Tren dels Llacs

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Re: Tren dels Llacs

EntradaAutor: genissimon » Dimarts 29/10/2013 15:35

Precisament per a això estan restaurant/reconstruint la garratt gran o garratt-pacific (462f-0401) i la tercera ye-ye (10838) per donar relleu i/o recolzament a la garrafeta (282f-0421) i a les dues altres ye-ye's (10817 i 10820). També pensen en la ALCO 1603, però aquesta reconstrucció avança més lentament.

salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2360
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren dels Llacs

EntradaAutor: epuig29 » Dimarts 29/10/2013 16:00

I tots aquests processos de restauració estan rutllant? De ser així seria una boníssima notícia, a més amb tot aquest material restaurat es podria crear algun altre tren històric.
epuig29
N6
N6
 
Entrades: 210
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 19:36
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Re: Tren dels Llacs

EntradaAutor: albe6 » Dimecres 30/10/2013 1:12

De fet, de càrrega de feina a ARMF entre material propi i encàrrecs foranis no en falta.
(Només recordaré que l'ARMF és una de les poques entitats amb certificació per posar en estat de marxa i mantenir posteriorment material històric).

No fa massa que ha arribat des d' ASVAFER (Valladolid) un TER, que un cop restaurat anirà al futur "Tren turístico de la Sierra Norte", a Madrid. El que ja no sé és si seguirà a càrrec d'ASVAFER o passarà a l'AAFM de Madrid.
albe6
N8
N8
 
Entrades: 754
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Tren dels Llacs

EntradaAutor: lauria1226 » Dimarts 26/11/2013 22:14

Preparant el material. En concret les proves de tracció de la locomotora 020 "cuco"
Fitxers adjunts
File0530.jpg
File0530.jpg (146.51 KiB) S’ha visualitzat 803 vegades
File0527.jpg
File0527.jpg (136.34 KiB) S’ha visualitzat 803 vegades
File0526.jpg
File0526.jpg (153.94 KiB) S’ha visualitzat 803 vegades
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
 
Entrades: 327
Membre des de: Diumenge 04/10/2009 10:28
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Tren dels Llacs

EntradaAutor: lauria1226 » Dimarts 26/11/2013 23:23

Llarg ha estat el camí que ha dut a l'èxit del tren dels llacs. Lleida 15-6-2002, Inauguració de la primera yeye.

Salutacions Cordials.
Fitxers adjunts
File0470.jpg
File0470.jpg (161.51 KiB) S’ha visualitzat 792 vegades
File0469.jpg
File0469.jpg (180.17 KiB) S’ha visualitzat 792 vegades
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
 
Entrades: 327
Membre des de: Diumenge 04/10/2009 10:28
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Tren dels Llacs

EntradaAutor: Sky » Diumenge 12/03/2017 10:28

FGC forma els seus maquinistes per operar el Tren històric dels Llacs

Ferrocarrils de la Generalitat, titular de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur, està formant quatre maquinistes perquè puguin operar els trens històrics que s’utilitzen cada any per recórrer un tram del trajecte de l’anomenat Tren dels Llacs.

Des de fa tres setmanes, els conductors circulen per la línia de la Pobla entre 10 i 18 hores en trajectes de pràctiques que de dilluns a divendres operen amb les dos locomotores del tren històric i els divendres ho fan també amb la resta del comboi. L’any passat, encara eren maquinistes de Renfe els que conduïen el Tren històric dels Llacs. De fet, històricament FGC operava en la línia només amb personal de Renfe fins que a finals del 2014 va anunciar la intenció de rescindir el contracte amb la companyia espanyola i recórrer al seu propi personal per motius, entre d’altres, econòmics.

Aquesta temporada vinent el Tren dels Llacs serà el primer en què personal de la companyia catalana condueixi la maquinària històrica, les antigues locomotores dièsel de la sèrie 10800 de Renfe, també conegudes com a ie-ie i construïdes a la dècada dels 60 del segle passat. L’última temporada del Tren dels Llacs es va estrenar el 2 d’abril de l’any passat i es va prolongar fins a la tardor.

