Beatas (Banco): el topic

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Beatas (Banco): el topic

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 11/04/2006 20:00

Atenció: els primers dos missatges, provenen del fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=2528


Hola,

No me resisto a preguntar a nuestro nuevo miembro (bienvenido) qué es lo que sabe exactamente de la estación fantasma de "Banco" en ese mismo ramal que tanto conoce y domina.

Ilumínenos vuestra merced.

:anim

Gracias mil.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dimecres 12/04/2006 0:14

Pues lo que se exactamente de Banco es más bien poco.

Todo indica que está bajo la plaza de Antonio Maura, bajo la Via Layetana con la Avenida de la Catedral, junto a lo que en aquella época era el Banco de España y hoy en dia es la Caixa de Catalunya. La intención de la compañia era utilizarla para trasladar la recaudación de las taquillas al finalizar el servicio, por ese motivo sus dos andenes miden tan solo 23 metros ( bastante más que un coche o poco menos que dos coches, según como se mire ), y de 1,40 metros de ancho, exactamente igual que el andén estrecho de Correos..

Salmerón explica que Banco tenia ( o tiene ) dos accesos, uno por andén, en el lado Correos, este dato me parece extraño, un poco más adelante explico el motivo. La existancia de estos dos accesos no la he podido comprobar por motivos que todo el mundo comprenderá.

Tambien se dice que existia una galeria que conectaba directamente los andenes con la cámara acorazada del Banco, dato que logicamente tampoco puedo asegurar, y es ahi dónde los accesos que describe Salmerón pierde sentido. Si el Banco de Espáña estba, para situarnos, en la esquina llobregat-montaña de la plaza, es decir en el extremo Urquinaona de la estación, ¿ que sentido tiene iniciar las galerias de acceso en el extremo opuesto ( lado Correos ) ?

Mi opinión, hasta que no aparezca un documento que lo contradiga, es que Banco nunca tuvo ni accesos ni galerias, puesto que nunca se puso en sevicio. Servicio muy concreto, recordemoslo, y que no contamplaba el de pasajeros.

Un saludo.

BCN Término.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 17/11/2006 22:51

Atenció: hem afegit missatges que tractaven del tema "Banco" del fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=4441


Hola:
metring ha escrit:Gaudí i Correus, vale, i si m'apures, Banc i Bordeta, però de Fernando... :(
Ficar-se dins del tunel de la L4 i de la L5 ?.... Ho veig magre. Fer saltar una de les "xapes" de ventil.lacio?.... em sembla que 3/4 del mateix.

Banco?..... No varem quedar que era una llegenda?. A la Biblia Salmeroniana tampoc queda molt clar que realment existeixi.

I si, a vistar Fernando, com que no em dona molt "morbo".... mes que res perque dubto que quedi res. A mes, els trens per alla pasen a tota llesca. No es un lloc molt apte per fer fotos.

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Busqueu un llibre anomenat "El origen perdido".... Crec que ja he parlat d'ell alguna vegada. Hi han 4 o 5 pagines molt sucoses que parlen d'un "viatge" subterrani des de l'antic hotel Miramar fins a Passeig de Gracia....



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 18/11/2006 3:10

Mancances moltes, imprecisions y errors greus uns quants.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 18/11/2006 10:47

Home, d'errades en tenen tots, els llibres, però penso (i em fa la impressió que hi ha un consens bastant gran) que els llibres del CS tenen merescudament guanyat el malnom de Bíblia Salmeroniana, i molt especialment els de Metro TMB (ex-"Metro a seques"), Tren del Vallès i Tren de Sarrià.

Segurament els altres també, però ja són temes que no m' "arriben" tant (trens no suburbans)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 18/11/2006 19:15

BCN Término ha escrit:Mancances moltes, imprecisions y errors greus uns quants.
Molt bé, però és possible que part de la informació correcta la coneixeu gràcies a aquesta obra, o sigui que... :roll:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 18/11/2006 23:13

Molt bé, però és possible que part de la informació correcta la coneixeu gràcies a aquesta obra
Si, malgrat tot es el millor que s´ha escrit sobre el metro de Barcelona, per no dir l´unic de forma monogràfica, cosa que em sembla força trista, però es el que hi ha, i no treu que contingui erros i omisions importants.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 18/11/2006 23:15

Doncs seria bo de fer-les-hi arribar (les esmenes sobre les errades) al Carles Salmerón, per possibles re-edicions, ja que, per sort o per desgràcia, ara imagino que tindrà molt més temps per tornar a escriure llibres.

