Vehicles històrics, avui

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Re: Vehicles històrics, avui

Entrada Autor: wefer » Dijous 12/05/2016 14:02

122-042-132 ha escrit:el Brill 18 l'hem de mimar, sí en volem gaudir durant uns quants anys més. Salut!
Evidentment, però la qüestió és que fer-lo arribar fins a Pl. Catalunya no és cap maltractament. Les màquines, encara que siguin antigues, si estan ben mantingudes poden fer com a mínim el que feien en la seva època de funcionament habitual. Ara, cosa diferent seria si no estigués en perfecte estat.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5236
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 16/06/2016 11:08

Males notícies (bé, o "cap pas endavant", per dir-ho així) a curt termini. Pel que es veu aquí, el 18 i el 301 només estaran exposats, pel centenari de l'arribada a les Planes:

http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=14227


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 16/06/2016 11:17

Fran-Ikarus ha escrit:Pel que es veu aquí, el 18 i el 301 només estaran exposats, pel centenari de l'arribada a les Planes:
Ja m'estranyava a mi que a can FGC es gastessin els diners. Ja m'estranyava...



Miquel
Administrador
Entrades: 4148
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 16/06/2016 15:01

wefer ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Pel que es veu aquí, el 18 i el 301 només estaran exposats, pel centenari de l'arribada a les Planes:
Ja m'estranyava a mi que a can FGC es gastessin els diners. Ja m'estranyava...
El que no entenc és què els hi ha passat als dos trens, si abans be que corrien de tant en tant :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/06/2016 15:48

"És la seguretat, estúpid!"


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22827
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/06/2016 11:00

metring ha escrit:Atenció a la notícia:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -enllac.do

FGC presentarà demà noves freqüències a l'estació de Quatre Camins i noves instal·lacions a Martorell Enllaç

[...]
Tot seguit, el president d'FGC es desplaçarà fins a l'estació de Martorell Enllaç, on a les 10.40 hores es presentarà l'ampliació de la nau que preserva part del material històric de la companyia. L'acte comptarà amb la presència de l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22827
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/06/2016 14:18

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -camins.do
(La part sobre la nau:)

[...]Nau de 42 metres

D’altra banda, Enric Ticó i l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, han presentat una nova nau de 42 metres de longitud construïda a l’estació de Martorell-Enllaç, destinada a estacionar i preservar part de les unitats històriques de la companyia.

La construcció de la nova nau, amb un termini d’execució de dos mesos i una inversió de 127.000 euros, permetrà:

Conservar el patrimoni històric ferroviari
Millorar el confort i la seguretat dels treballadors/es de Ferrocarrils
Millorar la qualitat de les instal·lacions
Reduir els costos d’explotació i manteniment, augmentant la protecció contra els agents atmosfèrics i el vandalisme
Optimitzar l’ús de l’espai a les instal·lacions de Martorell

D’aquesta manera, FGC continua treballant per la preservació del material històric ferroviari català. La nova nau de Martorell se suma als altres dipòsits de conservació de material mòbil dels que disposa la companyia a l’estació de Manresa Alta, a l’antiga estació de Rubí i al Centre Operatiu de Rubí.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22827
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/06/2016 14:23




Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 496
Ubicació: Tossa de Mar

Entrada Autor: awe » Divendres 17/06/2016 20:03

Amb l'augment de tensió a 1500V, si recordo bé hi havia determinats elements dels trens històrics que patien. Les granotes es varen adequar perquè encara feien servei comercial, i per això la granota preservada és adaptada als 1500V: ja era adaptada abans d'esdevenir material preservat.

Respecte la "dificultat" de conducció de Brills i perico que s'esmenta de tant en tant, és totalment cert que el regulador (que a can FGC se'n diu "manipulador") tipus PC101 és molt desagradable. Per donar tracció, cal estar fent força amb el braç constantment per a vèncer una molla. No sé quin geni ho devia haver inventat aviat farà un segle, però si fos viu és per fer-li una bona tibada d'orelles. En tot cas, a l'època prou que es feia i els maquinistes no se'n queixaven, però també és cert que s'acceptaven condicions de treball més dures llavors (que consti que ho esmento com a fet històric i no dic en absolut que haguem de tornar-hi).

I pel que fa al Brill 18, en algun moment va perdre els equips originaris tipus "M" li varen endinyar els PC101 de forma que té la mateixa pega.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 794
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 17/06/2016 22:49

La construcció de la nova nau, amb un termini d’execució de dos mesos i una inversió de 127.000 euros, permetrà:

Conservar el patrimoni històric ferroviari
Millorar el confort i la seguretat dels treballadors/es de Ferrocarrils
Millorar la qualitat de les instal·lacions
Reduir els costos d’explotació i manteniment, augmentant la protecció contra els agents atmosfèrics i el vandalisme
Optimitzar l’ús de l’espai a les instal·lacions de Martorell

Amb una inversiò relativament petita es pot fer bastanta feina.

Que n'aprenguin a can TMB.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 18/06/2016 11:25

Esto que se ha dicho de la controla de los Brill me suena a un sistema primitivo de hombre muerto. Si el maquinista se desmayaba o algo, pues soltaría la palanca y el tren se frena. Me suenan cosas parecidas en otros vehículos de la época. También en esa época los maquinistas iban de pie. Como bien se ha dicho, las condiciones de trabajo no eran las de hoy en día en casi ningún sitio.

