Jo el que no comprenc es el motiu que fa que els Brills no circulen per si sols i ara ho han de fer remolcats. No se suposava que estaven en estat de marxa, o es que ens trobem amb les noves polítiques de neo FGC? (que dit d'altre manera, ho podem definir com a "mesures de seguretat").122-042-132 ha escrit:Amb el permís d'En Bernat Borràs: el Brill 18 a Sant Cugat el passat diumenge 29 d'octubre. Salut!ferran6420 ha escrit:Si que va estar present el Brill 18 a Sant Cugat durant els actes d'innauguració del centenari.Fran-Ikarus ha escrit:Algú sap com està el Brill 18?
Em crida l'atenció que, pel centenari de l'arribada del tren a Les Planes hi pogués ser present (conjuntament amb el 301) durant tres dies, però pel centenari de l'arribada a Sant Cugat no pas, amb la llàstima que s'hi farà la presentació del llibre commemoratiu, i hagués estat idònia amb la presència d'un dels vehicles de la sèrie inaugural del recorregut.
Salut!
https://www.flickr.com/photos/trenscat/37313271044/
Avui 29 d'octubre de 2017 s'ha celebrat l'acte central del Centenari del Tren a Sant Cugat. El 26 d'octubre de fa 100 anys arribava per primer cop el tren a l'aleshores petita vila de Sant Cugat. L'acte ha consistit en exposar durant una estona el Brill 18 a la via 1 de Sant Cugat, mentre per la via 2 anaven circulant tots els trens. Com a peculiaritat, el tren taller (ex-400) ha remolcat el Brill des de Rubí a la nit fins a la via morta de Sant Cugat i de nou el tren taller s'ha endut la composició a Rubí al migdia. Una salutació a tots els presents!
Vehicles històrics, avui
Re: Vehicles històrics, avui
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1392
- Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)
Foto d'un dels tres cotxes (granotes), al fons es veu el segon, que estan en procés de gran revisió a Tradinsa.122-042-132 ha escrit:La Granota 400 (els tres cotxes) ha estat traslladada a Tradinsa, per passar la gran revisió. Ja han passat vora 20 anys des de la seva restauració. A veure sí la treuen més sovint, un cop feta la posada a punt. Salut!
Foto curiosa al costat d'un cotxe de la sèrie 2000 de Metro de Barcelona, també en procés de gran revisió.
Font de la informació: TRADINSA
PROJECTE: Gran revisió d’automotors històrics elèctrics sèrie 400.
NÚMERO D’UNITATS: 3 cotxes de la sèrie 400 FGC
DESCRIPCIÓ DELS TREBALLS:
Revisió dels bogies.
Revisió dels eixos i la seva rodadura.
Revisió dels elements de l’interiorisme (seients, finestres, fulles de portes, paviment, armari dotació).
Revisió dels equips elèctrics.
Revisió dels equips pneumàtics.
Revisió del pintat exterior del vehicle i pictogrames.
- Fitxers adjunts
-
- Una granota en gran revisió
- 20171121_115950-600x400.jpg (60.97 KiB) Visualitzat 2581 cops
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1392
- Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)
"Les Granotes" sèrie 400
El seu últim servei comercial al Vallès es va produir el dia 20 de juny de 1996, mitjançant una gran festa de comiat.
De totes maneres van continuar en reserva diverses d' Elles fins a la seva venda als ferrocarrils de Cuba, on encara avui presten els seus serveis.
En servei comercial restringit a la llançadora Sarrià-Reina Elisena hi va haver adscrita una UTE 400 fins a l'any 2003.
Actualment existeixen a FGC dues UTE s de la sèrie 400, una de dos cotxes per serveis auxiliars, tipus tren taller i de socors; i una UTE de 3 cotxes completament restaurada en estat d'origen l'any 1944. (actualment a TRADINSA, per passar la gran revisió).
La composició històrica està formada pels automotors números 413-805-507, encara que el 1998 van ser renumerats com 409-809-507. L'automotor actualment numerat com 409 (ex 413) es va construir el 1973, el remolc 809 (ex 805) el 1949 i l'automotor 507, el 1967.
Salut!
