Sèrie 100

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Sèrie 100

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 19/09/2011 19:40

navegant per internet, al fòrum Forotrenes, he trobat una foto de l'altre cotxe de la sèrie 100 que es conserva a l'estació militar de San Gregorio. No es veu molt bé, però existir, existeix.

Imatge



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimarts 20/09/2011 8:31

Això és a Madrid? Ho sap TMB, no creus que podriem informar a la Fundació TMB, d'això?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 20/09/2011 8:50

"Virgencita, Virgencita, que se quede como está".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 20/09/2011 9:41

la foto és actual? en qualsevol cas millor que es quedi allà em temo !


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/09/2011 10:47

xevi ha escrit:Això és a Madrid? Ho sap TMB, no creus que podriem informar a la Fundació TMB, d'això?
Segurament, ja ho deuen saber. Una altre cosa és que el portin a Barcelona de retorn.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 20/09/2011 12:23

metring ha escrit:
xevi ha escrit:Això és a Madrid? Ho sap TMB, no creus que podriem informar a la Fundació TMB, d'això?
Segurament, ja ho deuen saber. Una altre cosa és que el portin a Barcelona de retorn.
Es a Saragossa al costat de l'academia militar



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 20/09/2011 12:48

Mortadel·lo ha escrit:la foto és actual? en qualsevol cas millor que es quedi allà em temo !
segons diuen allà, lo foto es del nadal passat.



Avatar de l’usuari
Serralson 10300
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Carmel L5

Entrada Autor: Serralson 10300 » Divendres 23/09/2011 17:08

El LLOP ha escrit:navegant per internet, al fòrum Forotrenes, he trobat una foto de l'altre cotxe de la sèrie 100 que es conserva a l'estació militar de San Gregorio. No es veu molt bé, però existir, existeix.

Imatge
:o :o :o

Pregunta obligada. Com dimontris va anar a petar alla??????

Salut.


"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 24/09/2011 16:02

Se suposa que es tracta de l'automotor 124, i pel que fa a la seva arribada a Saragossa, entre les pàgines 2 i 3 d'aquest tema tens el debat (se suposa que es tracti del que havia estat durant anys a la caserna de Sant Andreu de Palomar)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serralson 10300
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Carmel L5

Entrada Autor: Serralson 10300 » Dissabte 24/09/2011 17:03

Fran-Ikarus ha escrit:Se suposa que es tracta de l'automotor 124, i pel que fa a la seva arribada a Saragossa, entre les pàgines 2 i 3 d'aquest tema tens el debat (se suposa que es tracti del que havia estat durant anys a la caserna de Sant Andreu de Palomar)
Merces per l'avis. Ja ho he llegit.

Salut... :ok


"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Diumenge 18/08/2013 21:22

Com que la sensibilitat de TMB és la que és, de la meva collita puc afegir que a la casa també hi havia un enginyer del Metro molt vinculat a la "Soci", que es considerava molt aficionat però que no ho ha demostrat gaire. Avui penjo la fotografia dels dos 100 que varen estar una temporada a sol i serena a can Tunis i com diuen els militars "a la espera de destino". Menys mal que el 126 s'ha conservat, perquè els altres dos restaurats al 1982, malaguanyat fi han tingut. I el més lamentable és que un va ser desballestat pel mateix Museu de Vilanova, la "reserva espiritual" de la preservació. Un bon dia passant amb el tren pel davant del Museu de Vilanova el vaig veure pràcticament desballestat i vaig comentar-ho a l'enginyer de qui més amunt en parlava i la seva resposta va ser, "no et preocupis, ja en tenim un nosaltres". Tot ben patètic. Voldria que la gent entengui que no ho hem de conservar tot, però si has cedit un vehicle a una institució com pot ser que el Museu de Vilanova fa molta "grima" que el mateix Museu el desballesti. Si no el volien, doncs que no l'acceptin.

jms
Fitxers adjunts
RFE-1003_FMB-126-131_14març1992_JosepMiquel.jpg
RFE-1003_FMB-126-131_14març1992_JosepMiquel.jpg (395.81 KiB) Visualitzat 12176 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 19/08/2013 15:50

Doncs sí, la "mort" del de Vilanova la vam poder veure retransmesa, no pas en directe però gairebé, a la pàgina 2 d'aquest mateix tema.

I tens tota la raó: el lema "No et preocupis, que en queda un altre" ressumeix millor que moltes parrafades el lamentable "cortoplacismo" (seria "curt-terminisme"?), conformisme i "conformitat amb mínims molt mínims" que caracteritza sovint el tarannà... "preservador"? del país. D'una magnífica tripleta de 100 s'ha passat a un automotor... i gràcies. D'un possible tren sencer 400 (si no més) s'ha passat a un cotxe... i gràcies. I de la possibilitat de tenir un tren 1000 M+M+R+M+M (o M+R+M+M+M en el cas dels 1100, m'és igual) que pogués circular tot unit, o dividit en dos trens curts, es passarà a un M+R+M (i això si no ho escurcen encara més)... i gràcies.

