Tren dels Llacs

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Re: tren dels llacs

Entrada Autor: Xesco 593 » Dilluns 18/05/2009 12:41

oks! moltiismes grasies!!



aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dimecres 20/05/2009 17:00

fa dos o tres caps de setmana que puja la garrafeta. no se si es queda a balaguer o arriba a la pobla pero el que es segur es que es imponent :reve :reve



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 20/05/2009 17:06

Video trobat al youtube sobre el retorn de la Garrafeta :



http://www.youtube.com/watch?v=wmkxem4cpbM



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 21/05/2009 1:17

Una cosa... és possible que hagin re-instal·lat la tercera via a La Pobla de Segur?



Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: Xesco 593 » Dijous 21/05/2009 10:23

si quan van reformar les vies de l'estació de la pobla pasanlesa traves de formigo , van tornar a instalar la via que donave servei a la grua "la tercera via",ja que sense aquesta via es difcultava molt el servei del tren turistic , i ames tenien de fer moltes mes maniobres ja que les antiues andanes van desapareixe als anys 90 ,i la desgraciada sort de que el tren ja no arivi al edifici de viatges..



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 21/05/2009 11:13

És que va ser una bona badada treure aquesta via...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/05/2009 19:56

http://www.lamalla.cat/infolocal/lleida ... ?id=265026

El Tren dels Llacs circularà divuit dissabtes a l’any

El tren històric de la Garrafeta aprofitarà la línia entre Lleida i la Pobla de Segur

OMAR SERRA | Lleida

Lleida ha viscut aquest matí la presentació del web i el material promocional del Tren dels Llacs, la històrica Garrafeta que aprofitarà la línia ferroviària entre Lleida i la Pobla de Segur per desenvolupar un ampli projecte turístic a la zona. En l'acte s'ha remarcat que la pàgina web ja ha rebut unes 3.673 visites. Aquesta iniciativa turística ve acompanyada d'un projecte de singularització d'estacions, que contempla la identificació de les estacions de la línia Lleida-Balaguer-La Pobla de Segur.

La Sala d'Actes de la Diputació de Lleida ha acollit la presentació del projecte de promoció del tren de la Garrafeta, que impulsa les potencialitats turístiques de tota la zona que travessa el tren en el seu recorregut per tres comarques: Segrià, Noguera i Pallars Jussà.

El tren circularà divuit dissabtes a l'any ja que les seves condicions, sense climatització, i la seva antiguitat desaconsellen que s'exploti massa. Els responsables han assegurat que qui vulgui podrà fer la línia amb els trens convencionals que uneixen Lleida amb la Pobla de Segur, ja que el projecte vindrà acompanyat d'una singularització de les estacions ferroviàries amb banderoles i la instal·lació de panells, on s'indicaran els principals punts d'interès turístic de la zona. A més el web comptarà amb informació detallada del recorregut i les característiques, de moment la pàgina interactiva ja ha rebut més de 3.500 visites.

Implicació i impuls del territori
Durant l'acte el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha destacat la gran implicació del territori i del sector privat en aquest projecte, que fa que estigui garantida la seva viabilitat. Gilabert ha afegit que han optimitzat els recursos turístics de les comarques lleidatanes per oferir un producte global. El Tren dels Llacs aprofitarà el trajecte per potenciar zones com els quatre embassaments del recorregut (Sant Llorenç de Montgai, Camarasa, Cellers i Sant Antoni), el Montsec i el patrimoni arquitectònic i cultural de la zona.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha valorat que la difusió d'aquest servei arriba l'any en què es commemora el 150è aniversari de l'Alcalde Fuster i entra en funcionament el nou aeroport de Lleida-Alguaire. També es buscarà la implicació de centres educatius als quals se'ls enviarà informació detallada a l'inici del pròxim curs.

Suport de les institucions
Aquesta iniciativa aplega de forma conjunta Ferrocarrils de la Generalitat, Diputació de Lleida, els departaments d'Innovació, Universitats i Empresa i els ajuntaments i consells comarcals



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 21/05/2009 21:23

Presenten el web del Tren dels Llacs i el seu material promocional

• El tren històric de la Garrafeta, que ja ha començat el recorregut entre Lleida i La Pobla

El Tren dels Llacs, que aprofita l'actual línia ferroviària entre Lleida i la Pobla de Segur per desenvolupar un ampli projecte turístic a la zona, ha presentat aquest dijous el seu web i el material promocional. Es tracta d'una iniciativa conjunta de Ferrocarrils de la Generalitat i la Diputació de Lleida amb la col·laboració dels serveis territorials a Lleida del departament d'Innovació, Universitats i Empresa que té com a objectiu promocionar el desenvolupament turístic de la zona per on passa la línia ferroviària, que travessa per tres comarques: Segrià, Noguera i Pallars Jussà. El projecte compta també amb el suport de l'Ajuntament de Lleida.

L'acte ha estat presidit pel president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, i ha comptat amb la presència de l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, el delegat de la Generalitat a Lleida, Miquel Pueyo, el director dels SSTT a Lleda del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, Vidal Vidal i l'alcalde de la Pobla, Lluís Bellera.

