Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 21/04/2008 17:01

el 20 s'acabava allà fins el 1963

http://cv.uoc.edu/~jmora/lineas/t20.html


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/04/2008 17:38

Mortadel·lo ha escrit:el 20 s'acabava allà fins el 1963

http://cv.uoc.edu/~jmora/lineas/t20.html
Essent així, crec que la procedència d'aquestes vies queda força clara.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 19/06/2008 8:11

Confirmat son vies de Tranvia, estat a dia d'avui:

Han tallat un troÇ de les vies i les han tret per fer una rasa:

Imatge



Imatge



Imatge



Imatge



Imatge



Pel que veig hi ha un troÇ de les vies que tornara a quedar amagat quan facin la superficie de la plaça, record soterrat per futures generacions??? es curios perque semblen capes de terreny com si d'arqueologia es tractes.


Mes o menys a on estan localitzades les vies amb aquesta foto antiga, la fletxa assenyala mes o menys el lloc, les vies ja no hi surten tot i que la foto es de 1970.



Imatge



I ja aprofitant la ocasio les antigues cotxeres del GMB a Lesseps, en primer terme el famos ascensor, avui una reixeta de ventilació (sapiguent el que hi ha a sota jo mai hi paso per sobre) i l'espai que avui ocupa la biblioteca Joan Fuster.



Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/06/2008 9:14

Fantàstiques fotos, Faristol. Sempre m'agrada veure com eren les coses antigament, especialment en indrets on passo sovint. En aquest sentit, sobta la frondositat de vegetació que hi havia abans a la Pl. Lesseps malgrat la quantitat de trànsit que hi passava (la Ronda del Mig encara no anava soterrada); ben diferent del mar de formigó que hi estan deixant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 23/06/2008 14:26

davida ha escrit:Suposo que queda molta via sota l'asfalt no visible.
Buf! La tira. Recordo que, quan asfaltaven, els rails quedaven marcats a l'asfalt amb un parell de solcs. Van intentar posar-hi mil pedaços perquè quedés llis, però no hi havia manera, semblava que el tramvia prengués venjança des del llimb. En Pasqual Maragall, quan era alcalde (abans de les olimpíades), va anunciar "a lo grande" la compra d'una màquina alemanya que costava un dineral per solucionar aquest problema... i tampoc es va arreglar. Pífia. No sé com s'haurà solucionat finalment.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 23/06/2008 17:21

Al Passeig de la Vall d'Hebron, a l'alçada del carrer d'Arenys, hi han un tipus de rail o fixació (no sé com definir-ho) als costats de la vorera de les dues bandes, aixó sí, només n'hi ha una per banda no dos.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 05/07/2008 23:50

Aquí teniu una foto de la via de tramvia de Badalona, no sé com deu estar ara...
Fitxers adjunts
PIC_0003.jpg
PIC_0003.jpg (164.71 KiB) Visualitzat 10352 cops



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 07/07/2008 10:12

metring ha escrit:Aquí teniu una foto de la via de tramvia de Badalona, no sé com deu estar ara...
Aquest vehicle que hi ha a sobre la via, és original de la línia? Es troba preservat? Dec entendre que és de tracció a sang, ja que no porta trole?
:martell1


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 07/07/2008 10:27

Platanito ha escrit:
metring ha escrit:Aquí teniu una foto de la via de tramvia de Badalona, no sé com deu estar ara...
Aquest vehicle que hi ha a sobre la via, és original de la línia? Es troba preservat? Dec entendre que és de tracció a sang, ja que no porta trole?
:martell1
:riure :riure :riure :riure



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 07/07/2008 10:38

Quina incultura. El tramvies a caball No son tracció Sang. Soc tracció pastanagues!!!
Imatge
Imatge



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 17/07/2008 20:55

Per cert, avui baixava amb la moto per Muntaner des de la plaça Bonanova i entre el trajecte que hi ha fins Via Augusta he vist un tram metàl·lic al mig de la calçada, gairebé a la línia que separa el primer carril esquerre del segon. M'ha semblat que era una via tramviària però també potser que sigui algun tipus de fixació pels pivots que hi han.

Demà m'hi aproparé.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/09/2008 1:40

Al carrer Dos de Maig amb Provença, ha quedat un tros de via al descobert, degut al desgast del paviment, aquí teniu un parell de fotos:
Fitxers adjunts
PIC_0045.JPG
PIC_0045.JPG (202.78 KiB) Visualitzat 9797 cops
via-dos-maig.jpg
via-dos-maig.jpg (18.01 KiB) Visualitzat 9788 cops
via-dos-maig-2.jpg
via-dos-maig-2.jpg (58.58 KiB) Visualitzat 9789 cops



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 23/10/2008 18:52

Estan retiran les antigues vies del tramvia a la cruïlla de Passeig de la Vall d'Hebron-Arenys, demoment el costat muntanya.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Divendres 05/12/2008 14:38