Potser podríem obrir un tema nou, dedicat a recopilar-les (les esmenes), i de pas ens anem fent una "fe de errades" per les BS del Metro. Què us sembla?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Diumenge 19/11/2006 19:49

Hola:
fantito ha escrit:
Serie600 ha escrit:
Banco?..... No varem quedar que era una llegenda?. A la Biblia Salmeroniana tampoc queda molt clar que realment existeixi.
l'Estació de Banco existeix. Al menys existeixen les andanes per a les dues vies i, problablement, l'accés a l'Avinguda Catedral.

I als llibres d'en Salmerón, que de biblies no en tenen res, hi ha moltes mancances.
Estimat company. Entenc i accepto que els llibres d'en Salmeron en tinguin errors i mancances, pero com ja s'ha dit, ara per ara -tot i els errors que tingui, que no dubto que hi puguin haver-, es que jo sapiga, la unica obra amb certa "cara i ulls" que parli de la historia ferroviaria d'aquesta ciutat, cosa que ni la mateixa TMB -hereva i malmessora de les xarxes de GMB i Transversal- s'ha dignat a fer, nomes fent que embutxacant-se els calers i perjudicant a l'usuari i les instal.lacions sense cap respecte a la seva historia. Es pel cual els llibres d'en Salmeron, em mereixen tot el respecte, donat que encara amb errors i mancances, recullen part d'aquesta historia. No estic defensant al Sr. Salmeron, que ja prous eines tindra per fer-ho, si no que estic defensant un treball que ara per ara ningu ha millorat ni contiunat, i per solament aixo ja mereix un respecte.

D'altra banda, i tenint clarament que el terme "Biblia" no es pot aplicar a aquestos llibres, has de saver que aquest terme "Biblia Salmeronica o Salmeroniense" es un terme que aqui al FTC emprem de manera col.loquial per referir-nos a aquestos llibres. Pots consultar mijtançant la recerca, d'altres fils que ja han tractat aquest tema i aquesta referencia col.loquial.

Espero que l'us del terme "Biblia" no t'hagi ofes. En el cas de que hagi estat aixi, et demano publica i humilment les meves disculpes. Si ho creus oportu, demana a Adminsitracio que em banegi del FTC durant el temps que creguis oportu per la meva "heretgia".

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Per cert, m'agradaria molt i crec que a molts companys del FTC ens indiquessis on son els accessos d'aquesta estacio (Banco) a l'Avinguda Catedral.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 20/11/2006 1:10

Serie600 ha escrit:Estimat company. Entenc i accepto que els llibres d'en Salmeron en tinguin errors i mancances, pero com ja s'ha dit, ara per ara -tot i els errors que tingui, que no dubto que hi puguin haver-, es que jo sapiga, la unica obra amb certa "cara i ulls" que parli de la historia ferroviaria d'aquesta ciutat, cosa que ni la mateixa TMB -hereva i malmessora de les xarxes de GMB i Transversal- s'ha dignat a fer, nomes fent que embutxacant-se els calers i perjudicant a l'usuari i les instal.lacions sense cap respecte a la seva historia.
Al Cèsar el que és del Cèsar: TMB ha editat el llibre "La ciutat transportada".



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dilluns 20/11/2006 1:24

Al Cèsar el que és del Cèsar: TMB ha editat el llibre "La ciutat transportada
Si, entre la bibliografia del qual apareixen els volums de en Carles Salmerón dedicats al Metro i que ,per tant, reprodueix els mateixos errors.

Aprofito la ocasió per preguntar si algú havia sentit a parlar de la estació BANCO abans que en Salmerón publiqués els seus llibres, y la data de la seva construcció. He estat investigant aquell enclau de la ciutat en profunditat i han sorgit dubtes més que raonables al voltant de la seva funció.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 21/11/2006 22:52

Hola:

Respecte al tema "biblia" i en Nestor Lujan, amb tots els respectes envers aquest escriptor, son molt conegudes las sevas "pifias", o sigiui que ell mateix ja es descal.lifica moltes vegades cada vegada que obra la boca, com es el cas en que cites. Es el que passa en cuan un es converteix en personatge famos per la causa que sigui: Que les seves paraules es prenen com a "Dogma de Fe" sense mes analisi, simplement perque es famos per la causa que sigui.

D'anomenar "biblia" (amb majuscules o minuscules) als llibres d'en Salmeron, em torno a repetir: Es una locucio que es va encunyar ja fa temps al FTC i que fins ara ningu s'ha estripat les vestidures. Pel que respecta a la seva fiabilitat i certessa de les seves dades, si algu es capaç de fer-ne un recull i posar-ho aqui i enviar-ho a en Salmeron, fara quelcom mes de profit que no pas queixar-se i criticar -sense rao i sense mes base que la de la pataleta- a tort i dret, esport molt habitual en aquest pais, pero d'aportar i millorar, res.

