Trens preservats espanyols (de qualsevol companyia).
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Re: Trens preservats espanyols (de qualsevol companyia).
Exactament, per això tampoc tindrien problemes locomotores com la Garrat que estan restaurant a l'ARMF.
Però també influeix, i molt, en el seu manteniment.
Parlant de preservacions, també diria la 280-002, potser la sèrie més breu de RENFE en la seva història (13 anys).
Degut a la necessitat de trobar per part de RENFE un material bitensió al haver dos tensions diferents a Espanya per uns motius molt concrets (la 1500V i la 3000V, l mateixa situació a França). Per aquest motiu, i estar-se rebent locomotores franceses Alsthom 7600/8600, s'encarrega a Alsthom quatre locomotores de la sèrie 10000. Aquesta mateixa sèrie era una prototip, al incorporar unes novetats molt característiques de cara al futur del ferrocarril:
Es treballa en les locomotores Bitensió.
Incorporen bogies monomotor (Bo' Bo', o B' B'), molt més lleugers i també una mica més eficients que les Co' Co' de la època.
Incorporen, per primera vegada, la relació d'engranatges (ja aplicada com a prova a les ''Danseuses'' BB16500), que encara segueixen permetent, en funció del servei que faci la locomotora, aplicar la relació PV (en les 10000 era 70km/h), i la GV (en les 10000 era de 120km/h).
Els seus primers serveis foren a la línia Barcelona-Ax-Les-Thermes (o el Transpirinenc), per substituïr a les 1000 que estaven de revisió a Alsàsua per canvials-hi la tensió (enlloc de 1500V, 3000V), essent les 10000 circulant a 1500 primer i després a 3000.
Després d'unes incursions per Catalunya, passa per Espanya, on succesius problemes amb la electrònica fan apartar del servei les quatre locomotores. RENFE no vol més material d'Alsthom fins als 90 amb l'AVE. Es conserva la 10002 al MNF de Madrid-Delicias.
Després de veure (he tret la conclusió) el seu molt bon rendiment al Transpirinenc, no devia ser tan com la locomotora ''pupas'' i va acabar com tots els prototips de RENFE, apartats molt aviat (en aquest cas al cementiri de Miranda de l'Ebro, on volien transformar-les en 7600 i 8600 bitensió).
Per mi que una locomotora com aquesta, tindria que estar almenys en estat operatiu, la veritat .
No tinc fotos d'ella meves, perquè no sóc de la època (1964 ).
Però també influeix, i molt, en el seu manteniment.
Parlant de preservacions, també diria la 280-002, potser la sèrie més breu de RENFE en la seva història (13 anys).
Degut a la necessitat de trobar per part de RENFE un material bitensió al haver dos tensions diferents a Espanya per uns motius molt concrets (la 1500V i la 3000V, l mateixa situació a França). Per aquest motiu, i estar-se rebent locomotores franceses Alsthom 7600/8600, s'encarrega a Alsthom quatre locomotores de la sèrie 10000. Aquesta mateixa sèrie era una prototip, al incorporar unes novetats molt característiques de cara al futur del ferrocarril:
Es treballa en les locomotores Bitensió.
Incorporen bogies monomotor (Bo' Bo', o B' B'), molt més lleugers i també una mica més eficients que les Co' Co' de la època.
Incorporen, per primera vegada, la relació d'engranatges (ja aplicada com a prova a les ''Danseuses'' BB16500), que encara segueixen permetent, en funció del servei que faci la locomotora, aplicar la relació PV (en les 10000 era 70km/h), i la GV (en les 10000 era de 120km/h).
Els seus primers serveis foren a la línia Barcelona-Ax-Les-Thermes (o el Transpirinenc), per substituïr a les 1000 que estaven de revisió a Alsàsua per canvials-hi la tensió (enlloc de 1500V, 3000V), essent les 10000 circulant a 1500 primer i després a 3000.
Després d'unes incursions per Catalunya, passa per Espanya, on succesius problemes amb la electrònica fan apartar del servei les quatre locomotores. RENFE no vol més material d'Alsthom fins als 90 amb l'AVE. Es conserva la 10002 al MNF de Madrid-Delicias.
Després de veure (he tret la conclusió) el seu molt bon rendiment al Transpirinenc, no devia ser tan com la locomotora ''pupas'' i va acabar com tots els prototips de RENFE, apartats molt aviat (en aquest cas al cementiri de Miranda de l'Ebro, on volien transformar-les en 7600 i 8600 bitensió).
Per mi que una locomotora com aquesta, tindria que estar almenys en estat operatiu, la veritat .
No tinc fotos d'ella meves, perquè no sóc de la època (1964 ).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Aqui en la foto veiem una Saddltank operativa del museu d'Azpeitia
- Fitxers adjunts
-
- stank.JPG (217.31 KiB) Visualitzat 3472 cops
La darrera reconstrucció i posta en servei del Museu Basc del Ferrocarril
- Fitxers adjunts
-
- creussot.JPG (218.88 KiB) Visualitzat 3471 cops
Vista general de l'exterior del Museu Basc del Ferrocarril
- Fitxers adjunts
-
- totazp.JPG (253.45 KiB) Visualitzat 3463 cops
Tres joies perfectament cuidades i que poden arribar a ser operatives sense massa problema. Museu Basc del Ferrocarril.
