Sagrera

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Sagrera

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 22/01/2009 21:15

liniadelRipollés ha escrit:M'esteu fent gaudir com un camell amb les fotos del metro...

Seguiu així i acabaré forofo de TMB....no puede ser !!!! :cop

Tots Movem Barcelona
i com gaudeix un camell????? :) :)

Pd: lo de "cow jones" es molt bó. :riure :riure :riure



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 22/01/2009 21:26

Aaah Adolf, tots tenim un costat metrero. També és ferrocarril, escolti'm. :D ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/01/2009 21:45

JaMiRo! ha escrit:Fixeu-vos qui està recolzat a la finestra, un aficionat com nosaltres! :D
Quan m'amorrava als vidres dels 300, tenia la impressió que hi havia força nens (i gent que ja no ho eren tant) a qui també agradava fer-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 23/01/2009 8:21

Guigui ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:Fixeu-vos qui està recolzat a la finestra, un aficionat com nosaltres! :D
Quan m'amorrava als vidres dels 300, tenia la impressió que hi havia força nens (i gent que ja no ho eren tant) a qui també agradava fer-ho.
Al metro de conducció automàtica de Nürnberg la feina va ser meva per avançar-me als nens (i no tant nens) per agafar lloc al davant xDD


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 30/01/2009 16:39

Aquí teniu unes fotos de quan es van fer les obres de Sagrera L1, per suprimir les andanes laterals, etc., i va quedar a l'aire:
Fitxers adjunts
obressagrera1.jpg
obressagrera1.jpg (72.82 KiB) Visualitzat 5482 cops
obressagrera2.jpg
obressagrera2.jpg (74.67 KiB) Visualitzat 5483 cops
obressagrera3.jpg
obressagrera3.jpg (78.57 KiB) Visualitzat 5479 cops
obrassagrera4.jpg
obrassagrera4.jpg (75.77 KiB) Visualitzat 5480 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/02/2009 10:25

Més fotos, d'abans de començar les obres a L1:
Fitxers adjunts
sagr4.jpg
(57.88 KiB) S’ha baixat 520 vegades
sagreraesto.jpg
sagreraesto.jpg (23.24 KiB) Visualitzat 5392 cops
sag2.jpg
sag2.jpg (48.26 KiB) Visualitzat 5389 cops
sagr3.jpg
sagr3.jpg (25.97 KiB) Visualitzat 5390 cops



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 03/02/2009 16:38

dues fotos, la primera de la "decosntrucció de Sagrera 1" i l'altre de "la sol.lució BARCELONA"

Imatge


Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/02/2009 18:40

Sol·lució Barcelona que hauria anat infinítament millor per enllaçar 4 línies de metro i una de rodalies, ampliant el túnel i les tres andanes :nono



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 03/02/2009 19:21

Mare meva! Ja hi cabia tota aquesta gent dins del metro?


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 04/02/2009 0:29

aim ha escrit:Mare meva! Ja hi cabia tota aquesta gent dins del metro?
Be de fet si no cabia ens feiem cabra, recordo ambs els tren de cuatre cotxes, y atapaits com autentiques llaunes de Sardines, quins temps, i de fet a la foto coincidexan dos trens al mateix temps per aixo estan les andanes "a tope"



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/05/2009 11:22

Aquí teniu una foto, de quan s'estava construínt el passadís d'enllaç entre les dues línies:
Fitxers adjunts
passadissagrera.jpg
passadissagrera.jpg (58.04 KiB) Visualitzat 5079 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 22/01/2014 15:57

http://horapunta.tmb.cat/seccio/histori ... va-sagrera

Fa 60 anys el metro arribava a La Sagrera

L'estació de La Sagrera de la línia 1 del metro de Barcelona es va inaugurar el 26 de gener del 1954, ara fa 60 anys, com a part del projecte d'expansió del Metro Transversal cap al barri de Sant Andreu.
Gustau Lamadrid / 22.01.14 - 08:55h

L’endemà de la inauguració oficial, l'estació de La Sagrera va iniciar el seu servei per connectar la línia amb l’estació de Navas de Tolosa, oberta mesos abans, mentre continuaven les obres del tram fins a Horta, que es volia inaugurar per a la primavera del mateix any per completar així l’anhelada ampliació del Metro Transversal.

El Transversal, que va ser la segona línia de metro que va funcionar i aspirava a ser un tren d'enllaç entre els diferents centres ferroviaris de Barcelona, va aprofitar el creixement que la ciutat estava experimentant cap al riu Besòs, i la conseqüent necessitat de dotar la zona dels corresponents serveis de transport, per reprendre el seu procés de desenvolupament, que s'havia interromput amb motiu de la Guerra Civil.

Estació tipus Barcelona

L'estació de La Sagrera està situada a 8 metres de fondària, al subsòl de l'avinguda Meridiana, entre els carrers Hondures i Garcilaso. Originàriament, pertanyia a les denominades estacions tipus Barcelona, que tenien la particularitat d'acollir, sota una gran volta, una andana central i dues de laterals. En principi, la primera estava destinada a l'entrada o embarcament dels viatgers, i les segones a la sortida o desembarcament. Una altra característica del seu disseny era que disposava de vestíbuls molt amplis.

Totes les estacions construïdes als anys 50 en la prolongació del Metro Transversal cap a Sant Andreu tenien aquesta tipologia (Glòries, Clot, Navas, La Sagrera i Fabra i Puig), així com també l'estació de La Sagrera de la línia 2 del Tranversal Alt, actual línia 5, construïda l’any 1959. No obstant, amb el pas del temps aquestes instal•lacions han sofert canvis per tal d'adequar-les a les noves necessitats de la xarxa de metro, i avui només l'estació de Navas continua mantenint en conjunt el disseny original, tal com va ser construïda, tret de la introducció de petites millores que la mobilitat urbana requereix.

En el cas de l'estació de La Sagrera de la línia 1, l'any 2005 va ser objecte d'una profunda remodelació i actualment disposa d'una sola andana central àmplia, i s'hi van instal•lar ascensors i escales mecàniques. Posteriorment, es va realitzar la renovació total del vestíbul de correspondència amb la línia 5, un vestíbul nou de correspondència amb les línies 9 i 10 i una nova estació de Rodalies Renfe. Com a dada curiosa, cal esmentar que l'intercanviador de La Sagrera és el més utilitzat de tota la xarxa de metro.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dijous 30/01/2014 17:11

A mitjans de 1982 la "Soci" va fer una visita als tallers de la Sagrera i aquí podem veure un parell de "Centuries" en procés de restauració. A més a més on podem veure els carrils aeris amb les seves maneges que es connectaven als vehicles motors per a moure les composicions dins les instal·lacions.

jms
Fitxers adjunts
FCMB-121_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg
FCMB-121_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg (168.98 KiB) Visualitzat 4662 cops
FCMB-123_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg
FCMB-123_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg (163.21 KiB) Visualitzat 4662 cops



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”