Que consti que no estic possant en un pedestal -merescut o no- a en Salmeron. Nomes tracto de fer palesa ara per ara i que jo sapiga, que es una de les mes exhaustives col.leccions sobre el transport ferroviari que s'hagin fet. I aixo, ara per ara, ningu ho ha fet, que jo sapiga. I estare molt gustos de saber i de coneixer que existeix una col.leccio de llibres que tracti aquest tema.

Entrada a Banco. Com tu ben dius, creus que allo es l'acces a l'estacio, es a dir, tampoc estas segur. Pel cual podrem afirmar, mentre no es demostri el contrari, que l'unic acces d'aquesta estacio -i tot basant-nos en la rumorologia i en els (oh desgracia!) en els (dolents i plens de falsedats, errades i demes) llibres d'en Salmeron, es el que hi ha dintre de l'oficina de certa entitat bancaria que hi ha a la rodalia i que aquella estacio nomes es va crear per portar la recaptacio del GMB pero que no va estar mai destinada la servei public, pel cual no hi han accessos al carrer.

Mes Banco. El meu pare havia sentit per boca del seu (mon avi patern) que havia treballat com a electricista al GMB i al Transversal, que ell havia sentit rumors de la seva existencia, pero que una vegada que ell (mon avi) va passar per alla, nomes era un forat a la paret amb material de via, una mena de "forat" per guardar eines i tal, sols que una mica mes gran.

Fernando. Doncs jo per molt que miro, i ja no se cap on mirar, no en veig res, cap resta. No sera allo que es diu vulgarment: "Se creia el ciego que veia, y eran las ganas que tenia", vaja que realment no hi ha res pero "volem" que hi hagi alguna cosa?.

Correus. Es facil de veure. Anant direccio Barceloneta, un s'engantxa be al vidre i veura passar l'estacio amb anuncis de l'epoca (em sembla que n'hi ha un de las famoses "Chirucas") i les rajoles.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 21/11/2006 23:40

Hola:

OK. Pel cual continuem en el camp de des conjectures. No hi ha cap acces al carrer de Banco. Encara que a mes d'un (inclos jo) ens agradaria que hi hagues algun i ficar el nas per alla.

De moment l'unica teoria es la d'en Salmeron. Al marge de que els tunels es varen construir molt abans de que es fesin servir com al que varen esser destinats, nomes en previssio d'un futur us.

Es a dir, qui ens diu que realment l'estacio es va construir en previssio (ja que estem conjecturant) de que alla anes una seu del Banco de España?. A banda de que els tunels estiguesin construits abans, no se si m'explico.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dimecres 22/11/2006 0:14

Uso el plural doncs no sóc jo sol que vaig darrere de saber sobre els túnels de la reforma.
Certament, es un sevidor.

Necessito, i espero que sigui prou, una setmaneta per poder emetre les meves conclusions, peró si puc exposar unes quantes dades significatives al respecte.

1- Els túnels de la reforma no es van construir l´any 1908. Es van començar el 1911 i la seva construcció es va allargar fins ben entrat el 1917. Els túnels no corren per tota la Via Layetana, si no fins al que antigament era el Carrer del pont de la parra, varrer desaparegut durant la reforma i que estava situat al que avui es la plaça Antonio Maura, es a dir, l´encreuament de la Granvia A i de la Gran Via C de la reforma.

2- El Banco de España no es va establir a la Plaça Antonio Maura fins al mes de febrer de 1932, abans ho va estar al Carrer Ample, i al capdevall de la Rambla Santa Mónica.

3- El Gran Metropolitano de Barcelona va solicitar permís per obrir un pou d´extracció de terres en front del número 38 de la Via Layetana, es a dir, una mica per sobre de la Plaça Antonio Maura, a començaments de l´any 1924.

Per tant:

Es allò que coneixem com a "BANCO" realment una estació ?

Alló que coneixem com a "BANCO", ho va construir l´ajuntament al darrer tram dels túnels de la reforma l´any 1917?, quinze anys abans que s´hi establís el Banco de España , o ho va construir el Gran Metro l´any 1924 ?, vuit anys abans que ho fés el banc.

Per acabar, recordeu que la explotació del Gran Metro estaba arrendada a Tranvias de Barcelona SA. i aquesta tenia el costum de quadrar caixa a les oficines de la companya, no al Banco de España.