- Fitxers adjunts
-
- genazp.JPG (263.11 KiB) Visualitzat 3460 cops
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Sembla que és de la mateixa sèrie que la Espinal (també conservada al Museu Vasc del Ferrocarril), la locomotora de via estreta més antiga d'Espanya.
És procedent de la web d'Euskotren: http://www.euskotren.es/euskotren2/muse ... us=&tot=45
M'agrada la dièsel (la Creusot Naval). Ara mateix està en estat operatiu. Realment un bon exemple de com hauria de ser un museu de ferrocarril a Espanya (llàstima que no li deixin al Juanjo Olaizola electrificar la línia...).
Ho dic també per la Brown Boveri que has ficat a la imatge (n'hi ha dos al museu conservades en diferent pintura).
És procedent de la web d'Euskotren: http://www.euskotren.es/euskotren2/muse ... us=&tot=45
M'agrada la dièsel (la Creusot Naval). Ara mateix està en estat operatiu. Realment un bon exemple de com hauria de ser un museu de ferrocarril a Espanya (llàstima que no li deixin al Juanjo Olaizola electrificar la línia...).
Ho dic també per la Brown Boveri que has ficat a la imatge (n'hi ha dos al museu conservades en diferent pintura).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
És la "Espinal"
Pel que fa les 10000 BB alsthom bi tensió, al final es varen decantar per les japoneses 7900/8900.
En quan a la línia de l'Urola, el dia que puguin arribar a Zumaia, de ben segur que canviaran algunes coses i entre elles pot ser l'ectrificació ni que sigui parcial.
Pel que fa les 10000 BB alsthom bi tensió, al final es varen decantar per les japoneses 7900/8900.
En quan a la línia de l'Urola, el dia que puguin arribar a Zumaia, de ben segur que canviaran algunes coses i entre elles pot ser l'ectrificació ni que sigui parcial.
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
És clar, però vist el resultat de les bitensió, i els problemes dels prototips, van decantarse en un principi per transformar-les en japoneses 8900 (les 7900 diria que no eren bitensió), degut al enfat de RENFE per culpa del mal rendiment d'aquests prototips.
En el sentit de les 10000, ho estic ficant per defensar els prototips, que tant ha maltractat la renfe. Recorda els Cedeti, el Platanito...
No, si jo ho deia per la foto que has ficat a dalt de la Saddltank.7100 ha escrit:És la "Espinal"
En el sentit de les 10000, ho estic ficant per defensar els prototips, que tant ha maltractat la renfe. Recorda els Cedeti, el Platanito...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Una altra vergonya del país: Les SantaFe.
Està preservada 'immòbil' la F3101 a Vilanova.
Les precursores, juntament amb les 'muntanya' de les Confederació. Van ajudar molt al ferrcarril espanyol, en caiguda lliure després de la Guerra Civil. Eren màquines molt potents (sobretot van ser pensades per remolcar trens de mercaderies que necessitessin d'una bona tracció), per això disposen dels eixos 1-5-1, curiosament no es va pensar en aquell moment en construïr garrats. Van ser destronades per la Dieselització de Carlos Roa, com moltes altres màquines, i van ser apartades del servei quan encara no estaven amortitzades. També, al igual que les 'Confe', eren de la MTM, i van demostrar a les proves anar més ràpides que les 'Muntanya', però tot i així eren màquines més potents que de velocitat.
Està preservada 'immòbil' la F3101 a Vilanova.
Les precursores, juntament amb les 'muntanya' de les Confederació. Van ajudar molt al ferrcarril espanyol, en caiguda lliure després de la Guerra Civil. Eren màquines molt potents (sobretot van ser pensades per remolcar trens de mercaderies que necessitessin d'una bona tracció), per això disposen dels eixos 1-5-1, curiosament no es va pensar en aquell moment en construïr garrats. Van ser destronades per la Dieselització de Carlos Roa, com moltes altres màquines, i van ser apartades del servei quan encara no estaven amortitzades. També, al igual que les 'Confe', eren de la MTM, i van demostrar a les proves anar més ràpides que les 'Muntanya', però tot i així eren màquines més potents que de velocitat.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
he trobat aquest forum on podem trobar informació del que va passar amb els germans del 100 de Can Boixeres.
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&p=30303
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&p=30303
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Molt ben fet, jo ja el coneixia aquest fòrum. M'imagino que ja sé qui és aquest Lauria...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
Disculpeu, però no he trobat cap altre temàtica millor per a mostrar-vos una curiositat. Un locotractor de FGC de la sèrie 820 (número 824), preservat pel Chemin de Fer de la Baie de Somme (ferrocarril turístic que té preservat material de diverses procedències: RhB, MOB, SNCF...): http://www.cfbs.eu/images/galerie_photo ... IHJ1CZ.jpg . De la mateixa sèrie també subsisteix el 821, que estava al museu del transport de Castellar de N'hug, actualment en restauració pel CIFVM a Arganda del Rey.