Sant Ildefons de Cornellà

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Sant Ildefons de Cornellà

Entrada Autor: Alex_C4 » Dilluns 24/03/2008 19:30

Hola, fa un parell d'anys vaig trucar a un programa de ràdio de preguntes i respostes, preguntan per una estació fantasma que hi havía entre Cornellà i L'Hospitalet. Em van contestar que era Sant Ildefons... Però la veritat es que en ser poc, perquè es va tancar?, quan?, perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?

Àlex Naranjo.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/03/2008 22:36

És estrany, si. En aquest fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... s+cornella
es parla en general d'estacions ja tancades de la Renfe.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/04/2008 10:30

Alex_C4 ha escrit:perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/04/2008 11:11

wefer ha escrit:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
M'agradaria pensar que, un cop la Rodalia sigui gestionada des de la Generalitat, l'ATM hi podrà ficar mà amb més facilitat per aturar excessos d'aquest tipus.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/04/2008 11:28

Guigui ha escrit:M'agradaria pensar que, un cop la Rodalia sigui gestionada des de la Generalitat, l'ATM hi podrà ficar mà amb més facilitat per aturar excessos d'aquest tipus.
Tenint en compte el desastre en la gestió dels autobusos, que ja fa temps que són competència de la Generalitat, no podem esperar gaires canvis :(



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 01/04/2008 15:54

wefer ha escrit:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Es una bona explicació... Ara ja només falta el següent pas: la construcció sistemàtica d'andanes entre estacions colaterals amb canvi de zona, de manera que mai no s'arribin a fer servir però es puguin pintar amb un asterisc als mapes i amb més viatges de dues zones al balanç econòmic a finals d'any.

El que no acabo d'entendre és com pot considerar-se que Garraf pertany a la zona 2 i Sitges a la 3, si ambdós pertanyen al mateix terme municipal...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/04/2008 22:49

Platanito ha escrit:Es una bona explicació... Ara ja només falta el següent pas: la construcció sistemàtica d'andanes entre estacions colaterals amb canvi de zona, de manera que mai no s'arribin a fer servir però es puguin pintar amb un asterisc als mapes i amb més viatges de dues zones al balanç econòmic a finals d'any.
No m'estranyaria gens que Renfomentadif ja hi hagués pensat però que n'hagués desistit en veure que no recuperava la "inversió".

No sóc malpensat, què va! :sant


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 01/04/2008 22:55

wefer ha escrit:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 01/04/2008 23:06

Pere ha escrit:Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
Per anar de Sabadell Centre a Terrassa amb Renfe havia de marcar una T-10 de 2 zones, mentre que anant amb La Vallesana només havia de marcar-ne una d'1 zona. Però Sabadell Nord-Terrassa sí que es podia fer amb 1 zona. Caldria veure si amb l'entrada en servei de Terrassa-Est això es manté.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 01/04/2008 23:19

Estàs bastant poc al dia, amb bitllets ATM es pot viatjar en desplaçament monomodal des de Sabadell Sud fins a Terrassa des de fa ja bastant de temps, gener de 2006 si no recordo malament, en desplaçament multimodal sí que ha de ser de dues zones.

Aquesta mateixa norma es pot aplicar al desplaçament Segur de Calafell-Sant Vicenç de Calders, Sitges-Garraf.

Pel que fa als títols de Renfe, l'ATM no té res a dir sobre com s'han de regular.
victorcasta ha escrit:
Pere ha escrit:Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
Per anar de Sabadell Centre a Terrassa amb Renfe havia de marcar una T-10 de 2 zones, mentre que anant amb La Vallesana només havia de marcar-ne una d'1 zona. Però Sabadell Nord-Terrassa sí que es podia fer amb 1 zona. Caldria veure si amb l'entrada en servei de Terrassa-Est això es manté.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 02/04/2008 17:59

Una altra veritat a mitges.

Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.

No en tots els casos s'aplica això, entre Manresa i SAnt Vicenç de Castellet s'aplica una zona ignorant Castellgalí que és una estació sense servei des de no fa tants anys tot i que la distància és considerable, mentre que FGC cobra dues zones entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet llevat de si és des de Viladordis i cal tenir en compte que en els altres casos aquestes estacions han prestat servei en un determinat moment i no s'han deixat de tenir en compte, però quan hi eren ja es cobrava dues zones per aquell trajecte, no ho trobo tan greu.
wefer ha escrit:
Alex_C4 ha escrit:perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 11/04/2008 11:59

josep_serre ha escrit:Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.
No discutim això.
Sigui un euro, 5 o 10.000, no hi ha raó perquè Renfe se'ls cobri treient-se de la màniga estacions que no existeixen.
Per tant, sí és un abús, i sí és denunciable. I 5 euros per abonament mensual... sincerament, a mi no em sembla precisament poc, que són 10.000 peles a l'any! I més comptant la quantitat de gent que els ha de pagar :nono



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 11/04/2008 20:47

Exacte. Les grans organitzacions (això inclou de tot: transportistes, consultores, governs...), de petites estafes en treuen milions d'euros cada any.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”