Estació de França

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Estació de França

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 08/03/2009 11:01

M'han caigut a les mans algunes fotografies...

Platja de vies de l'estació
Imatge

Pont de l'enclavament
Imatge

Imatges de l'interior del post de comandament
Imatge

Imatge


I a les afores de l'estació...

Pas a nivell al carrer d'Alí Behí...
Imatge

El Bogatell
Imatge

El Poble Nou
Imatge


o l'estació del Morrot...
Imatge

muntant una locomotora 1338 de la MZA al Morrot
Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/03/2009 11:38

Quina meravella de fotos!!!!!!! :'(


digue's a on tinc que parar les mans, que també vull que em caiguin fotos d'aquestes!!!! xD



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 08/03/2009 12:26

Noi, Realment impressionants!!!!!
Fantàstiques aquestes fotogràfies, moltes gràcies per poder-les compartir amb tots nosaltres. No en tenia conneixemnt de cap d'aquestes.
Moltes gràcies i Salut!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 08/03/2009 15:02

metring ha escrit:Quina meravella de fotos!!!!!!! :'(


digue's a on tinc que parar les mans, que també vull que em caiguin fotos d'aquestes!!!! xD
Doncs d'un powerpoint que m'han reenviat. Desconec totalment qui és l'autor de les fotos i l'època en què estan fetes.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Diumenge 08/03/2009 17:54

Impresionants! :o

gràcies per compartir-les!!


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 03/05/2009 23:36

Mireu aquest projecte del 1967 a l'Hemeroteca de La Vanguardia, a on es preveia la desaparició de l'estació. Us en poso un tros.

Per veure l'article sencer, cliqueu http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 05-031.pdf

EL PLAN DE ENLACES FERROVIARIOS DE BARCELONA,
UN PROGRAMA EN MARCHA
Comprende la desaparición de las estaciones de Francia (Término), Bogatell y Pueblo
Nuevo. - Las obras, supeditadas al II Plan de Desarrollo, representan una inversión de
unos tres mil quinientos once millones de pesetas.

Sons y Vilanova, servicios terminales
Uno de los aspectos que aparecen en el Plan de Enlaces Ferroviarios
de Barcelona es la creación de dos nuevas estaciones terminales: Sans y
Vilanova, dentro de los servicios de viajeros
. La estación de Sans será término
de trenes de largo recorrido dirección Sur.
Origen del servicio de cercanías dirección Norte. Paso de cercanías dirección
Sur. Tendrá como estación auxiliar para el estacionamiento y formación
de trenes de largo recorrido, la estación de Hospitalet que se ampliará.
La explanación de Sans quedará en un plano inferior que permita por
encima el paso de los viales que sean necesarios.
En cuanto a la estación de Vilanova será término de trenes de largo
recorrido dirección Norte. Paso de cercanías dirección Norte. Tendrá como
estación auxiliar para el estacionamiento y formación de trenes de largo
recorrido, las instalaciones precisas que se incluirán en la estación de mercancías
de Sagrera, donde además también nacerá el servicio de cercanías
dirección Sur. Esta estación de Vilanova también se explanará en un plano
inferior a cota que admita el paso superior de la red de vialidad urbana.
El origen del servicio de cercanías será, como se ha dicho, las estaciones
de Sans y Sagrera, cruzándose los trenes en las dos direcciones Norte
y Sur de Barcelona.

...........


Inversión global, incluida la expropiación
Las obras necesarias para el desarrollo del Plan representan una inversión
global aproximada incluso expropiación de 3.511.000.000 pesetas, gasto
que estará supeditado al Plan de Desarrollo Económico y Social —segundo
cuatrienio— amoldándose su ejecución precisamente a este plazo.
Asimismo, el Plan supone la eliminación de las siguientes estaciones:
Barcelona-Término, Bogatell y Pueblo Nuevo, totalmente
. La de Barcelona-
Vilanova se acondiciona exclusivamente para viajeros, con lo que resulta
una liberación parcial del terreno que ocupa del orden del 40 por 100. Una
estimación aproximada del valor de estos terrenos, a precios medios del
mercado, asciende a 3.044.000.000 de pesetas.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/07/2009 13:31

