01

jomoxi ha escrit:Moltes gràcies i que sapigueu que és el meu debut en aquest magnífic forum
Jordi
Benvingut al fórum!



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 29/12/2008 17:38

Potser volen fer-la arribar a CDT.

Fora conyes, jo diria que la infraestructura és d'ADIF, i aquest ha instal.lat la catenària, per una possible circulació de trens. RENFE Operadora és qui establirà si vol fer passar trens per allà, però adif ha de tenir la infraestructura apte per si algun dia la operadora decidís fer circulacions per allà, crec jo.


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 29/12/2008 20:04

jejejeje han calgut quasi dos dies perquè algú caigués en la innocentada d'en sanlucar-playa! :)

Els fils de la catenària són Photoshop.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 29/12/2008 20:08

Ostres, es veritat! Si no ho arribes a dir no m'en dono compte, i ara fixant-m'hi bé, en els fils de la catenaria es nota una mica pixelat.



sanlucar-playa
N5
N5
Entrades: 104
Ubicació: HISPANIA CITERIOR

Entrada Autor: sanlucar-playa » Dilluns 29/12/2008 20:32

victorcasta ha escrit:
Els fils de la catenària són Photoshop.
De PhotoShop nada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 29/12/2008 20:34

sanlucar-playa ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Els fils de la catenària són Photoshop.
De PhotoShop nada.
Pues llámale "programa de edición de imágenes". :)



sanlucar-playa
N5
N5
Entrades: 104
Ubicació: HISPANIA CITERIOR

Entrada Autor: sanlucar-playa » Dilluns 29/12/2008 20:52

PaintBrush, ¡y gracias!.

Es que quedaba muy sosa la foto con sólos los postes y las ménsulas, y la retoqué un poco.

Por allí pasan trenes de cisternas en régimen de maniobras entre la terminal de cargas de Constantí y la refinería de Repsol (Km 590,4).



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”