I per no parlar de les sèries completament extingides. I tot això durant els últims 15 anys, així que no es pot donar la culpa a la "nul·la sensibilitat del passat". Venen ganes de plorar.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/08/2013 16:04

Aprofitaré una cita textual d'en Fran-Ikarus per mostrar amb tota la cruesa la badoqueria i estretesa de mires que impera a molts àmbits d'aquest país, entre els quals el transport ocupa una posició preeminent. Tanta fatxenderia amb els trens més moderns d'Europa, la segona xarxa d'alta velocitat més llarga del món i altres estupideses sense cap mena d'utilitat pràctica, i què han fet d'una cosa que podria ser un orgull per a mostrar a tot el món, i tot plegat sense que costi massa calers? En lloc d'ensenyar a tothom, especialment als aficionats al ferrocarril, el que possiblement hagi estat el tren de ferrocarril metropolità més imponent que s'hagi fet mai, tenim això:
Fran-Ikarus ha escrit:D'una magnífica tripleta de 100 s'ha passat a un automotor... i gràcies.
N'hi ha per enviar els responsables d'aquest atropellament històric a netejar trens durant un mes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Diumenge 01/09/2013 22:25

Al mes de febrer de 1981 es va celebrar a l'antic mercat del Born de Barcelona i a l'estació de França l' exposició "Trens i Estacions". Un certamen antològic dedicat al món del ferrocarril. De fet, la base era una exposició itinerant del Centre Pompidou de Paris que amb el nom de "El món de les estacions", viatjava per Europa i a cada ciutat on es programava, es complementava amb una visió particular sobre el ferrocarril. Quan va arribar a Barcelona, tant l'Ajuntament com la Generalitat s'hi varen bolcar fent que TMB, Metro, FMGP, FGC, RENFE i AAFCB aportessin material. En el cas del "Metro" es va restaurar una composició de tres "centuries", dos de les quals circulava els diumenges i el cotxe 131 va anar al Born i amés a més hi va estar el remolc 357. Tot i que un mes d'exposició és un temps molt curt vist amb la perspectiva dels anys, les cues per a visitar aquesta manifestació varen ser molt llargues i l' exposició va tenir un èxit sense precedents. Aquesta efemèride va concloure l'1 de març, i semblava que TMB i Metro s'havien posat les "piles" per a iniciar accions envers el Museu del Transport, però ben aviat, es va veure que només era un miratge. La companyia del Metro va continuar amb les circulacions dominicals del 100's, però TMB, tot i que se l'hi va posar amb safata la preservació dels vehicles restaurats, no va moure cap. D'això en puc parlar amb un gran coneixement de causa.

Les fotografies ens mostren el moment que el 131 arriba a l'estació de Sants la matinada del 21 de gener de 1981 remolcat pel tractor 10428. Hores més tard és carregat a Can Tunis per al seu trasllat al Born. Per cert, el viatge entre pça Catalunya i Sants, el 131 va tenir dos viatgers, en Miquel Llevat i el que subscriu la notícia.

jms
Fitxers adjunts
FMT-131_Sants_21gener1981_JosepMiquel.jpg
FMT-131_Sants_21gener1981_JosepMiquel.jpg (58.04 KiB) Visualitzat 12008 cops
FMT-131_Morrot_21gener1981_JosepMiquel.jpg
FMT-131_Morrot_21gener1981_JosepMiquel.jpg (159.25 KiB) Visualitzat 12008 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 30/01/2014 17:42

jms, amb el teu permís copio també en aquest tema les teves interessantíssimes fotos! (ràbia infinita cada cop que surt el tema de la restauració, posada en servei com a tren històric i final amb desballestaments inclosos dels 100 supervivents en aquella època)
jms ha escrit:A mitjans de 1982 la "Soci" va fer una visita als tallers de la Sagrera i aquí podem veure un parell de "Centuries" en procés de restauració. A més a més on podem veure els carrils aeris amb les seves maneges que es connectaven als vehicles motors per a moure les composicions dins les instal·lacions.

jms
Fitxers adjunts
FCMB-123_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg
FCMB-123_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg (163.21 KiB) Visualitzat 11651 cops
FCMB-121_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg
FCMB-121_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg (168.98 KiB) Visualitzat 11651 cops


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 06/08/2015 11:53

Del 125 (tren històric dels diumenges -> "Madrid-Campamento" -> desballestat)

Imatge


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 06/08/2015 20:27

Ostres, l'han trinxat ara o fa temps? :o


El metro de Barcelona amb motoristes!

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Dijous 06/08/2015 22:27

Recordo haver visitat la exposició del Born, i haver pujat en aquell impressionant tren en un parell d'ocasions. És una vergonya que un cop s'havia fet el més difícil (conservar-lo i restaurar-lo) hagi acabat desballestat. Se suposa que en temps tan recents s'havia de tenir més consideració pel material históric.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 06/08/2015 23:08

En megapauer ja afirmava al 2009 (pàgina anterior d'aquest tema) que el 125 havia estat desballestat. Qui sap quants anys abans...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/07/2016 9:41

Del 124, si és que encara existeix com es deia alguns missatges enrere, com és possible que, amb tanta afició al ferrocarril, i malgrat trobar-se suposadament en instal·lacions militars, no hi hagi cap foto? (a les visites a recintes militars normalment et permeten fer fotografies si es tracta d'indrets i el·lements "no estratègics")


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”