En quant a allò que podria ser un accés a alló que en diem "BANCO", s´observa en primera instància una galeria cap a la seva dreta, es a dir, cap al museu d´història de la ciutat ( es demostrat que en va ser un acciés durant una pila d´anys ), i una altra galeria que es perd en la foscor i que es desenvolupa en perpendicular a la via layetana a molt pocs metres del que son els túnels de la reforma.

No es pataleta, ni ganes de queixar-se, i com veieu hi ha força més base en les meves paraules que la pràctica d´un esport. Simplement ganes de saver, si el que vull saver no es als llibres remouré cel i terra fins trobar la font on son les dades. La história es la história, i és una de sola, no es pot inventar, tan sols trobar.

Recopilar dades i trobar errades per enviar-les al Salmerón i poder aixó publicar una hipotética revisió de la seva obra. Rotundament no, primer per que es la seva feina, segón per que s´haurien de reescriure els seus llibres de adalt a abaix ( em limito als volums del Metro de Barcelona ).



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 22/11/2006 0:47

Hola:

Continuem conjecturant.

Que consti que no vull tirar per terra la feina de ningu. Sigui del FTC, o alie al mateix.

Ara per ara els unics que possiblement tinguin alguna informacio -al marge de particulars, incloent-hi relats personals com el que he esmentat del meu avi, etc- es la propia TMB. Pero savent-hi com se las gasta, no crec (tant de bo m'equivoqui, hi han assumptes en els que m'agrada equivocar-me i aquest es un d'ells) que deixi anar un borrall o que ni tan sols tiingui algun document en condcions d'esser estudiat.

Parlo de recaptacio, no pas de cuadrar comptes. Que cada escu que tingui un negoci pot fer caixa on vulgui, pero guardar els calers ho pot portat on vulgui. I ja que conjecturem, l'unica informacio d'aquesta teoria que no es pot demostrar, es que aquesta estacio es va fer en previssio d'aquest fet i que bassant-nos en les mateixes conjectures, hi ha un supossat acces sota d'una entitat bancaria. Que aixo sigui cert o no, no ho sabrem pel moment. Pel que sembla, Banco i tot el que la rodeja, tal i com vai dir fa uns cuants missatges abans, no es un mite?. Que mai va existir aquesta estacio en la realitat -funcionant, em refereixo- i que ni es cert que hi hagi cap acces?. Que nomes es tracta d'un forat (gran, del tamany d'un cotxe, el suficient per servir com a "apartadero" de material de via) a la paret i res mes, sense cap acces a l'exterior?.

El que sigui, hagi sigut, pugui ser, sera, etc. la nostra estimada "Banco", es perd a la boira dels temps. Fins que no es demostri el contrari (i per molt que ens agradi a tots nosaltres) Banco es "nomes" un mite.
BCN Termino ha escrit:Recopilar dades i trobar errades per enviar-les al Salmerón i poder aixó publicar una hipotética revisió de la seva obra. Rotundament no, primer per que es la seva feina, segón per que s´haurien de reescriure els seus llibres de adalt a abaix ( em limito als volums del Metro de Barcelona ).
Doncs company, aleshores no ho entenc.

Accepto que es la feina d'en Salmeron, pero el que no entenc es perque no se l'ha d'enviar aquestas dadas?..... Que de dolent hi ha en que es reescriguin aquestos llibres?. No es fan revissions d'altres coses menys importants i que no tenen a veure amb la cultura i la historia?....

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dimecres 22/11/2006 6:31

Continuem conjecturant.
Home, m´he limitat a aportar dades objectives,reals i contrastades, no pas a conjecturar.

Que nomes es tracta d'un forat (gran, del tamany d'un cotxe, el suficient per servir com a "apartadero" de material de via)
No es del tot cert, es un forat de 23 metres de llarg, massa llarg per un sol cotxe i massa curt per dos, tenint en compte que els cotxes tipus R feien 14 metres de llargada. I encara li podem donar una altra volta al assumpte, i preguntar-nos perqué dimonis té dues andanes si del que es tractava era de servir al Banco de España, quin sentit té doncs la andana de la via 2 ??, i una volta encara més, perqué es construeix una "cosa" que costa els seus diners, amb un objectiu tan concret com el que estem parlant i no entra mai en servei??

