Exposició material mòbil a la Pobla de Lillet

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 606

Exposició material mòbil a la Pobla de Lillet

Entrada Autor: xevi » Divendres 19/12/2008 20:12

Algú ha visitat l'exposició de FGC de la Pobla de Lillet, titulada "ferrocarrils industrials, turistics i secundaris de la vall del llobregat"?
Val la pena o què?

He trobat info a la web del tren del ciment i fent click sobre l'estació de la pobla de lillet: http://www.trendelciment.cat



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 19/12/2008 21:05

Esta situada a l'estació del Ferrocarril Turistic tren del Ciment a La Pobla de Lillet,
i l'acces es gratuït.
Hi han peces recuperadas de l'antiga deixalleria Salmerón, un vagó de l'antic cremallera de Montserrat, un cotxe de fusta de la línia Catalans, algunas máquinas de vapor i diesel, i vagonetas i máquinas de ferrocarrils industrials.
Comentar que en la meva última visita, que deu fer un any, també vaig anar on era la seu de l'antic Museo del Transport, que es al altre final de la línia del tren turistic, al Clot del Moro, on es troban abandonadas a la seva sort, i patin el rovell i el vandalisme diversas peces históricas encara recuperables que els responsables tindrían que haver preservat, com l'antic funicular de Nuria, la cabina de l'aeri de Sant Jeroni, i un altre funicular que em sembla que es l'antic de Vallvidrera, alguns camions Ebro antics, entre altre material que no te reparació posible degut a la degradació a que es trova somés.

Aixi doncs, recomano la visita doncs pots passar un dia de festa molt agradable combinant la visita a l'exposició, el passeig en tren, la visita a las restes de l'arqueología industrial (encara que nomes sigui per emprenyarse), a mes de un bon dinar a algun dels bons restaurants de la zona.

Aixo si, avans d'anar-hi vigila els horaris del trenet, doncs nomes circula a l'estiu, i alguns caps de setmana de temporada mitja.

Salutacions.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”