Tren dels Llacs

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Re: tren dels llacs

Entrada Autor: Sky » Dissabte 31/10/2009 13:49

El Tren dels Llacs finalitza la primera temporada amb el 94% d'ocupació

• El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari de servei

La primera temporada del tren dels llacs ha finalitzat amb un èxit rotund de passatgers. Més de 3.500 persones hi han pujat entre els 18 viatges que ha fet durant el 16 de maig i avui mateix. L'ocupació mitjana ha estat del 94%. La gran demanda existent va obligar a afegir un cotxe addicional als 4 inicialment previstos, ampliant de 168 a 224 el nombre de places per circulació des del passat 13 de juny, tal com ha explicat el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. Per tot plegat, el Tren dels Llacs s'assegura la continuïtat del projecte. El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari previst fins als 25 viatges. La majoria dels viatgers, un 51%, prové de Barcelona, un 34% de les Terres de Lleida i la resta venen d'altres punts de Catalunya i de l'estat espanyol. Entre els passatgers que avui emprenien l'últim trajecte d'aquesta temporada, efectivament molts barcelonins, moltes famílies i molts aficionats al món del ferrocarril. Il·lusionats valoren poder gaudir d'una màquina de vapor com la Garrafeta i els paisatges de la ruta.El Tren dels Llacs és una iniciativa turística de la Diputació i l'Ajuntament de Lleida i Ferrocarrils de Catalunya, amb la col·laboració del consistori de la Pobla de Segur i els Consells Comarcals del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà.

http://segre.com/




Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 31/10/2009 23:30

^^




liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 01/11/2009 13:58

Celebro el 94% d'ocupació, és fantàstic saber que un tren històric pugui tenir tant d'interès. Ben aviat, 25 serveis més!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 01/11/2009 14:58

Sky ha escrit:El Tren dels Llacs finalitza la primera temporada amb el 94% d'ocupació

• El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari de servei

La primera temporada del tren dels llacs ha finalitzat amb un èxit rotund de passatgers. Més de 3.500 persones hi han pujat entre els 18 viatges que ha fet durant el 16 de maig i avui mateix. L'ocupació mitjana ha estat del 94%. La gran demanda existent va obligar a afegir un cotxe addicional als 4 inicialment previstos, ampliant de 168 a 224 el nombre de places per circulació des del passat 13 de juny, tal com ha explicat el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. Per tot plegat, el Tren dels Llacs s'assegura la continuïtat del projecte. El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari previst fins als 25 viatges. La majoria dels viatgers, un 51%, prové de Barcelona, un 34% de les Terres de Lleida i la resta venen d'altres punts de Catalunya i de l'estat espanyol. Entre els passatgers que avui emprenien l'últim trajecte d'aquesta temporada, efectivament molts barcelonins, moltes famílies i molts aficionats al món del ferrocarril. Il·lusionats valoren poder gaudir d'una màquina de vapor com la Garrafeta i els paisatges de la ruta.El Tren dels Llacs és una iniciativa turística de la Diputació i l'Ajuntament de Lleida i Ferrocarrils de Catalunya, amb la col·laboració del consistori de la Pobla de Segur i els Consells Comarcals del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà.

http://segre.com/
Falta esmentar quelcom de molt important i decisiu: I es la il.lusió, les ganes, la tenacitat i l'abnegació d'un grapat de persones que l'han fet possible. Aquest tren s'ha gestat des del 1988 amb diferents etapes i amb moments molt amargs, superats gràcies a l'exemple i dedicació d'homes, com diria el poeta, de raça gegantina, que en llur senzillesa radicava sa grandesa, com és el cas de'n Cosme García Losada que ens ha deixat aquest estiu i que fins al final va estimar el ferrocarril i les velles locomotores de vapor a les que havia dedicat tota la seva vida, més enllà de la professionalitat i del deure.
Fitxers adjunts
Gracias Cosme tu recuerdo nos sirve de ejemplo.JPG
Gracias Cosme tu recuerdo nos sirve de ejemplo.JPG (267.19 KiB) Visualitzat 6238 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dilluns 02/11/2009 0:03

:plas :plas :plas :plas :plas es mereix un gran aplaudiment a l'esforç per tirar-ho endavant :plas



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 02/11/2009 11:51

Vaig preguntar al personal de la locomotora per què no podien pujar fins a La Pobla amb la Garrefeta. El motiu és ben senzill: no hi ha personal a Tremp i no poden fer el creument. Així, el tren ha d'arribar a La Pobla perquè pugui sortir el regional cap a Lleida que està allà esperant.