Unes altres impagables fotos d'en Chausson bs:

http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Imatge

Imatge
Chausson bs ha escrit:Automotors de la sèrie 436 de RENFE a l'estació de Rodalies, avui enderrocada.L'estació disposava de 9 víes d'estacionament, numerades des de la 00 fins a la 08 per a distingir-les de les de l'Estació de França, situada al costat.
Barcelona, desembre de 1983.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 13/07/2009 3:05

automotorserie 436 ha escrit:Me parece que esté plano es definitivo. Aunque me sigue faltando la foto de la época.
:plas

Acabo de quedar-me bocabadat, i és que...
He estat cercant informació del Rompeolas, aquell racó de Barcelona tant estimat al seu temps pels habitants de la ciutat i que amb la seva modificació, s'està perdent en l'oblit. El recordo amb molt d'enyor, quan, de petit anava amb els meus pares allà, a veure al mar, i sempre mirava el restaurant allà en mig de res, recordo que tenia una gran espelma fora, i un gran cartell clamava el seu nom, "MAR i CEL", però del "rompeolas" ja no en queda gaire, l'han tallat per la meitat i l'accés al seu final està restringit, i ara estic buscant fotos d'aquell restaurant, d'aquell racó d'infantesa.
Però he trobat una que m'ha sorprès, i no sé si és el que crec que veig... una via de tren al Rompeolas? sembla que en el moment de la foto ja l'estaven desmuntant.
La foto data dels anys 50
Imatge
Em vull autocorregir, ja que veig que la via arribava al Moll de llevant, avui desaparegut, i us poso un bon mapa, que també és util per als que volgueu entendre la configuració de les vies.

Imatge


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Dilluns 13/07/2009 22:31

Recuerdo las viás del ferrocarril hasta practicamente el rompeolas, cerca de lo que entonces llamabamos el faro y recuerdo ver llegar los vagones con bloques de piedra que luego cargaban en gabarras y lo tiraban para hacer la prolongación del restaurante hacia delante,
hacia 1954 ya se estaban desmantelando las vías



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 14/07/2009 0:22

andres-1 ha escrit:Recuerdo las viás del ferrocarril hasta practicamente el rompeolas, cerca de lo que entonces llamabamos el faro y recuerdo ver llegar los vagones con bloques de piedra que luego cargaban en gabarras y lo tiraban para hacer la prolongación del restaurante hacia delante,
hacia 1954 ya se estaban desmantelando las vías
Sobre éste ferrocarril, si no recuerdo mal, hay un capítulo dedicado en el libro de Salmerón ELS TRENS DE BARCELONA.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimecres 04/11/2009 1:31

Que mapa, magnífico!, sólo me falta la foto de la época, sigo buscando pero no la encuentro, con aquellas rejas...que recuerdos...seguiré buscando
Y a todo esto sigo diciendo que nos quedamos sin vía por el litoral...gran desgracia :cari


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 23/01/2010 12:49

getimageCAP5PR32.jpg
getimageCAP5PR32.jpg (27.9 KiB) Visualitzat 12325 cops
He trobat aquiest imatge de l'antiga estacio de rodalies, correspon a la part que eta coberta



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dimecres 15/09/2010 0:00

Aqui us deixo dues fotos.La primera és de l'any 1902 a on surt l'antiga estació de França.I l'altre de la locomotora 120-0224 a les vies del port,el Novembre del 1962.

Imatge

Imatge



rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dimarts 15/03/2011 23:45

O.O Fantàstiques fotos m'heu fet plorar i tot Gràcies!!!

Ahir vaig anar a fer una visita als amics del Ferrocarril del carrer Ocata i vaig traslladar la meva preocupació sobre el Futur de l'EDF. De camí un home d'uns 40 anys que no era de l'Assoació tampoc li vaig preguntar però tenia pinta que era empleat de Adif o del que fos... em van dir el següent:

Molt optimista amb va dir que es IMPOSIBLE que tirin al edifici a terra perque està super protegit sobretot per l'Unió europea que dóna una Subvenció a la Generalitat, Ajuntament Bcn, Estat Central o Renfe ADif, algú d'aquests reben aquesta subvenció PER QUE ES DESTININ A mantenir l'Estació no només l'EDIFICI sinó també la seva activitat FERROVIARIA. Per tant la Unió Europea està a favor d'explotarla Ferroviariament i no a altres usos com Bibliotecas,ect.