Las vías de plaza de Lesseps , corresponden a las lineas 24 y 25 dirección Mayor de graci , unos 20 metros más adelante tenían la parada. Par dirigirse a cochera, en la parte inferior de la plaza habia 2 vías una entraa directamente de Mayor de Gracia y la otra correspondia al finl de las lineas 20 y 50 y servian tambien para entrar los tranvías unidireccionales marcha a tras,



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 05/12/2008 18:03

Es impressionant com queden vestigis de les antigues línies sota l'asfalt! :o

És l'apocal·lipsi!!! :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 16/01/2009 17:35

Gràcies a la formació d'un sot al carrer Muntaner a l'alçada de la Travessera de Gràcia han aparegut els rails del 58 i 64.
Pensar que per aquest rails han passat els 500, i els 1200...... Ben cordialment.
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 13/09/2009 22:19, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 12/09/2009 21:24

Avui, al parc del Poblenou cantó Besòs, hem vist aquest rails que poden ser de tramvia. No sabem si son aprofitats del tramvia que passava per Pere IV (el Parc té obertures pels dos cantons, per fer de continuació d'aquest carrer), per posar-los al parc com a decoració, o realment eren dos rails, però en lloc de ser d'una sola via, que cadascú fos d'un cantó de dues vies diferents, perquè era massa ample.
Fitxers adjunts
rails.jpg
(91.88 KiB) S’ha baixat 353 vegades



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 13/09/2009 7:24

metring ha escrit:Avui, al parc del Poblenou cantó Besòs, hem vist aquest rails que poden ser de tramvia. No sabem si son aprofitats del tramvia que passava per Pere IV (el Parc té obertures pels dos cantons, per fer de continuació d'aquest carrer), per posar-los al parc com a decoració, o realment eren dos rails, però en lloc de ser d'una sola via, que cadascú fos d'un cantó de dues vies diferents, perquè era massa ample.
Ull viu! Perquè ja s'ha parlat al fil de l'estació de Poble Nou de Renfe, i crec que les vies passaven precisament per aqui. Ara, si dieu que no té un ample conegut, vés a saber si no van comprar les vies als Encants per fer una mena de decoració "d'arte y ensayo".


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 13/09/2009 8:00

Encara hi ha més restes de rails antics. Es tracta de la via de la línia 48, que per a més colmo és d'una de les línies més antigues i segons el web d'en Mora va ser concebuda i construïda per a tramvia de cavalls, tot i que s'inaugurà electrificada. Va funcionar fins al 1963. Part del seu recorregut discorria per la desapareguda carretera del Morrot, via d'enllaç entre la ciutat i l'antic i original barri de Can Tunis (res a veure al el "poblat experimental" que es va constuïr anys després) i el Cementiri del Sud-Oest.

Entre finals dels anys setanta i els primers vuitanta, es va construïr el tram de via ràpida del Litoral que vorejava la muntanya de Montjuïc en la seva vessant marítima, i que posteriorment passaria a formar part de l'actual Ronda Litoral. Per a la seva construcció, es va construïr un viaducte sostingut per pilars de formigó que seguia el traçat de l'antiga carretera, i la construcció dels mateixos va obligar a fer grans esvorancs a la vella carretera de sota per tal de poder-los cimentar bé. En alguns trams, els rails del tramvia van ser tallats, però en altres es van conservar sencers, fins al punt que segueixen sostenint els adoquins "a l'aire", ja que el rebliment de sota s'ha anat erosionant per complet. Us passo les fotos perquè veien de què us parlo. També us passo una foto del tramvia 48 dels primers anys del s.XX que, encara que el paisatge no hagi canviat gaire del d'avui dia, mostra un to bucòlic impossible de trobar actualment.
Fitxers adjunts
4.JPG
(89.31 KiB) S’ha baixat 308 vegades
3.JPG
(83.2 KiB) S’ha baixat 309 vegades
2.JPG
(68.33 KiB) S’ha baixat 308 vegades
1.JPG
(67.27 KiB) S’ha baixat 307 vegades
c.morrot - 1910.jpg
El tramvia 48 a la carretera del Morrot, any 1910
c.morrot - 1910.jpg (59.99 KiB) Visualitzat 9297 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 13/09/2009 11:11

Fantàstic reportatge, Alemany. es força dificil cercar aquests llocs ja que queden molt poques restes del que va ser la zona de Can Tunis original, també molt bona locaclitzacio de les posibles restes i despres trobarles, felicitats.
L'historia del Can Tunis també m'apasiona, saps que fins i tot i va haber un balneari maritim i uns banys com els de San Sebastià? Llastimosament aquesta zona va ser condemnada al decidir que el port s'eixamplaria cap a aquest cantó, i pel fet que la gent que hi habitaba era força humild, si el port no hagues crescut, hagues pogut ser una altre zona maritima de platja de Barcelona com aixi era a principis del segle XX.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”