El seu últim servei comercial al Vallès es va produir el dia 20 de juny de 1996, mitjançant una gran festa de comiat.
De totes maneres van continuar en reserva diverses d' Elles fins a la seva venda als ferrocarrils de Cuba, on encara avui presten els seus serveis.
En servei comercial restringit a la llançadora Sarrià-Reina Elisena hi va haver adscrita una UTE 400 fins a l'any 2003.
Actualment existeixen a FGC dues UTE s de la sèrie 400, una de dos cotxes per serveis auxiliars, tipus tren taller i de socors; i una UTE de 3 cotxes completament restaurada en estat d'origen l'any 1944. (actualment a TRADINSA, per passar la gran revisió).
La composició històrica està formada pels automotors números 413-805-507, encara que el 1998 van ser renumerats com 409-809-507. L'automotor actualment numerat com 409 (ex 413) es va construir el 1973, el remolc 809 (ex 805) el 1949 i l'automotor 507, el 1967.
Salut!
- Fitxers adjunts
-
- cotxe remolc 809 (ex 805) (granota), a Tradinsa
- 20171121_115855-600x400.jpg (52.63 KiB) Visualitzat 2577 cops
-
- cotxe motor (granota), a Tradinsa
- 20171120_110605-600x400.jpg (48.53 KiB) Visualitzat 2577 cops
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5260
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
Algú sap per què van fer això? (i a més amb només 2 dels 3 automotors)122-042-132 ha escrit:automotors números 413-805-507, encara que el 1998 van ser renumerats com 409-809-507
Només em ve al cap que algú hagués "distret" les plaques originals i es veiéssin obligats a substituïr-les per les d'altres automotors, però vaja, tindria delicte!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
El responsable será el mismo que cambió el número a la 111.02 a 111.01.Fran-Ikarus ha escrit:Algú sap per què van fer això? (i a més amb només 2 dels 3 automotors)122-042-132 ha escrit:automotors números 413-805-507, encara que el 1998 van ser renumerats com 409-809-507
Només em ve al cap que algú hagués "distret" les plaques originals i es veiéssin obligats a substituïr-les per les d'altres automotors, però vaja, tindria delicte!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1392
- Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)
Per un tema de matricules i baixes. No tot és tan senzill; ni son decisions personals improvisades. Tot te el seu perqué. No malpenseu!. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1392
- Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)
Les obres varen començar a principis de l'any 1923, tot i que a finals del 1921, principis del 1922, es feren les voladures dels túnels excavats a la roca, que donaven accés a les cabines. Les obres van durar fins l'any 1929, fins que el 29 de Juny es va inaugurar, convertint-se en una de les obres d'enginyeria més importants de l'època, sent el primer funicular per a transport de persones de l'Estat Espanyol i, el que tenia més pendent d'Europa, ja que en l'ultim tram assolia quasi el 200 %.
En la propaganda del butlletí del Santuari, amb data del mes de gener del 1930, diu que durant els primers cinc mesos de funcionament, el funicular ha estat utilitzat per unes cinc mil persones. Llevat dels anys de la guerra civil (1936-39), en que el funicular fou encautat pel sindicat ferroviari, el servei fou ininterromput sense las més mínima incidència fins 1983, any en que es feren uns estudis per tal d'avaluar l'estat de les instal·lacions, les quals en aquests moments ja començaven a esser precàries. Després dels informes e inspeccions, es dugueren a terme unes reparacions considerades de indispensables per poder a tornar a posar en funcionament l'aeri, el qual va seguir funcionant provisionalment pel transport del personal que realitzava el manteniment de la part superior del telefèric, i per la Guàrdia Civil.
L'estació inferior fou enderrocada l'estiu del 1985, i el desembre del 1987 se suspengué definitivament tot tipus d'activitat, a l'estiu de l'any següent es desmuntaren els cables i es deixaren les cabines a la part inferior, on restaren abandonades . A l'any 1995, es dona llum verda al projecte de convertir l'estació superior en un centre de telecomunicacions, les obres del qual començaren el 26 de setembre del mateix any, fins el juny de l'any següent, on foren acabades. Si ens arribem fins a la Miranda del Moro, a més de l'espectacular panoràmica que ofereix el lloc, encara podrem veure alguna de les parts mecàniques que s'han conservat com a record, a més de la gran torre de 45 metres d'alçada, del centre de telecomunicacions.