A més, el Tren dels Llacs comptarà amb oficines de turisme als principals punts de parada. L'objectiu és posar en relleu tots els atractius turístics del territori a través de la línia que uneix Lleida i la Pobla. D'aquesta manera, es crearan i es recuperaran oficines de turisme a Lleida, Balaguer, Cellers, que també comptarà amb un centre d'interpretació, i La Pobla.

http://www.segre.com/




Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 07/06/2009 10:50

FGC estudia aumentar el número de plazas del Tren dels Llacs

Sin plazas para la próxima salida y con el cupo casi cerrado para las dos siguientes. Así está tres semanas después de su primer viaje el Tren dels Llacs, el primer ferrocarril regular turístico compuesto por material histórico que funciona en Lleida. En Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), la compañía que gestiona la línea, piensan ya en enganchar otro vagón a la Beyer Garratt 282F-0421 –la popular Garrafeta– para que nadie se quede en el andén.

El tren circula cada sábado desde el pasado 16 de mayo entre Lleida y la Pobla de Segur con una composición formada por un coche cafetería y tres vagones de pasajeros con 56 plazas cada uno. De la tracción se encarga hasta Balaguer la histórica Garrafeta, una máquina de vapor construida en 1960 en Bilbao según un diseño inglés de 1930. En la capital de la Noguera, la Beyer Garratt se desengancha para que en su lugar se coloque la también histórica 10817 Diesel, una locomotora salida también de los talleres bilbaínos de la Babcock Wilcox que lleva el tren hasta la Pobla y lo devuelve a Lleida.

Cada convoy ofrece 168 plazas, pero el éxito de las primeras salidas hace que FGC piense en sumar vagones: “Los billetes cuestan 27 euros si subes en Lleida y 22,95 si montas en Balaguer. Para la salida del sábado que viene -día 13– no quedan plazas y para las siguientes ya tenemos reservas. Si la cosa sigue como hasta ahora, añadiremos un vagón al convoy del día 20”, apuntaban el viernes desde FGC. El tren circulará hasta el próximo mes de octubre, aunque el servicio no se prestará durante la segunda quincena de julio y todo el mes de agosto.

El éxito del tren, compuesto por material cedido por la Associació per la Recuperació del Material Ferroviari (ARMF) de Lleida muestra a las claras lo acertado de un proyecto que, pese a su éxito evidente, llevaba en un cajón desde que hace 13 años la ARMF recuperó la Garrafeta de un apartadero de Madrid y la convirtió en una de las primeras piezas restauradas en su taller de locomotoras a vapor –único en España- de la estación leridana de mercancías del Pla de Vilanoveta. Desde entonces, la Garrafeta ha prestado servicio en las salidas periódicas que organizaba la ARMF y, también, como cabeza tractora del madrileño Tren de la Fresa. Ahora, gracias al esfuerzo de la ARMF, FGC y la Diputación, presta servicio en Lleida.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 07/06/2009 11:00

:plas :plas :plas
FGC ja ha trobat la fórmula per treure rentabilitat a la línia! Me n'alegro molt, i espero que aquests beneficis també ajudi als ciutadans de la zona a rebre un millor servei.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 07/06/2009 12:49

Em penso que aviat demanaré un viatget amb DT de 353 d'FGC, garrafeta i cotxes !!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dimecres 10/06/2009 22:09

podria se que hi afegisin un vago que tenen que va ser el que va utilitzar el rei alfons XIII quan va marxar a l'exili o es masa luxe :x :x :riure



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 11/06/2009 22:25

Copio un article d'un blog que parla del Tren dels Llacs:

El Tren dels Llacs. A la tercera va la vençuda

Carles Gorini

Diuen que a la tercera va la vençuda. Si més no, això és el que deuen haver pensat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya quan han posat en marxa el Tren dels Llacs. Amb aquesta iniciativa ja són tres les vegades que s’intenta fer de la línia de la Pobla un reclam turístic.

Tot va començar fa vint anys, l’estiu del 1989, quan la RENFE va posar en solfa una gran locomotora de vapor i la va portar a Lleida. Aquella iniciativa va fracassar –mai es va arribar a sobrepassar el 40% d’ocupació del tren- perquè la gestió de la venda dels bitllets va ser nefasta, diuen que encomanada a una agència de viatges de Barcelona que va entendre que havia de vendre l’Orient Express quan el Tren de la Pobla no era un tren de luxe ni als seus vagons hi viatjaven mataharis.

El 1996 es va tornar a intentar. Va ser gràcies a un acord entre la Fundación de los Ferrocarriles Españoles, que hi posava el tren, i la Diputació de Lleida, que hi posava els diners. Aquest cop, a més del tren de La Pobla es van dissenyar uns altres itineraris per diversificar l’oferta i fer-la més atractiva. Amb aquest objectiu es va posar en marxa el tren de l’Oli a Borges Blanques o el tren de la Verema a Raïmat i, fins i tot, alguns trens especials que van arribar a anar a Cervera. Malgrat que semblava que s’havien de corregir els errors del passat, amb una gestió professionalitzada i amb la cessió d’instal·lacions adients per al manteniment del tren de vapor, el temps va anar passant, l’empenta inicial es va anar difuminant i, mica en mica, els trens es van anar buidant de passatgers. Val a dir, que en aquesta etapa es van donar tot un seguit de problemes que van impedir circular el tren. Va ser el moment en què les vies van passar de RENFE a ADIF i, després, va venir una renovació que va tenir la línia de La Pobla tancada un bon grapat de mesos abans que no es traspassés a la Generalitat. També les obres a l’estació de Lleida per rebre el TGV dificultaven la circulació d’un tren a vapor. Fins i tot, el territori va fer una mica el badoc, perquè va arribar a passar de tenir dues-centes persones –els viatgers del tren- davant d’un museu tancat perquè el responsable d’obrir-lo s’havia adormit.

Ara, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya s’ha decidit a intentar-ho. La Diputació de Lleida també vol ser-hi present. No es pot dir que no sàpiguen on es posen perquè ho saben prou bé. Els de Ferrocarrils coneixen l’experiència dels anteriors trens turístics i, presumiblement, esperen poder traslladar a aquesta línia els èxits que han sabut guanyar-se a Núria, Montserrat o en el Tren del Ciment de Castellar de N’Hug, un altre projecte que portava anys encallat. Per començar, i per si de cas, els nous gestors han enterrat el nom antic i li han triat un de nou: el Tren dels Llacs. Per aquest any han programat setze viatges. Els quatre primers, que ja s’han fet, han anat amb els trens plens. Adéu, doncs, al Tren de la Pobla i benvingut sigui, per molts anys, el Tren dels Llacs.

http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/20 ... a-vencuda/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 13/06/2009 14:50

El tren dels llacs té una demanda del 130%

• La Generalitat i l'ajuntament de La Pobla reclamen més freqüències del tren per millorar el servei

El tren dels llacs, la iniciativa turística que impulsen la Generalitat i la Diputació per potenciar el tren de La Pobla amb una màquina de vapor antiga està resultant tot un èxit. Segons ha assenyalat a Segre Ràdio el director dels serveis territorials de Turisme a Lleida, Vidal Vidal, s'han superat expectatives i la demana ja és hores d'ara molt superior a l'oferta. Concretament, Vidal ha parlat d'un 130% dedemanda respecte a l'oferta de places disponibles.

Vidal també ha dit que per reforçar el servei del tren de La Pobla, Turisme ha fet seva la demanda de l'ajuntament d'augmentar el nombre de circulacions diàries entre Lleida i La Pobla. Vidal ha fet aquestes manifestacions des de La Pobla on ha acudit a la inauguració de la 43ena edició de la Fira Promopallars. Segre Ràdio emet un programa especial, "Avui fem fira" amb motiu d'aquest certamen fira.

http://www.segre.com/



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 13/06/2009 15:13

Sky ha escrit:El tren dels llacs té una demanda del 130%
:reve :plas :plas :plas :plas :plas :reve


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 13/06/2009 17:03

Oleeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!

I si fessim trobada??? :D



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 13/06/2009 17:26

Per fi algú s'està mullant per la línia...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 13/06/2009 20:45

Cal ser prudent amb aquestes dades. És gratificant saber que el tren històric té aquesta demanda d'inici, però hem de pensar que fins ara la garrafeta pecava d'una escassa comercialització, que FGC s'ha encarregat de millorar utilitzant com aparador els mostradors de les seves estacions de la xarxa principal.

En qualsevol cas, recordeu que FGC considera "tren dels llacs" tant el servei amb automotors regulars, com el vapor. Per tant, hauríem de dir que el tren de vapor dels llacs té aquesta ocupació, però no en còmput global, si bé les dades en quant a ocupació dels trens regulars van millorant també.

Sempre haurem d'agraïr la maragallada de renovar la línia. Ell va creure en la línia, hi ha ministres del país que no tenien aquesta visió.

Si això funciona, l'ARMF tindrà l'oportunitat de restaurar més material.

Enhorabona de nou, FGC. Enhorabona, ARMF.
Lluita1714 ha escrit:
Sky ha escrit:El tren dels llacs té una demanda del 130%
:reve :plas :plas :plas :plas :plas :reve


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 13/06/2009 20:52

Ja ho sé que s'ha de ser prudent, però hem de tenir en compte que si això és un "boom" quan arribi la davallada baixarà com a màxim fins al 80%, i això ja és productiu de base. L'important és que es vegi que d'aquella línia es poden treure moltes peles, i que, amb aquests calers, es pugui donar un millor servei als ciutadans que el fan servir en el seu dia a dia.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 14/06/2009 7:46

Tampoc s'ha d'oblidar, que si aquesta línia no ha tingut durant la seva existència una rendibilitat equiparable a la d'una línia d'interés general, és precísament per haver-se tractat d'una línia inacabada.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”