L'home em va continuar explicar que quan es van tapar les vies per fer salons del Manga i altres coses la Unió Europea es va enterar i molt enfadada va dir que si no deixavent al descobert les vies com estaven que retiraven la subvenció i clar aquí tothom es va acollonir i ho van deixar com estava.

Al parlar ja amb un home molt més gran aquests ja de l'associació del Ferrocarril aquests em va dir que com la Sagrera trigarà entre altres coses molts més anys del que diuen. Això farà que de moment l'EDF continuarà donant servei ferroviari uns 10 anys més o el que sigui però quan estigui feta la Sagrera a la llarga se la carregaranperò aquest també em va dir que l'Edifici està asegurat.

Però la meva pregunta companys i espero aporteu dades... Si la Unió europea protegeix l'edicifi i la seva activitat com estació Ferroviaria fins i tot m'han dit que paga nòmines d'empleats i clar aquests no els interesa que la tanquin com a servei Ferroviari, Creieu que encara la salvarem per ferla servir en que sigui por llogarla a companyies extrangeres de trens perquè estacionin trens o linias terminal futures?

Un senyor veï de Forpienc que li vaig preguntar sobre un dubte de l'Estació del Nord em va treure el tema de l'EDF convençut que l'EDF jugarà un paper important en linias Internacionals ja que Sants i Sagrera estarà super saturada amb Rodalies, Mitja distància, Nacionals, AVE, Internacionals. Fixeu-vos que l'EDF té 12 vies cobertes i 4 mes exteriors= 16 vies!!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/03/2011 9:05

rangqiang ha escrit:Si la Unió europea protegeix l'edicifi i la seva activitat com estació Ferroviaria fins i tot m'han dit que paga nòmines d'empleats i clar aquests no els interesa que la tanquin com a servei Ferroviari, Creieu que encara la salvarem per ferla servir en que sigui por llogarla a companyies extrangeres de trens perquè estacionin trens o linias terminal futures?
Dubto molt que la UE estigui al darrere de tot aixo, i menys pagant sous a ningú. L'edifici està catalogat, pero la Unió Europea no toca aquest tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dijous 17/03/2011 17:16

L'edifici que és veu a la dreta que era? Una Mini estació amb trens estacionats? O.O

Pont de l'enclavament
Imatge



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 17/03/2011 17:33

Un edifici d'oficines o serveis amb unes vies amb toperes? Al fons, a l'esquerra, si que es veu l'estació de Rodalies.

I algú sap quin any es va enderrocar el pont? Actualment no queda res de res d'aquelles construccions, oi? Sé que el quadre està al museu de Vilanova...



rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dijous 17/03/2011 18:00

Perque servia aquest pont? O.O Es veuen unes finestres a dalt com es pujava allà?



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 17/03/2011 18:09

Dins d'aquest pont es governaven les agulles de l'estació. Aquí tens una imatge del quadre de l'enclavament (que es conserva al museu del Ferrocarril de Vilanova).

Imatge
http://www.iefc.es/documentacio/galeria ... P-1-10.php

Com es pujava? Fixa't a la dreta de la imatge del pont: hi ha una escala metàl.lica. :ok

Edito:
En aquest vídeo, al minut 2:36, pots veure el pont.
I en aquest altre, al minut 3:58, pots veure un operari manipulant les palanques dels canvis.



3gracia
N3
N3
Entrades: 26

Entrada Autor: 3gracia » Dimecres 23/03/2011 0:32

Dr. T ha escrit:Dins d'aquest pont es governaven les agulles de l'estació. Aquí tens una imatge del quadre de l'enclavament (que es conserva al museu del Ferrocarril de Vilanova).

Imatge
http://www.iefc.es/documentacio/galeria ... P-1-10.php

Com es pujava? Fixa't a la dreta de la imatge del pont: hi ha una escala metàl.lica. :ok

Edito:
En aquest vídeo, al minut 2:36, pots veure el pont.
I en aquest altre, al minut 3:58, pots veure un operari manipulant les palanques dels canvis.
Desde quan son automàtics els canvis



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”