Amb el tren actual només tenen 10 minuts de marge, mentre que amb la Garrafeta s'han d'aturar a posar aigua essent impossible complir l'horari. Simplement posant una persona a Tremp els dissabtes que funciona el Tren dels Llacs, es podria pujar fins a dal amb la Garrafeta. Però les institucions no volen posar-hi més diners (per una banda) i per l'altra ADIF no accepta els automatismes de FGC :x



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/11/2009 11:58

La burrocràcia, la maleïda burrocràcia...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 02/11/2009 16:12

Bé, a mi em sembla que tot plegat ha estat un tema de pressupost massa ajustat a l'hora de renovar la via. Sense entrar en el laberint que formen Renfe-adif-FGC.

Tenim que entre Balaguer i Lleida, tram renovat per Renfe, no hi ha cap lloc on efectuar creuaments i entre Balalguer i Tremp, tampoc, a més a més els encalvaments de Tremp estaven bloquejats i a La Pobla hi deixaren solament dues vies sense diagonal que no estava prevista inicialment, però que instàncies d'ARMF fou, finalment, instal.lada

Tal com deixaren la línia després de la renovació, la circulació del Tren dels Llacs resultava impossible.

Ara, amb la tercera via a La Pobla i la possibilitat de fer creuaments a Tremp i Àger la cosa ha millorat sustancialment, però encara ha de millorar molt més si com hem de creure entre Llelda i Balaguer es podran fer creuaments ben aviat.

El fet és que no hi ha cap impediment a la línia per a que la garrafeta circuli per la totalitat de la mateixa, en realitat ja ho fa en casos concrets. Hi ha el tema de manteniment i conservació de la locomotora que ara per ara és l'única màquina de vapor de línia que hi ha i no poden permetre's el luxe que per avaria no circuli.

Estic segur que en un futur no llunyà podrem veure circulacions de vapor en tot el recorregut, la llàstima és que a causa del desballestament de la placa giratòria de La Pobla, la circulació de locomotores de vapor amb el tender remolcat ha quedat molt perjudicada, encara que tècnicament és possible que retorin de cua. Però llavors entrem en el capítol de les homologacions i permisos, etc....Aqui, si.... Burocràcia, pura i dura.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 02/11/2009 17:16

L'any 2003 quan vaig pujar amb la Garrafeta a la Pobla de Segur, el creuament en feia a Tremp.
El problema es que actualmente hi ha agulles talonables a Tremp pero atornillades. Es veu que per alguna trifulca FGC- Adif, no es permet utilitzar les agulles talonables. Uns no volen posar diner perque quan no hi sigui Adif no hi haura cap problema, i els altres no volen homologarles per motius desconeguts per mi.
Nomes habilitant les agulles talonables i un cap d'estació movil pel creuament a Tremp ja hi hauria suficient.
El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 02/11/2009 19:10

davida ha escrit:El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.
Només afegir que això és perfectament possible gràcies al fet que actualment hi ha una carretera nova de trinca en paral·lel al tren, de manera que en cotxe i tenint en compte la velocitat del tren, seria perfectament viable que el cap d'estació avancés el tren i l'esperés en les citades estacions. Ara, com se li punxi una roda al cotxe del factor... aleshores sí que la tenim liada :D



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 02/11/2009 19:42

Home... independentment de que el tren es pugui avançar, no em negaràs que és una xapussa haver de sortir amb el cotxe fins a la següent estació amb encreuament per donar la sortida al tren.

Si hem d'anar per aquí, com a mínim al factor potser li sortiria més a compte de traslladar-se amb el mateix tren.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 02/11/2009 20:39

Si fos factible tècnicament fer una composició rígida al tram Tremp-La Pobla (una locomotora en cap i altra en cua) es podria mantenir La Pobla tancada i obrir Tremp, on es farien les maniobres i l'autorització per arribar a La Pobla amb l'estació tancada mitjançant un BOI i assumint el personal del tren les funcions del personal de circulació de La Pobla, tal i com es fa de forma generalitzada excepte quan circula el tren històrics dels dissabtes.


wefer ha escrit:Vaig preguntar al personal de la locomotora per què no podien pujar fins a La Pobla amb la Garrefeta. El motiu és ben senzill: no hi ha personal a Tremp i no poden fer el creument. Així, el tren ha d'arribar a La Pobla perquè pugui sortir el regional cap a Lleida que està allà esperant.

