Pero jo això no ho compto. Al cap i a la fí, aquestes vies d'ample UIC no serveixen per descongestionar l'entrada a la ciutat. Jo segueixo dient que tenim les mateixes vies que fa 80 anys.Guigui ha escrit:Ara, en realitat, ara ja no tenim les mateixes vies d'entrada que als anys 20. Per sota hi discorre la nineta dels ulls de Renfomentadif.
El metro Transversal
Re: Origens i petita diferència en l'actualitat
Diguem que serveixen per no congestionar-la encara més. Per això es comença a sentir un clam per la quadruplicació de pràcticament totes les vies d'accés a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Impresionant troballa que acabo de fer :
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/ ... ectos.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/ ... ccion.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/ ... jorar.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/12/anuncios.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/12/tuneles.html
Salut!
EDITO: I encara més!
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/ ... chivo.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/ ... ectos.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/ ... ccion.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/ ... jorar.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/12/anuncios.html
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/12/tuneles.html
Salut!
EDITO: I encara més!
http://nosinmicamara.blogspot.com/2009/ ... chivo.html
Ara caldria anar dient de quines estacions són, a veure qui les encerta Obviament, qui ha penjat aquestes fotos, no las ha fet.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1639
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Doncs en comentaré una que m'ha fet molta gràcia, la de Santa Eulàlia, amb la construcció de la torre d'enllaç amb el pont de Santa Eulàlia. També les de la construcció de la primitiva línia II (Sagrera-Vilapicina).
Una gran troballa. Superinteressant!.
Molt agraïts a BCN 2008!!!!!!!!
Salut¡
Una gran troballa. Superinteressant!.
Molt agraïts a BCN 2008!!!!!!!!
Salut¡
MOLTES GRÀCIES!
És una tota una troballa
És una tota una troballa
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
-
- N10
- Entrades: 4267
- Ubicació: Horta
Al lloro amb aquesta!
On es veu el fosset i el mur del final... Es tracta de Sagrera L5 mentre va ser final de línia?
On es veu el fosset i el mur del final... Es tracta de Sagrera L5 mentre va ser final de línia?
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
això té tercer carril i sembla ample ibèric no?victorcasta ha escrit:Al lloro amb aquesta!
On es veu el fosset i el mur del final... Es tracta de Sagrera L5 mentre va ser final de línia?
ES PELIGROSO ASOMARSE
Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
Què és alló??
- ElDesi1994
- N7
- Entrades: 343
- Facebook: Josué Ferrero
- Ubicació: Mollet del Vallès
- Contacta:
No pot ser, perque Sagrera tenia dues vies i tres Andanes, i Torras i Bages tenia tres vies i dues andanes, m'explico?Alemany ha escrit:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
EDITO: Poso aquesta ampliació, per que es vegi bé:
Parlem amb propietat.
No company es Vilapicina quan era cap de linea de la linea 2 antiga, la via de la dreta on esta el 600 es la via que va a tallersAlemany ha escrit:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
Oooops! Aceptamos barco... tens tota la raó.BRILL 18 ha escrit:No company es Vilapicina quan era cap de linea de la linea 2 antiga, la via de la dreta on esta el 600 es la via que va a tallersAlemany ha escrit:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
Què és alló??
veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?
jajajaj doncs no, pero era tard tenia son i vaig deixar l'edicio del missatge per avui, pero t'has aelantat, si efectivament es veu la catenaria i al cul de sac una unitat 600, recordo perfectament aquesta estacio en aquesta configuracio, jo hi vivia al costatEl LLOP ha escrit:veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?
El bosc no em va deixar veure l'arbre. Vaig relacionar directament dues andanes i tres vies amb Torras i Bages sobretot pel model de fanals (que per cert, eren en moltes altes estacions), i de fet diria que fins no fa gaire, TiB va conservar els dels extrems.El LLOP ha escrit:veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?
Què és alló??
Em sona molt que ja es va penjar en alguna banda, però per si d'en cas, penjo aquest document, de http://dialnet.unirioja.es/servlet/arti ... igo=815684 , sobre en Terradas i el Transversal:
http://www.prbb.org/quark/31/031085.pdf
http://www.prbb.org/quark/31/031085.pdf
No acabo de entender esta frase:
En todo el tramo construido por Terradas hay un
solo túnel excepto en la estación de la plaza España que
hay, además, el que se había previsto fuera de enlace, y
en la de plaza Universidad ya que, al no obtener la
autorización para mantener una rasante alta en el jardincito
de la plaza, se vio obligado a construir dos.
En todo el tramo construido por Terradas hay un
solo túnel excepto en la estación de la plaza España que
hay, además, el que se había previsto fuera de enlace, y
en la de plaza Universidad ya que, al no obtener la
autorización para mantener una rasante alta en el jardincito
de la plaza, se vio obligado a construir dos.