Habitualment, les locomotores antigues són utilitzades durant una part de la campanya ja que en els mesos de més calor se substitueixen per combois moderns dotats amb aire condicionat. El Tren dels Llacs atreu cada any entre 6.000 i 7.000 turistes.

http://www.lleida.com/noticia_canal/fgc ... dels-llacs
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1808
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Re: Tren dels Llacs

EntradaAutor: Sky » Dissabte 15/04/2017 13:15

El Tren dels Llacs estrena la novena temporada amb totes les places ocupades

Es faran trenta viatges fins el 28 d'octubre i, per primera vegada, no hi haurà interrupció a l'estiu

El Tren turístic dels Llacs ha estrenat aquest dissabte la novena temporada amb totes les places ocupades, segons Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Més de 300 passatgers han pujat al comboi que fa el trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur (Pallars Jussà) amb locomotores i vagons històrics.

El Tren dels Llacs preveu oferir enguany trenta viatges fins el 28 d'octubre. Per primera vegada el servei no s'interromprà a l'estiu ja que durant quatre setmanes, de mitjans de juliol a mitjans d'agost, el recorregut es farà amb els nous trens panoràmics que cobreixen habitualment la línia des de mitjans de l'any passat. En temporades anteriors el Tren del Llacs se suspenia en aquesta època per esquivar les altes temperatures, ja que el tren històric no disposa d'aire condicionat. L'any passat l'ocupació del Tren dels Llacs va arribar al 99,08% (7.213 de les 7.280 places ofertes), la segona xifra més elevada des de l'inici d'aquest servei l'any 2009.

El primer viatge de la nova temporada del Tren del Llacs ha exhaurit les places, 310, un fet que no és habitual en l'entrena de la temporada, segons ha explicat el responsable del servei turístic de Ferrocarrils de la Generalitat, Josep Maria Sabando. "Feia anys que no sortíem tan plens, malauradament ens han trucat per reservar per avui i hem hagut de dir que no perquè ja no quedaven places", ha explicat. A les 10:40 han sortit de l'estació de Lleida dues locomotores i sis vagons plens de gom a gom de passatgers atrets tant pel paisatge del recorregut com pel fet de viatjar amb material ferroviari d'època.

Com que ja es preveia una forta demanda, FGC ha programat excepcionalment una nova expedició per demà diumenge que ja té més del 60% de les localitats venudes. La resta de viatges sempre es fan en dissabte.

De fet, el principal atractiu del Tren dels Llacs són els espectaculars paisatges per on passa la línia entre Lleida i la Pobla, sobretot a la Noguera i el Pallars Jussà, on voreja els embassaments de Sant Llorenç, Camarasa, Cellers i Sant Antoni i travessa els congostos de Mont-rebei i Terradets. El preu és de 30 euros i a la tornada s'ofereix als passatgers un tast de coca de recapte de Balaguer. També es poden adquirir paquets turístics (visites guiades, tastos de productes locals, etc.) vinculats als principals atractius del territori i hi ha parades facultatives a Cellers i a Tremp, on es poden desenvolupar activitats lúdiques.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, la Direcció General de Turisme de la Generalitat, la Diputació de Lleida i l'ATM de l'Àrea de Lleida impulsen aquest servei del tren turístic, que recorre la línia històrica d’FGC de Lleida-la Pobla de Segur amb material mòbil de més de 50 anys remolcat per dues locomotores dièsel acoblades dels models 10817 i 10820, que es van construir l'any 1968 i que estaven concebudes per prestar serveis mixtos de línia i maniobres. Són conegudes també com a “ye-yes”. El material remolcat està format per cotxes d'època de la sèrie 6000.

L'Associació per a la Reconstrucció i Posta en Servei de Material Ferroviari Històric (ARMF) és l'entitat encarregada de la prestació del servei i del manteniment del material mòbil històric emprat, cedit per la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.

http://www.naciodigital.cat/lleida/noti ... s/ocupades
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1808
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Anterior

Torna a: Història del transport / Historia del transporte

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants