Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Euromed » Divendres 10/10/2014 18:34

METRO TRANSVERSAL 03 - copia.jpg
METRO TRANSVERSAL 02 - copia.jpg


Hola a Tothom:

Fa uns dies,i miran fotos antigues de Barcelona,per la xarxa, he baixat un parell de fotos, per fer un parell de consultes.

Una es referent a unes "casetes" (no se com anomerarles) que estaben a l´andana central de les estacions de la linia I a les estacions Glories, i altres com Clot,Navas,Sagrera ¿ ? (Exactament no les recordo a totes). Curiosament estaben pintades com els "Pericos" de FCC / FSB . ¿Algú de vosaltres sap alguna cosa i el perqué?.

L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions
Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
 
Entrades: 250
Membre des de: Dissabte 10/11/2012 20:57

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 10/10/2014 19:35

Euromed ha escrit:L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions


Jo crec que la primera imatge és una fotografia de l'estació de Marina, més que res perquè l'andana sentit Clot és a l'esquerra i si mires sentit Hospitalet hi ha un revolt a la dreta. O sigui, que és Marina. Suposo que la foto es va fer abans de... 1954?
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3237
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Estació Marina

EntradaAutor: Javi M » Divendres 10/10/2014 19:48

Jo també penso que la primera fotografia correspón a l'estació de Marina.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1572
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Euromed » Dissabte 11/10/2014 12:43

Renfe445 ha escrit:
Euromed ha escrit:L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions


Jo crec que la primera imatge és una fotografia de l'estació de Marina, més que res perquè l'andana sentit Clot és a l'esquerra i si mires sentit Hospitalet hi ha un revolt a la dreta. O sigui, que és Marina. Suposo que la foto es va fer abans de... 1954?


Hola Renfe445: Tens raó, ha de ser Marina, La foto a primera vista enganya una mica,encara que per la forma de les andanes/vies, URQUINAONA, no pot ser ja que l´estació es en recta, ARC de TRIOMF, tampoc, també es en recta, i al igual que URQUINAONA, es imposible veure les dues andanes, amb només acces als trens per la part esquerra, segons la direcció de la marxa. Al final només pot ser MARINA.
OK i mercés per reconfirmar la sospita, que tenia que ser MARINA.

Salutacions
Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
 
Entrades: 250
Membre des de: Dissabte 10/11/2012 20:57

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Catinenc » Diumenge 12/10/2014 17:06

Hola Euromed. En referencia a la segona fotografia, et diré que aquestes "casetes" eren els despatxos dels caps d'estació. Totes les estacions en tenien, si be no eren com aquesta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.
Catinenc
N3
N3
 
Entrades: 22
Membre des de: Diumenge 23/11/2008 17:46

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Euromed » Diumenge 12/10/2014 17:15

Catinenc ha escrit:Hola Euromed. En referencia a la segona fotografia, et diré que aquestes "casetes" eren els despatxos dels caps d'estació. Totes les estacions en tenien, si be no eren com aquesta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.


Hola Catinenc: D´acord, i es normal que fosin per als caps d´estació de metro. Ara el curios es que varen ser pintades com els "Pericos" de FCC/FSB , i no com el metro. ¿ Potser hi va haber l´intenció de pintar tot el material, tant de Metro, con els FCC/FSB,per als serveis urbans tipus metro ?

Salutacions
Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
 
Entrades: 250
Membre des de: Dissabte 10/11/2012 20:57

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: WMD626 » Dilluns 13/10/2014 17:53

Jo recordo aquestes cabines, però pintades de color Metro "oficial", que devia ser més tard: llavors sí que semblava que hi havia un altre tren a l'estació. El pintar-les de color "Perico" no deixa de ser curiós. Certament hi havia projectes per unir la línia Tibidabo amb el Metro (i això podria explicar una uniformitat de colors) , però això no afectava el Transversal, que és on estaven aquestes cabines. Potser l'explicació és tan tonta com que algú es va confondre a l'hora d'encarregar els colors o de pintar-les (podria ser, tenint en compte que els colors Metro i Perico es van introduir per la mateixa època). Però en fi, no descartem cap altra possibilitat...
WMD626
N6
N6
 
Entrades: 251
Membre des de: Divendres 24/02/2012 20:34
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Catinenc » Dilluns 13/10/2014 20:38

Com diu WMD626 jo també ho recordo amb els colors de Metro. La fotografia sembla que ha de ser dels primers temps d'aquesta estació en els anys 50 i jo vaig nèixer el 54, per tant els primers records fiables son dels anys 68, 69 i 70 quan anava al cole des de Maragall fins a Fernando.
Catinenc
N3
N3
 
Entrades: 22
Membre des de: Diumenge 23/11/2008 17:46

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: metring » Divendres 17/10/2014 17:50

Foto de Santa Coloma, amb bus i troleibús:

https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater

Imatge


Trolebus a la Plaça de la Vila anteriors a la Linea 3, principis dels anys 60.

Imatge

L1 Rambla San Sebastian, 1970.

