Los fantásticos 1000

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dimecres 25/10/2006 15:56

Hola.


Podeis encontrar trenes similares a los 1000 en el metro de milán y en el de berín si no me equivoco.


Los miles son diseño de MAN, los dos primeros coches de esta serie se trajeron desde alemania por barco, construidos por MAN y Brown Boveri.

Luego sería Macosa quien se encargara de su construcción bajo licencia Man y Brown Boveri.


Salu2



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 25/10/2006 17:01

Hombre, en el de Milán muy similares no son. Excepto en algo: la antigüedad. Claro que en esto superan a los miles: los más antiguos son ¡de los años 60! :P


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 25/10/2006 19:10

Nota curiosa sobre els 1000 quan eren nous.
Recordo, que es podien diferenciar els d'origen alemany dels d'origen Espanyol, no sols logicament per la numeració M-1001 a M-1010, per el to de llum del fluorescents els d'origen alemany era del conegut com LLUM SOLAR, la reste LLUM DIA. despres es varen anar unifican pero varen circular aixi durant bastant temps,
La LLUM SOLAR es mes grogenca i la LLUM DIA es mes blanca.
COMETARI FRIKIE 100 PER CENT



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 26/10/2006 9:46

BRILL 18 ha escrit:Nota curiosa sobre els 1000 quan eren nous.
Recordo, que es podien diferenciar els d'origen alemany dels d'origen Espanyol, no sols logicament per la numeració M-1001 a M-1010, per el to de llum del fluorescents els d'origen alemany era del conegut com LLUM SOLAR, la reste LLUM DIA. despres es varen anar unifican pero varen circular aixi durant bastant temps,
La LLUM SOLAR es mes grogenca i la LLUM DIA es mes blanca.
COMETARI FRIKIE 100 PER CENT
jo crec que s'emporta el premi al comentari friki del mes d'octubre, amb diferència :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 26/10/2006 10:48

Recolço la proposta de premi :o

Per cert, imagino que les mítiques plaques "Brown-Boveri, Maquinista et al." també devien ser diferents, oi?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dijous 26/10/2006 15:28

Mortadel·lo ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:Nota curiosa sobre els 1000 quan eren nous.
Recordo, que es podien diferenciar els d'origen alemany dels d'origen Espanyol, no sols logicament per la numeració M-1001 a M-1010, per el to de llum del fluorescents els d'origen alemany era del conegut com LLUM SOLAR, la reste LLUM DIA. despres es varen anar unifican pero varen circular aixi durant bastant temps,
La LLUM SOLAR es mes grogenca i la LLUM DIA es mes blanca.
COMETARI FRIKIE 100 PER CENT
jo crec que s'emporta el premi al comentari friki del mes d'octubre, amb diferència :D
.

només del mes? Jo diria de l'any!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 26/10/2006 16:43

Seria igualment freaky si algú sapigués transcriure la diferència fonètica entre els motors dels 1000 i dels 1100, quan arrenquen i quan decceleren.

Al fòrum d'autobusos, en Busman és un destacat transcriptor de les diferències del soroll que fan, en deccelerar i reduïr marxes, les sèries d'autobusos de TMB amb caixa de canvis Voith respecte els de caixa ZF 8)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 26/10/2006 16:55

Fran-Ikarus ha escrit:Al fòrum d'autobusos, en Busman és un destacat transcriptor de les diferències del soroll que fan, en deccelerar i reduïr marxes, les sèries d'autobusos de TMB amb caixa de canvis Voith respecte els de caixa ZF 8)
Collons...jo no sé diferenciar pel so un bitxo amb caixa Voith d'un amb caixa ZF, clar que aquí només tenim ZF's...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 26/10/2006 17:19

l'any encara no s'ha acabat, us prometo intentar estar a l'alçada :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 26/10/2006 19:32

Mes punts per aconseguir el premi de missatge friki de l'any,efectivament
les plaques del constructor eren diferentes els primers duien dues una de cada construtor, i la resta una sola amb tots

Mes que res es que de jove he fet molts viatges amb aquesta seria ja que vivia a Vilapicina

Per el que fa el soroll lamento no poder diferenciarlos



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 27/10/2006 15:27

aarongilp ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Al fòrum d'autobusos, en Busman és un destacat transcriptor de les diferències del soroll que fan, en deccelerar i reduïr marxes, les sèries d'autobusos de TMB amb caixa de canvis Voith respecte els de caixa ZF 8)
Collons...jo no sé diferenciar pel so un bitxo amb caixa Voith d'un amb caixa ZF, clar que aquí només tenim ZF's...
Lo prometido es deuda:
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=autbcn&msg=19592
Busman ha escrit:Juas, qué grande.