El que està clar es que es una obra feta per l´home, i les obres fetes per els homes queden documentades, es questió de cercar al lloc adeqüat, jo encara no he abandonat.
No es fan revissions d'altres coses menys importants i que no tenen a veure amb la cultura i la historia?....
Si, pero considero que si algú ha de revisar una obra ha de ser el mateix autor, que es qui va "cometre" els errors i qui en treu benefici.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 22/11/2006 10:11

BCN Término ha escrit:
I encara li podem donar una altra volta al assumpte, i preguntar-nos perqué dimonis té dues andanes si del que es tractava era de servir al Banco de España, quin sentit té doncs la andana de la via 2 ??, i una volta encara més, perqué es construeix una "cosa" que costa els seus diners, amb un objectiu tan concret com el que estem parlant i no entra mai en servei??

El que està clar es que es una obra feta per l´home, i les obres fetes per els homes queden documentades, es questió de cercar al lloc adeqüat, jo encara no he abandonat.
Certament, és estrany que tingui dues andanes, donat que amb una aniria "que xuta". Has anat algún dia a preguntar a l'antiga seu del Banco de España, ara Caixa de Catalunya, o a la nova de la primera? Potser, anant directament...

En quant a coses en las que inverteixen diners, i després no es fan servir...hi han taaaaaaaants exemples (Marina de Renfe, etc.), que hauriem de fer una llista exhaustiva :twisted:



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 23/11/2006 4:29

Hola:
Mortadel·lo ha escrit:
Serie600 ha escrit: Fernando. Doncs jo per molt que miro, i ja no se cap on mirar, no en veig res, cap resta. No sera allo que es diu vulgarment: "Se creia el ciego que veia, y eran las ganas que tenia", vaja que realment no hi ha res pero "volem" que hi hagi alguna cosa?.

no hay más sordo que el que no quiere oir :D :x

no és que sembli que es veuen coses...és que es veuen rajoles blanques gran metro legítimes (TM)
després de passar durant anys cada dia per aquell túnel un acaba fixant-s'hi...


respecte a Banco seguiu, que està molt interessant :D
Mestre, no estiguis tan sensible, home!, que no passa res.

No dubto de la teva paraula, ni de la de ningu del FTC, pero home, reconeguem que moltes vegades, i em refereixo en altres aspectes de la vida, no solament en aquest, que de vegades tan voler veure alguna cosa, al final l'acaben "veient". I repeteixo, no dubto de la teva dada, que consti.

BCN Termino. Company, potser no m'he explicat be en la darrera intervencio meva. Ara no possare disculpes per treure'm les mosques d'asobre, simplement no em vaig explicar be amb la meva resposta. Un moment.

Amb el concepte de "conjecturant" em referia al concepte de que mentre no tinguis mes informacio de la que tens ara (i que tots dessitjem que acabis tenint per acabar d'aclarir l'historia d'aquesta estacio), tot el que parlem sobre aquest tema son "conjectures", presuncions d'us i de la seva historia i origens. No pas que posses en dubte les teves paraules. Ni de lluny. Et prego que em disculpis si t'he ofes (aclareixo que sense cap intencio) amb la meva intervencio, pero repeteixo, no posava pas en dubte las tevas dadas, simplement usava el terme "conjectura" en el sentit de cualsevol cosa que aportem per aqui, mentre no es sapiga del cert al 100% l'historia d'aquesta estacio, son aixo, suposicions del que podia ser o haver-se destinat originariament.

Es molt dificil en una estacio que suposadament mai havia estat en servei public, del que se suposa que va esser ideada per portar la recaptacio, etc, etc, etc, saver de debo el que hi va esser en el seu moment.

Que aquesta estacio te dues andanes?. Mira, per exemple Paral.lel L2 tambe te dues andanes i en els seus origens, segons va apuntar em sembla el company El Llop, era una cua de maniobres-apartador de la linia 3, ara reconvertida en estacio final de linia. Potser en algun moment es va pensar fer el mateix amb aquesta estacio (Banco) una mena de rentador de cotxes o taller al mig de la linea (ara soc jo el que conjectura, fa suposicions) o ves a saber.

Qui te las claus d'aquesta estacio (en el mes ampli sentit de la paraula) es TMB, a les seves oficines i arxius. Sera receptiva a donar-los a coneixer?.....

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 09/10/2008 12:20

1. on van a parar les escales?

2. si no es per anar al banc, per a què és l'estació?
:nose


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 09/10/2008 12:45

Mortadel·lo ha escrit:1. on van a parar les escales?
Hi ha dues teories: a dins del banc, o a les escales estretes que hi ha a l'avinguda de la Catedral i que segons un altre rumor seria una sortida d'emergència del Museu d'Història de la Ciutat, tot i que es troba molt lluny d'aquell.
Mortadel·lo ha escrit:2. si no es per anar al banc, per a què és l'estació?
Potser no s'ha fet servir mai precisament perquè el seu ús, que havia de ser aquest, es va descartar un cop construïda.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”