Font d'informació: Esgarrapacrestes: http://esgarrapacrestes.blogspot.com.es ... errat.html
Fran-Ikarus ha escrit:Algú sap per què van fer això? (i a més amb només 2 dels 3 automotors)122-042-132 ha escrit:automotors números 413-805-507, encara que el 1998 van ser renumerats com 409-809-507
Només em ve al cap que algú hagués "distret" les plaques originals i es veiéssin obligats a substituïr-les per les d'altres automotors, però vaja, tindria delicte!
Fran-Ikarus, no és distracció. Simplement és una qüestió administrativa i d'amortització del material. Al llarg del temps això ha succeït amb altres vehicles, aquí i en altres llocs. Si tu tens un vehicle que està en mal estat, però la seva amortització és llunyana i en canvi en tens un altre en bon estat, però ja amortitzat, administrativament, els canvies plaques, perquè administrativament continues amb la documentació del vell i a córrer. Això és més econòmic que restaurar un vehicle vell perquè aguanti un temps més.
jms
122-042-132 ha escrit:Una molt bona noticia. Anem recuperant part del patrimoni de transports.
Les obres varen començar a principis de l'any 1923, tot i que a finals del 1921, principis del 1922, es feren les voladures dels túnels excavats a la roca, que donaven accés a les cabines. Les obres van durar fins l'any 1929, fins que el 29 de Juny es va inaugurar, convertint-se en una de les obres d'enginyeria més importants de l'època, sent el primer funicular per a transport de persones de l'Estat Espanyol i, el que tenia més pendent d'Europa, ja que en l'ultim tram assolia quasi el 200 %.
En la propaganda del butlletí del Santuari, amb data del mes de gener del 1930, diu que durant els primers cinc mesos de funcionament, el funicular ha estat utilitzat per unes cinc mil persones. Llevat dels anys de la guerra civil (1936-39), en que el funicular fou encautat pel sindicat ferroviari, el servei fou ininterromput sense las més mínima incidència fins 1983, any en que es feren uns estudis per tal d'avaluar l'estat de les instal·lacions, les quals en aquests moments ja començaven a esser precàries. Després dels informes e inspeccions, es dugueren a terme unes reparacions considerades de indispensables per poder a tornar a posar en funcionament l'aeri, el qual va seguir funcionant provisionalment pel transport del personal que realitzava el manteniment de la part superior del telefèric, i per la Guàrdia Civil.
L'estació inferior fou enderrocada l'estiu del 1985, i el desembre del 1987 se suspengué definitivament tot tipus d'activitat, a l'estiu de l'any següent es desmuntaren els cables i es deixaren les cabines a la part inferior, on restaren abandonades . A l'any 1995, es dona llum verda al projecte de convertir l'estació superior en un centre de telecomunicacions, les obres del qual començaren el 26 de setembre del mateix any, fins el juny de l'any següent, on foren acabades. Si ens arribem fins a la Miranda del Moro, a més de l'espectacular panoràmica que ofereix el lloc, encara podrem veure alguna de les parts mecàniques que s'han conservat com a record, a més de la gran torre de 45 metres d'alçada, del centre de telecomunicacions.
Font d'informació: Esgarrapacrestes: http://esgarrapacrestes.blogspot.com.es ... errat.html
A la fotografia, podeu veure un operari situat a la barqueta de la cabina per a greixar el cable amb una brotxa durant la marxa del telefèric. Si us hi fixeu bé, entre les mans sembla que porta una brotxa. En els últims temps de funcionament del telefèric només era operativa una de les cabines.
Una curiositat. La maquinària del telefèric era a l'estació superior i per a posar-lo en marxa, cada dia, el maquinista pujava amb el funicular de Sant Joan i a peu, una mitja hora llarga, es dirigia fins a l'estació superior. De fet, al tancar el restaurant que hi havia dalt, va acabar de tancar el telefèric, la gent s'estimava més pujar al funicular de Sant Joan, on a dalt hi havia un petit restaurant molt casolà i econòmic amb bona vista.
jms