L'estació de Paral.lel (L2-L3/L3B-LF)

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

L'estació de Paral.lel (L2-L3/L3B-LF)

Entrada Autor: sortrens » Dijous 24/07/2008 2:50

Com és que l'estació de Paral.lel de la L2 ja existis abans d'inagurar-la? Si us hi fixeu en les vies son amb reforç de fusta. Se sap que la L2 ja tenia túnels construïts en els anys 50 i que no es va arribar a inagurar entre d'altres coses perque hi habian túnels cuadrats. Abans de 1996 quan s'inagurà paral.el de la L2, abans ja hi existia el traçat Paral.lel - Sant Antoni? Aquest hi conectant unes vies amb la L3. Perque en el futur prolongament de la L2 es farà desde Sant Antoni deixant Paral.lel en l'aire? S'allargarà algun dia desde Paral.lel? O deixarà de funcionar?[*]
sortrens l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 25/07/2008 9:57, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dijous 24/07/2008 3:01

Una vegada es prolongui la L2 cap a l'aeroport, l' estació de Paral·lel servirà d'apartador de trens, el que no se si serà per a L2, L3 o les dues.

L'actual estació de L2 era per a la linia 3B (Z. Universitaria - Poble Sec (actual Paral·lel)) i a partir del 5 de juny de 1982 tot va quedar unificat en la linia 3 (Z.Universitaria - Lesseps).

Corretgiu-me si m'equivoco


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/07/2008 9:02

Amb perdó, però si t'equivoques. Jo abans pensava exactament el mateix que tú, però després vaig esbrinar que l'actual estació de la L2, mai no va estar projectada per a aquesta, ni era per a la L3B. Era, símplement, un apartador per a trens, i les línies 3 i 3B, sortien des de les actuals vies de la L3, una era per al final de la L3, i l'altra, per a la L3B.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 24/07/2008 9:16

La Metring té raó. L'actual estació de Paral.lel L2 era un apartador i rentador dels cotxes de la L3/L3b (300 i posteriorment 1000/1100). La L3, que arrivaba fins a Paral.lel funcionava mitjançant catenària i la L3b funcionava amb 3er carril. Així que a cada anadana de Paral.lel i havia un sistema de captació diferent.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 24/07/2008 12:39

De fet aquest apartador en realitat era l'estacio de l'original linea 2 dels anys 70, no 5o, de fet tota la linea com es conegut estava feta, pero sense acabar, al igual que gaudi era l'estacio Sagrada Familia del projecte original linea 2 Horta-Poble Sec
Els comentaris d'en Llop i de la Metring son correctes, he viscut aquesta situacio en directe



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dijous 24/07/2008 13:13

Gràcies per la correcció, ;)


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Divendres 25/07/2008 9:55

Aleshores el túnel que actualment uneix paral.lel i sant antoni no hi era abans del 1996? El que si que ja existia és el que uneix paral.lel (L2) amb les vies de paral.lel (L3) com dieu per rentar trens.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 25/07/2008 11:03

Discrepo del que s'ha dit sobre l'estació de Paral.lel de L2. El mapa del Pla de Metros del 1974 (disponible a la web del Marçal) mostra clarament el projecte de la L2 Horta-Pueblo Seco, però aquesta última no és l'actual Poble Sec (que llavors es deia Parlamento) sino l'actual Paral.lel. Ignoro si el túnel es va acabar de perforar (es deia que un dels motius de la no posada en servei de la línia van ser les troballes arqueològiques a la zona), però estic convençut que la nau i les andanes van ser projectades i construïdes per donar servei a la L2, i que va ser quan es va posposar el projecte sine die quan FMB decidí aprofitar la nau i l'enllaç (necessari i lògicament ja fet) amb la L3B per rentar o estacionar un parell de combois.