Imatge

Catenarias del trolebus en el puente de Sta Coloma.
Año, 1953.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22664
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 17/10/2014 17:52

Bona foto del FS!
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3237
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Adolescent barceloní » Divendres 17/10/2014 18:00

L'última foto és la del pont que hi ha on acaba el passeig Santa Coloma abans d'entrar a la població homònima?
Juanjo Rubio. Programador informàtic, casteller, i aficionat al transport públic.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
 
Entrades: 2350
Membre des de: Dissabte 25/02/2012 16:00
Ubicació: La Trinitat Nova

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: metring » Divendres 17/10/2014 18:24

Quin dia de troballes!!!

Més de Facebook Santa Coloma de Gramenet-Imágenes:

Imatge

El 14 de junio de 1942 entró en funcionamiento la línea de trolebuses FS, como ramal de la línea FC, entre el final de ésta en la calle Palomar, y Santa Coloma. El recorrido de esta línea era desde la calle Palomar por la de San Andrés (a la vuelta por Torras y Bages) y paseo Santa Coloma (en vía única) hasta Santa Coloma, plaza del Caudillo.

En la foto, frente al número 19 de la calle Garcia Morato, a la puerta del bar "Parada" de Casa Pepe.
Dicen los colomenses que gracias a la venta de "cigalós" de la gente que esperaba el trolebús el amo del bar pudo abrir el actual Casa Pepe que está en la calle San Carlos.

Mas información: http://www.transportebcn.es/BUS/linea/35.html

Imatge

Obras del Metro a su llegada a Sta. Coloma de Gramenet, en 1983.

Imatge

Primer cotxe de linea de Santa Coloma a Barcelona l'any 1917.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22664
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Albert Llauger » Divendres 17/10/2014 19:14

I aquesta imatge també és interessant: https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater

D'aquest tipus de semàfors antics n'hi havien uns quants a Barcelona fa uns anys, els recordo sobretot a la zona alta (barris del Putxet, Sant Gervasi de Cassoles i Bonanova, cruïlla Mitre-Balmes i avinguda República Argentina entre d'altres), també a Padilla-Travessera de Gràcia n'hi havia un. Llàstima que no els hagin conservat.
Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
 
Entrades: 129
Membre des de: Divendres 11/10/2013 13:18
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 17/10/2014 19:52

La 35 abans tenia el final al carrer Pompeu Fabra (llavors anomenada García Morato), just a la porta de casa nostra!
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3237
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 17/10/2014 20:04

Adolescent barceloní ha escrit:L'última foto és la del pont que hi ha on acaba el passeig Santa Coloma abans d'entrar a la població homònima?

Sí, és el Pont Vell.
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3237
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: metring » Dissabte 18/10/2014 22:32

Hem traslladat els missatges sobre els baixadors de Santa Coloma al fil dedicat al tema, viewtopic.php?f=23&t=8764&start=20
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22664
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Renfe445 » Dissabte 18/10/2014 22:56

metring ha escrit:Hem traslladat els missatges sobre els baixadors de Santa Coloma al fil dedicat al tema, viewtopic.php?f=23&t=8764&start=20

Ja, però he vist una fotografia dels trolebusos de la Plaça de la Vila... :)
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3237
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: m.h.t. » Dimecres 28/01/2015 22:54

Us passo una imatge publicada avui a Badalona Recuerdos, realment històrica no només pel tanc, sino per l'entorn poblenoví dels anys 50 i pel fet d'ésser en color.

Tramvia "tanc" en doble a la línia 70 (Trafalgar - Badalona), l'any 1956, ple a vessar, passant pel Pont de Pallars. Veiem, també, una nena mirant cap a les vies del tren: :smile

Imatge

I ara, us ofereixo el mateix lloc 48 anys després, amb una imatge de GMaps. Impressiona veure el canvi: ;)
Fitxers adjunts
Pont_Pallars.jpg
Pont_Pallars.jpg (73.97 KiB) S’ha visualitzat 2239 vegades
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: Don Ramón » Dimecres 28/01/2015 23:21

El bueno de Dewi Williams, en paz descanse, hizo muchas fotos en color de tranvías, trolebuses y trenes de Barcelona en un viaje de 1956, se pueden ver aquí:
http://dewi.ca/trains/barcelon/index.html

Tiene tres fotos en color del Tramvia Blau, que hasta donde sé son las imágenes a color real más antiguas que tenemos del mismo.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
 
Entrades: 1199
Membre des de: Dimarts 25/11/2014 23:22
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Imatges per a la història

EntradaAutor: UT440_132M » Diumenge 08/02/2015 1:10

Imatge
No hi ha informació d'aquesta foto, però diria que es tracta del dia en què es va inaugurar el ja enderrocat baixador de Taradell - Mont-rodon, cap als anys 60 del segle passat.
Foto enllaçada des del grup de Facebook "Història de Taradell en imatges".
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3610
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

AnteriorSegüent

Torna a: Història del transport / Historia del transporte

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants