Tren dels Llacs

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Re: Tren dels Llacs

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 05/07/2010 17:05

Unes quantes fotos d'aquesta darrera setmana:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 06/07/2010 8:26

Molt bones les fotos Joan, realment aquesta línia agafis on agafis el tren és espectacular! :plas



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 09/07/2010 9:58

Espectaculars fotos :o

Tot i així, em quedo amb la dels coloms (o el que siguin) :D

Per cert, que el que trobo una llàstima és que no es faci la primera part del trajecte únicament amb la Garrafeta, i acoblar les Ye-Yés a Balaguer. Com a mínim a les fotos, quedaria força millor. El que no sé és si amb el temps de parada assignat a Balaguer, de pujada, donaria temps a acoblar-les.

I si es poguessin fer creuaments a Tremp, aleshores sí que es podria pujar només amb la Garrafeta. Tant costaria que es posessin d'acord ADIF i FGC?

Igualment, ja és molt tenint en compte l'estat dels trens turístics al nostre país.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Divendres 09/07/2010 10:50

Els "coloms" aquests es diuen merles i es caracteritzen per fer un cant semblant al d'un mussol :)

Respecte el tema de les yeyés i la garrafeta, quant la ARFM feia viatjes esporàdics a la linia de la pobla, la yeyé s'esperaba a Balaguer i la Garrafeta venia portant el tren des de lleida. En aquell viatje només amb una sola yeyé ja era suficient.

La garrafeta a La Pobla, en aquest fil s'ha comentat varis cops qué cal fer perque hi torni a pujar.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 09/07/2010 15:04

MZA_1600 ha escrit:Els "coloms" aquests es diuen merles i es caracteritzen per fer un cant semblant al d'un mussol :)
Bé, és que semblen coloms "tunejats" :D I sí, ja sé el so que fan, perquè cada vegada n'hi ha, més per tot arreu. Ara com a mínim ja sé com es diuen. Jo, és que d'ocelleria, no hi entenc gaire :)

Respecte a les fotos crec que seria molt interessant en el futur poder fer el tren "de veritat", només amb la Garrafeta, ja que l'encant d'una locmotora a vapor no la poden igualar les dues dièsel. I això que aquestes dièsel els donen mil voltes en quant a encant als trens actuals.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 16/07/2010 12:25

Buscan una nueva locomotora de vapor que amplíe la oferta del Tren dels Llacs

La Generalitat estudia la posibilidad de comprar una locomotora de vapor que permita ampliar la oferta turística del histórico "Tren dels Llacs", que realiza el recorrido entre Lleida y La Pobla de Segur y que tiene ya la práctica totalidad de las plazas agotadas para esta temporada.

El "Tren dels Llacs" es una locomotora de vapor conocida popularmente como "La Garrafeta", que funciona entre abril y julio y entre septiembre y octubre y que ofrece un recorrido de gran belleza paisajística desde la capital del Segrià hasta el corazón del Pallars Jussà, pasando por la Noguera y la sierra del Montsec.

En concreto, el tramo del recorrido histórico entre Lleida y Balaguer se efectúa con la locomotora de vapor, mientras que el resto, entre Balaguer y La Pobla de Segur, se realiza con locomotora diesel.

Debido a la antigüedad de las máquinas y al calor y la falta de climatización de los vagones, que también son tradicionales, éstas sólo pueden realizar una veintena de circulaciones al año -21 esta temporada-, pese a tener una gran demanda turística.

En rueda de prensa, el presidente de la Diputación de Lleida, Jaume Gilabert, ha señalado, en este sentido, que un 97 por ciento de las cerca de 4.600 plazas ofertadas para esta temporada ya están agotadas.

"Tenemos lista de espera para el próximo año, pues éste está prácticamente todo vendido", ha apuntado el director de los servicios territoriales de Innovación, Universidades y Empresa en Lleida, Vidal Vidal.

Ante el éxito turístico que está teniendo "La Garrafeta", Vidal ha anunciado que se está estudiando la posibilidad de localizar y adquirir una nueva locomotora de vapor, lo que no es tarea fácil, que permita doblar la capacidad de viajeros de este histórico tren, que dispone de 224 plazas.

"Es el producto turístico ferroviario más importante del Estado español con mucha diferencia", ha subrayado Vidal.

Por el momento, y para aprovechar los meses en que "La Garrafeta" descansa, se ha puesto en marcha un tren convencional, como el de cualquier línea de Cercanías de Renfe, que realiza el mismo recorrido, pero ofreciendo a los viajeros una mayor comodidad y una mejor climatización.

Este tren de línea circulará los domingos y también, como novedad de este verano, durante los fines de semana de julio y agosto.

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=454686



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/07/2010 13:51

Un 1100 amb una xemeneia no cola, no? :roll:



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 16/07/2010 15:34

I que volen fer, circular 2 trens?? :o


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/07/2010 15:47

Por el momento, y para aprovechar los meses en que "La Garrafeta" descansa, se ha puesto en marcha un tren convencional, como el de cualquier línea de Cercanías de Renfe, que realiza el mismo recorrido, pero ofreciendo a los viajeros una mayor comodidad y una mejor climatización.
ABC acertamoh, ABC no acertamoh...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Diumenge 18/07/2010 23:49

ome si acabesin la alco que tenen als tallers, es podria mirar de fe pujar x l'any que be

jo faria "la garrafeta" els dissabtes i la alco els diumenges :P



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 19/07/2010 13:07

Estic molt satisfet de l'èxit del tren dels llacs.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dilluns 19/07/2010 18:59

Hauria de ser una locomotora de vapor reversible si la idea es pujar fins La Pobla, tot i que en cap lloc de la notícia posa com la utilitzarien per doblar la capacitat; una candidata pot ser la Garrat Pacific del Central de Aragón que restaura la mateixa ARMF, l'altre idea seria que el tren també circulés el diumenge.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 19/07/2010 19:30

La Garrafeta és reversible.
MZA_1600 ha escrit:Hauria de ser una locomotora de vapor reversible si la idea es pujar fins La Pobla, tot i que en cap lloc de la notícia posa com la utilitzarien per doblar la capacitat; una candidata pot ser la Garrat Pacific del Central de Aragón que restaura la mateixa ARMF, l'altre idea seria que el tren també circulés el diumenge.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 20/08/2010 15:41

Canviant de tema, no sé si s'ha parlat, però m'agradaria saber de quina sèrie son els vagons de passatgers que s'utilitzen pel Tren dels Llacs

Gràcies



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 20/08/2010 22:30

Jacob.CH mira a la web s'ARMF i a listadotren, alla trobaras una amplia informació. Crec que son de la serie 6000 anomenats Lucky's.

Per cert i d'on pensen treure una locomotora mes potent que la Garrafeta, si precisament es la locomotora mes potent que hi ha agut mai


De nou al FTC

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 20/08/2010 22:58

Recordo haver llegit que hi ha una altra Garrafeta en reconstrucció a Lleida.

No sé si es refereixen a aquesta com a més potenta :nose



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 20/08/2010 23:06

una candidata pot ser la Garrat Pacific del Central de Aragón que restaura la mateixa ARMF
Aquesta altre "Garrafeta" es aquesta, una locomotora, que estava fins fa cosa d'uns tres o quatre anys al museu de Vilanova, i que te una potència similar a la seva cosina.


De nou al FTC

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dissabte 21/08/2010 11:59

I farà el mateix paper que l'altra o restarà a les cotxeres?



Avatar de l’usuari
Archie-250
N6
N6
Entrades: 208
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Archie-250 » Diumenge 22/08/2010 11:14

marc ha escrit:
una candidata pot ser la Garrat Pacific del Central de Aragón que restaura la mateixa ARMF
Aquesta altre "Garrafeta" es aquesta, una locomotora, que estava fins fa cosa d'uns tres o quatre anys al museu de Vilanova, i que te una potència similar a la seva cosina.
La que dieu no es una Garrafeta, si no una Garrat. Es un pél més petita.

Salut. :hola


Imatge

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 23/08/2010 13:07

Les dues locomotores articulades tipus garratt que estan a l'ARMF de Lleida corresponen a dos tipus diferents de l'antiga companyia del Central de Aragón (actual línia Saragossa-Sagunt).

Degut a la dificultat que suposava el Port d'Escandón i la sinuositat de la línia així com la dèbil infrastructura es va decidir adoptar locomotores articulades.

D'entre les que es van posar en servei, destaquen els dos tipus de locomotores sistema Garratt: les de mercaderies (garrafetes) i les de viatgers (garrafs o garratts pacific).

Les de mercaderies: sistema articulat garratt doble mikado (141+141), caldera a 15 Kg/cm2, rodes motrius de 1200 mm, potència de 1800 CV, esforç de tracció de 22,2 Tm, amb una velocitat màxima de 70 Km/h. La que queda és la 282f-0421, construida per Babcock & Wilcox el 1960, segons un disseny original de 1930. És la titular del tren dels llacs entre Lleida i Balaguer i viceversa. Més informació a: http://www.armf.net/ca/ca_fitxa.php?codi=17

Les de viatgers: sistema articulat garratt doble pacific (231+132), caldera a 14 Kg/cm2, rodes motrius de 1750 mm, potència de 1800 CV, esforç de tracció de 18,5 Tm, amb una velocitat màxima de 115 Km/h. La que queda és la 462f-0401. Construida per Euskalduna el 1930. Està en restauració als tallers d'ARMF. Més informació a: http://www.armf.net/ca/ca_fitxa.php?codi=20

Només com a comparació:

la Confederación: caldera a 16 Kg/cm2, rodes motrius de 1900 mm, potència de 2700 CV, esforç de tracció de 16,3 Tm, amb una velocitat màxima de 150 Km/h però autoritzada només a 125 Km/h.

Es deia que, tot i la menor potència de les garrafetes en comparació amb les Santa fe (1800Cv contra 2700 de les 151), tenien un esforç de tracció comparable. A aquesta dada, sens dubte, hi contribuia el diàmetre de les rodes motrius (1200mm de les articulades contra 1560 de les 151). També cal recordar que 1750mm és el diàmetre de les rodes motrius de les magnífiques 1700 de MZA (rodatge 241-muntanya) així com també de les excel·lents 4600 de Norte, també conegudes per Muntanya (ja que també tenien aquest rodatge: 241) i tenien doble expansió (compound). Tant les MZA 1700 com, sobretot, les Norte 4600 eren el màxim exponent tecnològic de l'època i contemporànies de totes les garratt del Central de Aragón, ja que mentre les MZA es van construir del 1925 al 1931 i les Norte del 1925 al 1930, les del CdA, del 1930-31 les de viatgers i del 1960-61 la segona sèrie de mercaderies idèntica a les de 1930, excepte que portaven un preescalfador de l'aigua d'alimentació de la caldera.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”