Estic d'acord en que aquesta nau no s'havia fet servir mai per al trànsit de viatgers. De fet, fins que es van obrir els passos a la paret divissòria, no hi havia cap senyal de que allà hi hagués unes portes tapiades, i segurament aquest era l'aspecte de l'estació de l'actual L3 des dels seus orígens.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 25/07/2008 12:44

Possiblement el tunel no es va acabar de perforar, jo tenia entes que si, la nau de l'estacio en questio, es podia veure baixan per les escalas d'acces a l'andana que servia a la linea 3B, recordo de petit ceura aquesta nau amb les vias i algun tren estacionat, fora de servei



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 27/07/2008 0:12

L'estacio Paral.lel L2 si que es construir junt la resta de la línia 2, si be els accesos de tot el tram es van fer segons sembla molt precaris i petits, lo que va obligar a la Generalitat avans de posar en funcionament la línia a fer obras a tots ells donada la precarietat en que habían estat construits.

El problema per posar en marxa el tram Sagrada Familia-Paral.lel va ser el creument al mateix nivell de las línies 2 i 5 a Sagrada Familia, l que va obligar a fer una nova estació per L2 el carrer Marina a diferent nivell per poder posar en funcionament e tram.

Recordo que aqui al forum, ja es va penjar un fil fa dos o tres anys on s'explicaba diversas curiositats a Sagrada Familia respecte a tunels anul.lats de las linies 2 i 5.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/07/2008 9:43

foronda 141 ha escrit:
Recordo que aqui al forum, ja es va penjar un fil fa dos o tres anys on s'explicaba diversas curiositats a Sagrada Familia respecte a tunels anul.lats de las linies 2 i 5.

Salutacions.
Efectivament, és aquest fil: http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... da+familia



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimecres 30/07/2008 13:34

Paral.lel és "la meva" estació i em deixareu que hi aporti la meva experiència i records personals, que es remonten a la 2a meitat del 70.

En aquella època a Paral.lel (encara es deia Pueblo Seco) hi paraven els tren de la L3 i de la L3b. La L3, amb tercer carril, era servida pels venerables 300 (servidor sempre es posaba a la finestra al costat del motorista per veure el túnel!) que venien de Lesseps i acabaven a l'andana costat Llobregat. La L3b, amb catenària, era servida pels 1000/1100 que venien de Zona Universitària i acabaven a l'andana costat Besòs. El trasbord es feia pujant i baixant per qualsevol dels dos vestíbuls. Això va durar fins als primers 80, quan es va unificar l'explotació de la L3 i tots els trens, 300 i 1000/1100 barrejats, recorrien tota la línia.
En quant a l'estació de la L2, sempre hi va ser ja que es va construir tot a la vegada. Els accessos de la andana Llobregat de la L2 eran i són comuns amb els de l'andana Besòs de la L3, un simple mur de totxanes hi impedia el pas, però com que no arribava fins al sostre quan pujaves per l'escala automàtica i giraves el cap podies veure perfectament tota l'estació acabada i preparada per entrar en servei. De tant en tant s'hi podien veure trens estacionats, de fet així vaig veure el meu primer 3000, ja que l'enllaç amb les vies de la L3 estava operatiu. En quant als túnels cap a Sant Antoni, les informacions que tinc es que estàven construits però sense via.
Com a curiositat, al costat Besòs del Paral.lel entre Ronda Sant Antoni i Nou de la Rambla es van poder veure fins fà no gaire temps dues rampes gegants que sembla ser es feien servir per treure runa i fer entrar materials a la línea. Molt a prop, a Ronda Sant Antoni amb Aldana, es va construir un pou que es va fer servir als anys 90 per fer les obres necessàries per la posada en marxa de la línea.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 30/07/2008 16:39

vr ha escrit:Paral.lel és "la meva" estació i em deixareu que hi aporti la meva experiència i records personals, que es remonten a la 2a meitat del 70.