Hola,
Reprenc aquest tema per comentar que la setmana passada vaig estar a la biblioteca Vapor Vell consuntant els dos volums de la biblia Salmeroniana del metro i em vaig fixar en les fotos d'època de les estacions del Transversal. S'observa la diferència decorativa en les estacions que es va utilitzar, no tenia res a veure amb el GMB. Vaig observar que les estacions Universitat, Urgell i Rocafort tenien una espècie d'artesonats que cobrien la volta del sostre i eren preciosos, donàven un aire força elegant i senyorial a aquestes estacions. Em pregunto si Hostafrancs i Plaça de Sants també eren així en origen, ja que l'estil constructiu de les naus d'andanes és el mateix que a Urgell i Rocafort , llàstima que trobar fotos d'època d'algunes estacions tant del Transversal com del GMB sigui pràcticament impossible. Crec que recordar l'aspecte del Transversal (i el GMB) en els seus orígens és força interessant per als que ens apassiona la història del transport.
Reprenc aquest tema per comentar que la setmana passada vaig estar a la biblioteca Vapor Vell consuntant els dos volums de la biblia Salmeroniana del metro i em vaig fixar en les fotos d'època de les estacions del Transversal. S'observa la diferència decorativa en les estacions que es va utilitzar, no tenia res a veure amb el GMB. Vaig observar que les estacions Universitat, Urgell i Rocafort tenien una espècie d'artesonats que cobrien la volta del sostre i eren preciosos, donàven un aire força elegant i senyorial a aquestes estacions. Em pregunto si Hostafrancs i Plaça de Sants també eren així en origen, ja que l'estil constructiu de les naus d'andanes és el mateix que a Urgell i Rocafort , llàstima que trobar fotos d'època d'algunes estacions tant del Transversal com del GMB sigui pràcticament impossible. Crec que recordar l'aspecte del Transversal (i el GMB) en els seus orígens és força interessant per als que ens apassiona la història del transport.
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
-
- N3
- Entrades: 37
- Ubicació: Hostafrancs (L1)
Henry 030 ha escrit:Hola,
Reprenc aquest tema per comentar que la setmana passada vaig estar a la biblioteca Vapor Vell consuntant els dos volums de la biblia Salmeroniana del metro i em vaig fixar en les fotos d'època de les estacions del Transversal. S'observa la diferència decorativa en les estacions que es va utilitzar, no tenia res a veure amb el GMB. Vaig observar que les estacions Universitat, Urgell i Rocafort tenien una espècie d'artesonats que cobrien la volta del sostre i eren preciosos, donàven un aire força elegant i senyorial a aquestes estacions. Em pregunto si Hostafrancs i Plaça de Sants també eren així en origen, ja que l'estil constructiu de les naus d'andanes és el mateix que a Urgell i Rocafort , llàstima que trobar fotos d'època d'algunes estacions tant del Transversal com del GMB sigui pràcticament impossible. Crec que recordar l'aspecte del Transversal (i el GMB) en els seus orígens és força interessant per als que ens apassiona la història del transport.
Henry, he vist fotos d'Hostafrancs i Plaça de Sants del 1957 i tenien el sostre llis, sense els artessonats d'Urgell i Rocafort. És cert que responen al mateix tipus d'estació que Urgell i Rocafort, de fet la decoració de les parets era la mateixa, només canviaven els sostres, a Urgell i Rocafort disposaven d'aquests artessonats al sostre, mentre que a Hostafrancs i Plaça de Sants tenien la volta llisa. Adjunto foto de la nau d'andanes d'Hostafrancs el 1957
- Fitxers adjunts
-
- Hostafrancs Transversal 1957.jpg (30.43 KiB) Visualitzat 6406 cops
Henry, he vist fotos d'Hostafrancs i Plaça de Sants del 1957 i tenien el sostre llis, sense els artessonats d'Urgell i Rocafort. És cert que responen al mateix tipus d'estació que Urgell i Rocafort, de fet la decoració de les parets era la mateixa, només canviaven els sostres, a Urgell i Rocafort disposaven d'aquests artessonats al sostre, mentre que a Hostafrancs i Plaça de Sants tenien la volta llisa. Adjunto foto de la nau d'andanes d'Hostafrancs el 1957[/quote]
Gràcies Alberto per la foto i la explicació
Suposo que l'any 1926 ja eren així aquestes dues estacions . Llàstima que no hi hagin fotos del 1926 ni d'Hostafrancs ni de Plaça de Sants...
Gràcies Alberto per la foto i la explicació
Suposo que l'any 1926 ja eren així aquestes dues estacions . Llàstima que no hi hagin fotos del 1926 ni d'Hostafrancs ni de Plaça de Sants...
Volem un museu del transport a Barcelona!!!