Amb el tren actual només tenen 10 minuts de marge, mentre que amb la Garrafeta s'han d'aturar a posar aigua essent impossible complir l'horari. Simplement posant una persona a Tremp els dissabtes que funciona el Tren dels Llacs, es podria pujar fins a dal amb la Garrafeta. Però les institucions no volen posar-hi més diners (per una banda) i per l'altra ADIF no accepta els automatismes de FGC :x


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 02/11/2009 20:45

Tot i no recordar com són les agulles de Tremp (sí que recordo cert personal d'ADIF flipant amb elles) en el cas que siguin talonables la senyalització que hi ha a Tremp no permet utilitzar-les, atès que falta l'indicador electrònic de posició correcta d'agulla.

La forma senzilla de reobrir Tremp amb aquestes agulles seria donar de baixa els senyals d'entrada i els avançats i substituir-los per pantalla de parada diferida i punt protegit, amb el cap d'estació a peu d'agulla autoritzant l'entrada amb el banderí groc desplegat. Una cosa com Cazalla-Constantina, allà a Sevilla.
davida ha escrit:L'any 2003 quan vaig pujar amb la Garrafeta a la Pobla de Segur, el creuament en feia a Tremp.
El problema es que actualmente hi ha agulles talonables a Tremp pero atornillades. Es veu que per alguna trifulca FGC- Adif, no es permet utilitzar les agulles talonables. Uns no volen posar diner perque quan no hi sigui Adif no hi haura cap problema, i els altres no volen homologarles per motius desconeguts per mi.
Nomes habilitant les agulles talonables i un cap d'estació movil pel creuament a Tremp ja hi hauria suficient.
El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 02/11/2009 21:22

wefer ha escrit:
davida ha escrit:El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.
Només afegir que això és perfectament possible gràcies al fet que actualment hi ha una carretera nova de trinca en paral·lel al tren, de manera que en cotxe i tenint en compte la velocitat del tren, seria perfectament viable que el cap d'estació avancés el tren i l'esperés en les citades estacions. Ara, com se li punxi una roda al cotxe del factor... aleshores sí que la tenim liada :D
Aquesta carretera nova de trinca només té un parell de petits llocs per avançar en 15 Quilòmetres i al damunt un cop a Tremp per anar a l'estació cal travessar-lo. Per tant dubto que sigui pràctic aquest sistèma. El tren només para a Salás de Pallars però la velocitat és constant mentre que en cotxe si et trobes un tractor (Recordeu que no és Barcelona) davant ja has begut oli i si avances en línia continua els mossos no tardarien ni quinze dies en deixar sense punts el carnet dels que s'avinguinguessin a fer-ho.

Si hi hagues possibilitats de creuament o rebassament entre Lleida i Balaguer, es podrien tanmateix ajustar els horaris a fi de poder arribar a La Pobla sense necessitat de fer el creuament a Tremp.

També haig de dir que un diguem-ne "Sport" d'alguns joves "simpàtics" de la comarca és el de posar-se a 20 0 30 Quilòmetres per hora amb la intenció de provocar una cua de "Frigoletas o Kamacus" que els permeti guanyar juguesques i un bon tip de riure.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 03/11/2009 8:56

lauria1226 ha escrit:Ara, amb la tercera via a La Pobla i la possibilitat de fer creuaments a Tremp i Àger la cosa ha millorat sustancialment, però encara ha de millorar molt més si com hem de creure entre Llelda i Balaguer es podran fer creuaments ben aviat.
A Àger es poden fer encreuaments ara? :?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 03/11/2009 14:53

A Àger no hi ha aquella via morta a la sortida del baixador, que es dirigeix cap al no res?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 03/11/2009 15:58

Jordi Freixas ha escrit:A Àger no hi ha aquella via morta a la sortida del baixador, que es dirigeix cap al no res?
Sí, però és una via morta molt curta on amb prou feines deu caber-hi un cotxe... I en tot cas el què es pot fer és apartar-hi alguna cosa però no fer-hi encreuaments com a tals.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 03/11/2009 23:13

A Àger es podran fer creuaments. Els dos cotxes grafitats, no tenen res a veure amb la via desviada. No vol dir això que ara es puguin fer, però els canvis ja estan aprovats i podran ser tan operatius com els de Tremp.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 04/11/2009 0:38

Així doncs, hi instal·laran una nova desviada a Àger?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”