En aquella època a Paral.lel (encara es deia Pueblo Seco) hi paraven els tren de la L3 i de la L3b. La L3, amb tercer carril, era servida pels venerables 300 (servidor sempre es posaba a la finestra al costat del motorista per veure el túnel!) que venien de Lesseps i acabaven a l'andana costat Llobregat. La L3b, amb catenària, era servida pels 1000/1100 que venien de Zona Universitària i acabaven a l'andana costat Besòs. El trasbord es feia pujant i baixant per qualsevol dels dos vestíbuls. Això va durar fins als primers 80, quan es va unificar l'explotació de la L3 i tots els trens, 300 i 1000/1100 barrejats, recorrien tota la línia.
En quant a l'estació de la L2, sempre hi va ser ja que es va construir tot a la vegada. Els accessos de la andana Llobregat de la L2 eran i són comuns amb els de l'andana Besòs de la L3, un simple mur de totxanes hi impedia el pas, però com que no arribava fins al sostre quan pujaves per l'escala automàtica i giraves el cap podies veure perfectament tota l'estació acabada i preparada per entrar en servei. De tant en tant s'hi podien veure trens estacionats, de fet així vaig veure el meu primer 3000, ja que l'enllaç amb les vies de la L3 estava operatiu. En quant als túnels cap a Sant Antoni, les informacions que tinc es que estàven construits però sense via.
Com a curiositat, al costat Besòs del Paral.lel entre Ronda Sant Antoni i Nou de la Rambla es van poder veure fins fà no gaire temps dues rampes gegants que sembla ser es feien servir per treure runa i fer entrar materials a la línea. Molt a prop, a Ronda Sant Antoni amb Aldana, es va construir un pou que es va fer servir als anys 90 per fer les obres necessàries per la posada en marxa de la línea.

Salutacions.
Perdo, prero crec que la Linea 3 tenia catenaria i la 3B tercer carril, al unificar la linea 3 es va dotar tota amb 3er carril i adaptar els 300 per per la presa de corrent amb pati, ja que la linea 3 d'origen era amb catenaria,



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 30/07/2008 17:04

BRILL 18 ha escrit:Perdo, prero crec que la Linea 3 tenia catenaria i la 3B tercer carril, al unificar la linea 3 es va dotar tota amb 3er carril i adaptar els 300 per per la presa de corrent amb pati, ja que la linea 3 d'origen era amb catenaria,
a mí també m'ho sembla.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/07/2008 18:46

Exacte, així va ser, les dues línies van ser unificades amb tercer carril de fregament superior. I anys després, tota la línia ámb catenària rígida, quin ball de preses de corrent!!!



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 30/07/2008 20:38

"Com a curiositat, al costat Besòs del Paral.lel entre Ronda Sant Antoni i Nou de la Rambla es van poder veure fins fà no gaire temps dues rampes gegants que sembla ser es feien servir per treure runa i fer entrar materials a la línea. Molt a prop, a Ronda Sant Antoni amb Aldana, es va construir un pou que es va fer servir als anys 90 per fer les obres necessàries per la posada en marxa de la línea".

Las rampas a que fas referencia eran la entrada i la sortida de un parking que debía construirse de una sola planta entre las estacions i el carrer, i no se per quin motiu no es va posar mai en funcionament.

Una posibilitat podría ser que hi cabian pocs cotxes i no sortia a compte el manteniment i las despeses de personal, habent a mes un altre a pocs metres a tocar el carrer de las Tapies.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 30/07/2008 21:01

metring ha escrit:Exacte, així va ser, les dues línies van ser unificades amb tercer carril de fregament superior. I anys després, tota la línia ámb catenària rígida, quin ball de preses de corrent!!!
sento corregir-te Metring, però les línies 3 i 4 tenien fregament inferior. La que tenia fregament superior era la L1, per aixó tot el tercer carril estava cobert amb una protecció de fusta.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/07/2008 22:10

Ai, sempre els confonc!!! :P



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/07/2008 18:57

Ja que s'ha parlat del túnel Paral·lel-St. Antoni, algú sap per què va entrar en servei un any després del tram St. Antoni-Sagrada Família si la seva construcció devia estar igual d'avançada?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 31/07/2008 19:02

El tram Sant Antoni-Sagrada Família va ser inaugurat al setembre del 1995, i el Sant Antoni-Paral·lel al desembre del mateix any. Els motius que van donar aleshores era que aquesta última estació encara no l'havien acabat d'acondicionar.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”