Me parece una lástima que no vayamos a ver los Brill circular, y por lo que parece ni la Rana la van a sacar a pasear, que ahí realmente no hay mucha excusa. Una pena.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 496
Ubicació: Tossa de Mar

Entrada Autor: awe » Dissabte 18/06/2016 11:58

Hola Don Ramon, es verdad que hay que ir apretando el hombre muerto, pero además hay que mantener fuerza en el regulador en sí porque de lo contrario vuelve a posición de reposo (sin tracción).

Y ahora que mencionas lo del hombre muerto, no sé si es obligatorio por norma que sea del tipo que de vez en cuando hay que soltar y volver a apretar. De ser así, no cumplirían ni los Brill ni el perico.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 18/06/2016 18:15

awe ha escrit:Hola Don Ramon, es verdad que hay que ir apretando el hombre muerto, pero además hay que mantener fuerza en el regulador en sí porque de lo contrario vuelve a posición de reposo (sin tracción).

Y ahora que mencionas lo del hombre muerto, no sé si es obligatorio por norma que sea del tipo que de vez en cuando hay que soltar y volver a apretar. De ser así, no cumplirían ni los Brill ni el perico.
Ok, ahora me ha quedado claro.

Que no cumplirían las regulaciones de hoy en día no me sorprende, me sorprendería lo contrario. Pero tampoco creo que sea necesario que unidades históricas cumplan todos los reglamentos actuales. En EE.UU. hablan de la "cláusula del abuelo" (grandfather clause) que es cuando algo que es antiguo (como un tren en este caso) no tiene que cumplir el reglamento actual sino únicamente el del momento de cuando empezó a usarse. Siempre se pueden tomar medidas como tener a dos personas al mando para garantizar la seguridad.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 231

Entrada Autor: TramviaBlau » Dissabte 18/06/2016 21:41

[/quote]

Ok, ahora me ha quedado claro.

Que no cumplirían las regulaciones de hoy en día no me sorprende, me sorprendería lo contrario. Pero tampoco creo que sea necesario que unidades históricas cumplan todos los reglamentos actuales. En EE.UU. hablan de la "cláusula del abuelo" (grandfather clause) que es cuando algo que es antiguo (como un tren en este caso) no tiene que cumplir el reglamento actual sino únicamente el del momento de cuando empezó a usarse. Siempre se pueden tomar medidas como tener a dos personas al mando para garantizar la seguridad.[/quote]

El mateix passa amb els automòbils, siguin històrics o no, i en uns trens que circularien un parell de cops a l´any no entenc tanta obsessió per les normes d´ara.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 496
Ubicació: Tossa de Mar

Entrada Autor: awe » Dimecres 22/06/2016 20:28

Pues sí que hay normas que tienen que cumplir todos los trenes, históricos o no. Por eso el 301 tiene extintores, y unas pegatinas rojas horrendas que ponen algo así como "finestra d'emergència". Y mirad que queda más feo que pegarle a un padre.

[alerta de tostón a continuación]

Respecto a los reguladores, en el caso de FGC es fácil recapitular. Tal vez me salte algo, pero básicamente:

1) Tipo "M", años 10. Los llevaban las grúas y los 10-27. Sin problemas, la controla era casi idéntica a las de las granotes, aunque la cabeza era de bronce o latón (en todo caso, dorada). Pero esos equipos eran punto a punto, es decir, sin aceleración automática.
2) Tipo "PC101". Un engorro de conducir por lo descrito antes. Algún lumbreras decidió montar esos equipos en el Brill 18, teniendo equipos tipo "M" originales en las grúas retiradas que podrían haberse montado en el Brill. A mi juicio, un sacrilegio. Puestos, más habría valido poner equipo de granota, que encima la controla era mucho más parecida con la originaria del Brill.
3) Tipo "English Electric", sobre 1922, de los "llaunes" o 400/500 de la primera generación, primera etapa de las "granotes", y luego montados en muchos "pericos". Sin problemas de conducción, salvo por la... digamos... falta de fiabilidad de los equipos. Retirados fulminantemente cuando la Generalitat tomó las riendas de la antigua compañía. Esa controla es la de mi avatar, en este caso en un perico que sería desguazado una hora después de sacar la foto.
4) Las granotes tras desmontarles los equipos English Electric, que es su estado actual, sin problemas.

Me faltan los equipos de los metálicos, que no recuerdo cómo eran ni qué regulador llevaban.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1360
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 20/07/2016 11:15

122-042-132 ha escrit:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
El Brill 301 a Tradinsa (Artesa de Lleida), en procés de restauració. Salut!
Fitxers adjunts
Brill 301.jpg
Fotografia del Brill 301 a Artesa de Lleida. Autor Galper (Josep Maria Galindo)
Brill 301.jpg (54.77 KiB) Visualitzat 3463 cops
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 20/07/2016 19:51, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 20/07/2016 13:14

122-042-132 ha escrit:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales
... i pel que veig al costat d'una unitat 8000 del metro de Madrid :x



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3748
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 26/07/2016 14:01



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

jsantos233
N5
N5
Entrades: 115

Entrada Autor: jsantos233 » Dimecres 27/07/2016 15:20

Hola,

Acabo de trobar aquest enllaç amb algunes fotos dels vehicles al triangle de TMB:
http://imatgessobrerodes.blogspot.com/2 ... e-tmb.html



jsantos233
N5
N5
Entrades: 115

Entrada Autor: jsantos233 » Dimecres 27/07/2016 15:50

Despres de veure totes les fotos, m'he fixat que es veuen dos busos d'hidrogen. He mirat a la web d'en José Mora i diu que els tres segueixen vius, encara que dos es van marcar per desballestar, interesant...

Una pena que els grafiters ja hagin fet de les seves en el tranvia PCC restaurat.

No hi ha foto del 1000.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”