Sí, es una regla mnemotécnica que he ido desarrollando al cabo del tiempo, pero explicarla es árduo. A ver si puedo:

El caso es que las series con cambio ZF mantienen un sonido 'uuuh' de fondo cuando se revoluciona el motor, mientras que las que tienen cambio VOITH suenan más bien 'iiih', con cadencia ascendente cuando aceleran y cadencia descendente cuando frenan (lógico, por otra parte). Hoy por hoy, la diferencia se puede apreciar con más claridad (para mi gusto) con los 82XX (ZF) y los 83XX (VOITH). Ambos comparten el sonido genérico de los MAN NL 222, pero si nos fijamos -especialmente cuando cambian de marcha o cuando frenan- podemos notar esta eventualidad.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Diumenge 19/10/2008 2:30

Desde aquí propongo la creación de un hilo permanente para recordar a los entrañables 1000.
La verdad es que nunca se me ocurió hacer una foto o grabar el sonido característico de estos entrañables metros que nacieron, crecieron y murieron conmigo. Así que ya sabéis...

Esta tarde estaba sentado esperando el metro en la estación de Entença, y observé que al 5000 se le escucha venir de lejos, intenté recordar el sonido de los 1000 (inolvidable por cierto) y pensé en como sonarán dentro de 20 años, que reformas sufrirán...

Os dejo una foto que he hecho de la única foto que tengo de un 1000,el 1002-1001, recién salido de fábrica, no sé el taller donde está tomada la foto, quizás fuera la maquinista?

Saludos al Foro
1002-1001.jpg
1002-1001.jpg (63.74 KiB) Visualitzat 11145 cops
Fitxers adjunts
cabecera.jpg
cabecera.jpg (57.1 KiB) Visualitzat 11143 cops
automotorserie 436 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 19/10/2008 13:03, en total s’ha editat 1 vegada.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 19/10/2008 12:52

Un 9000 a Entença? , supuso que voldres dir un 5000, que jo sapiga els 9000 no circulan per la linea 5, si estic errat perdoneu.me
Per cert la foto esta presa crec que als taller de Vilapicina, ja que aquestas primeras unitats varen venir ja muntades des de Alemanya, a partir del 1011 es va construir a Barcelona



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Diumenge 19/10/2008 13:01

Gracias Brill, como estaba ayer por la noche...corregiré el primer post para que no me caigan más palos. :x


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 19/10/2008 22:14

Yo tengo un porrón de videos de la serie 1000 y estoy preparándolos para colgarlos en YouTube.

Por otro lado, algunas fotos de la serie 1000 del menda las podéis ver aquí.

Por cierto, recomendada la visita a http://www.nycsubway.org y, si tenéis ocasión, colaborad como yo con fotos.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 20/10/2008 11:45

jo vaig penjar per aquí un parell de mp3 d'un 1000 i un 1100, quan van posar megafonia als 1100, suposo que encara es deuen poder trobar


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
tintin
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Barcelona - Horta

Entrada Autor: tintin » Divendres 24/10/2008 16:33

Hola Mortadel·lo,

hem podríes passar la megafonia del 1000 i del 1100.

Per un mp si vols o si no enviameles a aquesta direcció:

lg_nitnit@hotmail.com

Moltíssimes gràcies

Salutacions



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 24/10/2008 20:55

Mortadel.lo, no encuentro el Mp3 que has colgado en el forum, es posible volverlo a colgar o indicar donde está?, gracias


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 25/10/2008 17:07

aquí us poso una foto del dia que el M1044 es va enfadar amb la cotxera de Can Boixeres. El pobret tenia mal caràcter :'(

Imatge



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 25/10/2008 17:59

Segurament el seu mal caracter era provocat per que savia al futur que l'esperaba, pobrisons, en el fons ell i els seus germanet eran bones personas, vull dir trens,D.E.P.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”