Estació de França

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Re: Estació de França

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 02/03/2018 14:15

Abans-d'ahir va fer 95 anys d'aquesta instantània. Comiat d'Albert Einstein de Barcelona a l'antiga Estació de França (28/2/1923):

Imatge
FOTO: Fundació Recerca (Generalitat de Catalunya)

Com a curiositat, no hi ha cap foto de l'arribada d'Einstein a l'Estació de França, una setmana abans, perque ningú va anar a rebre'l.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 206

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 04/10/2023 15:45

Ho poso aquí perque no he trobat un fil més idoni.

Ahir vaig mirar la pel·licula "La Ruta de los Narcóticos" de l'any 1962, una peli que s'engloba en el denominat cine negre barceloní (una pel·lícula de crim excel·lent, per cert).
Ara, em va sobtar molt que en una persecució per l'estació de França surt l'estació de Rodalies, que es va inaugurar l'any '64 segons qualsevol font. Ara tornant a veure-ho, sembla que es feia servir per mercaderies i/o manteniment. Llavors suposo que l'edifici era força més antic que 1964, i que aquell any es va reformar com a estació de viatgers. Agraeixo si algú vol completar aquestes qüestions.
Adjunto uns fotogrames.
Fitxers adjunts
est_rod3.png
est_rod3.png (361.21 KiB) Visualitzat 3236 cops
est_rod2.png
est_rod2.png (347.21 KiB) Visualitzat 3236 cops
est_rod1.png
est_rod1.png (354.69 KiB) Visualitzat 3236 cops



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/10/2023 9:55

Elefant ha escrit:
Dimecres 04/10/2023 15:45
Ho poso aquí perque no he trobat un fil més idoni.

Ahir vaig mirar la pel·licula "La Ruta de los Narcóticos" de l'any 1962, una peli que s'engloba en el denominat cine negre barceloní (una pel·lícula de crim excel·lent, per cert).
Ara, em va sobtar molt que en una persecució per l'estació de França surt l'estació de Rodalies, que es va inaugurar l'any '64 segons qualsevol font. Ara tornant a veure-ho, sembla que es feia servir per mercaderies i/o manteniment. Llavors suposo que l'edifici era força més antic que 1964, i que aquell any es va reformar com a estació de viatgers. Agraeixo si algú vol completar aquestes qüestions.
Adjunto uns fotogrames.
Eren les instal·lacions de mercaderies a gran velocitat de l'antiga MZA que van ser reconvertides a estació de passatgers el 1964. Abans de la construcció de la monumental estació de 1929, MZA trasllada a la Sagrera les mercaderies de petita velocitat, per la qual cosa les mercaderies a gran velocitat romanen a l'EDF, a l'edifici annex reconvertit en estació de Rodalies el 1964.

https://eltranvia48.blogspot.com/2020/0 ... elona.html

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 206

Entrada Autor: Elefant » Dijous 05/10/2023 15:51

genissimon ha escrit:
Dijous 05/10/2023 9:55

Eren les instal·lacions de mercaderies a gran velocitat de l'antiga MZA que van ser reconvertides a estació de passatgers el 1964. Abans de la construcció de la monumental estació de 1929, MZA trasllada a la Sagrera les mercaderies de petita velocitat, per la qual cosa les mercaderies a gran velocitat romanen a l'EDF, a l'edifici annex reconvertit en estació de Rodalies el 1964.

https://eltranvia48.blogspot.com/2020/0 ... elona.html

Salut !!
Molt interessant, no coneixia aquella part de l'historia de l'Estació de Rodalies.



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Divendres 06/10/2023 15:00

Hola,

Desconocia esta historia de la estación de cercanías !!!

Es de mis primeros recuerdos "ferroviarios" de ir a coger el tren de Mataro.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 14/04/2024 10:48

No sé si teniu present que les obres d'accessibilitat (instal·lació d'ascensors cap a les andanes) de l'estació de metro Ciutadella-Vila Olímpica:
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=41611
tenen conseqüències col·laterals en una petita part dels espais de l'estació de França.

M'ho ha explicat un amic meu, que en fa de responsable de riscos laborals. Puc mirar de que m'ho torni a resumir.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 14/04/2024 11:55

Fran-Ikarus ha escrit:
Diumenge 14/04/2024 10:48
No sé si teniu present que les obres d'accessibilitat (instal·lació d'ascensors cap a les andanes) de l'estació de metro Ciutadella-Vila Olímpica:
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=41611
tenen conseqüències col·laterals en una petita part dels espais de l'estació de França.

M'ho ha explicat un amic meu, que en fa de responsable de riscos laborals. Puc mirar de que m'ho torni a resumir.
Que invalidarían alguna de las vías de apartado de la estación? Tipo la 16 o 17? Teniendo en cuenta dónde cae la estación Ciutadella, tengo la impresión de que afectaría a estas vías, o como mucho, a esos "talleres" cerrados a los que se accede desde estás vías y de la 13 a la 15.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 14/04/2024 12:03

No, no invalidarían ninguna vía actual. Reconozco que he sido un poco "clickbait" :) Es una afectación bastante más marginal, de hecho afecta a una parte de las dependencias de la estación que ahora mismo ya están urbanizadas por encima (tienen una plaza). Pero con la curiosidad de que una zona que habría permitido hipotéticamente el paso de vías de tren (recalco el "hipotéticamente", por estar ya urbanizada como plaza), con la reforma, ya no lo permitirá nunca más.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”